Een gemengde haag met sleedoorn en co gaat het niet worden. Die zijn het mooist wanneer ze heel wild kunnen staan en daar heb ik absoluut de plaatst niet voor. Er loopt ook een publieke voetwegel langs de rand van mijn tuintje, de haag moet dus redelijk strak geschoren kunnen worden.
Meidoorn zal ik geschrankt planten, dan krijg je een dikke haag tot 1 m breed, dat moet volstaan als toevluchtsoord voor de vogels; tegen dan zullen hier immers ook twee tijgers komen wonen.
Egelantier is een mogelijkheid, een vlinderstruik vind ik niet mooi. Een ribes staat er al.
Zelf dacht ik nog aan een rode kornoelje, die dragen ook bessen en de takken zijn in de winter prachtig rood gekleurd. Ook nog enigszins klein te houden.
Vaste planten en bollen krijgen ook nog wel een plaats. Dat worden idd al zeker enkele ooievaarsbekken, sedums en lavendels, aangevuld met de reeds aanwezige sieruien, (Afrikaanse) lelies, stokrozen en riddersporen.
Een terras moet er ook komen. En een plaats voor de houtvoorraad en een klein tuinhuis. Op pakweg 38 m²