COVID-19 in de dierentuinen

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
snoopy11
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 dec 2016, 13:02
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door snoopy11 »

Vanaf morgen gaan de verstrengde regels in Wallonië en Brussel in voege als ik me niet vergis.

Ik ga ervan uit dat dit dan ook de nodige consequenties zal hebben voor Pairi Daiza, daar alle musea, sportinfrastructuur, bioscopen ed. dicht moeten, dus ook de Waalse dierentuinen. Tenzij ik natuurlijk de nieuwe richtlijnen verkeerd interpreteer.

Anders is het einde seizoen voor PD tot aan de winteropening en zoals voor de andere parken met Halloween sfeer een zware dobber om te slikken. Kunnen ze alles terug inpakken.

Tec7
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 okt 2017, 17:02
Favoriete dierentuin: PD

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Tec7 »

Volgens mij geld dit enkel voor Brussel.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14924
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Klopt, Pairi Daiza is gewoon geopend. Ik was er net, er zijn tevens nog drie horecapunten en twee souvenirshops geopend (de grote aan de ingang, en de trading post bij de Walrussen). De winkels met heel wat nodige extra maatregelen, net zoals de horecapunten (Octopus, een extra tijdelijk friettent tegenover de Izba en een worstenbroodstandje bij de walrussen), maar toch toch had ik ze niet meer open verwacht. Let wel, zitten nabij de horecapunten is niet mogelijk, zoals ook verplicht door de overheid. Ook bij de gesloten horecapunten is dat niet meer mogelijk. Dat kan enkel op twee aangepaste picknickplaatsen.

Waar het dierentuinprotocol het horeca en winkelprotocol tegenspreekt speelt Pairi Daiza dus een beetje tussen de twee zaken in. Maar, dat geven ze zo ook aan op hun website, dat is enkel in afwachting van verduidelijking van de overheid. Wettelijk gezien zou zelfs een picknick van thuis immers verboden zijn. Daarom is het assortiment van Pairi Daiza enorm teruggeschroefd (zoals letterlijk enkel een frietje met saus aan het friettentje, of enkel en alleen een hamburger bij de octopus). Je zal niet verhongeren, maar lekker gaan eten is er niet meer bij.

Bij de KMDA is er een complete sluiting van horeca en shops nu, maar wordt picknicken ook oogluikend toegestaan. Wat dus puur letterlijk ook niet meer zou mogen als je het dierentuinprotocol blind volgt. Op hun sociale media durven ze daarom ook niet direct te antwoorden op vragen rondom picknicken tot op de dag van vandaag.

Enkel Han zegt resoluut en duidelijk dat het niet mag en kan momenteel (voor zover dat in het grote ruime wildpark enigzins te controleren is natuurlijk...)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6545
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Apenarend »

Zonder enige mogelijkheid op picknik/catering is zo'n dagvullend PD bezoek toch niet mogelijk?
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14924
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Zelfde als bij Planckendael voor dagbezoekers. Zonder eten en drinken?

Ook geen flesje water van thuis als we alles zwart/wit volgen? Dat is dan een grote ontmoediging voor mensen die niet naast de dierentuin wonen (of een abo hebben).
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6545
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Apenarend »

Gorilla Gust schreef:
26 okt 2020, 19:29
Zelfde als bij Planckendael voor dagbezoekers. Zonder eten en drinken?

Ook geen flesje water van thuis als we alles zwart/wit volgen? Dat is dan een grote ontmoediging voor mensen die niet naast de dierentuin wonen (of een abo hebben).
Pl ben je nu wel rap door denk ik
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14924
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Ik twijfel plots of dat take-away echt verboden is als we alles nalezen. Binnen eten duidelijk wel... maar eten? Ik kreeg dit besluit te lezen, waaruit eigenlijk enkel blijft dat horecagebouwen gesloten moeten zijn voor bezoekers. Niet dat je er geen afhaal aan mag organiseren. Ik begrijp dus wel de grijze zonde welke Pairi Daiza nu hanteert.

