lintworm schreef: ↑06 feb 2025, 21:22
GANESHA schreef: ↑06 feb 2025, 12:11
lintworm schreef: ↑06 feb 2025, 11:32
GANESHA schreef: ↑06 feb 2025, 09:43
Boots schreef: ↑06 feb 2025, 08:08
Zoo Inside meldt dat Pairi Daiza dit jaar ook fossa's zal gaan houden. Uiteraard nog even afwachten of dit waar is.
Maar ach waarom niet. Voor de rest gebeurt er toch niet zo veel in de tuin.
Niet zo véél ??
De dino's, zwarte panters, de nieuwe gangbrug, niet zo slecht voor een park dat amper één maand gesloten is, + wat er nog allemaal gaat bijkomen...
Als je ziet dat ze in Antwerpen, al maandenlang stil liggen, enkel om een tijger en sneeuwluipaardenverblijf...
1. Sarcasme
2. Waarom telkens Antwerpen erbij halen, dat voegt niets toe aan de discussie.
Oei, de Zoo blijft kennelijk een gevoelig punt...
Het stoort me omdat het gewoon niet te zake doet in een nieuwstopic over nieuwigheden in Pairi Daiza. wat er al dan niet in Antwerpen gebeurt
Ik gun iedereen zijn favoriete tuin, maar het is geen wedstrijdje.
En als het wel een wedstrijd zou zijn, dan zou Pairi Daiza de wedstrijd voor serieuze dierentuin glansrijk verliezen. Trots zijn op 3 zwarte panters (geen EEP dieren, geen zuivere ondersoort) in een verblijf wat in de jaren 90 acceptabel was... Nu maar hopen dat de panters met elkaar overweg kunnen, want serieuze separatie is er niet...
Of de vergelijking steeds moet gemaakt worden in een nieuwstopic met de Zoo is inderdaad maar de vraag. De twee tuinen zijn moeilijk met elkaar te vergelijken, net als de discussie is pd te duur voor wat het is. In deze context kan je wel de vergelijking maken, en dan vindt ik de zoo momenteel te duur voor wat er momenteel nog overblijft met de verbouwingen die bezig zijn. Alhoewel dit ook ook moeilijk punt is. Als het iets is dat jou interesseert, dan vindt je sommige zaken niet duur, interesseert het jou niet kan je het duur vinden. Ik kan bv geen geld uitgeven aan een auto, als die mij van punt A naar punt B brengt is dat meer dan voldoende, mensen die zot zijn van auto's die zullen daar totaal anders over denken, maar die snappen dan weer niet dat ik wel geld kan uitgeven aan een abbo van pd en daar maandelijks heen gaan en dan alsnog een overnachting boeken in pd of in het hotel van SBB.
Of het park de wedstrijd zou verliezen voor serieuze dierentuin lijkt mij toch ook wel kort door de bocht. De drie pantertjes moeten toch ook ergens terecht kunnen, ook al is er geen EEP of zijn ze geen zuivere ondersoort. Als dierentuinen enkel zuivere (onder)soorten zou mogen huisvesten, dan zouden er veel moeten inslapen denk ik. Je kan ze ook zien als een ambassadeur voor hun wilde soortgenoten, zo maken de mensen toch een beetje kennis met de biodiversiteit die er is. Is dit verblijf een toppertje voor drie dieren zeker niet, maar voor drie jonge dieren zal dit nog voldoen, mss verhuizen ze inderdaad naar The Sanctuary, of wordt er in de toekomst een nieuw en groter verblijf gerealiseerd.