Vorige week Onlangs is er een mannetje gestreepte hyena in het park gearriveerd. Het dier is op 10 juli 2024 geboren in Parc Zoologique de la Barben in Frankrijk.
Om het dier te laten wennen hebben we hem de eerste week in het nachtverblijf gehouden. Hij is nog vrij schuw, maar Met een beetje geluk is hij vanaf nu dit weekend ook in het buitenverblijf te zien.
ZiE-ZOO neemt deel aan het populatiemanagementprogramma voor deze bedreigde soort en hoopt in de toekomst ook nog een vrouwtje te gaan houden.
We zullen de gestreepte hyena op termijn gaan huisvesten op de plek waar nu de gevlekte hyena’s zitten. De gevlekte hyena’s zullen binnenkort verhuizen naar Dierenpark Amersfoort.
#gestreeptehyena #eep #eaza #nieuwdier #hyaenahyaena #dierenparkziezoo #dierentuin #zoo #dagjewegineigenland #dagjeweg #brabant #Volkel #maashorst #visitmaashorst
Bron: Facebook Dierenpark ZiE-ZOO
Nieuwstopic Dierenpark ZieZoo
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Meerdere
Re: Nieuwstopic Dierenpark ZieZoo
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Op de socials neemt de kritiek op het park steeds verder toe en toch denken de mensen die nu aan het roer staan dat een binnenspeeltuin bouwen de prioriteit heeft.
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
Geboorte nieuws! Primeur in Nederland!
Op 10 september is er iets unieks gebeurd: de allereerste ringstaartmangoest ooit in een Nederlandse dierentuin is geboren.En dat niet alleen, dit is zelfs het enige jong wereldwijd tot nu toe dit jaar!
#ringstaartmangoest #geboorte #galidiaelegans #geboortenieuws #primeur #dierenparkziezoo #dierentuin #zoo #dagjewegineigenland #brabant #dagjeweg #Volkel #maashorst #visitmaashorst #dierentuinnieuws #zoonieuws #zoonews
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Eindelijk nog eens positief nieuws uit dit parkMennoPebesma schreef: ↑25 sep 2025, 12:41Geboorte nieuws! Primeur in Nederland!
Op 10 september is er iets unieks gebeurd: de allereerste ringstaartmangoest ooit in een Nederlandse dierentuin is geboren.En dat niet alleen, dit is zelfs het enige jong wereldwijd tot nu toe dit jaar!
#ringstaartmangoest #geboorte #galidiaelegans #geboortenieuws #primeur #dierenparkziezoo #dierentuin #zoo #dagjewegineigenland #brabant #dagjeweg #Volkel #maashorst #visitmaashorst #dierentuinnieuws #zoonieuws #zoonews

-
- Laafsekikkertje (VU)
Voor wie wil raden, zal ik het antwoord afschermen.
- Spoiler: geef het geheim prijs!
- Utari19
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Planckendael
Aangezien ik de spoiler van Boots niet wil verklappen zet ik mijn vraag ook in een spoiler.Boots schreef: ↑27 sep 2025, 19:18Nieuws uit het park. En na de bovenstaande prachtige geboorte is het gelukkig nu weer nieuws, zoals we gewend zijn. Namelijk een vertrokken diersoort.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Als ik het mij goed herinner is een dier gewond geraakt bij een aanval van een roofvogel en daaraan overleden (excuus als ik er naast zit) en het andere is al een hele tijd terug naar een andere dierentuin gegaan (ik dacht een Duits park, maar ook dat doe ik uit het hoofd). Om antwoord te geven op je vraag; het verblijf staat dus helemaal leeg.Utari19 schreef: ↑27 sep 2025, 21:24Aangezien ik de spoiler van Boots niet wil verklappen zet ik mijn vraag ook in een spoiler.Boots schreef: ↑27 sep 2025, 19:18Nieuws uit het park. En na de bovenstaande prachtige geboorte is het gelukkig nu weer nieuws, zoals we gewend zijn. Namelijk een vertrokken diersoort.
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
Verhuizing anaconda's
Onze anaconda’s zijn vandaag verhuisd naar hun nieuwe verblijf in ZooSafari de Thoiry.➡
Met deze verhuizing starten we ook met een nieuw thema voor de ‘dierenzolder’ in Dierenpark ZiE-ZOO: EILANDEN! Morgen vertellen we hier meer over.
