Is het verblijf daar niet te klein voor?Yapok schreef: ↑12 feb 2025, 21:27Het was ook één van mijn favoriete dieren van het park. Het zou mij niet verbazen als we in dit verblijf de fossa gaan zien.Boots schreef: ↑12 feb 2025, 18:53Dat is balen daar ging ik ieder bezoek zeker langs. Maar als het ze in Tierpark wellicht lukt om met meerdere dieren te fokken dan juich ik deze verhuizing alleen maar toe.Pater-damiaanshert schreef: ↑12 feb 2025, 17:10Volgens zootierliste is de laatste beerkoeskoes naar Tierpark Berlijn verhuisd op de 3e februari.
Is in ieder geval weer een flink verblijf wat daardoor is vrijgekomen.
Nieuwstopic Pairi Daiza (2025)
- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2025)
-
- Laafsekikker dikkopje (LC)
- Favoriete dierentuin: Zoo Praag
Het is en blijft Pairi Daiza. Het verblijf van de zwarte panters is ook te klein.daniel1109 schreef: ↑12 feb 2025, 23:07Is het verblijf daar niet te klein voor?Yapok schreef: ↑12 feb 2025, 21:27Het was ook één van mijn favoriete dieren van het park. Het zou mij niet verbazen als we in dit verblijf de fossa gaan zien.Boots schreef: ↑12 feb 2025, 18:53Dat is balen daar ging ik ieder bezoek zeker langs. Maar als het ze in Tierpark wellicht lukt om met meerdere dieren te fokken dan juich ik deze verhuizing alleen maar toe.Pater-damiaanshert schreef: ↑12 feb 2025, 17:10Volgens zootierliste is de laatste beerkoeskoes naar Tierpark Berlijn verhuisd op de 3e februari.
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Tierpark Berlijn
Ik zou persoonlijk graag Prevostklapeekhoorn willen zien of een boomkangoeroe (hoewel ik besef dat die laatste wat moeilijker is en misschien ook problemen kan geven met de kantjil).
-
- Laafsekikker dikkopje (LC)
Er word een serre geplaatst op het uitkijkpunt van het voormalig otterverblijf, ook wordt er hard gewerkt in het binnenverblijf van de gouden stompneusapen.
Heb gehoord dat hun aankomst voor binnenkort is...
De "oude" residenten van dit verblijf, Okki en haar familie (de gibbons) zitten backstage en zouden een plaats krijgen in de Sanctuary.
Maar het mooiste "laatste" nieuws, is de aankondiging van een olifantkalfje voor het einde van de zomer !
De "oude" residenten van dit verblijf, Okki en haar familie (de gibbons) zitten backstage en zouden een plaats krijgen in de Sanctuary.
Maar het mooiste "laatste" nieuws, is de aankondiging van een olifantkalfje voor het einde van de zomer !
-
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen
De soort is niet uit de collectie, laat Pairi Daiza vandaag op Facebook weten, maar er heeft gewoon een wissel plaatsgevonden: de beerkoeskoes is inderdaad naar Berlijn, maar uit Berlijn is er ook weer een mannetje teruggekomen naar PD.Boots schreef: ↑12 feb 2025, 18:53Dat is balen daar ging ik ieder bezoek zeker langs. Maar als het ze in Tierpark wellicht lukt om met meerdere dieren te fokken dan juich ik deze verhuizing alleen maar toe.Pater-damiaanshert schreef: ↑12 feb 2025, 17:10Volgens zootierliste is de laatste beerkoeskoes naar Tierpark Berlijn verhuisd op de 3e februari.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Dat is helemaal mooi. Als leek vind ik het ook een prima en ruim verblijf. Echt jammer dat het vrouwtje wat ze eerder hadden is komen te overlijden.Zoozot schreef: ↑13 feb 2025, 12:05De soort is niet uit de collectie, laat Pairi Daiza vandaag op Facebook weten, maar er heeft gewoon een wissel plaatsgevonden: de beerkoeskoes is inderdaad naar Berlijn, maar uit Berlijn is er ook weer een mannetje teruggekomen naar PD.Boots schreef: ↑12 feb 2025, 18:53Dat is balen daar ging ik ieder bezoek zeker langs. Maar als het ze in Tierpark wellicht lukt om met meerdere dieren te fokken dan juich ik deze verhuizing alleen maar toe.Pater-damiaanshert schreef: ↑12 feb 2025, 17:10Volgens zootierliste is de laatste beerkoeskoes naar Tierpark Berlijn verhuisd op de 3e februari.