Zie ook:
Artikel 4, Art. 2. Artikel 8 van het ministerieel besluit van 18 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken, wordt vervangen als volgt:

“De volgende ondernemingen of onderdelen van ondernemingen
zijn gesloten:
1° de jacuzzi’s, stoomcabines en hammams, behalve indien hun
gebruik privé is;
2° de discotheken en dancings;
3° de feest- en receptiezalen, behalve voor de organisatie van
rouwmaaltijden na begrafenissen en crematies;
4° de binnenruimten in dierentuinen en dierenparken, met uitzondering van de ingang, uitgang, sanitaire voorzieningen en noodgebouwen
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2853
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Joost »

Voorzitter Veiligheidsberaad: 'Ga niet naar de dierentuin'
Bron en meer: https://www.looopings.nl/weblog/15557/V ... ntuin.html

An sich vind ik het redelijk logisch dat men dit zegt, men roept al tijden dat je zo beperkt mogelijk moet reizen dus dan is een dagje dierentuin aan de andere kant van het land natuurlijk ook niet logisch. Aan de andere kant vind ik dit een beetje flauw en een harde klap richting de dierentuinen, vooral omdat men niets zegt over pretparken (al zal vast hetzelfde gelden). Terwijl naar mijn weten veel Nederlandse dierentuinen na de meest recente persco wél extra maatregelen hebben genomen en bezoekersaantallen omlaag hebben geschroefd, dat terwijl dat sprookjespark in Brabant gewoon lekker 13.000+ mensen naar binnen laat en totaal geen reden ziet om dat omlaag te brengen en men in Toverland gewoon doodleuk een drukbezocht Halloween event hield waarbij mensen schijt hadden aan de afstandsregels. Heb dan kritiek op of de gehele sector of op degenen die constant het randje opzoeken en via de mazen in de wet, maar kritiek op degenen die al extra voorzichtig zijn en wél extra maatregelen nemen is in mijn ogen een nogal zwak.

En geloof mij ik wil echt niet dat de parken moeten sluiten, want dat verdienen ze niet na alle moeite die ze nemen met alle maatregelen etc. Maar als de veiligheidsregio's zo'n moeite hebben met dierentuinen (en pretparken) dan zijn zij toch in staat die dingen dicht te gooien? Zo moeilijk is dat niet, men durft alleen zelf geen besluit te nemen en schuift het allemaal af op eigen verantwoordelijkheid van de mensen en de bedrijven. Ik snap heel goed dat de dierentuinen enzo dit keer niet uit zichzelf dicht gaan, tijdens de vorige golf deden veel parken dat wel (in samenspraak met de lokale veiligheidsregio's) en liepen miljoenen aan inkomsten mis. En wat kregen ze daarvoor terug? Toen de versoepelingen kwamen een tweetje van het RIVM dat de parken zelf dicht waren gegaan en dat ze dus ook maar zelf moesten kijken of ze met de maatregelen open gingen, eigenlijk zei men daarmee dus "Leuk dat jullie je verantwoordelijkheid namen en miljoenen euro verlies leden, maar van ons hoefde dat helemaal niet". Waarom zou je dan als park nu wel je verantwoordelijkheid nemen als het volgens het RIVM de vorige keer niet nodig was?

Vanavond weer een nieuwe persconferentie in NL, er wordt niet veel meer verwacht dan waarschuwen..

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2853
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Joost »

De huidige maatregelen zullen in Nederland in elk geval nog tot in december duren zo is vanavond bekend geworden, dat betekent dat we voorlopig dus waarschijnlijk nog tot die tijd alleen take away eten mogen halen in de dierentuinen. Tenzij er in de tussentijd natuurlijk nog andere maatregelen bij komen..

