COVID-19 in de dierentuinen

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Gebruikersavatar
Choco115
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2017, 07:48
Favoriete dierentuin: Berlijn (Zoo en Tierpark)

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Choco115 »

Joost schreef:
13 apr 2021, 17:31
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee om me te laten testen voor een bezoek, op dit moment zou ik veel doen om bij een park naar binnen te mogen. Normaal ben ik niet zo van de openlijke kritiek op de overheid, maar de manier waarop ze deze testevenementen tot stand hebben laten komen is echt gênant. Dierenparken, attractieparken, musea, theaters, bioscopen, vrijwel alle doorstroomlocaties hebben eerder al aangegeven dat alleen openstelling met een test totaal niet wenselijk is. Vorige week kondigt de overheid aan dat bepaalde parken mee gaan doen met een test, zonder dat ze dat zelf überhaupt wisten, en onder het mom van 'als het goed uitpakt kunnen ze misschien ook open zonder test'. En nu zijn we nog geen week later, heeft het overgrote gedeelte van de testevenementen nog niet eens plaats gevonden, maar blijkt men al wel hun conclusies te hebben getrokken. En bij de testdagen in Hellendoorn en de Keukenhof waren niet eens personen van de overheid aanwezig om te kijken hoe het ging, dus kennelijk zijn die testdagen echt alleen om te kijken of de toegang na negatieve test werkt. Dan snap ik wel dat je als park geen zin hebt om mee te werken aan iets wat je al niet zag zitten en wat ze voorgedaan hebben als een ander soort test.

Daarbij de overheid betaalt op dit moment de 925 miljoen euro die het testen van alle personen kost, maar als dingen weer open mogen komen deze kosten allemaal op het bordje van de ondernemers. De vraag is of het dan überhaupt interessant is om open te gaan, omdat je daar mogelijk al meer kosten aan kwijt bent dan wat het oplevert.

Ik vraag me ook af waarom men alles op een hoop gooit. Een dierentuin is iets totaal anders dan een theater en een attractiepark is niet hetzelfde als een museum. Waarom moet er één lijn zijn voor alle doorstroomlocaties en kijkt men niet naar maatregelen voor gelijke sectoren. Bijvoorbeeld dierentuinen en pretparken samen omdat ze allebei voornamelijk buiten zijn en bioscopen en theaters samen omdat je bij allebei op een vaste plek binnen zit.

Ik ben echt niet tegen testen voor toegang, maar ik heb wel moeite met de manier waarop men het nu speelt.
Ik ben het echt met elk woord dat je hier typt eens! Op dit soort momenten verlang ik naar een ‘like’ knop...
aardvarkentje15 schreef:
13 apr 2021, 17:44
Choco115 schreef:
13 apr 2021, 07:33
Tsja, ik heb er zelf geen probleem mee om me te laten testen, maar heel veel mensen wel en dit zorgt dus voor veel minder bezoekers. Dierentuinen en pretparken hebben ook al aangegeven dit helemaal niet te willen, maar het kabinet is niet zo goed in luisteren heb ik het idee...
(excuus voor mogelijk off topic alvast)

Ik ook niet, maar het is wat mij betreft allemaal dubbel. Zonder de bedoeling om hier een discussie te starten: Aan de ene kant wil ik dat het virus zo snel mogelijk de kop in gedrukt word,(met het oog op potentiele varianten die op de loer liggen, welke eventueel het vaccin miss de baas kunnen worden, waardoor alle inspanning om deze te ontwikkelen weer voor niets is geweest.) ...

maar aan de andere kant: ik vind het verplicht testen ook wel vrij ver gaan, het word ook allemaal onlogisch wat mij betreft. het zou beter zijn als ze de buitenlocaties (dierentuinen, Atracctieparken) opengooien om de drukte op straat en in de natuurgebieden te spreiden. Ook gaat het verplichte testen juist weer inderdaad resulteren in bezoekers die gaan afhaken, waardoor er dan veel minder mensen als normaal komen, waardoor er weer minder geld in het laatje komt.

Maar laten we hopen dat het verplichte testen iets tijdelijks is.

