Nieuwstopic Burgers' Zoo (2025)

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
lintworm
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Schönbrunn

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2025)

Bericht door lintworm »

Mr. Gharial schreef:
25 jul 2025, 11:31
Ben benieuwd. Heb dit horecapunt nog nooit open gezien

Tot ±2010 was het een echt restaurant, met naast koffie & muffins ook wraps, taco's etc. Het was vooral in de weekenden open en altijd relatief rustig, maar in die tijd wel mijn favoriete restaurant. Maar onderhand is die hoek toe aan een upgrade, dus ben ook benieuwd wat ze van plan zijn.

Lucky
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Favoriete dierentuin: Burgers Zoo
Contacteer:

Bericht door Lucky »

lintworm schreef:
25 jul 2025, 19:56
Mr. Gharial schreef:
25 jul 2025, 11:31
Ben benieuwd. Heb dit horecapunt nog nooit open gezien

Tot ±2010 was het een echt restaurant, met naast koffie & muffins ook wraps, taco's etc. Het was vooral in de weekenden open en altijd relatief rustig, maar in die tijd wel mijn favoriete restaurant. Maar onderhand is die hoek toe aan een upgrade, dus ben ook benieuwd wat ze van plan zijn.
Ik heb er zelf ook nog nooit gegeten maar het klinkt wel goed. Een taco of nacho’s met een Desperado of Corona, dat klinkt als een favoriet horecapunt voor mij in de Desert hal :D

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Bericht door Joost »

In de keren dat ik in Burgers ben geweest heb ik het ook maar één keer open gezien. Ik denk dat dit restaurant minder goed liep doordat het toch wat verstopt zat en je er relatief makkelijk aan voorbij kon lopen, wat ikzelf ook wel eens onbewust gedaan heb denk ik. Ik ben benieuwd wat ze van plan zijn. Aangezien ze het hebben over "oud horeca gebied" doet het mij vermoeden dat er geen horeca terugkomt.. Maar wat dan wel? Een dierverblijf? Als ik kijk naar de plattegrond van de Desert die Mr. Gharial op ZooChat heeft geplaatst lijkt het toch best een groot oppervlakte te zijn, genoeg ideeën om daar iets tofs van te maken :)

Mr. Gharial
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Bericht door Mr. Gharial »

Joost schreef:
25 jul 2025, 22:15
In de keren dat ik in Burgers ben geweest heb ik het ook maar één keer open gezien. Ik denk dat dit restaurant minder goed liep doordat het toch wat verstopt zat en je er relatief makkelijk aan voorbij kon lopen, wat ikzelf ook wel eens onbewust gedaan heb denk ik. Ik ben benieuwd wat ze van plan zijn. Aangezien ze het hebben over "oud horeca gebied" doet het mij vermoeden dat er geen horeca terugkomt.. Maar wat dan wel? Een dierverblijf? Als ik kijk naar de plattegrond van de Desert die Mr. Gharial op ZooChat heeft geplaatst lijkt het toch best een groot oppervlakte te zijn, genoeg ideeën om daar iets tofs van te maken :)
Het word door bezoekers alsnog wel vaak gebruikt als zitplaats, dus ik denk eigenlijk niet dat ze dat hele pleintje om gaan toveren tot nieuw verblijf. Daarnaast zijn er naast reptielen ook niet al te veel opties voor nieuwe soorten in de Desert, dat zagen we ook al met de renovatie van het oude dikhoornschapenverblijf. Ik wist eigenlijk meteen al dat het Boomstekelvarkens en Prairiehonden zouden worden, omdat er verder weinig tot geen opties voor nieuwe soorten zijn...

