Primates Ardennes

Dierentuinen bestaan al langer dan vandaag, en sommige dierentuinen zijn ook reeds verdwenen. Over hen kan u hier meer lezen.
Ardennenfan

Primates Ardennes

Bericht door Ardennenfan »

Ik las op actuzoo een bericht dat er in België het volgende wordt opgericht:
http://www.primates-ardennes.sitew.be/#Accueil.A

Weet iemand wat er bedoelt wordt? Want ik begrijp dat er een soort fokcentrum komt in België voor een aantal apensoorten...

Ik ken de maker van de site, en als hij nog eens online zal zijn op MSN zal ik hem er eens over aanspreken :s

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door Gerald »

Laat hij eerst eens een ander lettertype gaan gebruiken en ook een Nederlandse vertaling zou handig zijn. Het is toch een Belgische site? Dus Frans én Nederlands graag.

Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door zoofan »

Jij hebt toch Frans op school? Dan mag dat toch geen probleem zijn ;)

Een jonge kerel wil in de Ardennen een kweekcentrum oprichten voor Zuid-Amerikaanse apen. Het zou gaan om apen uit privecollecties en dieren uit in beslagnames en eventueel uit dierentuinen. Voorlopig is het een project dat klaar zou moeten zijn over een tiental jaar. Het centrum zou niet geopend zijn voor publiek (toch niet in eerste instantie).

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door Gerald »

zoofan schreef:Jij hebt toch Frans op school? Dan mag dat toch geen probleem zijn ;)
Welgeteld één jaar Frans gehad en daarna snel voor Duits als tweede taal gekozen. In mijn tijd (ergens in de prehistorie) mocht je kiezen tussen Frans of Duits als tweede taal naast het verplichte Engels.

Hippo

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door Hippo »

Er staat dat hij graag met apen bezig is en vooral die van de Nieuwe Wereld (Zuid-Amerika). Hij wilt op lange termijn (10 jaar) een primatencentrum maken in de Belgische Ardennen. Het belangrijkste is dat er gewekeekt wordt en dieren terug uitgezet worden. Als tweede doel zouden er ook onderschepte apen opgevangen worden. Ze werken samen met verschillende centra in Frankrijk, België en Duitsland en eventueel ook dierentuinen.

Het project wordt liefst gestart op een grond met 3 houten chalets voor de opvang van apen, de ziekenboeg, keuken en quarantaineplaatsen.

Een "tweede doel" is het verkijgen van een vergunning voor hun project dat 10 jaar tijd nodig heeft om te realiseren, de dieren te kweken en terug uit te zetten.

Dit is zo'n klein beetje de samenvatting volgens mij.

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door Gerald »

Wens hem veel succes. Terugplaatsen? Bij de gouden leeuwaapjes is het nogal eens vreselijk misgegaan in het verleden. Maar goed ik hoop dat hij ook de andere centra meekrijgt want alleen zal het moeilijk worden denk ik.

Pachyderm

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door Pachyderm »

Gerald schreef:Wens hem veel succes.
Dat is nochtans niet zo moeilijk in het Frans Gerald, gewoon 'Bonne chance' ;) :D

kuine

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door kuine »

Klinkt interessant!

Kevin.L

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door Kevin.L »

NL / Hallo, ik ben de oprichter van de Primate Center Ardennen. Binnenkort zal een Nederlandse versie van de site voor jou gauw.

FR / Bonjour, je suis le fondateur du centre Primates Ardennes. Bientôt une version Néérlandaise du site pour vous. A bientôt

Kévin.L

TWit894

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door TWit894 »

Bedankt Kevin, fijn dat je je ook bij ons forum hebt aangesloten! :D
(Merci Kevin, je suis hereux que tu t'as enregistré aussi sur Laafse Kikkers!) :p

Kevin.L

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door Kevin.L »

NL / Het is een genoegen!
FR / C'est avec plaisir !

Kévin.L

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Welkom op het forum. Ik neem aan dat je de Nederlandstalige posts min of meer kan volgen hier? Ik wil je bijgevolg alvast bedanken voor de moeite die je steekt in de tweetalige posts. Het Franse stukje maakt mogelijke onduidelijkheden vrij snel terug duidelijk voor diverse leden. (Vous comprenez les textes néerlandais?) :)

Je kan jezelf altijd vrijblijvend voorstellen in het voorsteltopic (Se présenter aux autres membres): viewtopic.php?f=97&t=3942
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Kevin.L

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door Kevin.L »

NL / Hallo, ja ik begrijp een beetje Nederlands. Ik zal gaan en me even voorstellen. Ik maak de moeite om Nederlands te spreken uit eerbied voor de forumers.

FR / Bonjour, oui je comprend un peu le Néérlandais. Je vais de ce pas me présenter. Je fais l'effort de parler Néérlandais par respect pour les forumeurs.

Kévin.L

Jelle

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door Jelle »

Ach, zo kunnen we ook ons Frans nog oefenen..

motteke

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door motteke »

Kevin.L schreef:NL / Hallo, ja ik begrijp een beetje Nederlands. Ik zal gaan en me even voorstellen. Ik maak de moeite om Nederlands te spreken uit eerbied voor de forumers.

FR / Bonjour, oui je comprend un peu le Néérlandais. Je vais de ce pas me présenter. Je fais l'effort de parler Néérlandais par respect pour les forumeurs.

Kévin.L

dat is een mooie gebaar !!

Kevin.L

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door Kevin.L »

FR / J'ai rendez vous ce jeudi avec un élu politique afin de présenter le projet.

NL / Ik heb een afspraak op donderdag met een met een verkozen politieke om het project te presenteren.

Kévin.L
Primates Ardennes

TWit894

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door TWit894 »

FR/ Ca sonne très bien Kevin ;)

NL/ Dat klinkt heel goed Kevin ;)

jurgen

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door jurgen »

motteke schreef:
Kevin.L schreef:NL / Hallo, ja ik begrijp een beetje Nederlands. Ik zal gaan en me even voorstellen. Ik maak de moeite om Nederlands te spreken uit eerbied voor de forumers.

FR / Bonjour, oui je comprend un peu le Néérlandais. Je vais de ce pas me présenter. Je fais l'effort de parler Néérlandais par respect pour les forumeurs.

Kévin.L

dat is een mooie gebaar !!
Goh, lijkt me vrij logisch.

Als je op een Frans/Duits/Engels forum gewoon in het Nederlands zou posten zou dat ook vrij belachelijk zijn. Je past je gewoon aan aan het forum/medium dat je gebruikt.

Ik heb een afspraak op donderdag met een met een verkozen politieke om het project te presenteren.
En heeft het zijn vruchten afgeworpen, of is er nog niets over bekend?

TWit894

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door TWit894 »

Kevin heeft mij verteld dat het plan is goedgekeurd, de werken beginnen in 2012 en in 2013 moet het park voor publiek geopend worden.

Kevin.L

Re: Nieuwstopic overige Belgische dierentuinen

Bericht door Kevin.L »

Je lijkt erg "droog" Mr Jurgen. Deze week een definitief antwoord op de grond en FTLB de financiering van een haalbaarheidsstudie.

Plaats reactie