Nog 1x off topic (Excuus): wat het kabinet betreft: Ik vind ook dat ze het heel anders hadden moeten aanpakken naar mijn idee, dan waren we nu al van al die heisa af geweest.
Ja precies, de drukte in de parken en natuurgebieden is met het mooie weer (kijk naar paar weken terug) echt niet te overzien. De burgemeesters roepen niet voor niets op tot het openen van dierentuinen en terrassen, dit zijn geen versoepelingen, dit moet juist voor minder besmettingen kunnen zorgen.
De natuur is het mooiste wat er is

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2837
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Joost »

Als de ziekenhuiscijfers goed zijn kunnen de dierentuinen en pretparken op 11 mei open, een toegangstest zou dan niet nodig zijn. Tests komen alleen voor binnenlocaties. Zo zegt minister Hugo de Jonge zojuist op de persconferentie. Deze datum is wel onder voorbehoud, wanneer er eerder in het proces vertraging is kan dit ook nog naar een later moment opschuiven.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Ook Nederland krijgt een zicht op haar eerste openingen qua dierentuinen. Al zal dit pas na de Mei-vakantie zijn, ten vroegste op 11 mei. Het plan gaat met een reeks ‘mitsen en maren’ gepaard, want het hangt sterk af van het aantal ziekenhuisopnames én het aantal gevaccineerden. ,,We gaan het écht week voor week bekijken", zei demissionair premier Mark Rutte zojuist tijdens zijn persconferentie.

De eerste stap openingsplan kan pas gezet worden als piek derde golf voorbij is, maar deze is helaas nog niet in zicht. Het plan gaat met een hele reeks ‘mitsen en maren’ gepaard, want het hangt sterk af van het aantal ziekenhuisopnames én het aantal gevaccineerden.

Als dit stappenplan gevolgd kan worden, gaan vanaf 11 mei openlucht ‘doorstroomlocaties’ als dierentuinen weer open, zonder voorgaande negatieve corona-test. De heisa die hierover plots ontstond zorgt ervoor dat deze enkel nog voor binnen locaties (Seallife?) van toepassing is.


We lezen mee op https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/k ... ~aa426a14/
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door MennoPebesma »

Joost schreef:
13 apr 2021, 17:31
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee om me te laten testen voor een bezoek, op dit moment zou ik veel doen om bij een park naar binnen te mogen. Normaal ben ik niet zo van de openlijke kritiek op de overheid, maar de manier waarop ze deze testevenementen tot stand hebben laten komen is echt gênant. Dierenparken, attractieparken, musea, theaters, bioscopen, vrijwel alle doorstroomlocaties hebben eerder al aangegeven dat alleen openstelling met een test totaal niet wenselijk is. Vorige week kondigt de overheid aan dat bepaalde parken mee gaan doen met een test, zonder dat ze dat zelf überhaupt wisten, en onder het mom van 'als het goed uitpakt kunnen ze misschien ook open zonder test'. En nu zijn we nog geen week later, heeft het overgrote gedeelte van de testevenementen nog niet eens plaats gevonden, maar blijkt men al wel hun conclusies te hebben getrokken. En bij de testdagen in Hellendoorn en de Keukenhof waren niet eens personen van de overheid aanwezig om te kijken hoe het ging, dus kennelijk zijn die testdagen echt alleen om te kijken of de toegang na negatieve test werkt. Dan snap ik wel dat je als park geen zin hebt om mee te werken aan iets wat je al niet zag zitten en wat ze voorgedaan hebben als een ander soort test.

Daarbij de overheid betaalt op dit moment de 925 miljoen euro die het testen van alle personen kost, maar als dingen weer open mogen komen deze kosten allemaal op het bordje van de ondernemers. De vraag is of het dan überhaupt interessant is om open te gaan, omdat je daar mogelijk al meer kosten aan kwijt bent dan wat het oplevert.

Ik vraag me ook af waarom men alles op een hoop gooit. Een dierentuin is iets totaal anders dan een theater en een attractiepark is niet hetzelfde als een museum. Waarom moet er één lijn zijn voor alle doorstroomlocaties en kijkt men niet naar maatregelen voor gelijke sectoren. Bijvoorbeeld dierentuinen en pretparken samen omdat ze allebei voornamelijk buiten zijn en bioscopen en theaters samen omdat je bij allebei op een vaste plek binnen zit.

Ik ben echt niet tegen testen voor toegang, maar ik heb wel moeite met de manier waarop men het nu speelt.
Eens. Ik heb niet vaak kritiek op de overheid, zelfs in deze tijden niet, maar dit onderdeel van de corona-aanpak is niet heel goed gegaan. (Om het netjes zeggen). Hoe sommige mensen op de social media dit testbeleid dan weer gaan vergelijken met de praktijken in de oorlog vind ik dan weer veeeeeeeel te ver gaan en behoorlijk ongepast.

