COVID-19 in de dierentuinen

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Net terug van Pairi Daiza, waar inderdaad het mondmasker nog verplicht was. Niet bepaald onverwacht. ;) Op een enkeling na droeg iedereen er ook eentje, het merendeel ook zoals het hoort. Het is veelal een kwestie van gewoonte geworden bij velen vermoed ik, al is het bij deze zomerse temperaturen niet altijd even evident. :sssst:

Maar de relatieve rust van weleer is duidelijk terug, heerlijk dat de scholen terug open zijn. Komend weekend zal het wellicht anders zijn... maar het was zeker wel aangenaam en genieten vandaag. :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door rick04 »

Nederlandse attractieparken en dierentuinen zien coronabewijs niet zitten: 'Enorme drempel' https://www.looopings.nl/weblog/17665/N ... empel.html
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

rick04 schreef:
04 sep 2021, 06:06
Nederlandse attractieparken en dierentuinen zien coronabewijs niet zitten: 'Enorme drempel' https://www.looopings.nl/weblog/17665/N ... empel.html
Als de vaccinatiegraad daadwerkelijk hoog ligt... dan zal die drempel wel meevallen toch? Op enkele regio's uit de bible-belt na dan. Enkel de grens qua verplichting/ minderjarigen rond de grensleeftijd lijkt me een euvel voor de parken.

Zover ik begrijp is het testen enkel verplicht voor niet-gevaccineerde mensen toch? Als die tussen de 80 en 90% valt, dan moet de impact ervan vrij beperkt blijven lijkt me. Dat kleine restdeel is immers ook reservatieshuw zover de internet-comments in de kranten kloppen, die zie je nu dus ook niet in een dierentuin. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Apenarend »

Gorilla Gust schreef:
04 sep 2021, 09:24
rick04 schreef:
04 sep 2021, 06:06
Nederlandse attractieparken en dierentuinen zien coronabewijs niet zitten: 'Enorme drempel' https://www.looopings.nl/weblog/17665/N ... empel.html
Als de vaccinatiegraad daadwerkelijk hoog ligt... dan zal die drempel wel meevallen toch? Op enkele regio's uit de bible-belt na dan. Enkel de grens qua verplichting/ minderjarigen rond de grensleeftijd lijkt me een euvel voor de parken.

Zover ik begrijp is het testen enkel verplicht voor niet-gevaccineerde mensen toch? Als die tussen de 80 en 90% valt, dan moet de impact ervan vrij beperkt blijven lijkt me. Dat kleine restdeel is immers ook reservatieshuw zover de internet-comments in de kranten kloppen, die zie je nu dus ook niet in een dierentuin. ;)
In België is dat alleszins zo. Het omgekeerde zou ook niet logisch zijn. Het tonen van een vaccinatiebewijs vooraleer men het toegangsbewijs toont of koopt is natuurlijk een extra last voor een organisator, maar die lijkt me al bij al vrij beperkt. Bovendien vermoed ik dat zo'n bewijs nog wel enkele jaren zal gebruikt worden aangezien er regelamtig nieuwe varianten opduiken én de vaccins maar een beperkte werking in de tijd hebben.

Lijkt mij perfect te organiseren voor bv. KMDA of PD : fast lane voor wie enkel bewijs moet tonen op zijn smartphone ; aparte lane voor wie nog getest moet worden. Je zou als inrichter ook aan je klanten kunnen stellen dat zijzelf voor een test moeten zorgen.
En zonder bewijs van vaccinatie of test kom je er niet in.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Wellicht zijn 20 gorilla's in het Amerikaanse Zoo Atlanta besmet geraakt met het COVID-19 virus. De besmetting kwam wellicht van een asymptomatisch besmette doch gevaccineerde medewerker. De dieren worden van nabij opgevolgd, en krijgen de beste zorgen. Voorlopig vertonen de mensapen enkel lichte symptomen.