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6545
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Apenarend »

Joost schreef:
27 okt 2020, 10:20

Voorzitter Veiligheidsberaad: 'Ga niet naar de dierentuin'
Bron en meer: https://www.looopings.nl/weblog/15557/V ... ntuin.html

An sich vind ik het redelijk logisch dat men dit zegt, men roept al tijden dat je zo beperkt mogelijk moet reizen dus dan is een dagje dierentuin aan de andere kant van het land natuurlijk ook niet logisch. Aan de andere kant vind ik dit een beetje flauw en een harde klap richting de dierentuinen, vooral omdat men niets zegt over pretparken (al zal vast hetzelfde gelden). Terwijl naar mijn weten veel Nederlandse dierentuinen na de meest recente persco wél extra maatregelen hebben genomen en bezoekersaantallen omlaag hebben geschroefd, dat terwijl dat sprookjespark in Brabant gewoon lekker 13.000+ mensen naar binnen laat en totaal geen reden ziet om dat omlaag te brengen en men in Toverland gewoon doodleuk een drukbezocht Halloween event hield waarbij mensen schijt hadden aan de afstandsregels. Heb dan kritiek op of de gehele sector of op degenen die constant het randje opzoeken en via de mazen in de wet, maar kritiek op degenen die al extra voorzichtig zijn en wél extra maatregelen nemen is in mijn ogen een nogal zwak.

En geloof mij ik wil echt niet dat de parken moeten sluiten, want dat verdienen ze niet na alle moeite die ze nemen met alle maatregelen etc. Maar als de veiligheidsregio's zo'n moeite hebben met dierentuinen (en pretparken) dan zijn zij toch in staat die dingen dicht te gooien? Zo moeilijk is dat niet, men durft alleen zelf geen besluit te nemen en schuift het allemaal af op eigen verantwoordelijkheid van de mensen en de bedrijven. Ik snap heel goed dat de dierentuinen enzo dit keer niet uit zichzelf dicht gaan, tijdens de vorige golf deden veel parken dat wel (in samenspraak met de lokale veiligheidsregio's) en liepen miljoenen aan inkomsten mis. En wat kregen ze daarvoor terug? Toen de versoepelingen kwamen een tweetje van het RIVM dat de parken zelf dicht waren gegaan en dat ze dus ook maar zelf moesten kijken of ze met de maatregelen open gingen, eigenlijk zei men daarmee dus "Leuk dat jullie je verantwoordelijkheid namen en miljoenen euro verlies leden, maar van ons hoefde dat helemaal niet". Waarom zou je dan als park nu wel je verantwoordelijkheid nemen als het volgens het RIVM de vorige keer niet nodig was?

Vanavond weer een nieuwe persconferentie in NL, er wordt niet veel meer verwacht dan waarschuwen..
Zo te horen is het in Nederland ook niet alles logisch geregeld. Ik vind het in elk geval logischer in Vlaanderen dat pretparken gesloten zijn (wachtrijen zijn daar inherent) terwijl zoos mogen openblijven, voor zover ze geen events organiseren (om om diezelfde reden geen wachtrijen te hebben) en alle indoor gebouwen gesloten houden.

Ik bespeur een duidelijke tendens om er over te waken dat mensen nog enkele mogelijkheden hebben om zich te ontspannen, teneinde depressies en gezinsdrama's te vermijden. Vandaar dat er geen vroege avondklok bestaat in Vlaanderen, geen sluiting van markten en zoos, professionele sporten mogen blijven doorgaan mits naleving van alle maatregelen, geen beperking tot essentiële verplaatsingen (in zo'n geval moet je wel een lock down beslissen want wie kan dat anders gaan controleren), etc.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2853
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Joost »

De Nederlandse regering riep wel heel hard gister dat er geen nieuwe regels bij zouden komen, maar blijkbaar is dat ook weer niet helemaal waar: Wildlands moet namelijk per direct alle horeca activiteiten op het park stoppen en er mogen nog maar 30 personen tegelijk in Animazia aanwezig zijn. Het kan zijn dat dit strengere maatregelen zijn die de veiligheidsregio bovenop de landelijke maatregelen gooit, maar het zou ook kunnen dat dit gevolg is van de strengere handhaving van de regels zoals de veiligheidsregio's eerder al bekend maakten. Ik ben benieuwd of dit nu dan alleen voor Wildlands geldt, of ook voor dierenparken in andere veiligheidsregio's. Het lijkt er in elk geval op dat ze te maken hebben met dezelfde maatregelen als bijvoorbeeld de bioscopen: die moesten hun winkeltjes eerder ook al dicht doen ondanks dat het niet echt horeca was (allemaal spul wat je ook bij de appie kan kopen) en men het ergens anders in het gebouw nuttigde..