Ik denk eigenlijk dat ze toch de horeca terug gaan laten komen. Dat of een nieuw combiterrarium (er zijn nog een paar woestijnreptielen achter de schermen), maar het plein blijft waarschijnlijk relatief intact
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Contacteer:

Bericht door Laafsekikker »

‘UITGESTORVEN’ KIKKER HERONTDEKT DANKZIJ BURGERS’ ZOO
Mindo klompvoetkikker (Atelopus mindoensis) na zes jaar herontdekt in nevelwoud Ecuador dankzij onderzoeksexpeditie gefinancierd door Arnhems dierenpark

Op een door Koninklijke Burgers’ Zoo gefinancierde onderzoeksexpeditie in het Ecuadoriaanse nevelwoud is een ernstig bedreigde kikkersoort herontdekt die mogelijk zou zijn uitgestorven in het wild. Het team van de Ecuadoriaanse reptielen- en amfibieënexpert Alejandro Arteaga maakt bekend een vrouwtje van de Mindo klompvoetkikker (Atelopus mindoensis) te hebben gevonden.

Landaankoop en bescherming dankzij Burgers’ Zoo Conservation
Via Stichting Burgers’ Zoo Conservation heeft het Arnhemse dierenpark 15.000 euro beschikbaar gesteld om de onderzoekexpeditie mogelijk te maken en 28 hectare nevelwoud aan te kopen van een particulier. Dit gebied is het laatste bekende toevluchtoord in het wild van de Mindo klompvoetkikker die door IUCN als ernstig bedreigd is geclassificeerd. Met deze landaankoop wordt het beschermde natuurgebied Arlequín Reserve verder uitgebreid.

Het eerste vrouwtje sinds 36 jaar (!)
Deze ontdekking in het wild van een vrouwtje Mindo klompvoetkikker is om diverse redenen spectaculair. Zo zijn er sinds 1989 inclusief deze vondst slechts negen Mindo klompvoetkikkers in totaal in het wild gevonden: acht mannetjes en nu dus het eerste vrouwtje. De laatste vondst van vijf Mindo klompvoetkikkers – allemaal mannetjes - in dezelfde regio dateerde alweer van 2019. Wetenschappers vreesden om deze reden dat de ernstig bedreigde kikkersoort mogelijk al was uitgestorven in het wild.

Natuurbehoud één van de hoofddoelen van Burgers’ Zoo
Natuurbehoud vormt één van de vier hoofddoelen van Burgers’ Zoo, naast educatie, onderzoek en recreatie. Via Stichting Burgers’ Zoo Conservation verleent Burgers’ Zoo financiële ondersteuning aan natuurbehoudsprojecten over de hele wereld. Het Arnhemse dierenpark beschermt daarnaast al ruim 35 jaar samen met het Zwitserse vlinderpark Papiliorama een natuurgebied in Belize van ruim 450 vierkante kilometer. Burgers’ Zoo is tevens medeoprichter en hoofdsponsor van Stichting Future For Nature, die elk jaar drie jonge, talentvolle natuurbeschermers beloont met de Future For Nature Award en 50.000 euro per winnaar. Meer achtergrondinformatie over de diverse natuurbehoudsinitiatieven van Burgers’ Zoo is te vinden op burgerszoo.nl/natuurbescherming.

MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: Meerdere

Bericht door MennoPebesma »

Foksucces bij zeldzame vogels in Burgers’ Zoo dankzij wisseltruc

Een bijzonder moment in de bloedhete woestijnkas van Burgers’ Zoo: het is de dierentuin gelukt om op een bijna natuurlijke wijze met renkoekoeken te fokken. Onlangs zijn er vier jongen van deze karakteristieke vogelsoort uit het ei gekropen en natuurlijk grootgebracht, door met nepeieren te werken.

“Zover wij kunnen nagaan is het voor het eerst gelukt om bij twee natuurbroeddieren jongen groot te brengen”, vertelt hoofd dierverzorger Christiaan Luttenberg. Dat is bijzonder, omdat veel renkoekoeken in gevangenschap uit de broedmachine komen en met de hand worden grootgebracht. “Dat betekent dat de vogels ook de mens een beetje als partner gaan zien.”

