COVID-19 in de dierentuinen

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Renegade schreef:
26 jan 2022, 00:20
Gorilla Gust schreef:
25 jan 2022, 21:11

Een andere naam voor ons CST ticket inderdaad. Een vaccinatiebewijs, bewijs van genezing of een negatieve test van minder dan 24u. Afgelopen najaar was mijn groene CST alvast ook geldig in bv Wildlands.
Ik geloof dat een in België verstrekt vaccinatiecertificaat (digitaal of op papier) ook in andere Europese landen zou moeten worden aanvaard.

Ik begrijp wel dat als je Nederland binnenkomt, tenzij je minder dan 12 uur blijft, er ook voor Belgen wel nog een quarantaineplicht geldt. Dat maakt bezoeken verder dan Limburg of Noord-Brabant wel erg lastig, en je zou ook maar eens in een file of iets terechtkomen.

Ik weet ook niet goed hoe je bij een controle een kort verblijf zou kunnen bewijzen. En ik veronderstel dat zonder zwart op wit bewijs je automatisch zult worden verondersteld in overtreding te zijn, en dat de boetes of andere straffen niet mals zullen zijn.

Zonder soepelere inreisregels ziet het er naar uit dat bezoekjes aan Burgers en Avifauna die ik graag zou willen doen er niet zullen inzitten.
Nederland heeft voor gevaccineerde mensen (momenteel ook zonder boosterprik) geen beperkingen en quarantaines meer opgelegd binnen de EU (of met een herstelcertificaat tot 180 dagen). Enkel indien je per vliegtuig reist komt er extra papierwerk... maar ook zonder quarantaine. Je kan opzoeken wat je wilt hoor. Je hebt enkel de lokale maatregelen terplekke die je enigszins kunnen beperken in wat juist open is.

En eventueel de PLF die je moet invullen om terug te keren na 48u naar België. Maar die is via de COVID-Safe app voor gevaccineerden mensen eigenlijk ook slechts een vingerdrukje op de knop zonder meer.

Dus Avifauna en Burgers wachten op je... ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door rick04 »

Avifauna gaat pas 1 april open op z'n vroegst, dus je kan nog even wachten ;)
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Dustin1999 schreef:
25 jan 2022, 20:39
Aan de reacties te zien onder het persbericht van Blijdorp, zijn heel veel bezoekers ontevreden over het coronatoegangsbewijs en zeggen veel mensen hun abonnement op.
Bij alle (vooral) Nederlandse tuinen zie je die tendens qua commentaar duidelijk verschijnen. Maar ook héél veel hartjes dat alles terug opengaat.

Maar het zegt ook veel over het 'eigen onderzoek' van deze kleine groep mensen... die dan plots niet lijken te terug te vinden dan het gewoon een landelijke verplichting is. :doh: :s

Gezien de hoge vaccinatiegraad gaan dierentuinen dit niet bepaald voelen... ze zullen meer last hebben van het algemene onveiligheidsgevoel ( of het idee dat je dagje uit een waardevermindering heeft door kleine beperkingen) dan van mensen die plots hun abonnement opzeggen.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 751
Lid geworden op: 22 jan 2011, 20:06
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Renegade »

Gorilla Gust schreef:
26 jan 2022, 10:09

Nederland heeft voor gevaccineerde mensen (momenteel ook zonder boosterprik) geen beperkingen en quarantaines meer opgelegd binnen de EU (of met een herstelcertificaat tot 180 dagen). Enkel indien je per vliegtuig reist komt er extra papierwerk... maar ook zonder quarantaine. Je kan opzoeken wat je wilt hoor. Je hebt enkel de lokale maatregelen terplekke die je enigszins kunnen beperken in wat juist open is.

En eventueel de PLF die je moet invullen om terug te keren na 48u naar België. Maar die is via de COVID-Safe app voor gevaccineerden mensen eigenlijk ook slechts een vingerdrukje op de knop zonder meer.

Dus Avifauna en Burgers wachten op je... ;)
Ik vind het verwarrend hoor.