Choco115 schreef:
13 apr 2021, 18:54
De burgemeesters roepen niet voor niets op tot het openen van dierentuinen en terrassen, dit zijn geen versoepelingen, dit moet juist voor minder besmettingen kunnen zorgen.
Die oproep van de burgemeesters begrijp ik, dat ze vervolgens ook hinten op het feit dat ze misschien niet meer zo streng willen gaan handhaven vind ik niet echt bij "Samen krijgen we Corona onder controle" passen. En ik verwacht echt niet, en dat zegt het RIVM vandaag ook, dat door het openen van de terrassen en 'doorstroomlocaties' het minder druk gaat worden in de natuur en in de (stads)parken.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

België schrapt aanstaande maandag het verbod op niet-essentiële reizen naar en vanuit het land, en vervangt deze door een strikte plicht met quarantaine en testregime aan de hand van het reeds bestaande LPF (Locator Passenger Form) formulier (van kracht bij verplaatsingen van meer dan 48u).

België waarschuwt daarbij dat reizigers die uit een 'rode' zone komen, zoals nagenoeg bijna geheel Europa, daardoor steeds zeven dagen in volledige quarantaine moeten. Met zowel op de eerste als zevende dag een corona-test. Dit zowel voor een terugkeer als een aankomst in België. Dus dit is ook van toepassing voor inwoners uit buurlanden. Zo kleurt bijvoorbeeld Nederland bijna geheel donkerrood op de officiële Europese coronakaart. Daarboven op vragen landen zoals Nederland hun inwoners ook daarbovenop nogmaals een bijkomende quarantaine bij thuiskomst, ongeacht de verblijfsduur in België. De Belgische quarantaine-plicht blijft van kracht tot de introductie van het Europese coronacertificaat later in juni.

Recreatieve reizen en verplaatsingen naar bijvoorbeeld buitenlandse dierentuinen worden in dit kader met klem afgeraden. Een Engelse dierentuin opzoeken is voorlopig niet mogelijk, daar niet essentiële verplaatsingen buiten Europa verboden blijven.

Een buitenlandse dierentuin opzoeken? Technisch kan het... maar er zitten strenge voorwaarden, tests en quarantaines aan verbonden. Wees verstandig, en heb nog even geduld!

https://www.hln.be/nieuws/reisverbod-ma ... ~a7172999/
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Mogelijk kunnen ook de Belgische pretparken in mei weer heropenen, toch als de momenteel hoge bezettingscijfers in de ziekenhuizen dalen. De sector kreeg gisteren een eerste richtdatum van de overheid te horen na het wegvallen van de aangekondigde opening bij de start van de Paasvakantie. De attractieparken zoals ook Bellewaerde/ Boudewijnpark kunnen wellicht samen met de terrassen van de horeca-sector heropenen op 8 mei. Wellicht wel enkel met hun buitengedeelten.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door rick04 »

Testbewijs voor dagattractie gaat vanaf juli ongeveer 7,50 euro kosten

Als testbewijzen komende zomer nog steeds nodig blijken te zijn voor dagjes uit, zijn bezoekers ongeveer 7,50 euro per persoon kwijt. Dat valt op te maken uit een wetsvoorstel dat zorgminister Hugo de Jonge vrijdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Deze maand loopt er een pilot met toegangstests bij verschillende Nederlandse pretparken en dierentuinen, waaronder Avonturenpark Hellendoorn, Ouwehands Dierenpark, Artis, Madurodam en Diergaarde Blijdorp. Een testbewijs mag bij binnenkomst maximaal veertig uur oud zijn.

Wanneer het kabinet ervoor kiest om negatieve coronatests voor attractie- en dierenparken te verplichten, moet het publiek uiteindelijk een deel van de kosten op zich nemen. Tot en met juni worden de tests nog volledig betaald door de overheid.

Driekwart
Vanaf juli vergoedt men driekwart van het benodigde bedrag. Een coronatest kost volgens het ministerie van Volksgezondheid naar schatting 30 euro. Voor consumenten zou er dan nog 7,50 euro overblijven.

Op dit moment is nog niet 100 procent zeker welke voorwaarden de Nederlandse pretparken en dierentuinen de komende maanden moeten hanteren. In het meest recente openingsplan van het kabinet wordt gesproken over het openen van buitenlocaties zonder toegangstests op 11 mei, terwijl voor binnenlocaties in eerste instantie wel een test nodig zou zijn.