WILDLANDS heeft vanaf het moment dat restaurants en terrassen moesten sluiten een Take Away service aangeboden. Daarnaast kon je als bezoeker bij het reserveren van entreeticket(s) een online lunchpakket bestellen. Helaas hebben we vandaag vanuit de veiligheidsregio de bevestiging gekregen dat er een nieuwe noodverordening van kracht is. Dit houdt in dat ook alle afhaalmogelijkheden in WILDLANDS vanaf donderdag 29 oktober a.s. komen te vervallen. Er zijn tot nader order geen horecamogelijkheden op het park. Het is wel toegestaan om zelf eten en drinken mee te nemen. Deze verordening geldt voor alle pretparken en dierentuinen. Daarnaast mogen we in de overdekte speeltuin Animazia maximaal 30 bezoekers toelaten. Kijk voor meer informatie op wildlands.nl/veiligsamenuit en/of op de veelgestelde vragen pagina op wildlands.nl.

FB Wildlands


Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2853
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Joost »

Maatregel is inderdaad voor heel Nederland en niet alleen Drenthe, vanaf morgen dus helemaal geen horeca meer in de Nederlandse dierentuinen en pretparken.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14924
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Joost schreef:
28 okt 2020, 16:26
Maatregel is inderdaad voor heel Nederland en niet alleen Drenthe, vanaf morgen dus helemaal geen horeca meer in de Nederlandse dierentuinen en pretparken.
Klopt, in het AD wordt dit ook aangehaald als een landelijke beslissing.
https://www.ad.nl/amersfoort/afhaalhore ... ~a392076a/
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza en Burgers Zoo
Locatie: Amersfoort

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

Onbegrijpelijke beslissing vind ik dit, waar slaat dit nou weer op? Wat is nou het nut en doel van deze maatregel? Ervoor zorgen dat er minder bezoekers in dierentuinen zijn nee, die nemen wel hun eigen eten en drinken mee. Ik vind dat nu de dierentuinen financieel moeten ondersteunen, nu ze dit besloten hebben. Nu hebben dierentuinen nog minder inkomsten.

Dit Kabinet maakt er een grote zooitje van.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14924
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Dustin1999 schreef:
28 okt 2020, 17:21
Onbegrijpelijke beslissing vind ik dit, waar slaat dit nou weer op? Wat is nou het nut en doel van deze maatregel? Ervoor zorgen dat er minder bezoekers in dierentuinen zijn nee, die nemen wel hun eigen eten en drinken mee. Ik vind dat nu de dierentuinen financieel moeten ondersteunen, nu ze dit besloten hebben. Nu hebben dierentuinen nog minder inkomsten.

Dit Kabinet maakt er een grote zooitje van.
Ik was vandaag in het wildpark van Han, daar namen ze de volledige aankondiging over, en is er dus ook effectief (met overal borden) een picknick-verbod als je gaat zitten. We maakte er dus maar een 'walking diner from home' van. ;)

Zolang dat er ook geen picknick verbod is in Nederland zoals hier in overgrote deel van België, dan zou ik zelf alvast niet te hard gaan klagen hoor. Effectief 5 of 6 uur lang niet mogen eten of drinken is minder haalbaar. :doh:
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14924
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Gorilla Gust schreef:
28 okt 2020, 17:20
Joost schreef:
28 okt 2020, 16:26
Maatregel is inderdaad voor heel Nederland en niet alleen Drenthe, vanaf morgen dus helemaal geen horeca meer in de Nederlandse dierentuinen en pretparken.
Klopt, in het AD wordt dit ook aangehaald als een landelijke beslissing.
https://www.ad.nl/amersfoort/afhaalhore ... ~a392076a/
Op Looopings viel te lezen dat sommige parken zoals Beekse Bergen (en de Efteling) nog héél even de dans ontspringen omdat zij nog bericht moeten krijgen van hun lokale veiligheidsregio. Maar het lijkt me dat het eerder een kwestie van uren dan dagen zal worden aan dit tempo. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2853
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Joost »

