Erg interessant en een uitdaging om zeegras te gaan houden in een aquarium heb dit volgens mij nog niet eerder gezien in een aquarium dus ben zeer benieuwd hoe dat eruit gaat komen te zien.
In de Mangrove van BZ hebben ze daar wel success mee natuurlijk, maar misschien is het in ondiep water ook makkelijker te houden
Ze hebben in de Mangrove vooral succes met een alg die ergens een beetje op zeegras lijkt volgensmij. Achter de schermen hebben ze er wel genoeg van en werken ze ook samen met onderzoekers van Wageningen Universiteit.
Zeegrasaquaria bestaan zeker, maar nog niet op deze schaal en ik ken ze ook niet met zo'n diepe bak. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan vormgeven, want zeegras zelf wordt niet zo hoog.
Vanochtend verwelkomden onze dierverzorgers een kersvers geboren giraffe! Het jong stond al snel wiebelend op zijn lange poten en verkende nieuwsgierig de wereld.
Wist je dat giraffen, na een draagtijd van ongeveer 14 maanden, een staande bevalling hebben? Het jong maakte een val van 1,5 meter, maar dankzij een instinctieve beweging landde het veilig op zijn schouder.
De jonge giraffe is in eerste instantie nog niet zichtbaar voor het publiek, maar als alles goed blijft gaan, laat het jong zich met wat geluk binnenkort al zien.
Helaas is het giraffenjong dat afgelopen vrijdag werd geboren, overleden.
Na een draagtijd van ongeveer 14 maanden beviel de ervaren moeder afgelopen vrijdag van een jong. In eerste instantie leek alles goed te gaan, maar gisteravond laat overleed het jong alsnog, ondanks de inspanningen van de dierenarts en verzorgers. Uit onderzoek bleek dat het jong te weinig voedingsstoffen had binnengekregen.