Om dit in de toekomst maximaal te voorkomen, zullen de gorilla's na hun herstel ook gevaccineerd worden.

We lezen er meer over op https://www.google.com/amp/s/people.com ... 3famp=true
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Apenarend schreef:
04 sep 2021, 10:35
Gorilla Gust schreef:
04 sep 2021, 09:24
rick04 schreef:
04 sep 2021, 06:06
Nederlandse attractieparken en dierentuinen zien coronabewijs niet zitten: 'Enorme drempel' https://www.looopings.nl/weblog/17665/N ... empel.html
Als de vaccinatiegraad daadwerkelijk hoog ligt... dan zal die drempel wel meevallen toch? Op enkele regio's uit de bible-belt na dan. Enkel de grens qua verplichting/ minderjarigen rond de grensleeftijd lijkt me een euvel voor de parken.

Zover ik begrijp is het testen enkel verplicht voor niet-gevaccineerde mensen toch? Als die tussen de 80 en 90% valt, dan moet de impact ervan vrij beperkt blijven lijkt me. Dat kleine restdeel is immers ook reservatieshuw zover de internet-comments in de kranten kloppen, die zie je nu dus ook niet in een dierentuin. ;)
In België is dat alleszins zo. Het omgekeerde zou ook niet logisch zijn. Het tonen van een vaccinatiebewijs vooraleer men het toegangsbewijs toont of koopt is natuurlijk een extra last voor een organisator, maar die lijkt me al bij al vrij beperkt. Bovendien vermoed ik dat zo'n bewijs nog wel enkele jaren zal gebruikt worden aangezien er regelamtig nieuwe varianten opduiken én de vaccins maar een beperkte werking in de tijd hebben.

Lijkt mij perfect te organiseren voor bv. KMDA of PD : fast lane voor wie enkel bewijs moet tonen op zijn smartphone ; aparte lane voor wie nog getest moet worden. Je zou als inrichter ook aan je klanten kunnen stellen dat zijzelf voor een test moeten zorgen.
En zonder bewijs van vaccinatie of test kom je er niet in.
Morgen hoort Nederland hoe dit verhaal gaat lopen. Uit de eerste perslekken blijkt alvast dat men een coronapas verplicht wilt gaan invoeren voor ondermeer horeca en cultuur... of dierentuinen daar onder vallen is nog onbekend.

In ruim voor deze coronapas zou wel de anderhalve-meter regel komen te vervallen, al is dat met name op papier. In de praktijk is deze al een hele poos op veel plaatsen weg...
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 859
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door JvG »

Gorilla Gust schreef:
13 sep 2021, 21:47
Wellicht zijn 20 gorilla's in het Amerikaanse Zoo Atlanta besmet geraakt met het COVID-19 virus. De besmetting kwam wellicht van een asymptomatisch besmette doch gevaccineerde medewerker. De dieren worden van nabij opgevolgd, en krijgen de beste zorgen. Voorlopig vertonen de mensapen enkel lichte symptomen.

Om dit in de toekomst maximaal te voorkomen, zullen de gorilla's na hun herstel ook gevaccineerd worden.

We lezen er meer over op https://www.google.com/amp/s/people.com ... 3famp=true
20 gorilla's vaccineren, betekend dat een dierenarts met een blaaspijp of zou je ze hiervoor kunnen trainen als je de tijd ervoor hebt?

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Sommige parken trainen hun mensapen voor medische doeleinden... dus dat lijkt me niet onrealistisch. Misschien is dat daar zelfs het geval?
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Gorilla Gust schreef:
13 sep 2021, 21:49
Apenarend schreef:
04 sep 2021, 10:35
Gorilla Gust schreef:
04 sep 2021, 09:24
rick04 schreef:
04 sep 2021, 06:06
Nederlandse attractieparken en dierentuinen zien coronabewijs niet zitten: 'Enorme drempel' https://www.looopings.nl/weblog/17665/N ... empel.html
Als de vaccinatiegraad daadwerkelijk hoog ligt... dan zal die drempel wel meevallen toch? Op enkele regio's uit de bible-belt na dan. Enkel de grens qua verplichting/ minderjarigen rond de grensleeftijd lijkt me een euvel voor de parken.