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: pairi daiza
Misschien is dit ook maar tijdelijk, en krijgen de panters een eigen nieuw verblijf. Voor 3 jonge dieren gaat het nog wel, maar idd eenmaal volgroeid is dit veel te klein voor drie dieren.Yapok schreef: ↑12 feb 2025, 23:26Het is en blijft Pairi Daiza. Het verblijf van de zwarte panters is ook te klein.daniel1109 schreef: ↑12 feb 2025, 23:07Is het verblijf daar niet te klein voor?Yapok schreef: ↑12 feb 2025, 21:27Het was ook één van mijn favoriete dieren van het park. Het zou mij niet verbazen als we in dit verblijf de fossa gaan zien.Boots schreef: ↑12 feb 2025, 18:53Dat is balen daar ging ik ieder bezoek zeker langs. Maar als het ze in Tierpark wellicht lukt om met meerdere dieren te fokken dan juich ik deze verhuizing alleen maar toe.Pater-damiaanshert schreef: ↑12 feb 2025, 17:10Volgens zootierliste is de laatste beerkoeskoes naar Tierpark Berlijn verhuisd op de 3e februari.
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: de BBB's
De 3 dieren zijn weg van hun moeder. Tenzij daar een heel speciale reden toe is, betekent dat dus dat deze dieren solitair moeten gehouden worden.snoopy11 schreef: ↑13 feb 2025, 14:43Misschien is dit ook maar tijdelijk, en krijgen de panters een eigen nieuw verblijf. Voor 3 jonge dieren gaat het nog wel, maar idd eenmaal volgroeid is dit veel te klein voor drie dieren.Yapok schreef: ↑12 feb 2025, 23:26Het is en blijft Pairi Daiza. Het verblijf van de zwarte panters is ook te klein.daniel1109 schreef: ↑12 feb 2025, 23:07Is het verblijf daar niet te klein voor?
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com
-
- Laafsekikkertje (VU)
Dat de gibbons richting de kas gaan zou goed kunnen. Dan blijft wel de vraag waar de gorals uiteindelijk terechtkomen. Ze zouden waarschijnlijk icm. de stompneusapen kunnen, maar of dat vanuit China zou mogen..??GANESHA schreef: ↑13 feb 2025, 10:07Er word een serre geplaatst op het uitkijkpunt van het voormalig otterverblijf, ook wordt er hard gewerkt in het binnenverblijf van de gouden stompneusapen.
Weet iemand eigenlijk hoe dat bij reuze panda's zit? Mogen die gecombineerd worden met andere soorten? Ik neem aan van niet, omdat ik het nooit gezien heb.
-
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen
China kan als eigenaar inderdaad alle soorten eisen en beperkingen stellen aan huisvesting, verzorging etc. Ik ben niet bekend met de exacte eisen, maar het lijkt me niet voor de hand liggend dat "experimenteren" met combi's zomaar toegelaten zou zijn.Boots schreef: ↑13 feb 2025, 18:18Dat de gibbons richting de kas gaan zou goed kunnen. Dan blijft wel de vraag waar de gorals uiteindelijk terechtkomen. Ze zouden waarschijnlijk icm. de stompneusapen kunnen, maar of dat vanuit China zou mogen..??
Weet iemand eigenlijk hoe dat bij reuze panda's zit? Mogen die gecombineerd worden met andere soorten? Ik neem aan van niet, omdat ik het nooit gezien heb.
