Nieuwstopic Pairi Daiza (2025)
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2025)
Op zich moet je zelfs eerder de concurrentie bekijken in België.
Pretparken:
Walibi Belgium: 52€
Plopsaland: 48,50€
Bobbejaanland: 44,90€
Bellewaerde: 46€
Dierentuinen:
Zoo: 32,50€
Planckendael: 34,50€
Pakawi: 28€
Grotten van Han: 29€
Daarnaast is het ook gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Elk jaar krijgen ze meer en meer bezoekers, de bezettingsgraad van de hotels is uitermate goed en ze hebben nog veel potentiële klanten (oosten van Vlaanderen, zuiden van Nederland, Westen van Duitsland) die ze nog niet echt volop benaderd hebben. Dan lijken me deze prijzen zeker niet onlogisch. Als je ziet wat een ticket voor een concert of een festivaldag tegenwoordig kost dan vind ik een hele dag Pairi Daiza zeker meevallen. Zeker gezien wat je ervoor terug krijgt.
Wat ik wel zou toejuichen is een evenement of paar dagen waarop Pairi Daiza het park opent voor de minderbedeelden onder ons tegen een sterk verlaagd tarief (onder controle van de juiste diensten). Ze hebben alles in huis om een echt dagje 'weg' te verzorgen en die mensen een kennismaking met andere culturen te beleven die ze 'normaal' niet kunnen beleven. Dat zou het park enorm sieren, al is dat moeilijk te organiseren, zeker met de hotels die elke dag open zijn...
Pretparken:
Walibi Belgium: 52€
Plopsaland: 48,50€
Bobbejaanland: 44,90€
Bellewaerde: 46€
Dierentuinen:
Zoo: 32,50€
Planckendael: 34,50€
Pakawi: 28€
Grotten van Han: 29€
Daarnaast is het ook gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Elk jaar krijgen ze meer en meer bezoekers, de bezettingsgraad van de hotels is uitermate goed en ze hebben nog veel potentiële klanten (oosten van Vlaanderen, zuiden van Nederland, Westen van Duitsland) die ze nog niet echt volop benaderd hebben. Dan lijken me deze prijzen zeker niet onlogisch. Als je ziet wat een ticket voor een concert of een festivaldag tegenwoordig kost dan vind ik een hele dag Pairi Daiza zeker meevallen. Zeker gezien wat je ervoor terug krijgt.
Wat ik wel zou toejuichen is een evenement of paar dagen waarop Pairi Daiza het park opent voor de minderbedeelden onder ons tegen een sterk verlaagd tarief (onder controle van de juiste diensten). Ze hebben alles in huis om een echt dagje 'weg' te verzorgen en die mensen een kennismaking met andere culturen te beleven die ze 'normaal' niet kunnen beleven. Dat zou het park enorm sieren, al is dat moeilijk te organiseren, zeker met de hotels die elke dag open zijn...
-
- Laafsekikker dikkopje (LC)
Zoals meerdere gevallen, kijken ze regelmatig richthing Beauval, dat voor hun DE groote concurrent is.
Dus de de inhoud van de Sanctuary zal véél op die van de Dôme lijken, komodo's, dwergnijlpaarden, lamentijnen, hopelijk komen de reuze-otters terug en hopen op harpijen !!
Dus de de inhoud van de Sanctuary zal véél op die van de Dôme lijken, komodo's, dwergnijlpaarden, lamentijnen, hopelijk komen de reuze-otters terug en hopen op harpijen !!
- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
Ik zeg niet dat ze van hetzelfde niveau zijn. Maar zoals die parken qua thematisering ver boven andere pretparken staan heeft Pairi Daiza dat in de dierentuinen. Daar staan ze ook ver boven andere dierentuinen vanwege de thematisering.
Maar de detaillering is bedriegelijk in die parken hoor. Het zijn bij de meeste gebouwen vaak alleen de voorkanten die gethematiseerd zijn. Het deel wat bezoekers niet zien zijn vaak gewoon kale gebouwen. Ook in de attracties zelf. Zet de lichten aan in de gebouwen en alle "magie" verdwijnt daar snel hoor.
-
- Favoriete dierentuin: Dierenpark Emmen
Wat bezoekers niet zien is toch ook niet relevant qua thematisering?
En staan ze echt zover boven andere dierenparken qua kwaliteit van thematisering? Hannover en Emmen doen niet onder, i.m.o.
En staan ze echt zover boven andere dierenparken qua kwaliteit van thematisering? Hannover en Emmen doen niet onder, i.m.o.
- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
Hannover en Emmen zijn qua formaat nog niet 1/3e van Pairi Daiza, dus ik vind die op het gebied van tijd dat je er rondloopt wel beter. Maar ze hoeven qua thematisering inderdaad niet voor ze onder te doen. Ik heb ook niet gezegd dat ze er alleen bovenuit steken

-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen
Het gaat om een prijs verhoging van €1,- voor een park dat letterlijk honderdenmiljoenen euro's investeert.