Zover ik begrijp is het testen enkel verplicht voor niet-gevaccineerde mensen toch? Als die tussen de 80 en 90% valt, dan moet de impact ervan vrij beperkt blijven lijkt me. Dat kleine restdeel is immers ook reservatieshuw zover de internet-comments in de kranten kloppen, die zie je nu dus ook niet in een dierentuin. ;)
In België is dat alleszins zo. Het omgekeerde zou ook niet logisch zijn. Het tonen van een vaccinatiebewijs vooraleer men het toegangsbewijs toont of koopt is natuurlijk een extra last voor een organisator, maar die lijkt me al bij al vrij beperkt. Bovendien vermoed ik dat zo'n bewijs nog wel enkele jaren zal gebruikt worden aangezien er regelamtig nieuwe varianten opduiken én de vaccins maar een beperkte werking in de tijd hebben.

Lijkt mij perfect te organiseren voor bv. KMDA of PD : fast lane voor wie enkel bewijs moet tonen op zijn smartphone ; aparte lane voor wie nog getest moet worden. Je zou als inrichter ook aan je klanten kunnen stellen dat zijzelf voor een test moeten zorgen.
En zonder bewijs van vaccinatie of test kom je er niet in.
Morgen hoort Nederland hoe dit verhaal gaat lopen. Uit de eerste perslekken blijkt alvast dat men een coronapas verplicht wilt gaan invoeren voor ondermeer horeca en cultuur... of dierentuinen daar onder vallen is nog onbekend.

In ruim voor deze coronapas zou wel de anderhalve-meter regel komen te vervallen, al is dat met name op papier. In de praktijk is deze al een hele poos op veel plaatsen weg...
Nederlandse dierentuinen ontsnappen deels aan de nieuwe maatregelen zoals corona-toegangsbewijzen voor haar bezoekers. Hun horeca en eventuele overdekte parkdelen echter niet zover momenteel bekend. Daar zullen enkel gevaccineerde bezoekers (of negatief getest, recent hersteld van covid) welkom zijn.

Hoe dit in de praktijk in zijn werk moet gaan, en hoe strikt de controles zijn, is nog niet bekend. Maar de parken hebben nog even, deze maatregelen gaat pas op 25 september in, wanneer Nederland de 1,5m samenleving laat vallen.

We lezen mee met https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/l ... ~ae6cc030/
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2838
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Joost »

Artis heeft bekend gemaakt hoe ze (voorlopig) om zullen gaan met de nieuwe maatregelen die vanaf 25 september in gaan. Ondanks dat ze meer mensen mogen toelaten in het park blijft men voorlopig vasthouden aan het reserveren van een bezoek, uitzondering daarbij zijn de abonnees: die mogen weer 'gewoon' altijd heen. Alleen bij restaurant ‘De Waterkant’ zal een coronatoegangsbewijs nodig zijn:

Goed nieuws voor ARTIS. 🎉 Door de aangekondigde versoepelingen van het kabinet kan vanaf 25 september de 1.5 meter regel worden losgelaten in het park. Hierdoor kunnen meer mensen het ARTIS-Park bezoeken. Voorlopig wordt nog vastgehouden aan het reserveren van starttijden. Vooralsnog kunnen alleen ARTIS-leden vanaf 25 september zonder reservering op vertoon van hun pas ARTIS bezoeken. 🌱Het laten zien van een coronatoegangsbewijs is alleen nodig bij binnenkomst van de horecalocatie ‘De Waterkant’ in ARTIS. ➡️ Bekijk de veelgestelde vragen op www.artis.nl/veelgesteldevragen voor meer informatie.
#ARTIS #amsterdam #versoepelingen #anderhalvemetermaatregel #leden #starttijd

Bron: FB Artis


Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza
Locatie: Amersfoort

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

Vandaag hebben meerdere Nederlandse dierentuinen zoals de Libema-parken, Dierenpark Amersfoort, Wildlands en GaiaZOO hun versoepelingen aangekondigd per 25 september.

