Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
Harm

Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Harm »

Ik maak maar even een nieuw topic aan.

Een zeer leuke actie!:
Spar doneert aan Nederlandse dierentuinen
ZEVENHUIZEN - Spar sponsort vier projecten van Nederlandse dierentuinen met ieder tienduizend euro.
Spar start aanstaande maandag met een loyaliteitscampagne onder de naam ‘Garfield’. Gedurende de actie die zes weken duurt, kunnen Sparklanten stickers sparen waarop alle dieren van de grootste regenwouden ter wereld staan afgebeeld. De stickers die door Spar gratis worden weggegeven en kunnen worden gekocht, kunnen worden geplakt in een speciaal boek. De opbrengst van de stickers en het boek wordt aan vier goede doelen besteed. Zo kan het apenhuis in Artis kan rekenen op een opknapbeurt en Burgers’ Zoo gebruikt de bijdrage om illegale houtkap en de jacht op bedreigde diersoorten tegen te gaan. Het Aziëhuis in Diergaarde Blijdorp gaat uitgebreid worden en Dierenpark Emmen krijgt een nieuw verblijf voor Aziatische leeuwen. “Spar helpt er graag aan mee om de consument bewust te maken van het belang van het behoud van het regenwoud en alle dieren die daar leven”, aldus algemeen directeur Sjaak Kranendonk van Spar Holding.
Bron: http://www.levensmiddelenkrant.nl

Hier spreken ze trouwens over Aziatische leeuwen in Emmen, foutje?

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gerald »

Strakke aktie!

En laat dat nou rusten van die leeuwen. We zien wel wat er komt. Oke?

cat-hater

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door cat-hater »

Leuke vorm van MVO!!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Die afkorting ontgaan me even?
Steeds weer onderweg enzo(o)!

cat-hater

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door cat-hater »

MVO = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Zal in Belgie wel een andere benaming hebben.

Harm

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Harm »

Verkeersdrukte rond attractieparken
ARNHEM - Het is druk op de wegen naar de Gelderse dagattracties.
Op de A12 richting Arnhem-Noord veroorzaken bezoekers aan dierentuin Burgers' Zoo en het Openluchtmuseum oponthoud. Zelfs de directeur van Burgers' Zoo liet op Radio Gelderland weten te helpen bij het in goede banen leiden van het verkeer.
De file zorgde rond half 12 voor een vertraging van ongeveer een kwartier. Ook op de wegen naar de Apenheul en Koningin Julianatoren in Apeldoorn is het druk.
De Gelderse parken profiteren van het matige zomerweer. Veel mensen verkiezen een park boven het strand.
Op Twitter melden sommige mensen af te zien van het dagje uit, vanwege de grote drukte op de weg.
Bron: www.omroepgelderland.nl

Goed om te horen!

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gerald »

Harm schreef:Ook op de wegen naar de Apenheul en Koningin Julianatoren in Apeldoorn is het druk.
Joh, bijna niets van gemerkt vandaag :D

Zie mijn bijdrage in het Apenheul-topic....

cat-hater

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door cat-hater »

De NVD heeft een nieuwe website: http://www.nvddierentuinen.nl/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Bijna net zo vaak als de dierentuinen zelf tegenwoordig...

Ik vraag me soms af hoeveel dergelijke zaken (en de voortdurende veranderingen eraan) niet kosten in de totale budgetten. Maar eerlijk is eerlijk, deze versie van de NVD-website is zeker wel geslaagd tegenover de vorige layout. :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gerald »

Ziet er goed uit. Ik weet niet of die spreekbeurten daar voorheen ook al op stonden maar voor scholieren toch erg leuk gedaan. En de site is goed bijgewerkt want ik heb even de dierzoeker getest op neusaap en inderdaad die vind je in Apenheul. ;)

spidermonkey

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door spidermonkey »

Gerald schreef:En de site is goed bijgewerkt want ik heb even de dierzoeker getest op neusaap en inderdaad die vind je in Apenheul. ;)
Zo goed bijgewerkt is-ie niet. Als ik zoek op 'tamandua' of 'boommiereneter' zegt de site dat die in geen enkele dierentuin te vinden is... :--
Nu ben ik al een week niet in Artis geweest dus wie weet zijn ze daar inmiddels weer verdwenen :p

Jelle

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Jelle »

Inderdaad Spidermonker, ook als ik giraf intyp zegt die dat er geen giraffe in Artis zijn??

EDIT: ik ontdek net dat er bij mij niks ingesteld staat van Artis en Ouwehands

harimau

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door harimau »

De tamandua's zaten er vrijdagnamiddag nog steeds hoor!... :zotteke:

Harm

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Harm »

Nederland googelt massaal op dagje uit
Nederlanders zijn deze zomer massaal op zoek naar dagjes uit. Dat blijkt uit cijfers van Google Insight For Search. Vooral goedkope recreatie is populair. Er werd in de afgelopen maanden veel gegoogeld op 'goedkoop dagje uit' en 'uit met korting'. Deze zoektermen stegen de afgelopen drie maanden met zo'n 130 procent.
De termen 'Apenheul' en 'Dolfinarium' staan ook hoog in de zoekresultaten. Het aantal bezoekers van de websites van de dierenparken is de afgelopen drie maanden verdubbeld. Deze bezoekersstijging valt samen met het nieuws rondom Orka Morgan. De Apenheul heeft de hoge zoekresultaten vooral te danken aan het nieuws rondom de geboorte van vijf gorilla-aapjes en de komst van de neusapen. De Apenheul is namelijk het enige dierenpark in Europa waar deze apensoort te zien is. Ook het kraamfeest dat het dierenpark afgelopen maand hield zorgde voor veel publiciteit. Dit was waarschijnlijk het grootste kraamfeest ooit.
Bron: www.dagjeweg.nl

Internet wordt dus steeds belangenrijker voor de tuinen!

