seborga schreef:Wablief? 1280 Euro voor een set boeken? Je mag dan nog een liefhebber zijn ....
Dat dacht mijn vrouw er dus ook van, ik wou de reeks thans sparen. Maar uiteindelijk geef ik ze wel gelijk.
Nu dacht ik wel de de grizmek vroeger ook iets van een 32'000 Bef (793.25€) koste. En dan spreek ik over 15 jaar terug want ik ging toen nog naar school. Heb wel spijt nu dat ik hem toen niet gekocht heb, want je vind ze zeer zelden in goede staat. En als je ze vind is de prijs vaak nog enkelle honderden euro's.
seborga schreef:Was dat de laatste druk van Grzime?
Ik veronderstel het wel. Maar ik denk niet dat ik nog verder zoek, De boekenkast staat al vol, en al wat daar staat is achterhaald of staat op het internet. Het was meer de verzamelwoede die me ertoe dreef. Heb 2 keer de kans gehad hem te kopen, maar we zijn nooit tot een prijs gekomen die we beide goed vonden. Ze vroegen veel te veel naar mijn zin.
De echte liefhebber koopt ze toch wel, want kan normaal gesproken engels, dus dan is de evt. afzetmarkt helemaal minuscuul... En als je geen engels kan, is dit een hele goede motivatie om het te leren
Er is een aantal jaren terug een nieuwe "Grzimek" uitgekomen in het engels, die heb ik in de universiteitsbieb zien staan, maar in hoeverre die nog vergelijkbaar is met het origineel weet ik niet...
seborga schreef:Wablief? 1280 Euro voor een set boeken? Je mag dan nog een liefhebber zijn ....
Als je je had ingeschreven voor de serie (zoals ondergetekende) of je maakt gebruik van de voorverkoop aanbiedingen dan kost zo'n boek 125 euro. Dat is dus 1000 voor de hele serie en dus heb je je 280 euro uitgespaard of ruim 2 boeken gratis, zo je wilt.
Wat de taal betreft sluit ik mij bij Theo aan. Tenslotte zijn veel (semi)wetenschappelijke uitgaven in het Engels en de echte liefhebber maakt zich deze taal machtig voor zover hij dat nog niet is.
Heb hier een engelstalig boek liggen waar alle Reptielen en Amphibieën instaan die toen bekend waren. Engelstalig, geen probleem vind ik. Als ik iets niet volledig begrijp vertaal ik het of stuur ik het in mail naar een bevriend reptielenkenner.
Toch was het aankoopbedrag voor de reeks een struikelblok vond ik.
Misschien heeft het hier al eens ergens gestaan maar op onderstaande link vind je een boek uit 1861 (in het Frans) over de zoo van Antwerpen van ongeveer 200 bladzijden. Je kan het boek op die site bekijken en lezen.
Helaas maakt de voormalige winkel van De Slegte in mijn dorp geen doorstart maat dat leverde wel een leuk supervoordeel op want de huidige filiaalhouder heeft de boedel gekocht en verkoopt alles voor de halve prijs. En dat maakte dat ik gisteren groot kon inkopen inclusief onderstaand boek.
John Gould. The Family of Toucans.
Prachtig groot formaat (34x50 cm) reproductie van het werk van John Gould uit 1852-1854 met 51 prenten van de familie toekan. Dit boek was in zijn tijd al fel begeerd en onbetaalbaar voor de meeste mensen. De Artis-Bibliotheek bezit ook een exemplaar welke nu een zeldzaam en zeer kostbaar werk is (er wordt momenteel voor 185.000 dollar een exemplaar aangeboden!).
Gelukkig kan ik nu genieten van de prachtige platen in reproductie voor slechts 2 tientjes.