Wikipedia

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Plaats reactie
seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Wikipedia

Bericht door seborga »

Er zijn onder ons misschien wel meer Wikipediagebruikers, maar persoonlijk schrijf en bewerk ik al enkele jaren Wikipedia-artikelen. Eén van mijn thema's zijn dierentuinen, doen hier nog mensen aan mee?

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Wikipedia

Bericht door Limburg vooruit »

Ik ben al enige tijd gestopt met het schrijven (verbeteren) van artikelen op Wikipedia. Om de eenvoudige reden dat iedereen het kan en er vaak fouten staan.
Als ik deze corrigeer doet iemand anders het weer.Het is een straatje zonder einde.

Om deze zelfde reden ben ik ook gestopt op zootierliste.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Re: Wikipedia

Bericht door seborga »

Limburg vooruit schreef:Ik ben al enige tijd gestopt met het schrijven (verbeteren) van artikelen op Wikipedia. Om de eenvoudige reden dat iedereen het kan en er vaak fouten staan.
Als ik deze corrigeer doet iemand anders het weer.Het is een straatje zonder einde.

Om deze zelfde reden ben ik ook gestopt op zootierliste.
Het voordeel van Wikipedia tegenover ZTL is dat er op Wikipedia wél een overlegpagina is voor elk artikel. Daarmee kan je toch al wat meningsverschillen de wereld uit helpen? Vaak is het gewoon een kwestie van een goede bron of de juiste informatie ...

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Wikipedia

Bericht door Apenarend »

seborga schreef:Er zijn onder ons misschien wel meer Wikipediagebruikers, maar persoonlijk schrijf en bewerk ik al enkele jaren Wikipedia-artikelen. Eén van mijn thema's zijn dierentuinen, doen hier nog mensen aan mee?
Ik doe het nog niet maar zou het graag doen eigenlijk. Hoe pak ik dit aan?
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Re: Wikipedia

Bericht door seborga »

Apenarend schreef:
seborga schreef:Er zijn onder ons misschien wel meer Wikipediagebruikers, maar persoonlijk schrijf en bewerk ik al enkele jaren Wikipedia-artikelen. Eén van mijn thema's zijn dierentuinen, doen hier nog mensen aan mee?
Ik doe het nog niet maar zou het graag doen eigenlijk. Hoe pak ik dit aan?
Als vrije gebruiker kan je al ontzettend veel, van zelf pagina's beginnen tot bestaande pagina's bewerken of up-to-date houden. Vooral dat laatste is erg interessant voor dierentuinpagina's ...

Als je een gebruikersaccount hebt kan je ook mee discussiëren op overlegpagina's en wordt je bijvoorbeeld op de hoogte gehouden van bewerkingen aan pagina's die jou interesseren.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Wikipedia

Bericht door Apenarend »

seborga schreef:
Apenarend schreef:
seborga schreef:Er zijn onder ons misschien wel meer Wikipediagebruikers, maar persoonlijk schrijf en bewerk ik al enkele jaren Wikipedia-artikelen. Eén van mijn thema's zijn dierentuinen, doen hier nog mensen aan mee?
Ik doe het nog niet maar zou het graag doen eigenlijk. Hoe pak ik dit aan?
Als vrije gebruiker kan je al ontzettend veel, van zelf pagina's beginnen tot bestaande pagina's bewerken of up-to-date houden. Vooral dat laatste is erg interessant voor dierentuinpagina's ...

Als je een gebruikersaccount hebt kan je ook mee discussiëren op overlegpagina's en wordt je bijvoorbeeld op de hoogte gehouden van bewerkingen aan pagina's die jou interesseren.
Ok, thx, zodra mijn verbouwing wat meer gevorderd is en ik over wat meer tijd beschik, bekijk ik dit eens.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Plaats reactie