Gebruikersavatar
Harald
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:14

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Harald »

Harm schreef:Nederland googelt massaal op dagje uit
Nederlanders zijn deze zomer massaal op zoek naar dagjes uit. Dat blijkt uit cijfers van Google Insight For Search. Vooral goedkope recreatie is populair. Internet wordt dus steeds belangenrijker voor de tuinen!
Dit merken zelfs wij.
uiteraard niet de aantallen bezoekers die de grote tuinen krijgen maar met regenachtige dagen kregen we enkele jaren terug hooguit een bezoeker of 10 in een weekend.
nu zitten we al snel op de 150.
maar ja... goedkoper en leuker dan wij kan haast niet... toch? ;)

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Internet is gewoon ook belangrijk geworden in de samenleving, veel mensen kunnen gewoon niet zonder. Dankzij de groei van het internet zitten we hier ook met zijn alles op dit forum, dat steeds blijft groeien. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

spidermonkey

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door spidermonkey »

Harm schreef:Internet wordt dus steeds belangenrijker voor de tuinen!
Het wordt ook steeds belangrijker een mooie site met foto's en filmpjes te hebben, want hoe mooier een tuin er op internet uit ziet, hoe eerder mensen geneigd zijn er naar toe te gaan. Ik merk bij mezelf dat een dierentuin die geen actuele informatie over de dieren geeft op internet, me minder boeit. Dat ik dan toch ga is omdat ik op andere manieren (forum, tips van anderen, etc.) aan info kom en geinteresseerd raak.

Harm

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Harm »

Attracties positief over resultaten herfstvakantie
Het seizoen 2011 kende een geweldige start met een stralend zonnig voorseizoen. Toen kwam de zomer, die je geen zomer kon noemen – met meer regen dan zonneschijn en wisselende resultaten voor de bezoekaantallen van de parken. En dit weekend sluiten de attractieparken in Nederland een prachtige herfstvakantie af.

Dierenpark Emmen
Dierenpark Emmen is zeer ingenomen met de aantallen bezoekers die tijdens de herfstvakantie het park hebben bezocht. Die lagen maar liefst 15% boven het aantal bezoekers dat verwacht werd. Ook deze laatste vakantieweek komen nog veel bezoekers uit zuidelijk Nederland naar Emmen. Grote belangstelling was er voor het girafje, dat vlak voor de herfstvakantie ter wereld kwam. Komende periode verwacht het park veel aandacht voor de eeuwenoude Zijderoute, die in Emmen op diverse manieren wordt belicht.

Ouwehands Dierenpark Rhenen
Voor Ouwehands Dierenpark is deze herfstvakantie druk en gezellig. Ruim 20% meer bezoekers dan vorig jaar bezochten de dierentuin op de Grebbeberg.
Naast de mooie en interessante diersoorten kunnen de gasten ook genieten van de laatste shows van Bamboo Bill. Meer dan 100.000 gasten hebben dit seizoen deze familieshow bezocht.
Ouwehands Dierenpark is het hele jaar open en blijft vernieuwend. Binnen enkele weken zullen er twee nieuwe olifanten in de dierentuin arriveren. Daarnaast wordt ook deze winter een fonkelnieuw zeeleeuwentheater opgeleverd met een spectaculaire zeeleeuwenshow.

Burgers’ Zoo
Ook bij Burgers’ Zoo in Arnhem kijkt men tevreden terug. Het mooie herfstweer heeft ervoor gezorgd dat ze een mooie herfstvakantie hebben gehad, zelfde als vorig jaar.

Dolfinarium Harderwijk
Harderwijk zwaait orka Morgan uit
Inwoners van de gemeente Harderwijk hebben vandaag – 30 OKTOBER 2011- massaal afscheid genomen van orka Morgan. Een kleine 2500 Harderwijkers gaven gehoor aan de oproep om Morgan uit te komen zwaaien. Onder hen was ook burgemeester Berends die zijn waardering uitsprak voor het werk van het Dolfinarium.
Met orka Morgan heeft Harderwijk in de afgelopen 16 maanden een bijzondere inwoner gehad. In het Dolfinarium kan ze niet blijven. De geredde orka verblijft sinds juni 2010 in het Dolfinarium maar heeft dringend behoefte aan soortgenoten en meer ruimte. Morgan zal zo snel mogelijk verhuizen naar Loro Parque op Tenerife. Daar wordt in beide behoeften voorzien. De laatste zondag van de herfstvakantie is traditiegetrouw de laatste openingsdag van het reguliere seizoen. Voor het Dolfinarium reden om de Harderwijkse samenleving te bedanken voor de steun van de afgelopen tijd.

Bron: Club van elf

Bron: http://pretwerk.nl/


spidermonkey

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door spidermonkey »

Niet echt nieuws, maar wel heel leuk: in de Beatrijs van 29 april 1967 vond ik deze advertentie van de NVD:

Afbeelding

Plaats reactie