Op deze website staat dat je een vaccinatiebewijs moet hebben van een EU/Schengenland en niet in quarantaine moet.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ngenlanden

Op deze website staat dan weer de uitzondering op de quarantaineplicht voor minder dan 12 uur en voor reizigers met boosterprik van 2 februari.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht

Dat spreekt elkaar toch wat tegen lijkt me.

Gezien er op veel plaatsen voor zover ik begrijp nog reservaties nodig gaan, vraag ik me ook af of dat überhaupt gaat vanuit België, en zo ja, of dat mensen wel zo blij gaan zijn met buitenlanders die plaatsen innemen van eigen lokale/regionale bezoekers.

Ik vrees dat mijn eigen gezondheidsproblemen nog niet van de baan zijn, dus het ziet er niet naar uit dat het voor direct gaat zijn. Maar ik blijf nog wel hopen op de lente, dus over een maand of twee-drie. Maar dat is lang vooruitkijken in deze tijden.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Renegade schreef:
26 jan 2022, 13:49
Gorilla Gust schreef:
26 jan 2022, 10:09

Nederland heeft voor gevaccineerde mensen (momenteel ook zonder boosterprik) geen beperkingen en quarantaines meer opgelegd binnen de EU (of met een herstelcertificaat tot 180 dagen). Enkel indien je per vliegtuig reist komt er extra papierwerk... maar ook zonder quarantaine. Je kan opzoeken wat je wilt hoor. Je hebt enkel de lokale maatregelen terplekke die je enigszins kunnen beperken in wat juist open is.

En eventueel de PLF die je moet invullen om terug te keren na 48u naar België. Maar die is via de COVID-Safe app voor gevaccineerden mensen eigenlijk ook slechts een vingerdrukje op de knop zonder meer.

Dus Avifauna en Burgers wachten op je... ;)
Ik vind het verwarrend hoor.

Op deze website staat dat je een vaccinatiebewijs moet hebben van een EU/Schengenland en niet in quarantaine moet.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ngenlanden

Op deze website staat dan weer de uitzondering op de quarantaineplicht voor minder dan 12 uur en voor reizigers met boosterprik van 2 februari.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht

Dat spreekt elkaar toch wat tegen lijkt me.

Gezien er op veel plaatsen voor zover ik begrijp nog reservaties nodig gaan, vraag ik me ook af of dat überhaupt gaat vanuit België, en zo ja, of dat mensen wel zo blij gaan zijn met buitenlanders die plaatsen innemen van eigen lokale/regionale bezoekers.

Ik vrees dat mijn eigen gezondheidsproblemen nog niet van de baan zijn, dus het ziet er niet naar uit dat het voor direct gaat zijn. Maar ik blijf nog wel hopen op de lente, dus over een maand of twee-drie. Maar dat is lang vooruitkijken in deze tijden.
Eén duidelijke conclusie is er wel.... mits vaccinatie (en boosterprik), zijn er weinig beperkingen als je straks naar een Nederlandse dierentuin wilt. Verzorg je in tussentijd, zodoende kan je weer uitkijken naar een dagje dierentuin!

En wees maar zeker dat je daar welkom bent, gezien de tegenvallende bezoekerscijfers zullen ze je méér dan waarderen. Sowieso lopen de buurlanden toch altijd bij elkaar over de vloer, dat is eigen aan buurlanden. :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Choco115
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2017, 07:48
Favoriete dierentuin: Berlijn (Zoo en Tierpark)

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Choco115 »

Gorilla Gust schreef:
26 jan 2022, 14:19
Renegade schreef:
26 jan 2022, 13:49
Gorilla Gust schreef:
26 jan 2022, 10:09

Nederland heeft voor gevaccineerde mensen (momenteel ook zonder boosterprik) geen beperkingen en quarantaines meer opgelegd binnen de EU (of met een herstelcertificaat tot 180 dagen). Enkel indien je per vliegtuig reist komt er extra papierwerk... maar ook zonder quarantaine. Je kan opzoeken wat je wilt hoor. Je hebt enkel de lokale maatregelen terplekke die je enigszins kunnen beperken in wat juist open is.

En eventueel de PLF die je moet invullen om terug te keren na 48u naar België. Maar die is via de COVID-Safe app voor gevaccineerden mensen eigenlijk ook slechts een vingerdrukje op de knop zonder meer.

