Beste verblijf van Benelux

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Gebruikersavatar
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 531
Lid geworden op: 04 jan 2022, 17:07
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door Asbolus »

Een flinke pagina vol met vanallerlei punten met voor en nadelen en ook weer hier lijkt GaiaZoo het beste verblijf te bieden voor de Capybara!
De ruimte, het water, en de verschillende kanten die het verblijf bieden lijken volgens jullie het meest optimaal te zijn.

Hierbij zou ik graag de Capybara discussie willen afsluiten en door te gaan met de volgende soort met 'Het beste verblijf van de BENELUX'

Graag hoor ik jullie mening over het 'Het beste verblijf van de BENELUX' voor Kookaburra (D. novaeguineae of D. leachii)
Wat maakt het verblijf zo goed voor beide dier en bezoeker? Of misschien zelfs voor verzorger!
Vogelsoorten zijn vaak wat lastiger denk ik, omdat je vaak niet alleen aankleding maar ook drie dimenties moet meenemen!
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door Jarne »

Hmm, het beste dat ik zelf al heb gezien en goed herinner is dat van Burgers’. Best ruim zowel vanbuiten maar vooral vanbinnen, mooi groen aangekleed en hoewel het gaat om een oud gebouw niet onaangenaam om naar te kijken door al de beplanting eromheen. Ook niet standaard, ze zaten destijds dacht in samen met kaketoes hoewel dit nu niet meer het geval is. Hoe handig het voor de verzorgers is weet ik wel niet, ik herinner me niet direct een dubbele sas.

De andere die ik heb gezien zijn Pairi Daiza, Olmen en de vroegere in Planckendael en Antwerpen. Olmen en Antwerpen herinner ik me weinig van, Pairi Daiza en Planckendael waren allebei om te lachen en huilen tegelijk (klein, volledig bedekt met een dak, kaal,… ).
Laatst gewijzigd door Jarne op 11 jun 2022, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door Zoozot »

Kookaburra's zijn best een moeilijke om een verblijf uit te kiezen, omdat ze zelden in heel interessante of opvallende volières worden gehouden. Maar om er toch eentje uit te kiezen die ik me nog voor de geest kan halen: Ziezoo heeft best een leuk verblijf voor ze. Een relatief ruime volière, thematisch vrij netjes (naar Ziezoo-normen) aangekleed naar een droog gebied (wat bij een kookaburra beter past dan een hevig beplante of tropisch getinte volière), combi met pademelons maakt het wat meer dan een standaard volière. Misschien is alleen de hoogte daar wel een dingetje.

Een paar andere die ik vrij recent nog gezien heb, maar die ik niet echt een ereplaats zou geven:
- Olmen (gewone kookaburra buiten in saai ingerichte en niet enorme volière; blauwvleugel in volière in middendeel v/d tropenhal)
- Best (nog wel oké, maar nogal standaard)
- Pairi Daiza (kleine overdekte kooi die op de eerste verdieping van het gebouw van de grote Australische volière gepropt is)
- Monde Sauvage (kookaburra's worden gehouden in één van de grote volières. Qua ruimte geeft het hen veel meer plaats dan op andere plekken, maar de soort komt tegelijk minder tot zijn recht voor het publiek en wordt samengehouden met niet-Australische soorten)

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door Jarne »

Zoozot schreef:
11 jun 2022, 16:30
aangekleed naar een droog gebied (wat bij een kookaburra beter past dan een hevig beplante of tropisch getinte volière)
Voor de gewone kookaburra heb je daar natuurlijk wel een punt in, die worden gewoonlijk in eerder drogere bossen gevonden. De blauwvleugel wordt ook wel in droge gebieden zoals beboste savannes gevonden, maar tegelijk ook in vochtigere omgevingen zoals moerassen en tropische laaglandwouden.

Overigens geef ik je voor Zie-Zoo ook zeker gelijk, voor die soort zeer leuk ingericht.

meubilaie2
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 jun 2020, 22:30
Favoriete dierentuin: CNME

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door meubilaie2 »

Ik moet hierbij gelijk denken aan dierenpark de Wissel. Zij hadden deze soort direct naast de ingang. Puur nostalgie.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door Apenarend »

meubilaie2 schreef:
11 jun 2022, 18:14
Ik moet hierbij gelijk denken aan dierenpark de Wissel. Zij hadden deze soort direct naast de ingang. Puur nostalgie.
Idd, maar ik kan me niet herinneren dat die volière veel om het lijf had? Maar slechter dan Planckendael vroeger kan zeker niet.