Bron: https://www.looopings.nl/weblog/16548/T ... osten.html

You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door aardvarkentje15 »

Joost schreef:
13 apr 2021, 19:21
Als de ziekenhuiscijfers goed zijn kunnen de dierentuinen en pretparken op 11 mei open, een toegangstest zou dan niet nodig zijn. Tests komen alleen voor binnenlocaties. Zo zegt minister Hugo de Jonge zojuist op de persconferentie. Deze datum is wel onder voorbehoud, wanneer er eerder in het proces vertraging is kan dit ook nog naar een later moment opschuiven.
Is het echt zeker datje geen test nodig hebt of is dat ook nog onzeker? Ik hoop dat het echt zeker is! :god:
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door rick04 »

aardvarkentje15 schreef:
17 apr 2021, 11:57
Joost schreef:
13 apr 2021, 19:21
Als de ziekenhuiscijfers goed zijn kunnen de dierentuinen en pretparken op 11 mei open, een toegangstest zou dan niet nodig zijn. Tests komen alleen voor binnenlocaties. Zo zegt minister Hugo de Jonge zojuist op de persconferentie. Deze datum is wel onder voorbehoud, wanneer er eerder in het proces vertraging is kan dit ook nog naar een later moment opschuiven.
Is het echt zeker datje geen test nodig hebt of is dat ook nog onzeker? Ik hoop dat het echt zeker is! :god:
Dat hopen we allemaal denk ik wel.. maar ik las laatst ook dat een test voor een dagje uit vanaf juni €7,50 gaat kosten, dus ik weet het niet zeker..
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door MennoPebesma »

aardvarkentje15 schreef:
17 apr 2021, 11:57
Is het echt zeker datje geen test nodig hebt of is dat ook nog onzeker? Ik hoop dat het echt zeker is! :god:
In het openingsplan staat nu dat doorstroomlocaties buiten geen verplichte toegangstest hoeven. Bij doorstroomlocaties binnen wel.

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door rick04 »

MennoPebesma schreef:
17 apr 2021, 12:37
aardvarkentje15 schreef:
17 apr 2021, 11:57
Is het echt zeker datje geen test nodig hebt of is dat ook nog onzeker? Ik hoop dat het echt zeker is! :god:
In het openingsplan staat nu dat doorstroomlocaties buiten geen verplichte toegangstest hoeven. Bij doorstroomlocaties binnen wel.
Dierentuinen hebben het beide, moet het dan wel of niet is dan de vraag..
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door MennoPebesma »

rick04 schreef:
17 apr 2021, 14:10
MennoPebesma schreef:
17 apr 2021, 12:37
aardvarkentje15 schreef:
17 apr 2021, 11:57
Is het echt zeker datje geen test nodig hebt of is dat ook nog onzeker? Ik hoop dat het echt zeker is! :god:
In het openingsplan staat nu dat doorstroomlocaties buiten geen verplichte toegangstest hoeven. Bij doorstroomlocaties binnen wel.
Dierentuinen hebben het beide, moet het dan wel of niet is dan de vraag..
Dierentuinen vallen onder doorstroomlocatie buiten. Misschien houden ze dan bij de eventuele opening op 11 mei de binnengedeeltes eerst gesloten, maar daar wordt nu nog niks over gemeld.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

MennoPebesma schreef:
17 apr 2021, 15:25
rick04 schreef:
17 apr 2021, 14:10
MennoPebesma schreef:
17 apr 2021, 12:37
aardvarkentje15 schreef:
17 apr 2021, 11:57
Is het echt zeker datje geen test nodig hebt of is dat ook nog onzeker? Ik hoop dat het echt zeker is! :god:
In het openingsplan staat nu dat doorstroomlocaties buiten geen verplichte toegangstest hoeven. Bij doorstroomlocaties binnen wel.
Dierentuinen hebben het beide, moet het dan wel of niet is dan de vraag..
Dierentuinen vallen onder doorstroomlocatie buiten. Misschien houden ze dan bij de eventuele opening op 11 mei de binnengedeeltes eerst gesloten, maar daar wordt nu nog niks over gemeld.
Hoe zie je dan bijvoorbeeld Sealife Scheveningen? Of de vele indoor-eco displays van Burgers' Zoo?
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2837
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Joost »