Maar zelfs al zou het mogen: wat zou je met een reuzenpanda kunnen combineren? Bril- en honingberen bewijzen dat er in theorie wel wat kan met kleinere beren, maar er blijven toch risico's aanhangen die ik met panda's niet zo snel genomen zie worden.
- Mr. Gharial
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo
Reuzenpandas zijn toch een tikkeltje aggressiever dan Bril- en honingberen. Volgens mij zouden stompneusapen prima kunnen combineren met andere soorten zoals muntjacs of gorals, maar die keuze ligt natuurlijk bij China dus ik betwijfel het een beetje
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!
-
- Laafsekikkertje (VU)
Ik zou denken dat een muntjak bij een reuze panda plaatsen toch ook niet echt voor problemen zou moeten zorgen.Zoozot schreef: ↑13 feb 2025, 18:37China kan als eigenaar inderdaad alle soorten eisen en beperkingen stellen aan huisvesting, verzorging etc. Ik ben niet bekend met de exacte eisen, maar het lijkt me niet voor de hand liggend dat "experimenteren" met combi's zomaar toegelaten zou zijn.Boots schreef: ↑13 feb 2025, 18:18Dat de gibbons richting de kas gaan zou goed kunnen. Dan blijft wel de vraag waar de gorals uiteindelijk terechtkomen. Ze zouden waarschijnlijk icm. de stompneusapen kunnen, maar of dat vanuit China zou mogen..??
Maar zelfs al zou het mogen: wat zou je met een reuzenpanda kunnen combineren? Bril- en honingberen bewijzen dat er in theorie wel wat kan met kleinere beren, maar er blijven toch risico's aanhangen die ik met panda's niet zo snel genomen zie worden.
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Doet Europa ook zo moeilijk, en vragen die ook absurde bedragen voor de gorilla's die nu naar China gaan?
Voor wat hoort wat denk ik dan?
Voor wat hoort wat denk ik dan?
Wie achter mijn rug praat staat op de ideale plaats om mijn gat te kussen.
-
- Laafsekikkertje (VU)
In een nieuwe nieuwsbrief in de mail staat het volgende;
"Noor en Ekam ontdekken een nieuw leefgebied
Als je het Park al eens bezocht hebt, ken je ongetwijfeld Noor en Ekam, onze twee gladde otters. Deze onafscheidelijke broers zijn deze winter verhuisd naar een gloednieuw territorium in de Chinese Tuin, waar eerder een deel van onze Japanse makaken-groep woonde."
Het is wel onduidelijk of het nu een combinatie verblijf wordt of niet. Uit een ander bericht begreep ik juist dat een deel van de makaken juist weer terug zou keren in dit verblijf. Even afwachten dus.
Als je het Park al eens bezocht hebt, ken je ongetwijfeld Noor en Ekam, onze twee gladde otters. Deze onafscheidelijke broers zijn deze winter verhuisd naar een gloednieuw territorium in de Chinese Tuin, waar eerder een deel van onze Japanse makaken-groep woonde."
Het is wel onduidelijk of het nu een combinatie verblijf wordt of niet. Uit een ander bericht begreep ik juist dat een deel van de makaken juist weer terug zou keren in dit verblijf. Even afwachten dus.
- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
Ja het is erg onduidelijk. In de nieuwsbrief van vorige week stond nog dat de slanke otters binnenkort hun leefgebied gaan delen met de japanse makaken.Boots schreef: ↑14 feb 2025, 15:38In een nieuwe nieuwsbrief in de mail staat het volgende;
-
- Laafsekikkertje (VU)
Gister ontstond ophef op social media, omdat de eerste baandelen van de zwembadglijbanen zijn geleverd. Veel mensen geven aan dat zoiets niet past bij het park en de ruimte beter voor dieren kan worden gebruikt.
Nu vind ik het toevoegen van het waterpark helemaal niet erg. Ik ben zelfs heel benieuwd wat ze er daar in Brugelette van weten te maken.