Moeilijke soort idd. Een mooi verblijf heb ik toevallig eergisteren gezien maar dat was buiten de Benelux en telt dus niet.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

corotauria
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 jun 2020, 00:35
Favoriete dierentuin: Tiergarten Berlin, Vogelpark Walsrode
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door corotauria »

Jarne schreef:
11 jun 2022, 17:16
Zoozot schreef:
11 jun 2022, 16:30
aangekleed naar een droog gebied (wat bij een kookaburra beter past dan een hevig beplante of tropisch getinte volière)
Voor de gewone kookaburra heb je daar natuurlijk wel een punt in, die worden gewoonlijk in eerder drogere bossen gevonden. De blauwvleugel wordt ook wel in droge gebieden zoals beboste savannes gevonden, maar tegelijk ook in vochtigere omgevingen zoals moerassen en tropische laaglandwouden.
Wij zagen in Australië Kookaburra's eigenlijk juist in alle habitats behoudens de écht droge gebieden; daar werden zij vervangen door Blue-Winged.

Qua verblijf moet ik denken aan dat in Plaswijckpark, al kan ik dat in mijn herinnering wat geromantiseerd hebben. Zoals ik het me herinner een vrij grote, vrijstaande volière, met flink wat groen in een bosrijk deel van het park.

meubilaie2
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 jun 2020, 22:30
Favoriete dierentuin: CNME

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door meubilaie2 »

Apenarend schreef:
11 jun 2022, 19:51
meubilaie2 schreef:
11 jun 2022, 18:14
Ik moet hierbij gelijk denken aan dierenpark de Wissel. Zij hadden deze soort direct naast de ingang. Puur nostalgie.
Idd, maar ik kan me niet herinneren dat die volière veel om het lijf had? Maar slechter dan Planckendael vroeger kan zeker niet.

Moeilijke soort idd. Een mooi verblijf heb ik toevallig eergisteren gezien maar dat was buiten de Benelux en telt dus niet.
Nee, was gewoon een kooi haha.

De houders in de BeNeLux


Bouillon (Parc Animalier)
Deigne-Aywaille (Monde Sauvage Zoo)
Destelbergen (Familiepark Harry Malter)
Olmen Balen (Pakawi Park - vormals Zoo)
Bettembourg (Parc Merveilleux)
Aalten (De Valkenhof)
Alphen aan den Rijn (Vogelpark Avifauna)
Anna Paulowna (Landgoed Hoenderdaell)
Baarlo (De Roofvogelhoeve)
Beesd (Uilen- en dierenpark de Paay)
Best (BestZoo)
Beverwijk (Voliere)
De Westereen (Speel- en dierenpark Sanjesfertier)
Den Haag (Avonturia de Vogelkelder)
Exloo (Kabouterland)
Hedel (Stichting Kleindierwandelpark)
Kallenkote (Taman Indonesia)
Landgraaf (Wereldtuinen Mondo Verde)
Lutten (Vogelpark de Lorkeershoeve)
Maastricht (Daalhoeve)
Nieuwe-Tonge (Faunapark Flakkee)
Oosterend (Texel Zoo - vormals Vogelbush Eureka)
Rotterdam (Plaswijckpark)
Ter Apel (Wonderwereld)
Tuitjenhorn (Dierenpark Blankendaell)
Veldhoven (Zoo - vormals Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien)
Volkel (Zie-zoo)
Vrouwenpolder (Waterland Neeltje Jans)

Slechts 1! NVD houder

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door rick04 »

De volière in Avifauna is gesloopt, de Boskalkoen is of dood, of weg of achter de schermen en Blauwvleugelkookaburra's ook. Er zit nog wel één Kookaburra bij 1,0 Noordereilandkiwi waar vroeger de Zwartrugfluitvogels bij zaten tegen de Nachtsafari aan.
You can find me in the zoo :)

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door Zoozot »

meubilaie2 schreef:
13 jun 2022, 15:10
Slechts 1! NVD houder
Als je de blauwvleugels erbij telt krijg je natuurlijk ook nog Burgers en vogelpark Ruinen erbij, en in België Pairi Daiza. Maar het valt inderdaad wel op dat de kookaburra's hoofdzakelijk soorten zijn voor de kleinere niet-EAZA parken. Ik heb de indruk dat je ze vroeger ook veel meer in de grote parken tegenkwam (bv. Artis en Antwerpen hadden ze lange tijd), maar de tendens zal er ook wel mee te maken hebben dat het geen bedreigde soort is en dat ze niet zomaar met alles in combi te houden is.

