Jou Favoriete dierentuin/ bezochte dierentuinen

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Trebaruna

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door Trebaruna »

Theo schreef:tsjaa, ik het de tuin alleen in 2004 bezocht dus toen was ik 12. Maar het heeft toen best wat indruk gemaakt, groot, veel leuke dieren, interessante architectuur (dschungelzelt, neushoorn- en olifanthuis). De hoeveelheid beton vond ik wel meevallen. Maar misschien als ik de zoo nu bezoek dat hij zou zakken (ze hebben nu geen nubische steenbokken en muskusossen meer...)
Ik had altijd een veel beter beeld van planckendael in mn hoofd zitten na de eerste keer dat ik er was. Waarschijnlijk door de veelheid aan hoefdieren. Maar toen ik er jaren later weer eens kwam viel het me op dat het nogal saai was. (gelukkig is er inmiddels wat meer afwisseling in het park gekomen).
Het olifantenhuis in munchen is idd wel erg mooi. Het indrukwekkendste van de hele tuin wat mij betreft.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door Apenarend »

Bob schreef:Nou, ik zou zeggen:
Wie is naar Bronx Zoo geweest en heeft een verslag. En wilt die hier plaatsen?


Edit Gorilla Gust:
Capslock-monster weggejaagd
Wel, ik ben er dus geweest, maar wel in 1998, te lang geleden voor een accuraat verslag. Zo bestond bv. het gorillawoud nog niet.

Ik vond het een zeer mooie landschapszoo waar de verblijven ver uit elkaar lagen. Tussenin lagen verwilderde stukken met uitzondering rond het historisch oudste gedeelte, daar was er meer formele tuinaanleg.

Hoogtepunten:
- African Plains : de eerste keer dat ik roofdieren (leeuwen en wilde honden) zag zonder visuele barrières met hun prooi. Ik herinner me ondermeer giraf, grèvy zebra, topi, enz
- Baboon Reserve : absoluut een van de beste primatenverblijven die ik ooit heb gezien, in een combi met watervogels, nubische steenbok en rotsklipdas. Nog steeds nergens in Europa iets gelijkaardigs gezien. Plan en foto's te vinden op het ronduit fantastische Zoo Lex.
- Jungleworld: mijn eerste echte tropische regenwoud met hoogtepunten als neusaap, boomkangoeroe, luipaard, een onwezelijk grote wurgslang die in een boomstam zat (achter glas) die over het bezoekerspad gevallen was en waar je onderdoor moest lopen, gavialen,
- World of birds : absoluut het allerbeste vogelhuis dat ik ooit heb gezien: architectonisch verbluffend, bijna geen individuele kooien maar alle cilinders bevatten een eigen ecosysteem. Ik zag er o.m. kaalkopkraai, paradijsvogels (als ik het mij goed herinner king-, wired en lesser), neushoornvogels, etc).
- Mousehouse: kleine zoogdieren
- World of reptiles
- World of darkness: zeer groot nachtdierenverblijf dat nu om budgettaire redenen gesloten is.
Helaas was de laatste sumatraanse neushoorn al vertrokken naar Cincinatti.
Verder herinner ik mij ook een mooie Tiger Mountain, Himalaya (rode panda, sneeuwluipaard, glansfazant, kraanvogels), een doorloopvolière voor watervogels, mooie oude gebouwen (olifantenhuis, apengebouw). De Aziatische monorail vond ik het minste.

Wie ooit naar NY gaat moet deze tuin gewoon bezocht hebben. Er zijn overigens nog een tiental dierentuinen in en om NY. Ik heb ook nog Central Park Zoo, Queens Zoo en NY aquarium gedaan.
Laatst gewijzigd door Apenarend op 15 nov 2010, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

cat-hater

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door cat-hater »

