Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Al het nieuws van de overige dierentuinen (buiten Europa).
Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Plaats vanaf 2019 hier al het nieuws uit Amerikaanse en Canadese parken.

Het oudere dierentuinnieuws van deze dierentuin vinden we terug in het Dierentuinnieuws Archief.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Neushoorns zullen “niet gestraft worden” nadat peutertje in hun verblijf in zoo in Florida viel

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/d ... _smFyIUgQE

Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 859
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door JvG »

Hoe zouden ze een neushoorn willen straffen? Dat is wat ik mij nu afvraag na dit artikel :)

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Apenarend »

JvG schreef:Hoe zouden ze een neushoorn willen straffen? Dat is wat ik mij nu afvraag na dit artikel :)
Het is gebeurd in de USA, meer moet je daar niet achter zoeken denk ik. Immense schrik voor lawsuits.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

De bokslegende Mike Tyson probeerde in de jaren '80 te boksen met een zilverrug gorilla, en wilde zelfs fors betalen om een dierentuin verzorger hiervoor om te kopen. Gelukkig (voor hem) ging de verzorger van de dierentuin in New York hier niet op in. We lezen mee met The Sun.

https://www.thesun.co.uk/sport/8446122/ ... lla-fight/
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Apenarend »

Veel klappen op het hoofd schaadt wel degelijk.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Limburg vooruit »

Apenarend schreef:Veel klappen op het hoofd schaadt wel degelijk.
:lala :lala
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

In het Amerikaanse Wildlife World Zoo, Aquarium & Safari Park is gisteren een vrouw aangevallen door een jaguar toen ze over het hekwerk klom... om een selfie te maken met het roofdier.

De vrouw is (niet levensgevaarlijk) gewond, en de jaguar zal hier ook geen gevolgen van dragen gaf de dierentuin direct na de feiten aan. Het ging immers om een duidelijk fout van de bezoeker. We lezen er meer over bij het NOS op https://nos.nl/artikel/2275429-selfie-p ... NaHKksEYdI
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

In het Amerikaanse Miami Zoo is voor het eerst een neushoorn geboren na artificiële inseminatie.
We lezen mee met CNN. https://edition.cnn.com/2019/04/24/us/r ... index.html
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Rafiaan
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 795
Lid geworden op: 24 jul 2013, 14:35
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Zoologischer Garten Köln

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Rafiaan »

Voor het eerst in decennia zijn er weer vogelbekdieren in een dierentuin buiten Australië, en dat in San Diego Zoo Safari Park. Dat zag ik voorbijkomen op Facebook. Het zou gaan om twee dieren geboren in Taronga Zoo in Sydney, een mannetje en een vrouwtje, al is het niet meteen de bedoeling om te kweken.

Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 859
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door JvG »

Rafiaan schreef:
29 nov 2019, 20:40
Voor het eerst in decennia zijn er weer vogelbekdieren in een dierentuin buiten Australië, en dat in San Diego Zoo Safari Park. Dat zag ik voorbijkomen op Facebook. Het zou gaan om twee dieren geboren in Taronga Zoo in Sydney, een mannetje en een vrouwtje, al is het niet meteen de bedoeling om te kweken.
Weet je zeker dat ze in Sydney zijn geboren? In de persberichten die ik voorbij zie komen staat alleen dat ze daarvandaan komen en al meerdere jaren samen in een verblijf zitten. Aangezien het aantal in dierentuingeboren vogelbekdieren op een hand te tellen zijn lijkt mij dit eerder opvang/wildvangdieren

Gebruikersavatar
Rafiaan
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 795
Lid geworden op: 24 jul 2013, 14:35
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Zoologischer Garten Köln

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Rafiaan »

In een Facebookbericht van Actu'Zoo werd het alleszins zo vermeld.

Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 859
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door JvG »

Seaworld is bezig met een project om te kijken hoe dierverblijven van otters, dolfijnen en orka's extra soorten kunnen huisvestigen als verrijking. Onderstaande link heeft een filmpje van orka's met haringen ;)
Al denk ik wel dat er regelmatig vissen zullen verdwijnen :)

http://scherperugvinnen.nl/?p=2886

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Veiligheidsregels worden niet zomaar opgesteld, dat ondervond ook deze medewerker van het Amerikaanse Albuquerque Zoo toen er werd afgeweken van de opgestelde protocollen. Gelukkig werd het geen fatale les met gevolgen voor anderen. Maar het werd helaas alsnog een les die het hele verdere leven zal worden meegedragen. Of net niet... want de vinger werd in dit geval opgegeten door de hyena's.

https://www.kob.com/albuquerque-news/hy ... WCBC2sdRjg
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Een onverwachte wending in het verhaal van de Tiger King, een douc-serie welke jullie ongetwijfeld ook met verbazing bekeken hebben op Netflix. 🐯👑

Carole Baskin en haar gekende Big Cat Rescue corporation zullen weldra de controle overnemen van de voormalige dierentuin van de Tiger King! De Amerikaanse G.W. Exotic Animal Memorial Park in Wynnewood werd door Joseph Maldonado-Passage (ofwel Exotic Joe) overgedragen aan de beruchte Jeff Lowe, kort voordat Exotic Joe veroordeeld werd voor onder meer het plannen van de huurmoord op zijn concurrent/ tegenstander Carole Baskin.