#anaconda #groeneanaconda #eunectesmurinus #verhuizing #dierenparkziezoo #dierentuin #zoo #dagjewegineigenland #dagjeweg #brabant #Volkel #maashorst #visitmaashorst
-
- Laafsekikker (EW)
Kunnen beter sluiten, er zit sevens niks meer. Wat ooit een mooi park qua soorten was.MennoPebesma schreef: ↑29 sep 2025, 16:37Verhuizing anaconda's
Onze anaconda’s zijn vandaag verhuisd naar hun nieuwe verblijf in ZooSafari de Thoiry.➡
Met deze verhuizing starten we ook met een nieuw thema voor de ‘dierenzolder’ in Dierenpark ZiE-ZOO: EILANDEN! Morgen vertellen we hier meer over.
#anaconda #groeneanaconda #eunectesmurinus #verhuizing #dierenparkziezoo #dierentuin #zoo #dagjewegineigenland #dagjeweg #brabant #Volkel #maashorst #visitmaashorst
Ik weet niet waarom de oprichter hiermee akkoord blijft gaan. Voor zover ik begrepen heb is hij nog steeds eigenaar maar niet de beheerder?
-
- Laafsekikkertje (VU)
Overigens zaten de anaconda's uiteraard te krap, maar er zal dan ook nog geen begin zijn gemaakt met de kelder. Zelfs de volière waarvan ik vond dat die rond de zomer van 24 wel opgeleverd kon worden is nu ruim een jaar later nog altijd niet af.
-
- Laafsekikker (EW)
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Tierpark berlin
- Mr. Gharial
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo
Eilandenthema in Zie-Zoo klinkt erg leuk! Zouden wel veel soorten moeten verhuizen want nu zijn er maar twee eilanddieren in de reptielenzolder (Vontsira en Zwarte grondtak)MennoPebesma schreef: ↑29 sep 2025, 16:37Verhuizing anaconda's
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Aqua Zoo
Nieuw thema Dierenpark ZiE-ZOO!
In dit thema nemen we je mee naar Oost-Madagaskar. Niet alleen om je te laten verwonderen
, maar ook om te laten zien waarom dit gebied onze bescherming hard nodig heeft
.
Elke dag verdwijnt er een stukje bos… Door illegale houtkap 🪵, landbouw
en mijnbouw
komt dit unieke ecosysteem steeds verder in de knel.
In Oost-Madagaskar leeft meer dan 80% van de dieren en planten die nergens anders op aarde voorkomen
.
Een unieke schatkamer van biodiversiteit!
#nieuws #nieuw #themagebied #thema #aankondiging #zoonews #dierentuinnieuws #dierenparkziezoo #dierentuin #zoo #dagjewegineigenland #dagjeweg #brabant #Volkel #maashorst #visitmaashorst
-
- Laafsekikkertje (VU)
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: CNME
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
Dat bericht van 'morgen' was er ook wel, maar daar werdt niet heel veel meer in vermeld dan in het bericht van de dag ervoor. Zie hier het bericht:Boots schreef: ↑11 okt 2025, 22:08Lekkere duidelijke communicatie wel. Eerst zouden we 'morgen' meer horen over het eilanden-thema. Nu komen ze dus twee weken later met een bericht over enkel Madagaskar. Het is mij een raadsel of dit nu over de zolder gaat of dat er gewoon een ringstaartmakiverblijf komt op de plek waar alles moet wijken.
Ik ga er van uit dat het Oost-Madagaskar verhaal (een deel van) de plannen voor de dierenzolder zijn. Voor het oude parkdeel zijn geloof ik andere plannen.De dierenzolder komt in het teken te staan van: Eilanden!
Eilanden zijn kleine schatkisten vol leven, door hun isolatie hebben dieren zich hier op unieke manieren aangepast.Veel van deze soorten vind je nergens anders ter wereld ze zijn endemisch. Dat maakt ze heel bijzonder… maar ook kwetsbaar. De vernieuwing van de ‘dierenzolder’ zal in fases uitgevoerd gaan worden. We houden jullie op de hoogte.
#eilanden #thema #themagebied #Zolder #aankondiging #nieuws #nieuw #dierenparkziezoo #dierentuin #zoo #dagjewegineigenland #dagjeweg #brabant #Volkel #visitmaashorst #maashorst
- Lion King
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Apenheul
Voorzover ik gehoord heb wordt het thema voor de hele zolder 'eilanden', lees Madagascar.Boots schreef: ↑11 okt 2025, 22:08Lekkere duidelijke communicatie wel. Eerst zouden we 'morgen' meer horen over het eilanden-thema. Nu komen ze dus twee weken later met een bericht over enkel Madagaskar. Het is mij een raadsel of dit nu over de zolder gaat of dat er gewoon een ringstaartmakiverblijf komt op de plek waar alles moet wijken.