Gebruikersavatar
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 531
Lid geworden op: 04 jan 2022, 17:07
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door Asbolus »

Een minder hevige discussie dan gedacht, maar zeker wel wat goede argumenten.
Hieruit kan ik opmaken dat vooral de voliere van Burgers' Zoo een 'winnaar' was door de ruimte binnen en buiten, en het groen.


Hierbij zou ik graag de Kookaburra discussie willen afsluiten en door te gaan met de volgende soort met 'Het beste verblijf van de BENELUX'

Graag hoor ik jullie mening over het 'Het beste verblijf van de BENELUX' voor Giraffen (Giraffa camelopardalis)
Wat maakt het verblijf zo goed voor beide dier en bezoeker? Of misschien zelfs voor verzorger!
Een zeer populaire soort, maar wie doet dit dier nou echt ten goede?

Maar ook welke soort zou jij eens graag willen bespreken met anderen
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door Jarne »

Pfoe. Even denken.

Pairi Daiza: simpel, voldoende maar zeker niets speciaal. Voor de bezoekers veruit het gevaarlijkste verblijf dat ik ken aangezien je de giraffen kunt aanraken. Ook wel jammer dat ze een kweekkoppel houden, gezien er enorme nood is aan (kleine) mannengroepen.

Bellewaerde: simpel en voldoende, maar niet meer dan dat. Ook weer jammer van het kweekkoppel, dat ze de kweek gewoon laten aan de parken met grotere perken.

Antwerpen: simpel en voldoende, in tegenstelling tot PD en BLW houden ze wel geen kweekgroep wat voor het kweekprogramma echt wel goed is.

Olmen: analoog aan Antwerpen

Planckendael: mooi en best ruim verblijf dat in vergelijking met de meeste anderen best wel wat inrichting heeft (bomen).

Beekse Bergen: zeer ruime vlakte aan de safari, wel zeer open. Mooie kweekgroep.

Burgers’: persoonlijk mijn favoriet, zeer groot maar door een paar zichtbarières mooi in stukken gesplitst. Ook samenwoning met zeer veel andere soorten en een grote groep. Achter de schermen is er ook plek voor mannen permanent apart te houden, zeker een mooie bonus.

Gaia: tof verblijf met leuke medebewoners maar best saai en extreem kaal. De vorm maakt wel wat goed op dat vlak.

Blijdorp: best klein buitenverblijf voor de groepsgrootte maar vanbinnen wel zeer ruim. Veruit het beste binnenverblijf dat ik al heb gezien. Wel jammer dat het niet werkt met de koedoe’s en ze dan maar alleen staan.

Artis: eveneens best klein voor de groepsgrootte, zowel binnen als buiten. Wel een paar mooie bomen in het verblijf.


Qua binnenverblijf zou ik van deze Blijdorp zeggen, qua buitenverblijf Burgers’. De eerste dus omdat het zo ruim is en er inkijk is voor de bezoekers. Het tweede door de grootte, leuke inrichting, de vele medebewoners, de grote groep en omwille van het separatieperk dat in veel andere parken ontbreekt.



Een soort die me wel interessant lijkt is de kleinklauwotter. Ook ringstaartmaki’s, doodshoofdapen, klauwapen en zwartpuntrifhaaien lijken me wel leuke om te doen. Hoewel van die laatste denk ik dat ik de consensus wel kan inschatten.

meubilaie2
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 jun 2020, 22:30
Favoriete dierentuin: CNME

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door meubilaie2 »

Artis echt echt te klein in mijn optiek.
Amersfoort vind ik te gek, het concept en de invulling met andere soorten + prima ruimte.

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door Jarne »

meubilaie2 schreef:
18 jun 2022, 19:40
Artis echt echt te klein in mijn optiek.
Amersfoort vind ik te gek, het concept en de invulling met andere soorten + prima ruimte.
Is het in Artis enkel de oude kant of ook de nieuwe dat ze ter beschikking hebben. Indien het 2de is het (voor een kleinere groep wel dan ze nu hebben) best oke.