Dus Avifauna en Burgers wachten op je... ;)
Ik vind het verwarrend hoor.

Op deze website staat dat je een vaccinatiebewijs moet hebben van een EU/Schengenland en niet in quarantaine moet.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ngenlanden

Op deze website staat dan weer de uitzondering op de quarantaineplicht voor minder dan 12 uur en voor reizigers met boosterprik van 2 februari.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht

Dat spreekt elkaar toch wat tegen lijkt me.

Gezien er op veel plaatsen voor zover ik begrijp nog reservaties nodig gaan, vraag ik me ook af of dat überhaupt gaat vanuit België, en zo ja, of dat mensen wel zo blij gaan zijn met buitenlanders die plaatsen innemen van eigen lokale/regionale bezoekers.

Ik vrees dat mijn eigen gezondheidsproblemen nog niet van de baan zijn, dus het ziet er niet naar uit dat het voor direct gaat zijn. Maar ik blijf nog wel hopen op de lente, dus over een maand of twee-drie. Maar dat is lang vooruitkijken in deze tijden.
Eén duidelijke conclusie is er wel.... mits vaccinatie (en boosterprik), zijn er weinig beperkingen als je straks naar een Nederlandse dierentuin wilt. Verzorg je in tussentijd, zodoende kan je weer uitkijken naar een dagje dierentuin!

En wees maar zeker dat je daar welkom bent, gezien de tegenvallende bezoekerscijfers zullen ze je méér dan waarderen. Sowieso lopen de buurlanden toch altijd bij elkaar over de vloer, dat is eigen aan buurlanden. :)
Sowieso zijn de dierentuinen bijna nooit volgeboekt hier, dus van plekken innemen is sowieso geen sprake. En gezien de hoeveelheid Nederlanders die voor alles naar België trok in de afgelopen lockdown, vind ik niet dat we mogen klagen over Belgen die in Nederland komen :)
De natuur is het mooiste wat er is

Gebruikersavatar
Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 751
Lid geworden op: 22 jan 2011, 20:06
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Renegade »

Choco115 schreef:
26 jan 2022, 14:31
Sowieso zijn de dierentuinen bijna nooit volgeboekt hier, dus van plekken innemen is sowieso geen sprake. En gezien de hoeveelheid Nederlanders die voor alles naar België trok in de afgelopen lockdown, vind ik niet dat we mogen klagen over Belgen die in Nederland komen :)
Wilt dat zeggen dat het qua drukte (in de weekends) nog meevalt, of zijn de beperkte bezoekersaantallen nogal ruim?

Gebruikersavatar
Choco115
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2017, 07:48
Favoriete dierentuin: Berlijn (Zoo en Tierpark)

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Choco115 »

Renegade schreef:
26 jan 2022, 15:01
Choco115 schreef:
26 jan 2022, 14:31
Sowieso zijn de dierentuinen bijna nooit volgeboekt hier, dus van plekken innemen is sowieso geen sprake. En gezien de hoeveelheid Nederlanders die voor alles naar België trok in de afgelopen lockdown, vind ik niet dat we mogen klagen over Belgen die in Nederland komen :)
Wilt dat zeggen dat het qua drukte (in de weekends) nog meevalt, of zijn de beperkte bezoekersaantallen nogal ruim?
Op basis van mijn bezoeken de afgelopen jaren aan Ouwehands, Burgers, Artis en Overloon zou ik zeggen dat laatste. In Beekse Bergen en Dierenrijk viel het zeker mee, maar dat komt denk ik vooral omdat dat in het najaar was, en die eersten in het hoogseizoen.
De natuur is het mooiste wat er is

Gebruikersavatar
Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 751
Lid geworden op: 22 jan 2011, 20:06
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Renegade »

rick04 schreef:
26 jan 2022, 10:14
Avifauna gaat pas 1 april open op z'n vroegst, dus je kan nog even wachten ;)
Avifauna postte nochtans vandaag op Instagram dat ze weer open gaan, maar dat een aantal doorloopverblijven nog wel dicht bijven.

