Wat jammer dat dit zo'n tegenvaller was! Het gevoel van Social anxiety herken ik helemaal, als ik geen menukaart of bord zou zien met wat je kon kopen zou ik het waarschijnlijk al links laten liggen. Je zou denken dat het maar een kleine moeite is om zoiets toe te voegen en ik vind het ook best klantonvriendelijk om niet op voorhand duidelijk aan te geven hoeveel iets kost.Mr. Gharial schreef: ↑01 sep 2025, 22:28Ah, ok. Tijdens mijn vorige bezoek zaten ze allebei achter hetzelfde hek waar je niet overheen kon kijken dus ik dacht dat het hetzelfde was. Het duivenhuisje is al gerenoveerd tot pofferkraampje, heb het zelf ook geprobeerd omdat het lekker rook maar ik had mijn lesje moeten leren dat je in Artis niet wilt eten...
Er was nergens een kaart met wat je kon bestellen dus ik moest een beetje ongemakkelijk aan de medewerkster vragen wat er te halen valt.
"Wat zou je willen?"
"Uh, wat heb je eigenlijk?"
"Alleen poffertjes"
"Ok, hoeveel kan ik er bestellen?"
"15, 30, of 50"
Nou heb ik op z'n Engels Social anxiety en dat is vooral met horecamedewerkers zo, dus ik had veel liever gewoon een mini-menukaartje waar ik meteen had kunnen zien wat er was. Ook kon je van te voren de prijs niet zien.
De poffertjes zelf waren volgens mij Gluten- en Suikervrij, want ze smaakten ongeveer nergens naar. Ik moest wat extra suiker pakken, uit een potje wat eigenlijk bij de koffie hoort denk ik. Ik had gewoon mijn eigen broodjes moeten eten...
![]()
Of de poffertjes Gluten- en Suikervrij zijn weet ik niet, maar op de website van Artis staat aangegeven dat ze zonder melk en eieren worden gemaakt. Het zou geen invloed hebben op de smaak, maar dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen..
Overigens ben ik het er niet mee eens dat je in Artis niet moet willen eten. Het is misschien soms wel wat beter zoeken. Ik ben zelf geen vegetariër, maar de vega hotdog met pittige saus, rode kool en uitjes sla ik echt niet over als ik in Artis ben. Ik heb inmiddels in veel verschillende parken gegeten, maar dit blijft voor mij een van de betere dierentuinsnacks die ik de afgelopen jaren gehad heb.