Bron & meer: ZooFlits

Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Contacteer:

BEZOEKERS BEWONDEREN BEWEGENDE DINOSAURUSSEN
Koninklijke Burgers’ Zoo organiseert het evenement ‘Dino’s in de Zoo’ van zaterdag 27 september tot en met dinsdag 4 november 2025

Meer dan twintig indrukwekkende dinosaurussen zijn van zaterdag 27 september tot en met dinsdag 4 november 2025 te ontdekken in Burgers’ Zoo. De brachiosaurus van 11 meter lang en 4,6 meter hoog torent boven de bezoekers uit. Veel dinosaurussen bewegen en maken geluid. Het Arnhemse dierenpark neemt gasten mee in een educatief verhaal, waarbij jonge avonturiers bovendien de handen uit de mouwen kunnen steken bij het opgraven van een dinosaurusskelet en dinosauruseieren.

Niet alleen de bekende dinosaurussen
De Tyrannosaurus rex, triceratops en stegosaurus ontbreken uiteraard niet, maar ook soorten die een stuk minder algemeen bekend zijn passeren de revue. Zo is de amargasaurus relatief recent ontdekt in Argentinië en bijvoorbeeld de wuerhosaurus in China. Van oudsher zijn veel opgravingen in Noord-Amerika en Europa verricht, maar de afgelopen decennia zijn er ook spectaculaire ontdekkingen in Zuid-Amerika, Afrika en Azië gedaan.

Een avontuurlijk evenement met een educatieve insteek
Meer dan twintig dinosaurussen in zeventien verschillende soorten worden met thematische informatieborden van tekst en uitleg voorzien. Burgers’ Zoo maakt daarbij vergelijkingen met bestaande diersoorten en hun specifieke rol in een bepaald ecosysteem. Dierentuingidsen verrichten educatieve activiteiten rond dit thema en kinderen kunnen een dinosaurusskelet en dinosauruseieren opgraven, of op een spannend avontuur door het doolhof gaan.

Praktische informatie op een rij
Het evenement ‘Dino’s in de Zoo’ vindt van zaterdag 27 september tot en met dinsdag 4 november 2025 dagelijks van 09.00 tot 17.00 uur plaats in Koninklijke Burgers’ Zoo. Het evenement is gratis voor abonnementhouders en inbegrepen bij een entreeticket voor het dierenpark. Meer dan twintig dinosaurussen in zeventien soorten zijn te ontdekken op een centrale route door het park. Extra informatie en alle activiteiten zijn te vinden op www.burgerszoo.nl/dinosindezoo

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Bericht door Boots »

Laafsekikker schreef:
01 sep 2025, 17:18

BEZOEKERS BEWONDEREN BEWEGENDE DINOSAURUSSEN
Koninklijke Burgers’ Zoo organiseert het evenement ‘Dino’s in de Zoo’ van zaterdag 27 september tot en met dinsdag 4 november 2025

Meer dan twintig indrukwekkende dinosaurussen zijn van zaterdag 27 september tot en met dinsdag 4 november 2025 te ontdekken in Burgers’ Zoo. De brachiosaurus van 11 meter lang en 4,6 meter hoog torent boven de bezoekers uit. Veel dinosaurussen bewegen en maken geluid. Het Arnhemse dierenpark neemt gasten mee in een educatief verhaal, waarbij jonge avonturiers bovendien de handen uit de mouwen kunnen steken bij het opgraven van een dinosaurusskelet en dinosauruseieren.

Niet alleen de bekende dinosaurussen
De Tyrannosaurus rex, triceratops en stegosaurus ontbreken uiteraard niet, maar ook soorten die een stuk minder algemeen bekend zijn passeren de revue. Zo is de amargasaurus relatief recent ontdekt in Argentinië en bijvoorbeeld de wuerhosaurus in China. Van oudsher zijn veel opgravingen in Noord-Amerika en Europa verricht, maar de afgelopen decennia zijn er ook spectaculaire ontdekkingen in Zuid-Amerika, Afrika en Azië gedaan.

Een avontuurlijk evenement met een educatieve insteek
Meer dan twintig dinosaurussen in zeventien verschillende soorten worden met thematische informatieborden van tekst en uitleg voorzien. Burgers’ Zoo maakt daarbij vergelijkingen met bestaande diersoorten en hun specifieke rol in een bepaald ecosysteem. Dierentuingidsen verrichten educatieve activiteiten rond dit thema en kinderen kunnen een dinosaurusskelet en dinosauruseieren opgraven, of op een spannend avontuur door het doolhof gaan.