https://www.instagram.com/p/CZMtf1bDvlA/

Voor dat soort zaken zal het sowieso wachten worden tot hopelijk ook het vogelgriepseizoen weer achter de rug is. En dat kan vrees ik nog makkelijk tot april of zelfs mei duren.
Choco115 schreef:
26 jan 2022, 17:03
Op basis van mijn bezoeken de afgelopen jaren aan Ouwehands, Burgers, Artis en Overloon zou ik zeggen dat laatste. In Beekse Bergen en Dierenrijk viel het zeker mee, maar dat komt denk ik vooral omdat dat in het najaar was, en die eersten in het hoogseizoen.
Wij mikken op de lente, maar of dat al hoogseizoen is weet ik niet. Ik vrees dat weekends met een beetje mooi weer sowieso best druk kunnen zijn. Dus wellicht toch nog maar een paar maandjes wachten, tot de situatie hopelijk wat meer onder controle is.

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door rick04 »

Renegade schreef:
26 jan 2022, 17:08
rick04 schreef:
26 jan 2022, 10:14
Avifauna gaat pas 1 april open op z'n vroegst, dus je kan nog even wachten ;)
Avifauna postte nochtans vandaag op Instagram dat ze weer open gaan, maar dat een aantal doorloopverblijven nog wel dicht bijven.

https://www.instagram.com/p/CZMtf1bDvlA/

Voor dat soort zaken zal het sowieso wachten worden tot hopelijk ook het vogelgriepseizoen weer achter de rug is. En dat kan vrees ik nog makkelijk tot april of zelfs mei duren.
Owja, met 1 april bedoelde ik het nieuwe seizoen, dan start ook de vogeldemo. Wachten tot de vogelgriep is sowieso wel aan te raden, want de Tropenhal zal nu ook wel dicht zijn.
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Choco115
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2017, 07:48
Favoriete dierentuin: Berlijn (Zoo en Tierpark)

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Choco115 »

Renegade schreef:
26 jan 2022, 17:08
Choco115 schreef:
26 jan 2022, 17:03
Op basis van mijn bezoeken de afgelopen jaren aan Ouwehands, Burgers, Artis en Overloon zou ik zeggen dat laatste. In Beekse Bergen en Dierenrijk viel het zeker mee, maar dat komt denk ik vooral omdat dat in het najaar was, en die eersten in het hoogseizoen.
Wij mikken op de lente, maar of dat al hoogseizoen is weet ik niet. Ik vrees dat weekends met een beetje mooi weer sowieso best druk kunnen zijn. Dus wellicht toch nog maar een paar maandjes wachten, tot de situatie hopelijk wat meer onder controle is.
Met hoogseizoen bedoelde ik, wat die parken betreft, eigenlijk altijd in de zomervakantie. In de lente zal het er dus tussenin zitten lijkt me. Niet zo druk dat afstand houden compleet onmogelijk is, maar ook niet zo rustig dat je overal perfect de ruimte hebt.
De natuur is het mooiste wat er is

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Zeker duizend bezoekers liepen vandaag door Safaripark de Beekse Bergen. De eerste dag dat de dierentuinen terug open mochten in 2022...

Een bezoekersaantal dat meer dan normaal is voor op een grijze woensdag in januari, dus dat stemt positief. Doch leek het park niet helemaal klaar voor de plotse heropening.

https://www.bd.nl/brabant/safaripark-on ... ~aa2a72c3/
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza
Locatie: Amersfoort

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

Het Kabinet wil eind van de maand af van de meeste coronamaatregelen.

Het kabinet zet erop in dat aan het eind van de maand een einde komt aan veel coronamaatregelen. Haagse bronnen benadrukken dat er nog definitieve besluiten moeten worden genomen, maar het kabinet denkt erover het coronatoegangsbewijs af te schaffen, net als de regel om anderhalve meter afstand te houden en een mondkapje te dragen.

Bron: https://nos.nl/artikel/2416450-kabinet- ... aatregelen

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Hebben de Nederlandse dierentuinen veel te lijden onder de maatregelen dan? Buiten een maximum aantal bezoekers (wat ze in de winter wellicht toch niet behalen).

Ze zijn allen open, hun horeca ook... en met de hoge vaccinatiegraad in acht genomen lijkt het me voor hen nog weinig uit te maken toch? :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza
Locatie: Amersfoort

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

Het Kabinet is van plan om vanaf 25 februari de meeste coronamaatregelen af te schaffen.