MennoPebesma schreef:
17 apr 2021, 15:25
rick04 schreef:
17 apr 2021, 14:10
MennoPebesma schreef:
17 apr 2021, 12:37
aardvarkentje15 schreef:
17 apr 2021, 11:57
Is het echt zeker datje geen test nodig hebt of is dat ook nog onzeker? Ik hoop dat het echt zeker is! :god:
In het openingsplan staat nu dat doorstroomlocaties buiten geen verplichte toegangstest hoeven. Bij doorstroomlocaties binnen wel.
Dierentuinen hebben het beide, moet het dan wel of niet is dan de vraag..
Dierentuinen vallen onder doorstroomlocatie buiten. Misschien houden ze dan bij de eventuele opening op 11 mei de binnengedeeltes eerst gesloten, maar daar wordt nu nog niks over gemeld.
Voor wat ik hoor is er ook nog geen definitieve beslissing gevallen over wat ze willen gaan doen met attracties die deels binnen en deels buiten zijn.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door MennoPebesma »

Gorilla Gust schreef:
17 apr 2021, 20:00
Hoe zie je dan bijvoorbeeld Sealife Scheveningen? Of de vele indoor-eco displays van Burgers' Zoo?
Sealife zal denk ik als binnen gerekend worden. Burgers' is inderdaad lastig.

Het is denk ik vooral afwachten wat ze uiteindelijk gaan beslissen.

Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 859
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door JvG »

De Aziatische kleinklauwotters van het Georgia Aquarium zijn besmet met corona door een medewerker. Volgens mij de eerste keer dat otters het krijgen...

https://www.facebook.com/22727908123/po ... 447288124/

Gebruikersavatar
Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 751
Lid geworden op: 22 jan 2011, 20:06
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Renegade »

JvG schreef:
19 apr 2021, 12:31
De Aziatische kleinklauwotters van het Georgia Aquarium zijn besmet met corona door een medewerker. Volgens mij de eerste keer dat otters het krijgen...

https://www.facebook.com/22727908123/po ... 447288124/
Andere leden van de marterfamilie, zoals nertsen en fretten, zijn al eerder positief getest op Covid-19, dus zo heel verbazingwekkend is het ook weer niet.

Hopelijk worden de dieren niet heel ziek en genezen ze snel. En hopelijk duikt er niet te veel meer van dit soort nieuws op. Heen en weer besmettingen tussen mens en dier zijn niet goed.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Artis opent ook komende zondag de deuren voor publiek. Afgelopen weekend was de Amsterdamse dierentuin te bezoeken als proeflocatie voor Testen voor toegang.
Dat is volgens een woordvoerster zo goed bevallen dat er nog een vierde dag bij komt. De kaartverkoop begint ‘zo snel mogelijk”. Op drie dagen deden ruim 11000 mensen mee (de maximale capaciteit was 5000 mensen per dag). Bij dagattracties zoals Hellendoorn of Madame Tussauds viel het testevenement echter tegen.

https://www.nd.nl/nieuws/varia/1030755/ ... K4TL-VD0lA
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Het overheidsproject "Testen voor toegang" verloopt niet zoals gepland in Nederland.

Door de laattijdige informatie moesten enkele parken de data verzetten, weigeren anderen na de mediapolemiek om alsnog mee te doen, wenste parken zoals Artis een extra openingsdag... of annuleert men een deel van hun testdagen.

Dit laatste doet ook nu Diergaarde Blijdorp. Enkel eind april doen ze mee, het eerste weekend van mei hebben ze de extra centjes niet nodig. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Berichten: 3812
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:22
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Locatie: Het forum
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Laafsekikker »

Vanaf vandaag nieuwe toelatingsregels in de ZOOM Erlebniswelt Gelsenkirchen
Bezoek aan de dierentuin alleen met de recente en negatieve corona-sneltest

Vanwege de huidige federale Infectiebeschermingswet gelden nieuwe voorschriften in de ZOOM Erlebniswelt Gelsenkirchen: vanaf 23 april 2021 is toelating tot de dierentuin alleen mogelijk op vertoon van een recente (maximaal één dag oud) corona-sneltest met negatieve uitslag en een geldig legitimatiebewijs. De test moet worden gepresenteerd door alle bezoekers van leerplichtige leeftijd en ouder. Daarnaast moeten de dierenverblijven ELE Tropical Paradise en ELE Jungle Adventure gesloten blijven. Rondom de dierenverblijven loopt een rondweg.

Bovendien is de ZOOM Erlebniswelt alleen te bezoeken op een gereserveerde datum met een vooraf gereserveerd online ticket. Het huidige aantal bezoekers is nu beperkt tot 2.500 bezoekers.


Plaats reactie