Nieuwstopic Zoo Antwerpen (2025)
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: planckendael
Re: Nieuwstopic Zoo Antwerpen (2025)
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: de BBB's
Het is winter en het gaat opnieuw vriezen. De werken die nu als eerste moeten gebeuren zijn grondwerken met funderingsbeton. Dat is niet onmogelijk maar het is een pak duurder. Zeer logisch dus dat er daar momenteel nog niets gebeurd, gelet op de opleveringsdatum is dat niet superdringend.tomplanckendael schreef: ↑31 jan 2025, 18:49ik denk dat het geld op is of ze hebben geen bouwvergunning
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com
-
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen
Tape op ramen van gorillaverblijf in ZOO Antwerpen: "Voorkomen dat uilenkopmeerkat tegen raam springt"
In ZOO Antwerpen hangt sinds kort gele tape op de ramen van het gorillaverblijf. "We proberen de uilenkopmeerkatten samen te brengen met de gorilla's. En om te wennen aan hun nieuwe verblijf plakken we enkele weken plakband op de ramen", klinkt het bij de ZOO.
Stickers op de ramen plakken om ervoor te zorgen dat vogels niet tegen het raam vliegen, is niets nieuws. Maar op het raam van een gorillaverblijf ziet het er toch opmerkelijk uit, volgens sommige bezoekers. Op Facebook zijn verschillende reacties te lezen van mensen die zich luidop afvragen waarom die tape er moet hangen.
Volledig artikel: VRT NWS
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Meerdere
De alpaca's worden sinds vandaag inderdaad vergezeld door een groep van zeven mara's. Ze komen uit Zoo Planckendael.Pater-damiaanshert schreef: ↑24 jan 2025, 17:47Het verblijf bij de alpaca's wordt al aardig aangepast met wat hoogteverschillen, ook is er een tunnel verwerkt in de grond. Ik denk persoonlijk dat we hier nieuwe bewoners kunnen verwachten zoals bv. maras.
Bron: Facebookgroep 'Fans Zoo van Antwerpen'
-
- Laafsekikker (EN)
Inmiddels is dit nieuws ook "officieel" bekendgemaakt op het abonneeplaform. De zeven mara's zijn zeven oudere vrouwtjes uit Planckendael; de jongere vrouwtjes blijven daar en krijgen binnenkort een nieuwe kweekman.MennoPebesma schreef: ↑04 feb 2025, 15:32De alpaca's worden sinds vandaag inderdaad vergezeld door een groep van zeven mara's. Ze komen uit Zoo Planckendael.Pater-damiaanshert schreef: ↑24 jan 2025, 17:47Het verblijf bij de alpaca's wordt al aardig aangepast met wat hoogteverschillen, ook is er een tunnel verwerkt in de grond. Ik denk persoonlijk dat we hier nieuwe bewoners kunnen verwachten zoals bv. maras.
Bron: Facebookgroep 'Fans Zoo van Antwerpen'
-
- Laafsekikkertje (VU)
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Tierpark Berlijn
- De pelikanen zaten in het nijlpaardenverblijf, ook het bordje is verplaatst dus dit is misschien niet tijdelijk
- De maras zitten nu nog in hun binnenverblijf, maar je kan ze al wel spotten.
- De gierparelhoenders zitten momenteel (tijdelijk?) in de Blauwkeelneushoornvogelvolière. (De neushoornvogels kon ik even niet zien)
- Er zijn ook twee wongaduiven uit het nest gekropen.
-
- Laafsekikker (EN)
'Het Echte Leven in de ZOO' is bijna terug!
Kleine chimpansee Zabari? Giraf Clea? Uilenkopmeerkat Jimmel? Je kwam ze zeker al eens tegen in de ZOO, maar vanaf volgende week worden zij tv-sterren. En ze zijn niet alleen, want veel van onze andere bewoners nemen je ook mee op hun avonturen groot en klein. Je zal zien dat er in onze ZOO altijd wel iets te beleven valt.
Nieuwe afleveringen van 'Het Echte Leven in de ZOO', vanaf zaterdag 15 februari op VTM en VTM GO! Nog 1 week wachten dus, wie kijkt er mee?
Bron: Facebook ZOO Antwerpen
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
- Contacteer:
In de ZOO van Antwerpen hangt er dezer dagen romantiek in de lucht. Net als mensen hebben dieren hun eigen relatievormen en manieren om elkaar het hof te maken. Een verliefde tapir verovert het hart van zijn geliefde met een heus fluitconcert. Een koelbloedige Madagaskar-hondskopboa blijkt met twee penissen een verrassend veelzijdige minnaar. Spreek jij dezelfde liefdestaal als een pinguïn of bellow je even passioneel als een koala? Ontdek het van 13 tot en met 16 februari 2025 tijdens Date Night at the ZOO.
https://antwerpspersbureau.be/eerste-ed ... KoFlk1wXxA
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Antwerpse/Pairi daiza/Planckendael
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Ik vrees er voor, hoop enkel dat er nog bij gaan komen.
Bij de afvalophalingsdiensten is de klepel helemaal door geslagen (al dan niet door de overheid bepaald). Ik werk in een fabriek en vroeger mocht alles in 1 container.
Nu moet PMD, groenafval, papier en karton, zacht plastiek, hard plastiek, de strips rond alles, metaal, aluminium, piepschuim, hout, gesneuvelde paletten (niet bij gewoon houtafval) en restafval allemaal gescheiden worden. 2 waarschuwingen en ze laten het staan + een boete voor de nodeloze rit.
Ik ben daar als magazijnier veel tijd aan kwijt aan deze zever. Ik ben voor sorteren, maar nu overdrijven ze enorm.
Je kan bij u thuis ook geen containers meer laten komen met gemengd afval, ook hier alles gescheiden.
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
- Contacteer:

Er is een nieuwe soort in de zoo, nl. twee groene oropendola's.

De parelhagedissen zijn verhuisd naar een verblijf recht tegenover hun vorige verblijf. Dat laatste staat voorlopig even leeg. Hierbij een foto van hun nieuwe verblijf met ook een deel zand om eieren te leggen.

- rick04
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: The Living Coast
Kuiforopendola's zijn helaas weg uit Antwerpen. Er zitten er alleen nog 6 in Praag en 2 in Boedapest, helaas.

-
- Laafsekikker (EN)
Heb je een bron en/of een idee van waar kuiforopendola's van Antwerpen naartoe zijn? Ik heb sinds de kerstvakantie nog geen tijd gehad om langs te gaan, maar voor zover ik me herinner waren ze er toen nog.
Is er overigens een reden waarom de kweek met oropendola's zo stroef lijkt te verlopen in dierentuinen? Fijn dat er groene oropendola's in de plaats zijn gekomen, maar heel denderend zijn de resultaten met die soort ook niet als ik het zo zie.