Bestanden uitwisselen

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Bestanden uitwisselen

Bericht door zoofan »

In 1993 begon bij mij de dierentuinkriebel op te steken. Sindsdien kom ik minstens maandelijks in de zoo en Planckendael. Geleidelijk kwamen daar meer en meer dierentuinen bij en begon ik ook meer en meer informatie te verzamelen. Eerst door met een boekje door de dierentuinen te lopen en nieuwtjes te noteren en door dagbladen uit te pluizen. Daarna kwam internet met als summum dit forum. Veel studbooks kwamen in die periode ook gewoon online te staan, iets waar ik nu enkel nog van kan dromen.Nog wat later kwamen dan facebook en instagram die nu mijn belangrijkste bronnen zijn geworden. Tijdens die bijna dertig jaar heb ik heel wat bestanden aangemaakt met namen van dieren, jongen die geboren werden, stambomen, ...

Nu lijkt de tijd aangebroken om die bestanden te delen, om iets terug te geven aan de mensen die me gevoed hebben met nieuws op dit forum, om jonge mensen op weg te helpen met deze boeiende hobby, om al het werk niet verloren te laten gaan. Vandaar dat ik het plan heb opgevat om af en toe een bestand helemaal te updaten en het dan hier aan te bieden aan geïnteresseerden.

Laat me beginnen waar het allemaal mee begonnen is, de zoo van Antwerpen. Daarvan heb ik een excel bestand met de namen van de dieren die er nu leven en er ooit geleefd hebben van 1993 tot nu. Toch voor zo ver die dieren een naam hadden en ik die naam wist. Er staan vaak ook geboortedata, sterfdata, ouders, nakomelingen, ...bij.

Als je interesse hebt in dit bestand, stuur dan een private message. Dan kan ik het jou bezorgen.

meubilaie2
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 jun 2020, 22:30
Favoriete dierentuin: CNME

Re: Bestanden uitwisselen

Bericht door meubilaie2 »

Geweldig om deze kennis te delen!

Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Bestanden uitwisselen

Bericht door zoofan »

Ook van Planckendael heb ik zo'n bestand. Verder ook een bestand met alle geboorten waarvan ik weet in de zoo en Planckendael sinds 1992, zowel van zoogdieren als van vogels en koudbloedigen. Door die geboorten is te zien welke collectie de zoo gehad heeft in de jaren '90.

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Bestanden uitwisselen

Bericht door Zoozot »

Lijken me bijzonder interessante documenten!

Gebruikersavatar
miss piggy
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2010, 08:00

Re: Bestanden uitwisselen

Bericht door miss piggy »

Zoofan, ik ben heel erg geÏnteresseerd in die bestanden, maar vind je PB zo niet direct. Als je wil mag je ze naar Sabine doorsturen en alvast bedankt ;-).

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Bestanden uitwisselen

Bericht door Gorilla Gust »

Ondertussen ingelezen... bedankt! Een kleine schat aan informatie. :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Bestanden uitwisselen

Bericht door zoofan »

Van de volgende diersoorten heb ik een overzicht van alle individuen die nu in Europa leven. Dit overzicht is een excel bestand dat ik hier niet kan plaatsen, ook niet als pdf of zo.

Ik heb van deze diersoorten ook een zo volledig mogelijke stamboom die ik gemaakt hebt met behulp van verschillende websites. In de stamboom kan zowel een weergave gemaakt worden van alle nakomelingen van een individu, alle voorouders van een individu en onderlinge verwantschappen. De stambomen heb ik gemaakt in een genealogisch programma voor mensen. Ik kan het bestand doorsturen als gedcom-bestand, dat kan ingevoerd worden in elk genealogisch programma dat je wil gebruiken.

De diersoorten zijn:
- amoerluipaard
- Aziatische leeuw
- bonobo
- ijsbeer
- neushoorns (witte, zwarte en Indische in afzonderlijke bestanden)
- okapi
- tijgers (Siberische en Sumatraanse in afzonderlijke bestanden)

Als iemand in iets interesse heeft, stuur me dan een bericht en dan zend ik jou wat je graag zou hebben.

Gebruikersavatar
miss piggy
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2010, 08:00

Re: Bestanden uitwisselen

Bericht door miss piggy »

zoofan schreef:
02 jan 2023, 17:53
Van de volgende diersoorten heb ik een overzicht van alle individuen die nu in Europa leven. Dit overzicht is een excel bestand dat ik hier niet kan plaatsen, ook niet als pdf of zo.