Hoe denken anderen over de toevoeging van het waterpark?
Nu vind ik het toevoegen van het waterpark helemaal niet erg. Ik ben zelfs heel benieuwd wat ze er daar in Brugelette van weten te maken.
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Ik denk dat dit reeds besproken is geweest bij het uitlekken van deze plannen.Boots schreef: ↑16 feb 2025, 11:16Gister ontstond ophef op social media, omdat de eerste baandelen van de zwembadglijbanen zijn geleverd. Veel mensen geven aan dat zoiets niet past bij het park en de ruimte beter voor dieren kan worden gebruikt.
Ik vond het echt een absurd idee, en ergens nog steeds.
Maar, ook ik kan beginnen twijfelen natuurlijk.
Ze zetten zich steeds meer in op overnachting. Misschien komt er nog een formule dat je langer als 1 nacht kunt boeken, dan moet je ook nog iets extra's hebben. En dan is zo'n subtropisch zwemparadijs wel ideaal natuurlijk, en zo had ik het nog nooit gezien.
Ik ga er trouwens wel van uit dat eens de tropische serre klaar is er een groot hotel (een ibisconcept) gaat komen.
Wie achter mijn rug praat staat op de ideale plaats om mijn gat te kussen.
-
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands
Ik vind het eigenlijk wel een logische investering. Pairi Daiza verkoopt zich steeds meer als een resort ipv. een dierentuin. Door het toevoegen van een waterpark verleng je de verblijfsduur van je gasten nog verder. Tevens heeft tegenwoordig ook elk groot vakantiepark een zwembad, dus het is ook iets wat mensen op den duur verwachten. En hoe meer er te doen is hoe groter de kans is dat mensen een extra nachtje blijven slapen (en hoe meer geld er in het laatje komt).
Ik ben er persoonlijk minder fan van als het zwembad en het dierentuin gedeelte door elkaar beginnen te lopen.. Maar volgens mij lijkt dat hier nog enigzins mee te vallen? Alleen de lazy river komt door de Sanctuary te lopen, toch?
Ik ben er persoonlijk minder fan van als het zwembad en het dierentuin gedeelte door elkaar beginnen te lopen.. Maar volgens mij lijkt dat hier nog enigzins mee te vallen? Alleen de lazy river komt door de Sanctuary te lopen, toch?
- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
Ik vind dat het er heel erg afhangt van de manier waarop het zal komen. Zoals ze het nu bouwen komt het aan de rand van het park te liggen, op een plek waar het voor de rest van de bezoekers niet toegankelijk is. Ik hoop dat ze de glijbanen zo zullen maken of weg werken dat deze vanuit het park niet zichtbaar zijn, of niet als glijbanen herkenbaar zullen zijn. Dan neemt dat niets weg van het gevoel dat je hebt als je in het park loopt.
En de opmerking dat het voor de dieren gebruikt moet worden. tsja kom op zeg, de hal is 1ha groot, zeg dat daar misschien nog een buitendeel bij gaat komen ook en dat het hele zwem gebied 1,5 tot 2 ha groot is. Als de Sanctuary gebouwd is + de buitengebieden daar en het zwemgedeelte dan gaat het park richting de 85 ha, waarvan er dan max 2 aan zwemgedeelte wordt besteed. Zonder de safari- en wild parken mee te rekenen is volgens mij in Europa alleen tierpark Berlin groter qua oppervlakte.
En de opmerking dat het voor de dieren gebruikt moet worden. tsja kom op zeg, de hal is 1ha groot, zeg dat daar misschien nog een buitendeel bij gaat komen ook en dat het hele zwem gebied 1,5 tot 2 ha groot is. Als de Sanctuary gebouwd is + de buitengebieden daar en het zwemgedeelte dan gaat het park richting de 85 ha, waarvan er dan max 2 aan zwemgedeelte wordt besteed. Zonder de safari- en wild parken mee te rekenen is volgens mij in Europa alleen tierpark Berlin groter qua oppervlakte.