Dierentuinen bezoeken valt niet bepaald onder de basisbehoeften. Dat er ook nog eens een eigenaar rondloopt die de boel betaalbaar wilt houden, is nog mazzel hebben.
Overigens werd vandaag gemeld dat de touwbruggen in the middle kingdom weer zijn hersteld. Daar ben ik dan weer erg over te spreken.
Dierentuinen bezoeken valt niet bepaald onder de basisbehoeften. Dat er ook nog eens een eigenaar rondloopt die de boel betaalbaar wilt houden, is nog mazzel hebben.
Overigens werd vandaag gemeld dat de touwbruggen in the middle kingdom weer zijn hersteld. Daar ben ik dan weer erg over te spreken.
- Boomkangoeroe
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Dit doet Pairi daiza ... 1 weekend per jaar dacht vr zat en zondag. Dan mag je aan verminderd tarief binnen tis er dan altijd superdruk.Michielsken schreef: ↑05 feb 2025, 13:09Wat ik wel zou toejuichen is een evenement of paar dagen waarop Pairi Daiza het park opent voor de minderbedeelden onder ons tegen een sterk verlaagd tarief (onder controle van de juiste diensten). Ze hebben alles in huis om een echt dagje 'weg' te verzorgen en die mensen een kennismaking met andere culturen te beleven die ze 'normaal' niet kunnen beleven. Dat zou het park enorm sieren.
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: de BBB's
Het is duur natuurlijk, dat kan niemand ontkennen.
Maar wellicht al bij al redelijk voor een volle dagbesteding. Je bent er gauw 8-10 uur. Antwerpen is dan idd een pak duurder.
In vergelijking met : een filmticket (14 euro), dat is 2 uur als het meezit. Op het voetbal betaal ik tussen de 20 en 40 euro, dat is dan voor 3 uren. En bij dat laatste moet ik dan nog mijn pinten mee verrekenen.
Of het waard is moet iedereen zelf uitmaken maar ik zou hard moeten denken of ik ooit gevonden heb dat ik teveel heb betaald voor een dierentuin.
Maar wellicht al bij al redelijk voor een volle dagbesteding. Je bent er gauw 8-10 uur. Antwerpen is dan idd een pak duurder.
In vergelijking met : een filmticket (14 euro), dat is 2 uur als het meezit. Op het voetbal betaal ik tussen de 20 en 40 euro, dat is dan voor 3 uren. En bij dat laatste moet ik dan nog mijn pinten mee verrekenen.
Of het waard is moet iedereen zelf uitmaken maar ik zou hard moeten denken of ik ooit gevonden heb dat ik teveel heb betaald voor een dierentuin.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com
- Boomkangoeroe
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
-
- Laafsekikkerdril (NE)
Ja, maar iedereen kan dan binnen. Maak er een gesloten evenement of dag van waarop het park enkel en alleen open is voor mensen die het anders moeilijk hebben. Daarvoor moeten ze samenwerken met de overheid om die gegevens te krijgen. Efteling doet dit 1 of 2 avonden dacht ik, dus dat moet echt mogelijk zijn om zoiets te organiseren.Boomkangoeroe schreef: ↑05 feb 2025, 18:18Dit doet Pairi daiza ... 1 weekend per jaar dacht vr zat en zondag. Dan mag je aan verminderd tarief binnen tis er dan altijd superdruk.Michielsken schreef: ↑05 feb 2025, 13:09Wat ik wel zou toejuichen is een evenement of paar dagen waarop Pairi Daiza het park opent voor de minderbedeelden onder ons tegen een sterk verlaagd tarief (onder controle van de juiste diensten). Ze hebben alles in huis om een echt dagje 'weg' te verzorgen en die mensen een kennismaking met andere culturen te beleven die ze 'normaal' niet kunnen beleven. Dat zou het park enorm sieren.
-
De Dino's blijven toch maar een paar maanden, echt spijtig, had gehoopt dat die permanent zouden blijven, als je ziet welke toch grote werken ze ondernemen.
-
- Favoriete dierentuin: PD
Waarom zou dat een gesloten evenement moeten zijn?Michielsken schreef: ↑05 feb 2025, 22:30Ja, maar iedereen kan dan binnen. Maak er een gesloten evenement of dag van waarop het park enkel en alleen open is voor mensen die het anders moeilijk hebben. Daarvoor moeten ze samenwerken met de overheid om die gegevens te krijgen. Efteling doet dit 1 of 2 avonden dacht ik, dus dat moet echt mogelijk zijn om zoiets te organiseren.Boomkangoeroe schreef: ↑05 feb 2025, 18:18Dit doet Pairi daiza ... 1 weekend per jaar dacht vr zat en zondag. Dan mag je aan verminderd tarief binnen tis er dan altijd superdruk.Michielsken schreef: ↑05 feb 2025, 13:09Wat ik wel zou toejuichen is een evenement of paar dagen waarop Pairi Daiza het park opent voor de minderbedeelden onder ons tegen een sterk verlaagd tarief (onder controle van de juiste diensten). Ze hebben alles in huis om een echt dagje 'weg' te verzorgen en die mensen een kennismaking met andere culturen te beleven die ze 'normaal' niet kunnen beleven. Dat zou het park enorm sieren.