Ik heb van deze diersoorten ook een zo volledig mogelijke stamboom die ik gemaakt hebt met behulp van verschillende websites. In de stamboom kan zowel een weergave gemaakt worden van alle nakomelingen van een individu, alle voorouders van een individu en onderlinge verwantschappen. De stambomen heb ik gemaakt in een genealogisch programma voor mensen. Ik kan het bestand doorsturen als gedcom-bestand, dat kan ingevoerd worden in elk genealogisch programma dat je wil gebruiken.

De diersoorten zijn:
- amoerluipaard
- Aziatische leeuw
- bonobo
- ijsbeer
- neushoorns (witte, zwarte en Indische in afzonderlijke bestanden)
- okapi
- tijgers (Siberische en Sumatraanse in afzonderlijke bestanden)

Als iemand in iets interesse heeft, stuur me dan een bericht en dan zend ik jou wat je graag zou hebben.
Ik zou graag je bestand hebben van de zoo van Antwerpen, als dat kan en mag. Stuur maar naar mijn Messenger (Sabine) als je wil ;-)

Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Bestanden uitwisselen

Bericht door zoofan »

miss piggy schreef:
03 jan 2023, 15:17

Ik zou graag je bestand hebben van de zoo van Antwerpen, als dat kan en mag. Stuur maar naar mijn Messenger (Sabine) als je wil ;-)
Ik heb je een private message gestuurd via dit forum. Ik heb geen fb meer dus via messenger zal niet lukken.

Gebruikersavatar
miss piggy
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2010, 08:00

Re: Bestanden uitwisselen

Bericht door miss piggy »

zoofan schreef:
03 jan 2023, 17:48
miss piggy schreef:
03 jan 2023, 15:17

Ik zou graag je bestand hebben van de zoo van Antwerpen, als dat kan en mag. Stuur maar naar mijn Messenger (Sabine) als je wil ;-)
Ik heb je een private message gestuurd via dit forum. Ik heb geen fb meer dus via messenger zal niet lukken.
Hey, ik kan hier geen PM sturen. Stuur jij mij anders jouw mailadres, dan stuur ik daarmee mijn mailadres. Alvast bedankt

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Bestanden uitwisselen

Bericht door Apenarend »

miss piggy schreef:
04 jan 2023, 08:15
zoofan schreef:
03 jan 2023, 17:48
miss piggy schreef:
03 jan 2023, 15:17

Ik zou graag je bestand hebben van de zoo van Antwerpen, als dat kan en mag. Stuur maar naar mijn Messenger (Sabine) als je wil ;-)
Ik heb je een private message gestuurd via dit forum. Ik heb geen fb meer dus via messenger zal niet lukken.
Hey, ik kan hier geen PM sturen. Stuur jij mij anders jouw mailadres, dan stuur ik daarmee mijn mailadres. Alvast bedankt
Bovenaan, tussen 'notifications' en je eigen forumnaam klikken op 'private messages' en een pm opstellen. Klikken op 'new PM' en in de inbox betreffende forumlid zoeken in de ledenlijst. Aangezien je lid bent op dit forum, kan je dit.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
miss piggy
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2010, 08:00

Re: Bestanden uitwisselen

Bericht door miss piggy »

Apenarend schreef:
04 jan 2023, 13:25
miss piggy schreef:
04 jan 2023, 08:15
zoofan schreef:
03 jan 2023, 17:48
miss piggy schreef:
03 jan 2023, 15:17

Ik zou graag je bestand hebben van de zoo van Antwerpen, als dat kan en mag. Stuur maar naar mijn Messenger (Sabine) als je wil ;-)
Ik heb je een private message gestuurd via dit forum. Ik heb geen fb meer dus via messenger zal niet lukken.
Hey, ik kan hier geen PM sturen. Stuur jij mij anders jouw mailadres, dan stuur ik daarmee mijn mailadres. Alvast bedankt
Bovenaan, tussen 'notifications' en je eigen forumnaam klikken op 'private messages' en een pm opstellen. Klikken op 'new PM' en in de inbox betreffende forumlid zoeken in de ledenlijst. Aangezien je lid bent op dit forum, kan je dit.
mercikes

Plaats reactie