Begint dat gezever weer opnieuw hier over die lijstjes... :grr Ik heb geen favoriete tuin, vind er allemaal niks, maar dan ook he-le-maal niks aan. Op een enkeling na vind ik het het allemaal ontzettend aftandse r*tparkjes maar degene die dat in mijn ogen niet zijn, verdienen naar mijn gevoel nog lang en lang niet de status 'favoriet'. Ook niet .... juist ja.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door Limburg vooruit »

cat-hater schreef:Begint dat gezever weer opnieuw hier over die lijstjes... :grr Ik heb geen favoriete tuin, vind er allemaal niks, maar dan ook he-le-maal niks aan. Op een enkeling na vind ik het het allemaal ontzettend aftandse r*tparkjes maar degene die dat in mijn ogen niet zijn, verdienen naar mijn gevoel nog lang en lang niet de status 'favoriet'. Ook niet .... juist ja.
Soms vraag ik mij echt af wat je op forums als deze doet ;)
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
zootrotter
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 462
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:26
Favoriete dierentuin: GaiaZOO, Apenheul
Contacteer:

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door zootrotter »

Apenarend schreef:Wie ooit naar NY gaat moet deze tuin gewoon bezocht hebben.
En als je dit niet doet, heb je er achteraf ontzettend veel spijt van :(
Maar goed, in groep heb je niet altijd te kiezen... Wel een goed idee voor een volgende 'solo-trip'.
Kan me dan concentreren op de 'tiental dierentuinen' ;)

De biotopen zien er inderdaad de moeite uit. Voor de geïnteresseerden: op ZooLex staan ook nog Gorilla Forest (1999) en Tiger Mountain (2003) :bravo:
Mijn foto's op zootrotter.be.

TWit894

Re: Thijs' Reizen 2010-2011

Bericht door TWit894 »

Ook een lijst van de dierentuinen die ik reeds bezocht heb:

Olmen
Bellewaerde
Opglabeek
A'pen
Planckendael
Sealife Blankenberge
Serpentarium
Noordzee aquarium
Het Zwin
Bellewaerde
Boudewijnpark
Pairi Daiza
Han
Forestia
Monde Sauvage
Gaiapark
Dierenrijk
Beekse Bergen
Ouwehand
Amersfoort
Artis
Emmen
Burgers
Dolfinarium Harderwijk
Apenheul
Zoo Duisburg
Keulen
ZOOM
Wuppertal
Aken
Zoo Berlin
TP Berlin
Sealife Berlin
Wenen
Haus des meeres
Zoo budapest

:D :D TWit894 :D :D
Laatst gewijzigd door Gorilla Gust op 02 jun 2011, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Edit GG: Post verplaatst

meubilair

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door meubilair »

ik heb ook maar even een top 5 van mijn favoriete dierentuinen gemaakt.

1 Diergaarde blijdorp: veel mooie en verschillende dieren ik heb het er erg naar me zin gehad en weet nog dat ik mij geen 1 moment heb verveeld.
Ook vond ik het aquarium schitterend en heb daar echt genoten.
Het enige minpunt wat mij was opgevallen was dat de ramen bij de krokodillen heel erg smerig waren.

2. dierenpark amersfoort : een dierentuin waar ik al vanaf me geboorte een abbonement op heb en daardoor precies alle plekjes weet te vertellen.
Naar mijn mening zijn er veel verschillende dieren en redelijk ruim opgezette hokken.

3. dierenpark de oliemeulen: Een dierenpark waar het vooral draaidt om mijn favoriete dieren de reptielen en amfibien.
Daarnaast hebben ze ook nog leuke buitenkooien met wat kleine katachtigen papagaaien ,aapjes etc. ook was er een leuke vogelshow.

4. gaiapark kerkrade: een dierentuin die mooi is opgebouwd en waar alle dieren een groot erg ruim opgezet hok hebben ,verder was het ook erg leuk om in het "limburg"gedeelte te zien welke dieren de provincie zelf te bieden heeft.
Op dat moment waren er ook pas geboren lynxjes en die waren nog eens erg actief ook! zoiets maakt het gelijk nog leuker dan het al was.

5. dit was wel een erg moeilijke keuze er waren nog zoveel dierentuinen die ik heb bezocht en allemaal leuk vond!
Uiteindelijk heb ik maar gekozen voor Reptielenzoo Iguana.
Het is alleen wel een jaar of 4? geleden dat ik daar was maar kan me nog goed herinneren dat ik me ogen heb uitgekeken het was ook de eerst reptielen zoo die ik bezocht dus dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad dat mijn ervaring zo positief is.
Maar het gene wat ik me het beste kan herinneren van daar is een krokodil genaamd "stompie" die had een stompje en was daar heen gekomen vanuit ene andere Nederlandse dierentuin omdat hij daar gaan kans van overleven had.