Praktische informatie op een rij
Het evenement ‘Dino’s in de Zoo’ vindt van zaterdag 27 september tot en met dinsdag 4 november 2025 dagelijks van 09.00 tot 17.00 uur plaats in Koninklijke Burgers’ Zoo. Het evenement is gratis voor abonnementhouders en inbegrepen bij een entreeticket voor het dierenpark. Meer dan twintig dinosaurussen in zeventien soorten zijn te ontdekken op een centrale route door het park. Extra informatie en alle activiteiten zijn te vinden op www.burgerszoo.nl/dinosindezoo

Pffff...

MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: Meerdere

Bericht door MennoPebesma »

Er is een nieuw cheeta mannetje aangekomen vanuit Pairi Daiza.

👋🐆 Nieuws van Safari!

Enkele weken geleden begon onze geliefde cheeta Safari aan een nieuw avontuur: hij verliet Pairi Daiza om zich bij Burgers’ Zoo in Nederland aan te sluiten.

Dit vertrek is geen afscheid, maar een belangrijke stap binnen het Europese EEP-programma (European Endangered Species Programme). Dit gecoördineerde kweekprogramma heeft een kostbaar doel: het behoud van bedreigde diersoorten door gezonde en diverse populaties in dierentuinen te waarborgen 🌍✨

Vandaag deelt Safari zijn dagelijks leven met een vrouwtje, en er is nu al een mooie band tussen hen. Hij heeft zijn plek gevonden in zijn nieuwe omgeving en is, met zijn gebruikelijke zachtheid en elegantie, dichter bij zijn verzorgers gekomen 💛

Wij hopen van harte dat hij binnenkort papa wordt… en zo, op zijn manier, bijdraagt aan de toekomst van zijn soort. Er wordt een nieuwe bladzijde geschreven in zijn leven, en wij zijn trots om hem die te zien beleven 🥰

Bron: Facebook Pairi Daiza NL

Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Geen voorkeuren

Bericht door Asbolus »

Wat een vreselijke tekst. En ook zo vol met aannames over hoe Burgers' verzorgers close met een cheetah zouden willen zijn. Ze zijn daar flink hands off..
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Raf
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Favoriete dierentuin: Velen

Bericht door Raf »

Benieuwd op welke manier Burgers hierover een berichtje opstelde. Als ze dat al doen!

Mr. Gharial
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)

Burgers' Zoo doet binnenkort een dino-event in de dierentuin. Ik had zelf erg gehoopt dat dit een beter evenement zou zijn dan degene die ik dit en vorig jaar in de Libema-parken zag maar we hebben al een vreselijke start met een AI-gegenereerde promotieposter. Dit is precies waarom ik vreselijk teleurgesteld was in het Fantastische Fabelwezens evenement, ik had echt gehoopt dat Burgers' Zoo boven AI zou zijn.

Gisteren nog naar Burgers' geweest, er was niet al te veel nieuws maar met praatjes met wat gidsen toch wat gehoord:

- De Roodstaartmeerval in de Bush is een tijdje terug overleden, wat ik wel erg jammer vind want het was een prachtig beest. Ik hoop eigenlijk dat Burgers' Zoo een nieuwe Amazone-reus voor dit bassin krijgt want de Pacus zijn niet super zichtbaar van bovenaf.

- De Schubhalsduiven zijn maar heel kort in de Mangrove geweest, één van de dames was met de hand groot gebracht kwam dus te dicht bij de bezoekers. Zelf heb ik ze helaas nooit gezien maarja ik bezoek dan ook niet in de zomervakantie. Het plan is om de duiven achter de schermen te fokken en de jongen dan in de Mangrove uit te zetten.