Zo vervalt de 1,5 meter afstand. Heb je geen coronatoegangsbewijs nodig bij entree en horeca-afhaallocaties en hoeven abonnementhouders niet meer te reserveren.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door MennoPebesma »

Dustin1999 schreef:
21 sep 2021, 21:11
Zo vervalt de 1,5 meter afstand. Heb je geen coronatoegangsbewijs nodig bij entree en horeca-afhaallocaties en hoeven abonnementhouders niet meer te reserveren.
Afgezien van de 1,5 meter gelden deze regels niet voor al deze tuinen. In de Libéma tuinen is het bijvoorbeeld voor abonnementhouders nog steeds nodig om te reserveren. Bij horeca-afhaallocaties is er inderdaad geen coronatoegangsbewijs nodig naar in de restaurants van bijvoorbeeld Wildlands en de Beekse Bergen wel. Het is per dierentuin dus even goed kijken welke regels waar gelden.

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza
Locatie: Amersfoort

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

MennoPebesma schreef:
21 sep 2021, 21:15
Dustin1999 schreef:
21 sep 2021, 21:11
Zo vervalt de 1,5 meter afstand. Heb je geen coronatoegangsbewijs nodig bij entree en horeca-afhaallocaties en hoeven abonnementhouders niet meer te reserveren.
Afgezien van de 1,5 meter gelden deze regels niet voor al deze tuinen. In de Libéma tuinen is het bijvoorbeeld voor abonnementhouders nog steeds nodig om te reserveren. Bij horeca-afhaallocaties is er inderdaad geen coronatoegangsbewijs nodig naar in de restaurants van bijvoorbeeld Wildlands en de Beekse Bergen wel. Het is per dierentuin dus even goed kijken welke regels waar gelden.
Ow ik dacht dat abonnementhouders van Libema ook niet hoefde te reserveren. Blijkbaar verschilt het erg per dierentuin welke regels ze precies hanteren.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door MennoPebesma »

Dustin1999 schreef:
21 sep 2021, 21:18
Ow ik dacht dat abonnementhouders van Libema ook niet hoefde te reserveren. Blijkbaar verschilt het erg per dierentuin welke regels ze precies hanteren.
In de mail voor abonnementhouders die ik heb gekregen van AquaZoo stond niks over het niet meer reserveren voor abonnementhouders. Ook bij de andere Libéma tuinen kan ik daar niks over vinden.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door MennoPebesma »

Even een overzicht voor de grote dierentuinen in Nederland, met daarbij de regels vanaf 25 september (de dag dat de 1,5 meter afstand niet meer verplicht is).

Apenheul
Coronatoegangsbewijs nodig: Nee
Reserveren/tijdslot: Ja
Alle binnenverblijven zijn weer open en de éénrichtingsroute vervalt.

AquaZoo Leeuwarden
Coronatoegangsbewijs nodig: Nee
Reserveren/tijdslot: Ja

Burgers' Zoo
Coronatoegangsbewijs nodig: Niet voor toegang, wel voor de horeca
Reserveren/tijdslot: Ja, maar niet meer voor abonnementhouders
Er is geen reservering meer nodig voor de Ocean.

Dierenpark Amersfoort
Coronatoegangsbewijs nodig: Nee
Reserveren/tijdslot: Ja, maar niet meer voor abonnementhouders
Alles weer volledig open. Maki-eiland alleen open onder begeleiding.