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door Zoozot »

Ik kan me eigenlijk best wel vinden in wat Jarne hierboven al uiteengezet heeft over giraffenverblijven. Ik denk dat ik alles in rekening nemend ook wel zou uitkomen op Rotterdam (persoonlijke favoriet) en Burgers (komt er beargumenteerd waarschijnlijk als beste uit). Maar ik kan misschien nog wat extra zaken toevoegen.

Pairi Daiza: Het grootste nadeel aan dit verblijf vind ik toch wel dat het buitenperk niet rechtstreeks gelegen is aan de stal, zodat de giraffen dagelijks over het bezoekerspad van binnen naar buiten en weer terug moeten worden geleid.

Monde Sauvage: Een wat open, maar ruim perk met een niet onaardige groep giraffen erop. Over de stal kan ik niets zeggen omdat deze niet toegankelijk is. Het is eigenlijk jammer dat de giraffen geen toegang hebben tot de nog grotere vlakte van de autosafari (wat vroeger wel het geval was), want dan hadden ze qua oppervlakte het grootste verblijf van de Benelux gehad.

Antwerpen: Ik wil ze toch meegeven dat ik de inpassing van het nieuwe buitenperk tussen de bestaande gebouwen zeer geslaagd vind. Van de 'kleinere' giraffenverblijven in de Benelux is het misschien wel het mooiste vanuit oogpunt van de bezoeker gezien.

Artis: Ik deel de mening dat de kwaliteit van het verblijf wat naar beneden gehaald wordt omdat het wat krap is voor de groep die ze nu hebben. Voor een wat kleinere en/of niet-kwekende groep zou het dan weer wel prima geschikt zijn.

Wildlands: Heeft waarschijnlijk het minpunt dat de safaritruck er doorheen rijdt.

Blijdorp: Stal is zonder twijfel één van de beste+mooiste van de Benelux. Het buitenverblijf is niet enorm, maar mooi aangelegd en de grote kweekgroep geeft het op zich ook wel wat extra's. De enorme vlaktes van Burgers en de Beekse Bergen zijn misschien objectief gezien beter voor de dieren, waarbij Burgers wint van SBB vanwege de superieure stallen en de betere structuur van de vlakte, maar puur subjectief heb ik ook soms het gevoel dat de giraffen op zulke grote 'savannes' ook meer wegvallen in de omgeving. Het verblijfontwerp in Blijdorp stelt de giraffen zelf naar mijn gevoel veel meer in de spotlight.

Planckendael: Scoort op alle criteria prima, maar om een of andere reden heb ik nooit een echt wauw-gevoel gehad bij dat verblijf. Misschien komt het omdat ik het al zo vaak gezien heb, maar door de wat rare hoekige vorm van de savanne heb ik ook het idee dat het perk wat meer benepen overkomt dan het eigenlijk is.

Gebruikersavatar
Fryzers
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 dec 2021, 18:41
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door Fryzers »

Mag ik nog een verblijf eraan toevoegen:

Namelijk die van het oude Dierenpark Emmen: een prachtige savanne en mooie kweekgroep giraffes. Met heel veel mede bewoners. De omgeving was prachtig mooi groen. En geen zichtbare barriers.

Enige nadeel waren de stallen, die waren niet super groot en sommige zelfs onder de grond. En dat de bezoekers makkelijk de dieren konden aanraken.
- You dont take an animal picture, you make it!

Gebruikersavatar
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 531
Lid geworden op: 04 jan 2022, 17:07
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door Asbolus »

Als ik dit allen zo lees:

Blijdorp accentueert de giraffen door ze de grote focus te maken op de speciale vlakte voor deze soort en het bijzondere gebouw dat de stallen is.

Burgers' Zoo en Safari Park Beekse Bergen hebben grote vlaktes waardoor de dieren alle ruimte krijgen, maar hoe zit het met grazen? Ook delen deze dieren met veel soorten het verblijf.

Artis heeft ruimte voor een kleine groep maar kan er mee door.

Wildlands zelfde verhaal als Beekse Bergen, maar ook hier (net als SBB) rijden er voertuigen door het verblijf dat mogelijk stres kan opleveren voor deze dieren.

Pairi Daiza heeft een redelijke vlakte, maar de stallen zijn niet ten allertijden voor de dieren bereikbaar.

Planckendael heeft een groen verblijf met ruimte zodat de dieren mogelijk ook goed kunnen grazen.