- Een hele tijd terug was er nog maar één Indigogors in de Mangrove, maar nu zijn er meerdere koppeltjes die allemaal hun eigen terratorium hebben. Eén koppeltje heeft een nest dicht bij het pad

- De gidsen kregen gisteravond een praatje over de Desert. Zou kunnen dat het te maken heeft met de renovatie? :s Maar ze zijn ook al een tijdje van plan om ook gidsen in de Desert te hebben dus wie weet

Edit: kom er net achter dat ik ook ben vergeten mijn update van twee weken terug te doen:

- Er is meer golfbalkoraal in de Moddervlakte van de Mangrove uitgezet, ze zitten nu ook in het grote gedeelte:
Afbeelding
(Afbeelding werkt niet volgens mij)

- Volgens een gids zijn de Rode titi's toch best goed in Vlinders vangen en pikken er vaker dan verwacht een mee, maar ze eten ook jonge takken van de bomen waardoor ze hopelijk minder vaak hoeven te snoeien. De dieren zijn trouwens vader en zoon, wist niet of dat al algemeen bekend was.

- In de Canyonvolière van de Desert zijn de Socorroduiven verdwenen, wat wel erg vreemd is gezien dit de fokvolière is. Beide bordjes van de soort zijn ook weg

- Het Noord-Amerikaans bookstekelvarken was erg actief, wat je normaal heel weinig ziet. Hij stond op z'n achterpoten te knorren, weet je meteen waarom het een stekelVARKEN heet
Afbeelding

- Na zo'n vier jaar rondlopen met dierentuingidsen heb ik voor de eerste keer eindelijk de Rozebuikgors in de Bush gezien, nu mis ik nog maar zes loslopers voordat ik ze allemaal heb.
(Ik mis nog het Dwergdikbekje in de Mangrove, en de Paradijstangare, Zuidelijke ornaathoningzuiger, Tjiktjak, Fluitkikker en Lyle's vleerhond in de Bush)
Afbeelding

Utari19
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Favoriete dierentuin: Planckendael

Bericht door Utari19 »

Op zootierliste staat de paradijstangare bij former holdings als ik me niet vergis.

JvG
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Favoriete dierentuin: -

Bericht door JvG »

Utari19 schreef:
17 sep 2025, 20:06
Op zootierliste staat de paradijstangare bij former holdings als ik me niet vergis.
Bij de ondersoort "Tangara chilensis paradisea" staat Burgers aangegeven. Bij de ondersoort "Tangara chilensis chilensis" staat Burgers' Zoo inderdaad bij Ehemalige Haltungen met de aantekening ondersoort paradisea...

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Bericht door Joost »

Mr. Gharial schreef:
17 sep 2025, 08:59
- Na zo'n vier jaar rondlopen met dierentuingidsen heb ik voor de eerste keer eindelijk de Rozebuikgors in de Bush gezien, nu mis ik nog maar zes loslopers voordat ik ze allemaal heb.
(Ik mis nog het Dwergdikbekje in de Mangrove, en de Paradijstangare, Zuidelijke ornaathoningzuiger, Tjiktjak, Fluitkikker en Lyle's vleerhond in de Bush)
Zijn de Lyle's vleerhonden nog aanwezig? Ik dacht eigenlijk dat die inmiddels al allemaal overleden waren..

Mr. Gharial
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)

Joost schreef:
17 sep 2025, 20:44
Mr. Gharial schreef:
Zijn de Lyle's vleerhonden nog aanwezig? Ik dacht eigenlijk dat die inmiddels al allemaal overleden waren..
Als het goed is zijn er nog wat bejaarde dieren in de kas, maar omdat ik het verschil niet kan zien tel ik ze nu nog voor "niet gezien" in mijn lijst ;)

lintworm
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Schönbrunn

Bericht door lintworm »

Joost schreef:
17 sep 2025, 20:44
Mr. Gharial schreef:
Daar zijn er mogelijk nog 1-2 van. Grappig genoeg staan ze al jaren niet meer in ZIMS maar tot vorig jaar zag ik er af en toe eentje bij de voederkooi achter de kleine touwbrug. Ik heb ze dit jaar nog niet gezien en als ze nog leven zijn ze >26 jaar, wat stokoud is. Ze zijn vrij makkelijk te onderscheiden van de Rodriquezvleerhonden omdat ze een veel puntigere neus hebben en wat slanker en langer ogen.

Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Contacteer:

DRIE NEDERLANDSE DIERENPARKEN RUILEN GORILLA’S
Gorillavrouwtje uit ARTIS zorgt hopelijk bij Burgers’ Zoo voor nageslacht

ARTIS, Safaripark Beekse Bergen en Koninklijke Burgers’ Zoo ruilde vrijdag 26 september 2025 een aantal gorillavrouwtjes met elkaar in het kader van het Europese populatiemanagementprogramma voor Westelijke gorilla’s. Het vrouwtje dat vanuit Amsterdam naar Arnhem komt, zorgt hopelijk in Burgers’ Zoo voor nageslacht met de voor het programma genetisch belangrijke zilverrug die dit jaar vanuit Zoo Warschau naar Arnhem is gekomen.

ARTIS coördineert het EEP voor Westelijke gorilla’s
ARTIS coördineert het Europese populatiemanagementprogramma voor alle Westelijke gorilla’s. Dit programma staat bekend als een EEP (EAZA Ex situ Programme), waarbij EAZA de Europese Dierentuinvereniging is. ARTIS heeft een gedetailleerd overzicht van alle Westelijke gorilla’s in Europese dierenparken en doet aanbevelingen over de optimale groepssamenstelling in deze parken.

Gorillatransport tussen drie Nederlandse dierenparken
Vanuit ARTIS vertrekken twee vrouwtjes die in Amsterdam geen jongen mogen krijgen van de zilverrug, die reeds genoeg nakomelingen heeft verwekt. Eén vrouwtje verhuist naar Safaripark Beekse Bergen, terwijl het andere vrouwtje naar Burgers’ Zoo vertrekt. In Arnhem is dit jaar een zilverrug vanuit Zoo Warschau gekomen, waarmee dit vrouwtje hopelijk jongen krijgt. Een ander vrouwtje uit Arnhem vertrekt op haar beurt weer naar ARTIS.

Een zorgvuldig opgebouwde introductie

Bij mensapentransporten is het gebruikelijk dat een vaste dierverzorger met het dier meereist naar de nieuwe bestemming om zodoende de overdracht voor het dier zo soepel mogelijk te laten verlopen. In Burgers’ Zoo zal het nieuwe vrouwtje eerst in de binnenverblijven buiten het zicht van het publiek in alle rust wennen aan haar nieuwe verzorgers en soortgenoten. De zilverrug speelt vervolgens een belangrijke rol bij de introductie van het nieuwe gorillavrouwtje in de groep. Deze introductie wordt stapsgewijs opgebouwd.

Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza en Burgers Zoo

Bericht door Dustin1999 »

Ik zag vandaag tijdens mijn bezoek aan Burgers Zoo een aantal opvallende zaken:

Zo zijn ze in de Ocean bezig het oude Lantaarnvissen bassin te verbouwen. En nu hadden ze er een extra informatiebord over opgehangen over wat ze precies van plan zijn. En ze willen in dit bassin een ecosysteem met zeegras laten zien. Over welke vissoorten erin komen zijn ze nog aan het brainstormen.
Erg interessant en een uitdaging om zeegras te gaan houden in een aquarium heb dit volgens mij nog niet eerder gezien in een aquarium dus ben zeer benieuwd hoe dat eruit gaat komen te zien.

Daarnaast zag ik in het kleine oceaan bassin waarin de gouden horsmakrelen zitten een gigantische kooi met daarin een hele school nieuwe vissen die binnenkort zullen worden toegevoegd.

Mr. Gharial
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)

Dustin1999 schreef:
29 sep 2025, 23:06
Erg interessant en een uitdaging om zeegras te gaan houden in een aquarium heb dit volgens mij nog niet eerder gezien in een aquarium dus ben zeer benieuwd hoe dat eruit gaat komen te zien.
In de Mangrove van BZ hebben ze daar wel success mee natuurlijk, maar misschien is het in ondiep water ook makkelijker te houden

Plaats reactie