Nee, maar mijn vermoeden is dood of naar Praag omdat die opeens zoveel vogels heeft.
Nieuwstopic Zoo Antwerpen (2025)
- rick04
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: The Living Coast
Re: Nieuwstopic Zoo Antwerpen (2025)
You can find me in the zoo 

-
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen
Oké, dankjewel! Dat zou best weleens een mogelijkheid kunnen zijn. Langs de andere kant haalt Praag wel vaker soorten als bij toverslag ergens vandaan, terwijl het bij de KMDA af en toe gebeurt dat vogels van de ene dag op de andere achter de schermen verdwijnen.
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Tierpark Berlijn
Het koppel grijsrugtrompetvogels blijkt een nieuw koppel te zijn.
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: de BBB's
Wellicht geen toeval, luidens ZTL ook nieuwe koppels in Plzen en Fuengirola en nieuw 1.0 in Stuttgart.
Deze soort lijkt de laatste jaren sowieso een vlucht vooruit te hebben genomen in Europa.
Ik merk dat sommigen ze in doorloopvolières houden, andere in gemeenschapsvolières en nog elders alleen. Ik dacht dat het niet altijd een gemakkelijke soort was om in gemeenschap te houden, maar wellicht sterk afhankelijk van individu tot individu?
Deze soort lijkt de laatste jaren sowieso een vlucht vooruit te hebben genomen in Europa.
Ik merk dat sommigen ze in doorloopvolières houden, andere in gemeenschapsvolières en nog elders alleen. Ik dacht dat het niet altijd een gemakkelijke soort was om in gemeenschap te houden, maar wellicht sterk afhankelijk van individu tot individu?
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com
Ik bezocht vorig jaar in oktober Sea Life Blankenberge. Toen waren er inderdaad geen zeeleeuwen meer. Verder was het een vrij kale bedoeling en lijkt de boel hier langzamerhand uit te sterven. Ook haaien en zeeschildpadden waren niet meer in collectie.MClaeys schreef: ↑23 jan 2025, 13:46Zeehonden zijn sowieso beter in dat verblijf. Geen zeeleeuwen meer, het einde van een tijdperk voor de zoo.
Ik bedenk mij dat er in België dan enkel in het Boudewijnpark en in Mont Mosan (Huy) nog Californische zeeleeuwen zullen zijn, aangezien ik gelezen had dat de zeeleeuwen in Sea Life Blankenberge ook zouden weggaan voor meer plaats voor de zeehondenopvang.
- Boomkangoeroe
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
ik ben er ook nog geweest vorig jaar dat park is op sterven na dood...
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Enkel nog de zeehondenopvang denk ik binnenkort. Heb ooit nog geweten van reuzenotters, humboldtpinguïns, haaien, zeeschildpadden, waar is de tijd…
-
- Laafsekikkertje (VU)
Is al te lang geleden, meer dan 10 jaar terug en ik dacht dat het reuzenotters waren. Kan verkeerd zijn.
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: planckendael
is dit nieuws niet voor de sea life nieuwsoptic
- aardvarkentje15
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Volgens de website zijn er nog steeds otters, humboldtpinguins, enkele soorten haaien en zeeschildpadden, maar ik denk dat het idd beter is om bij het topic te blijven.

"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough
-
- Laafsekikkertje (VU)
Juist, terug naar Zoo Antwerpen.aardvarkentje15 schreef: ↑25 feb 2025, 19:47Volgens de website zijn er nog steeds otters, humboldtpinguins, enkele soorten haaien en zeeschildpadden, maar ik denk dat het idd beter is om bij het topic te blijven.![]()
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Tierpark Berlijn
Een van de maras was zwanger toen ze de transport hebben gemaakt van Planckendael, dus hebben we nu een kleine mara rondlopen bij de alpaca's.
Ik heb ook een congopauw vandaag gezien in de afrikavoliere bij de textorwevers en witkuiftoerakos,...
Ik heb ook een congopauw vandaag gezien in de afrikavoliere bij de textorwevers en witkuiftoerakos,...
- Dbelgian
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Antwerpen
Bij de kroeskoppelikanen (die nog met 5 zijn) zitten/staan 7 geleewiekte ooievaars
De Chileense flamingo's zijn verwisseld naar Cubanen (ik dacht al dat ze erg rood zaten voor chilenen)
De Chileense flamingo's zijn verwisseld naar Cubanen (ik dacht al dat ze erg rood zaten voor chilenen)
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Meerdere
De eerste Harpij van dit jaar zat vandaag alweer in de brievenbus. Hierbij een aantal nieuwtjes uit deze Harpij voor Zoo Antwerpen. De nieuwtjes die die er in staan en hier al eerder genoemd zijn probeer ik niet te herhalen, maar het kan zijn dat ik iets gemist heb. Voor wie het niet meteen wil lezen omdat je de Harpij bijvoorbeeld zelf ook nog krijgt heb ik de nieuwtjes in een spoiler gezet:
- Spoiler: geef het geheim prijs!
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Burgers
De kroeskoppelikanen zitten weer in hun oude verblijf en de ooievaars zitten nu bij de flamingo's. De werken in het nijlpaardenverblijf zijn schijnbaar begonnen, volgens zo'n 'bouwvergunning-achtig' papier aan een raampje aan de ingang aan de kant van de olifanten zouden de werken afgerond moeten zijn op 30 juni.
- Dbelgian
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Antwerpen
daarom wellicht dat de arowana's verdwenen zijn, er zwemmen er nu een 6-tal kleintjesMennoPebesma schreef: ↑06 mar 2025, 20:03De eerste Harpij van dit jaar zat vandaag alweer in de brievenbus. Hierbij een aantal nieuwtjes uit deze Harpij voor Zoo Antwerpen. De nieuwtjes die die er in staan en hier al eerder genoemd zijn probeer ik niet te herhalen, maar het kan zijn dat ik iets gemist heb. Voor wie het niet meteen wil lezen omdat je de Harpij bijvoorbeeld zelf ook nog krijgt heb ik de nieuwtjes in een spoiler gezet:
ivm
- Spoiler: geef het geheim prijs!
Er werdt ook een 0,1 witgevlekte zoetwaterrog geboren, maar zij overleed na twee maanden zonder duidelijke doodsoorzaak
2 vietnamfazanten geboren in Zoo Antwerpen gaan verhuizen naar een kweekcentrum in Vietnam. Hun nakomelingen kunnen op termijn uitgezet worden in het wild. Dus goed nieuws voor deze in het wild uitgestorven fazantensoort!
https://www.facebook.com/share/v/18iUzVaXx7/
https://www.facebook.com/share/v/18iUzVaXx7/