Nieuwstopic Natuurhulpcentrum Opglabbeek/ Oudsbergen
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Re: Nieuwstopic Natuurhulpcentrum Opglabbeek/ Oudsbergen
-
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen
Leeuw Whisker zit momenteel nog gewoon in de Zoo, en zijn jongere broer Xesar is er ook nog steeds.Limburg vooruit schreef: ↑13 mar 2025, 15:18Ah, dan heb ik die over het hoofd gezien. Dacht dat die al weg was.MClaeys schreef: ↑13 mar 2025, 15:01Is Whisker er niet meer in de zoo? Want ja Whisker moeten ze natuurlijk laten vertrekken met de tijd om inteelt te voorkomen.Limburg vooruit schreef: ↑13 mar 2025, 15:18Geredde leeuw uit Oekraïne verhuisd naar Engeland.
Ik vraag me af waarom niet naar de zoo, daar zitten ze zonder man en ik kan me niet voorstellen dat de leeuwinnen daar verwant zijn.
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Meerdere
Voor de geredde leeuwen in Opglabbeek, Pairi Daiza, en Planckendael was het altijd al de bedoeling om naar The Big Cat Sanctuary te gaan verhuizen. Dat is ook de organisatie die ze gered heeft uit Oekraïne. Maar ten tijde van de redding was het verblijf in dat park nog niet klaar, dus zochten ze een tussenoplossing. De leeuwinnen in PD en Planckendael verhuizen vandaag inderdaad ook naar The Big Cat Sanctuary.Limburg vooruit schreef: ↑13 mar 2025, 14:03Geredde leeuw uit Oekraïne verhuisd naar Engeland.
Ik vraag me af waarom niet naar de zoo, daar zitten ze zonder man en ik kan me niet voorstellen dat de leeuwinnen daar verwant zijn.
Wil dit zeggen dat de leeuwinnen uit PD en Planckendael ook vertrekken, ook die gingen naar Engeland.
Naast dat Antwerpen zoals door anderen al gezegd werd nog twee jonge mannen heeft rondlopen, kijkt het EEP ook naar ondersoorten van de leeuwen. Zeker in Antwerpen verwacht ik aangezien dat allemaal pure Noordelijke leeuwen (P. l. leo) zijn. Daar zullen ze niet zomaar een willekeurige onverwante mannetjes leeuw bij zetten.
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
- Contacteer:
Er vertrekken er vier lees ik bij Crossborder Animal services, waren het er niet twee in Planckendael, twee in Pairi Daiza, en één in Oudsbergen?Limburg vooruit schreef: ↑13 mar 2025, 14:03Geredde leeuw uit Oekraïne verhuisd naar Engeland.
Wil dit zeggen dat de leeuwinnen uit PD en Planckendael ook vertrekken, ook die gingen naar Engeland.
Vraag me trouwens af waarom ze specifiek Engeland schrijven i.p.v. het Verenigd Koninkrijk of U.K.?
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Meerdere
Nee, er zat maar één in Planckendael.Gorilla Gust schreef: ↑13 mar 2025, 18:27Er vertrekken er vier lees ik bij Crossborder Animal services, waren het er niet twee in Planckendael, twee in Pairi Daiza, en één in Oudsbergen?Limburg vooruit schreef: ↑13 mar 2025, 14:03Geredde leeuw uit Oekraïne verhuisd naar Engeland.
Vraag me trouwens af waarom ze specifiek Engeland schrijven i.p.v. het Verenigd Koninkrijk of U.K.?
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
- Contacteer:
In het Natuurhulpcentrum (NHC) van Oudsbergen is een bruine beer uit Kazachstan aangekomen die in haar eigen land dreigde ingeslapen te worden. De eigenaar van de 23-jarige beer moest verhuizen en kon het dier niet meenemen. Samen met de Nederlandse stichting Bears in Mind heeft het NHC het dier naar België laten overkomen. Na een quarantaine van 3 maanden zal gezocht worden naar een nieuwe thuis voor het dier.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/04/26 ... 3bynxrrKLw
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Olmen heeft nog plaats, Vleteren en Rhenen weet ik niet.Gorilla Gust schreef: ↑29 apr 2025, 18:25In het Natuurhulpcentrum (NHC) van Oudsbergen is een bruine beer uit Kazachstan aangekomen die in haar eigen land dreigde ingeslapen te worden. De eigenaar van de 23-jarige beer moest verhuizen en kon het dier niet meenemen. Samen met de Nederlandse stichting Bears in Mind heeft het NHC het dier naar België laten overkomen. Na een quarantaine van 3 maanden zal gezocht worden naar een nieuwe thuis voor het dier.
Rhenen haalt maandag 2 beren op uit Oekraine dus ik denk dat die momenteel ook vol zitten...Limburg vooruit schreef: ↑29 apr 2025, 20:18Olmen heeft nog plaats, Vleteren en Rhenen weet ik niet.Gorilla Gust schreef: ↑29 apr 2025, 18:25In het Natuurhulpcentrum (NHC) van Oudsbergen is een bruine beer uit Kazachstan aangekomen die in haar eigen land dreigde ingeslapen te worden. De eigenaar van de 23-jarige beer moest verhuizen en kon het dier niet meenemen. Samen met de Nederlandse stichting Bears in Mind heeft het NHC het dier naar België laten overkomen. Na een quarantaine van 3 maanden zal gezocht worden naar een nieuwe thuis voor het dier.
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Zoals in het artikel staat toevallig voor hun jaarlijkse opendeurdagen.