Gorilla Gust schreef:
28 okt 2020, 18:05
Op Looopings viel te lezen dat sommige parken zoals Beekse Bergen (en de Efteling) nog héél even de dans ontspringen omdat zij nog bericht moeten krijgen van hun lokale veiligheidsregio. Maar het lijkt me dat het eerder een kwestie van uren dan dagen zal worden aan dit tempo. ;)
Artikel is inmiddels aangepast, in plaats van dat men stelt dat er uitzonderingen zijn voor bepaalde parken heft men dit nu weggehaald voor de parken die al wel melding hebben gekregen van de veiligheidsregio dat de horeca dicht moet. Lijkt er inderdaad dus op dat men bij de ene veiligheidsregio net wat sneller is dan bij de andere.

Blijft natuurlijk wel opvallend dat je gister als kabinet roept dat er niets veranderd en dat de veiligheidsraad de dag daarna dan toch met deze landelijke maatregel komt..

Blijdorpenaar
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 403
Lid geworden op: 10 feb 2013, 20:04
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Blijdorpenaar »

Ik vond het ook opvallend, maar tegelijkertijd ach... Staat ook een beetje stumperig als de enige verandering in het beleid het sluiten van de Terraszaal en het Kongo Restaurant is, nietwaar? ;) Op dit punt hou ik mijn adem in dat de dierentuinen gewoon open mogen blijven, zij het met een heleboel op- en aanmerkingen. Een nieuwe sluiting zou ongetwijfeld een mokerslag zijn voor de huishouding van de meeste parken.
Blijdorper Bende - Als 't over Blijdorp gaat!

Tec7
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 okt 2017, 17:02
Favoriete dierentuin: PD

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Tec7 »

Voor Belgie, Ik vermoed dat onderstaande uit het staatsblad komt (van vanavond) en de nieuwe federale regels betreft.

Mogen wel geopend blijven: buitenspeeltuinen; buitengedeelten van dierentuinen, dierenparken, natuurparken en openluchtmusea, met inbegrip van de ingang, uitgang, sanitaire voorzieningen, eerste hulp en noodgebouwen; bibliotheken; gebouwen der erediensten en de gebouwen bestemd voor de openbare uitoefening van de niet-confessionele morele dienstverlening; buitengedeelten van sportinfrastructuren voor het individueel uitoefenen van sport; overdekte paardenpistes van maneges en paardenrenbanen, en dit enkel met het oog op het welzijn van het dier; culturele plaatsen, voor -12 jarigen in kader van schoolse en extraschoolse activiteiten en in kader van georganiseerde stages en activiteiten, en voor de personeelsleden in het kader van hun professionele activiteiten;

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2853
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Joost »

Het gaat lekker bij de Nederlandse veiligheidsregio's, het lijkt er namelijk op dat de ene veiligheidsregio de gezamenlijk gemaakte nieuwe regels toch anders leek te interpreteren dan de andere... Blijdorp, Wildlands , Burgers' Zoo en Amersfoort kregen te horen dat alle horeca dicht moest blijven vanaf morgen, terwijl andere vanuit hun veiligheidsregio te horen kregen dat er niet over een dergelijk verbod gesproken is. Daarop is er veel onduidelijkheid ontstaan of dit verbod landelijk nou wel of niet geldt voor dierentuinen en pretparken, Wildlands heeft daarom vooralsnog besloten om de take away toch gewoon open te houden:

Update: vandaag is gebleken dat het landelijk onduidelijk is of dierentuinen en pretparken een Take Away service moeten sluiten. Daarom heeft WILDLANDS besloten om vooralsnog de Take Away service te blijven aanbieden.

Twitter Wildlands


Plaats reactie