Dierenrijk
Coronatoegangsbewijs nodig: Nee
Reserveren/tijdslot: Ja

WILDLANDS Adventure Zoo
Coronatoegangsbewijs nodig: Niet voor toegang, wel voor de restaurants
Reserveren/tijdslot: Ja, vanaf 1 oktober niet meer voor abonnementhouders
Verplichte looproute komt te vervallen.

Diergaarde Blijdorp
Coronatoegangsbewijs nodig: Nee (horeca-afhaallocaties geopend, binnen-restaurants gesloten)
Reserveren/tijdslot: Ja

GaiaZOO
Coronatoegangsbewijs nodig: Niet voor toegang, wel voor restaurant Magnolia. Alle andere horeca is take-away en dus niet nodig
Reserveren/tijdslot: Ja, maar niet meer voor abonnementhouders
Geen eenrichtingsverkeer meer.

ARTIS
Coronatoegangsbewijs nodig: Niet voor toegang, wel voor restaurant 'De Waterkant'
Reserveren/tijdslot: Ja, maar niet meer voor abonnementhouders

Ouwehands Dierenpark Rhenen
Coronatoegangsbewijs nodig: Nee
Reserveren/tijdslot: Ja

Safaripark Beekse Bergen
Coronatoegangsbewijs nodig: Niet voor toegang, wel voor restaurant Wanyama. Alle andere horeca zijn afhaalpunten
Reserveren/tijdslot: Ja

Vogelpark Avifauna
Coronatoegangsbewijs nodig: Niet voor toegang, wel voor restaurant de Lepelaar. Alle andere horeca zijn afhaalpunten
Reserveren/tijdslot: Ja
Eenrichtingsroute is afgeschaft.

ZooParc Overloon
Coronatoegangsbewijs nodig: Nee
Reserveren/tijdslot: Ja

Dolfinarium
Coronatoegangsbewijs nodig: Niet voor toegang, wel voor restaurant de Dageraad. Alle andere horeca zijn afhaalpunten
Reserveren/tijdslot: Ja
Bij de voorstelling Oceanica in DolfijndoMijn blijft de 1,5 meter regel van kracht.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Apenarend »

Mooi overzicht Menno, thx. Wordt stilaan gelukkig terug normaal.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza
Locatie: Amersfoort

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

Ja hopelijk krijgen de dierentuinen een fantastisch najaar met veel bezoekers, zodat dierentuinen er ook financieel weer wat op vooruit gaan!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Ik zat net te kijken naar de tijdsblokken, maar die zijn in Nederland verrassend klein en strikt. Per sessie van een half uur bij de meeste parken, dat is best lastig plannen voor mensen die toch een afstand moeten rijden.

Een groot verschil met de tijdsblokken in België, waar er veelal gewoon per dag (of per blok van meerdere uren) kan gereserveerd worden in veel parken. Of zelfs niet meer ondertussen. Opvallend dat men in een land met afschuw van beperkingen daar dan aan vast gaat houden nu alles vandaag ogenschijnlijk lijkt weg te vallen. Ik zie er vanuit het park wel voordelen in qua personeelsmanagement, maar het zorgt er toch ook voor dat je minder spontane bezoekers krijgt, of dierentuinfans die graag eventueel meerdere tuinen zouden willen combineren. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2838
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door Joost »

Gorilla Gust schreef:
25 sep 2021, 10:59
Ik zat net te kijken naar de tijdsblokken, maar die zijn in Nederland verrassend klein en strikt. Per sessie van een half uur bij de meeste parken, dat is best lastig plannen voor mensen die toch een afstand moeten rijden.
De ervaring leert over het algemeen dat wanneer je je tijdsblok niet haalt je wel later mag komen, maar niet eerder. Doordat ze meeste mensen zich aan de tijdsloten houden maakt dat voor de verspreiding van de drukte namelijk weinig uit.

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: COVID-19 in de dierentuinen

Bericht door aardvarkentje15 »

Nu maar hopen dat alles zo blijft en er geen grote versoepelingen teruggedraaid worden hier.
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Plaats reactie