COVID-19 in de dierentuinen

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza
Locatie: Amersfoort

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

Renegade schreef:
16 feb 2022, 00:09
Vallen voor de Nederlandse dierentuinen dan ook de reservatieplicht en de tijdssloten binnenkort weg? Want dat zou wel handig zijn voor Belgische bezoekers.
Ik kan hier nog geen informatie over vinden bij de dierentuinen zal misschien morgen of van de week wel duidelijk worden wat de maatregelen precies inhouden voor Nederlandse dierentuinen.

Vanaf vrijdag 18 februari vervalt in ieder geval het mondkapje en 1,5 meter regel in de dierentuinen aangezien daar nog een CTB verplicht is. In principe mogen dierentuinen dan weer op volle capaciteit draaien, omdat de 1,5 meter vervalt en er dan geen bezoekersnorm meer geldt. Sommige Nederlandse dierentuinen zijn al van de tijdsloten afgestapt voor abonnementhouders, dus misschien gaan ze dit ook wel loslaten voor de reguliere bezoekers.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Toen de laatste keer de reservatieplicht wegviel... hielden de meeste Nederlandse tuinen die uit gebruiksgemak naar personeel alsnog aan. Ik ben dus benieuwd!
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Max
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 666
Lid geworden op: 27 okt 2015, 20:54
Favoriete dierentuin: Artis, Blijdorp

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Max »

Ik zag net een bericht van Artis op Instagram, dat vanaf vrijdag 18 februari er idd geen mondkapjes meer gedragen hoeven te worden, maar dat reserveren van een starttijd voorlopig nog wel verplicht blijft voor niet leden.
Dieren zijn het mooiste op de planeet!
Laten we ze dan ook beschermen!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Gorilla Gust schreef:
16 feb 2022, 12:16
Toen de laatste keer de reservatieplicht wegviel... hielden de meeste Nederlandse tuinen die uit gebruiksgemak naar personeel alsnog aan. Ik ben dus benieuwd!
Ouwehands houdt als een van de laatste parken hier alsnog aan vast voor haar abonnementhouders en de dagbezoekers. In de meeste andere parken zitten enkel de dagbezoekers hiermee geplaagd op dit moment.

Blijdorp heeft wel haar tijdsloten aangenaam verruimd naar drie dagdelen in plaats van sloten per kwartier.

Dus we zien hiermee hopelijk de eerste stappen naar een spontaan dierentuinbezoek zonder tijdslotstress. :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Apenarend »

Ik merk dat het in Zuid-Duitsland stilaan ook begint normaal te lopen: geen maskerplicht noch e-toegangsticket meer nodig in Munchen, elders vaak nog maskerplicht bv in Nurnberg en Stuttgart. In Kalsruhe is het Exotenhuis nog gesloten, maar dan wegens de vogelgriep.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Plaats reactie