We lezen er meer over op https://people.com/tv/tiger-king-carole ... p4c9ECKO88
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2837
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Joost »

Sneu nieuws uit Calgary Zoo in Canada, daar vertrekken de reuzenpanda's na een verblijf van iets meer dan 2 jaar alweer terug naar China. China had de dieren voor 10 jaar uitgeleend aan Canada, daar werd besloten dat mede door de grootte van het land de dieren dan 5 jaar in Toronto zouden zitten en vervolgens 5 jaar in Calgary. In 2018 verhuisde de 2 volwassen dieren met hun jongen dus van Toronto naar Calgary waar de ouders in elk geval tot 2023 zouden blijven, maar als gevolg van de coronacrisis komt daar nu al een eind aan. Het park importeerde namelijk het overgrote deel van de bamboe voor de dieren vanuit het buitenland, maar door de crisis werd het steeds moeilijker om aan genoeg eten te komen. In mei is daarom besloten dat het voor de dieren het beste is om ze terug te sturen naar China, omdat daar gegarandeerd genoeg voedsel voor ze is. Op dit moment zitten de dieren nog steeds in het park maar is hun gebied al wel een hele tijd gesloten en wachten ze op de papieren voor het verhuis, tot die tijd krijgen ze bamboe van verschillende plekken in Noord Amerika.

Artikel van 5 augustus: https://www.calgaryzoo.com/GiantPandaUpdate
Artikel van 25 september: https://www.calgaryzoo.com/news/update- ... tion-china

Erg sneu voor het park dat ze dit besluit hebben moeten nemen.. Ik ben vorig jaar in het park geweest en heb de panda's daar ook bezocht en de dieren hadden werkelijk waar een schitterend verblijf! Het leek me ook niet bepaald een goedkoop verblijf (welk idee ik in Toronto wel had) en het zal vast ook een extra financiële klap zijn voor het park, nu de publiekstrekker waar je veel voor geïnvesteerd er niet meer is om dat terug te verdienen...

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door rick04 »

Heel zonde en vooral triest ja! Dit zal een flinke financiele domper worden voor dit park ja. Over de kosten van het verblijf in Calgary heb ik het volgende kunnen vinden:
''The panda enclosure cost the zoo $30 million, and they spent an additional $100 million on facility upgrades to accommodate for the increased attendance that the pandas will bring.''


En over het verschil tussen de prijzen dit:
''It's significantly higher than the $3 million spent by the Toronto Zoo, which played host to the pandas for their first five years in Canada.''
You can find me in the zoo :)

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2837
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Joost »

rick04 schreef:
29 okt 2020, 10:40
Heel zonde en vooral triest ja! Dit zal een flinke financiele domper worden voor dit park ja. Over de kosten van het verblijf in Calgary heb ik het volgende kunnen vinden:
''The panda enclosure cost the zoo $30 million, and they spent an additional $100 million on facility upgrades to accommodate for the increased attendance that the pandas will bring.''


En over het verschil tussen de prijzen dit:
''It's significantly higher than the $3 million spent by the Toronto Zoo, which played host to the pandas for their first five years in Canada.''
Zo dat verschil is flink ja, maar verbaasd me eigenlijk niet zoveel. In Calgary hadden ze echt een heel nieuw complex gebouwd terwijl men in Toronto een tijgerverblijf omgebouwd had en er stonden wat grote feesttenten voor de informatievoorziening..

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Limburg vooruit »

Ik heb nooit begrepen waarom een dierentuin zo naar de Chinese pijpen danst om een paar panda's te mogen huren tegen belachelijk hoge prijzen. Als ik directeur was en ze vroegen het me (wat natuurlijk nooit gebeurt) zou ik vriendelijk bedanken voor de eer, zelf zou ik nooit de onderhandelingen opstarten.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door rick04 »

Limburg vooruit schreef:
29 okt 2020, 12:48
Ik heb nooit begrepen waarom een dierentuin zo naar de Chinese pijpen danst om een paar panda's te mogen huren tegen belachelijk hoge prijzen. Als ik directeur was en ze vroegen het me (wat natuurlijk nooit gebeurt) zou ik vriendelijk bedanken voor de eer, zelf zou ik nooit de onderhandelingen opstarten.
Ben ik helemaal mee eens! Maar Panda's geven wel een hoge 'bezoekersboost' omdat ze zo populair zijn... Marcel Boekhoorn (van Ouwehands) is wel 16 jaar bezig geweest om ze te krijgen...
You can find me in the zoo :)

Plaats reactie