De overheid werkt al samen, https://www.vlaanderen.be/iedereen-verdient-vakantie waar heel veel (dag-)uitstappen gratis zijn of voor een klein prijsje voor wie onder de armoededrempel zit (dus minder dan 60% van het nationaal mediaan beschikbaar huishoudinkomen).
Hier vind je het aanbod https://aanbod.iedereenverdientvakantie.be/
In Wallonie bestaat wellicht hetzelfde.
Het grootste probleem zit bij de gezinnen die net boven de armoededrempel zitten en nergens recht op hebben. (of gierige ouders hebben

-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen
Zoo Inside meldt dat Pairi Daiza dit jaar ook fossa's zal gaan houden. Uiteraard nog even afwachten of dit waar is.
Maar ach waarom niet. Voor de rest gebeurt er toch niet zo veel in de tuin.
Maar ach waarom niet. Voor de rest gebeurt er toch niet zo veel in de tuin.
-
Niet zo véél ??
De dino's, zwarte panters, de nieuwe gangbrug, niet zo slecht voor een park dat amper één maand gesloten is, + wat er nog allemaal gaat bijkomen...
Als je ziet dat ze in Antwerpen, al maandenlang stil liggen, enkel om een tijger en sneeuwluipaardenverblijf...
-
- Laafsekikkerdril (NE)
Dit is echt zo een nietszeggende toevoeging voor Pairi Daiza. Fossa's zijn voor mij niet super interessante dieren, alleen in de context van een compleet madagaskargebied als Overloon vind ik het wel weer heel passend. Ik verwacht dat als ze deze soort krijgen, hij ergens in Oasis weggestopt wordt en het vervolgens daar bij blijft.
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Schönbrunn
1. SarcasmeGANESHA schreef: ↑06 feb 2025, 09:43Niet zo véél ??
De dino's, zwarte panters, de nieuwe gangbrug, niet zo slecht voor een park dat amper één maand gesloten is, + wat er nog allemaal gaat bijkomen...
Als je ziet dat ze in Antwerpen, al maandenlang stil liggen, enkel om een tijger en sneeuwluipaardenverblijf...
2. Waarom telkens Antwerpen erbij halen, dat voegt niets toe aan de discussie.
-
In 2017, was er één vrouwelijk exemplaar in de Oasis, overleden na slechts 3 maanden.
-
Oei, de Zoo blijft kennelijk een gevoelig punt...lintworm schreef: ↑06 feb 2025, 11:321. SarcasmeGANESHA schreef: ↑06 feb 2025, 09:43Niet zo véél ??
2. Waarom telkens Antwerpen erbij halen, dat voegt niets toe aan de discussie.
Wat mij stoort, is dat men een (onnodig) débat maakt over de zogezegde duure inkomstprijs in PD tegenover andere parken.
Ja, de meeste (miloen) bezoekers stoort het niet om een beetje meer te betalen, maar waar je gans de dag rond kunt, en niet na 3 uur uitgekeken bent !
-
Ik denk dat er een pak mensen zijn , die precies niet beseffen, wat voor geluk we hebben in ons "héél" klein landje, een park als PD te hebben !
Welke andere tuin is in de laatste 15 à 20 jaar zo gegroeid als zij ?
Nou ja, idereen zijn mening. Maar als iets me niet aanstaat, bezoek ik dat niet meer.
Nou ja, idereen zijn mening. Maar als iets me niet aanstaat, bezoek ik dat niet meer.
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: de BBB's
Meer in het algemeen zou ik toch durven zeggen dat de teneur van jouw berichten nogal vaak is van 'ik vind iets, dus iedereen vindt dat', en om niet te zeggen vrij autoritair en belerend overkomt.GANESHA schreef: ↑06 feb 2025, 12:19Ik denk dat er een pak mensen zijn , die precies niet beseffen, wat voor geluk we hebben in ons "héél" klein landje, een park als PD te hebben !
Wat voor jou belangrijk is (een tuin die groeit) is dat voor een ander wellicht niet. Dat begrijpen, versterkt een forum als een plaats voor discussie ipv een social media waar men elkaar om de oren slaat met gelijk halen.
En 'Maar als iets me niet aanstaat, bezoek ik dat niet meer.' is nu eens een absolute dooddoener die in feite er op neer komt dat wie niet jouw standpunt wegdraagt, maar moet zwijgen.
'een (onnodig) debat over de zogezegd dure inkomprijzen'... wel wie gaat bepalen of dat een onnodig debat is? Misschien verdien jij wel ontzettend veel en hoef je je geen zorgen te maken over de kostprijs van een zoobezoek. Heel fijn voor jou. Maar waarom zou dat voor iemand anders ook moeten gelden?
Extinction is forever!