Het kabinet gaat morgen op de coronapersconferentie vrijwel zeker bekendmaken dat de meeste maatregelen per 25 februari, volgende week vrijdag, worden opgeheven. Alleen een aantal basisadviezen, zoals geen handen schudden, hygiëne, ventileren en testen bij klachten, blijven gehandhaafd. Dat zeggen bronnen in Den Haag. Het kabinet gaat daarmee verder dan de adviezen van het Outbreak Management Team.

Mondkapjes hoeven niet meer gedragen te worden en er hoeft geen anderhalve meter afstand meer gehouden te worden. Het advies om zo veel mogelijk thuis te werken vervalt.

In de cultuursector en de horeca komt de gewone situatie eerder terug dan verwacht. Nu moeten ze nog om 22.00 uur dicht zijn. Vanaf aanstaande vrijdag, 18 februari, gaat dat naar 01.00 uur 's nachts. Een week later zijn de reguliere algemene sluitingstijden weer van kracht. 25 februari is ook de dag dat het carnaval begint.

Het veel bekritiseerde coronatoegangsbewijs (ctb) verdwijnt in de ijskast en wordt alleen nog van stal gehaald als er een situatie ontstaat waarin het echt toegevoegde waarde heeft. Wel kan het zijn dat het ctb nog nodig is om naar het buitenland te reizen, omdat andere landen dat als voorwaarde stellen.

Bron: https://nos.nl/artikel/2417352-kabinet- ... deels-open

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

We zullen het beperken tot wat ze effectief doen over tien dagen, en wat er dan van tel is voor de dierentuinen lijkt me.

Alles volledig afschaffen qua maatregelen in Nederlandse dierentuinen klinkt in principe leuk, toch als ze het kunnen volhouden. Maar voor buitenlandse dierentuinen zal de Nederlanders dit allemaal alsnog voorlopig nodig hebben vrees ik. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza
Locatie: Amersfoort

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

Vanaf 18 januari hoef je in Nederlandse dierentuinen geen mondkapje en 1,5 meter afstand te houden. Per 25 februari vervalt ook het coronatoegangsbewijs voor dierentuinen heeft het Kabinet zojuist bekendgemaakt.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... -3-stappen

Gebruikersavatar
Choco115
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2017, 07:48
Favoriete dierentuin: Berlijn (Zoo en Tierpark)

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Choco115 »

Dustin1999 schreef:
15 feb 2022, 19:21
Vanaf 18 januari hoef je in Nederlandse dierentuinen geen mondkapje en 1,5 meter afstand te houden. Per 25 februari vervalt ook het coronatoegangsbewijs voor dierentuinen heeft het Kabinet zojuist bekendgemaakt.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... -3-stappen
Mondkapje en 1,5 meter ook pas 25 februari hoor
Edit: excuus volgens mij wel 18 februari al
De natuur is het mooiste wat er is

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza
Locatie: Amersfoort

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

Choco115 schreef:
15 feb 2022, 19:25
Dustin1999 schreef:
15 feb 2022, 19:21
Vanaf 18 januari hoef je in Nederlandse dierentuinen geen mondkapje en 1,5 meter afstand te houden. Per 25 februari vervalt ook het coronatoegangsbewijs voor dierentuinen heeft het Kabinet zojuist bekendgemaakt.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... -3-stappen
Mondkapje en 1,5 meter ook pas 25 februari hoor
Edit: excuus volgens mij wel 18 februari al
Ja dat dacht ik dus ook, maar toen ging ik even de regels voor 18 februari nog even goed doornemen. Daar staat: 'Op locaties met meer dan 500 mensen is een vaste zitplaats en het dragen van een mondkapje bij verplaatsing nog wel verplicht.'

Dit geldt volgens mij alleen voor locaties met een zitplaats.

Gebruikersavatar
Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 751
Lid geworden op: 22 jan 2011, 20:06
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Renegade »

Vallen voor de Nederlandse dierentuinen dan ook de reservatieplicht en de tijdssloten binnenkort weg? Want dat zou wel handig zijn voor Belgische bezoekers.

Plaats reactie