Gaia heeft goede ruimte maar blijkt saai te ogen.


Veel interessante kandidaten. Maar misschien eens de vraag: Wat zijn eisen voor een goed verblijf voor giraffen?
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door Jarne »

Anubite schreef:
21 jun 2022, 09:36
Als ik dit allen zo lees:

Blijdorp accentueert de giraffen door ze de grote focus te maken op de speciale vlakte voor deze soort en het bijzondere gebouw dat de stallen is.

Burgers' Zoo en Safari Park Beekse Bergen hebben grote vlaktes waardoor de dieren alle ruimte krijgen, maar hoe zit het met grazen? Ook delen deze dieren met veel soorten het verblijf.

Artis heeft ruimte voor een kleine groep maar kan er mee door.

Wildlands zelfde verhaal als Beekse Bergen, maar ook hier (net als SBB) rijden er voertuigen door het verblijf dat mogelijk stres kan opleveren voor deze dieren.

Pairi Daiza heeft een redelijke vlakte, maar de stallen zijn niet ten allertijden voor de dieren bereikbaar.

Planckendael heeft een groen verblijf met ruimte zodat de dieren mogelijk ook goed kunnen grazen.

Gaia heeft goede ruimte maar blijkt saai te ogen.


Veel interessante kandidaten. Maar misschien eens de vraag: Wat zijn eisen voor een goed verblijf voor giraffen?
De correcte term voor giraffen is browsen, grazen gaan ze niet doen. In Antwerpen, Planckendael en Artis staan er ietwat loofbomen waar ze mogelijk soms wat van kunnen meepikken.

Nu wat hebben giraffen nodig.

Ik zou sowieso zeggen plaats. Giraffen zijn sociaal complexer dan vaak gedacht (mogelijk zelfs familiegroepen, wat heel de manier van houden op zijn kop kan gooien) en dan is wat ruimte om elkaar te vermijden altijd mooi meegenomen. Persoonlijk ben ik ook geen fan van kweekkoppels, dat zo’n parken dan maar gewoon surplusgroepen houden.

Potentiële afstand tot de bezoekers heeft zeker ook zijn waarde. Giraffen zijn best gevoelige dieren, en wat meer afstand vermindert het lawaai.

Medebewoners zou ik algemeen genomen als een plus zien, hoewel sommige antilopen (gnoes, koedoe’s), zebra’s en buffels zeker ook wel negatieve interacties kunnen geven. Zoiets hangt sterk af van de layout, ruimte en de specifieke individuen. Op een savanne zoals Antwerpen is dat allemaal wat lastiger dan in Burgers’ of Wildlands.

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door Jarne »

Zoozot schreef:
20 jun 2022, 20:43
maar puur subjectief heb ik ook soms het gevoel dat de giraffen op zulke grote 'savannes' ook meer wegvallen in de omgeving. Het verblijfontwerp in Blijdorp stelt de giraffen zelf naar mijn gevoel veel meer in de spotlight.

Planckendael: Scoort op alle criteria prima, maar om een of andere reden heb ik nooit een echt wauw-gevoel gehad bij dat verblijf. Misschien komt het omdat ik het al zo vaak gezien heb, maar door de wat rare hoekige vorm van de savanne heb ik ook het idee dat het perk wat meer benepen overkomt dan het eigenlijk is.
Grappig, ik vind het zelf dan juist weer leuk hoe de dieren veel subtieler worden neergezet in Burgers’. Ieder zijn voorkeuren in zo’n geval natuurlijk.

Ik snap wel wat je bedoelt. Voor de dieren is het wel interessant dat ze de 2 semi-afgescheiden vierkante delen hebben maar op deze manier geeft het niet echt de indruk als sommige meer organische savannes. Het helpt niet dat je bijna rond heel het verblijf kan lopen, daardoor valt de rechthoekigheid gewoon nog meer op.

freerk1982
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 nov 2020, 21:03
Favoriete dierentuin: Aqua Zoo

Re: Beste verblijf van Benelux

Bericht door freerk1982 »

Ik zie hier niet het giraffenverblijf van Overloon voorbij komen. Een prima verblijf met ruimte en bomen. En de dieren zijn -op ooghoogte- te zien in een stal. Het verblijf in Blanckendael is daar in tegen een stuk kaler. De stal is wel ruimer dan Overloon, maar niet te bezoeken.

Plaats reactie