groetjes luc

TWit894

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door TWit894 »

Welke parken heb je nog al bezocht meubilair?

meubilair

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door meubilair »

Tot nu toe heb ik enkel nederlandse dierenparken bezocht.

ouwehands, Rhene
Artis
Amersfoort
Gaiapark
Dolfinarium
Zoo park overloon
Dierenpark de wissel
Emmen
Iguana
Serpo
De oliemeulen
Burgers zoo ( kan ik me bijna niks meer var herinneren erg lang geleden)
Aquarium bergen aan zee
Safaripark beekse bergen
Apenheul
Aqua zoo
Blijdorp
dierenrijk europa
sea life
en nog verschillende boederijtjes een paar keer een vogeltentoonstelling in onze buurthal en voederplekken over heel nederland Maar dat zijn natuurlijk allemaal geen "echte" dierentuinen.

Ik kan nog iets vergeten zijn dat zal ik later dan wel aanpassen.

edit: daar heb je het al.
grotten aquarium valkenburg vergeten

Hippo

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door Hippo »

Wat moet ik me precies bij het grottenaquarium Valkenburg voorstellen?
Ik heb de site gevonden, maar veel word ik er niet uit wijzer...
http://www.grottenaquarium.nl/page0001.htm

meubilair

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door meubilair »

Zoals je al uit de naam kan lezen is het een aquarium in een grot, het is er dus erg donker.
je vind veel vissen zoals piranjas, potvissen en veel meer.
Ook hebben ze kaaimannen 1 hok met volgroeide en 1 met jonkies verder hebben ze wat amfibien etc. zal morgen eens wat foto,s uplauden die ik daar heb gemaakt.

Theo

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door Theo »

potvis????

Gebruikersavatar
black-star
Laafsekikker Moderator
Laafsekikker Moderator
Berichten: 1842
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:12
Favoriete dierentuin: te veel
Locatie: Thuis

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door black-star »

Theo schreef:potvis????
hihi, ik denk dat die Kogelvis bedoeld.

meubilair

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door meubilair »

ow foutje dat kan natuurlijk nooit! ik was even in de war met een andere vis waarvan ik de naam even kwijt ben.

@ kogelvis was het volgens mij ook niet.
kom er morgen wel mee.

meubilair

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door meubilair »

Dan lig je in bed en schiet het je op eens te binnen!
ik bedoelde i.p.v. potvis een katvis.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door Limburg vooruit »

meubilair schreef:Dan lig je in bed en schiet het je op eens te binnen!
ik bedoelde i.p.v. potvis een katvis.
Bwa,veel verschil zit daar niet op ze :lala
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

meubilair

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door meubilair »

Kat en pot zijn beide 3 letters dus die had ik even verwarmd met elkaar :doh:
ach ja iederene kan een foutje maken.

meubilair

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door meubilair »

de fototjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

edit deed het niet plaatjes deden het niet

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes luc

Julesblabla

Re: Jou Favorite dierentuin?

Bericht door Julesblabla »

1. Planckendael
2. Blijdorp
3. Chester zoo (maar 1 keer geweest)
4. Antwerpen

Kim

Re: Thijs' Reizen 2010-2011

Bericht door Kim »

TWit894 schreef:Ook een lijst van de dierentuinen die ik reeds bezocht heb:

Olmen
Bellewaerde
Opglabeek
A'pen
Planckendael
Sealife Blankenberge
Serpentarium
Noordzee aquarium
Het Zwin
Bellewaerde
Boudewijnpark
Pairi Daiza
Han
Forestia
Monde Sauvage
Gaiapark
Dierenrijk
Beekse Bergen
Ouwehand
Amersfoort
Artis
Emmen
Burgers
Dolfinarium Harderwijk
Apenheul
Zoo Duisburg
Keulen
ZOOM
Wuppertal
Aken
Zoo Berlin
TP Berlin
Sealife Berlin
Wenen
Haus des meeres
Zoo budapest

:D :D TWit894 :D :D
djeezes! Thijs!
daar kan ik alleen maar van dromen! zoveel dierentuinen en zelfs in verre buitenlanden..
heahea Ö

grtjes (:
Laatst gewijzigd door Gorilla Gust op 02 jun 2011, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Edit GG: Post verplaatst

Plaats reactie