Goed gedrag in de dierentuin?

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Goed gedrag in de dierentuin?

Bericht door Limburg vooruit »

Verdergaand op het Antwerpse Zoo topic in viewtopic.php?p=64564#p64564
Elwing schreef:Scare, toffe update, maar ik denk toch echt dat het aan de ouders is om te voorkomen dat hun kinderen onnozele dingen doen zoals het klimmen op standbeelden, bomen, hekken rond leeuwenverblijven...
10-15 jaar geleden kreeg je (van uw ouders) een klap tegen de kop als je ergens op klom wat niet mocht. Nu krijgt het personeel een klap als hij er iets van durft zeggen :battere:
Laatst gewijzigd door Gorilla Gust op 09 nov 2015, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic afgesplitst en samengevoegd
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2778
Lid geworden op: 23 okt 2011, 20:34
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwstopic Antwerpse Zoo (2015)

Bericht door Boomkangoeroe »

lol daar kan ik van meespreken bij ons op het werk ben ik een van de koplopers i.v.m. klachtenmails ge moogt een kind bijna niks attent maken en zeker geen volwassene of uw baas krijgt al een klachtmail. Men baas tilt er dan ook nooit erg aan want hij weet maar al te goed als ik zie van wie de mail komt ik ZEKER ook de persoon zelf aanspreek en dan is die klep wel heel wat minder dan per mail als ze eens face to face komen te staan en dan nog mag je baas erbij staan. Voor men baas is het soms "een plezier" om zulke mails te krijgen zo ziet hij ook dat we ook ons werk doen....

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Antwerpse Zoo (2015)

Bericht door Limburg vooruit »

Ik zou voor geen geld van de wereld in het onderwijs willen staan. Ze hebben het mij thans al meerdere keren gevraagd.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Antwerpse Zoo (2015)

Bericht door Apenarend »

Ik wel mochten ze de werkzekerheid een beetje beter organiseren.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
ScaraMcDuck
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1065
Lid geworden op: 08 sep 2012, 23:19
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen
Locatie: The Wild

Re: Nieuwstopic Antwerpse Zoo (2015)

Bericht door ScaraMcDuck »

Elwing schreef:Scare, toffe update, maar ik denk toch echt dat het aan de ouders is om te voorkomen dat hun kinderen onnozele dingen doen zoals het klimmen op standbeelden, bomen, hekken rond leeuwenverblijven...
Het was dan ook veeleer een sarcastische opmerking dan wat anders. Een aantal kinderen werd helaas zelfs door de ouders aangemoedigd ... om er een "leuke" foto van kunnen te maken. Leuk tot ze achterwaarts het perk van Oberon in duikelen ...

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Antwerpse Zoo (2015)

Bericht door Limburg vooruit »

ScaraMcDuck schreef:
Elwing schreef:Scare, toffe update, maar ik denk toch echt dat het aan de ouders is om te voorkomen dat hun kinderen onnozele dingen doen zoals het klimmen op standbeelden, bomen, hekken rond leeuwenverblijven...
Het was dan ook veeleer een sarcastische opmerking dan wat anders. Een aantal kinderen werd helaas zelfs door de ouders aangemoedigd ... om er een "leuke" foto van kunnen te maken. Leuk tot ze achterwaarts het perk van Oberon in duikelen ...
Er zou personeel moeten komen die de macht heeft zulke mensen uit de zoo te verwijderen wegens het aanrichten van schade. En er een fikse boete bovenop.
En dit geld voor alles: dieren voederen, op rotsen klauwteren, ramen tikken, onnodig roepen,... Een opmerking maken, bij een 2de voorval die dag buiten zetten. Dat doe je 1 week en de mensen weten dat, en ze doen het niet meer.
De mensheid luisterd spijtig genoeg alleen nog als je ze aan hun portemonee gaat. Dat is de zieke maatschappij van vandaag.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
ScaraMcDuck
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1065
Lid geworden op: 08 sep 2012, 23:19
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen
Locatie: The Wild

Re: Nieuwstopic Antwerpse Zoo (2015)

Bericht door ScaraMcDuck »

Limburg vooruit schreef:Er zou personeel moeten komen die de macht heeft zulke mensen uit de zoo te verwijderen wegens het aanrichten van schade. En er een fikse boete bovenop.
En dit geld voor alles: dieren voederen, op rotsen klauwteren, ramen tikken, onnodig roepen,... Een opmerking maken, bij een 2de voorval die dag buiten zetten. Dat doe je 1 week en de mensen weten dat, en ze doen het niet meer.
De mensheid luisterd spijtig genoeg alleen nog als je ze aan hun portemonee gaat. Dat is de zieke maatschappij van vandaag.
... en zo zie je maar, we zijn het eens over iets volledig eens. ;)

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Antwerpse Zoo (2015)

Bericht door Apenarend »

ScaraMcDuck schreef:
Limburg vooruit schreef:Er zou personeel moeten komen die de macht heeft zulke mensen uit de zoo te verwijderen wegens het aanrichten van schade. En er een fikse boete bovenop.
En dit geld voor alles: dieren voederen, op rotsen klauwteren, ramen tikken, onnodig roepen,... Een opmerking maken, bij een 2de voorval die dag buiten zetten. Dat doe je 1 week en de mensen weten dat, en ze doen het niet meer.
De mensheid luisterd spijtig genoeg alleen nog als je ze aan hun portemonee gaat. Dat is de zieke maatschappij van vandaag.
... en zo zie je maar, we zijn het eens over iets volledig eens. ;)
Een algemeen probleem tegenwoordig, onopgevoede ouders brengen nu eenmaal onopgevoede ettertjes met zich mee. En wanneer er een opmerking wordt gemaakt, springt onmiddellijk de slachtoffermodus aan.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Antwerpse Zoo (2015)

Bericht door Limburg vooruit »

Apenarend schreef:Een algemeen probleem tegenwoordig, onopgevoede ouders brengen nu eenmaal onopgevoede ettertjes met zich mee. En wanneer er een opmerking wordt gemaakt, springt onmiddellijk de slachtoffermodus aan.
Ooit eens aan gedaxht waarom de huidige ouders niet meer capabel zijn om een kind degelijk op te voeden?
Ze hebben zelf geen dicipline, ik blijf erbij dat de afschaffing van de legerdienst de grootste fout is geweest ooit gemaakt.
Daar kregen ze u wel klein.

Maar het kan ook anders, ik heb ook geen legerdienst gedaan, ben ook maar 32 en toch hou ik mij aan de wetten. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een stiefvader had die vrij ouderwets was in zijn opvoeding en straffen. Ik heb bv. nog op mijn knieën in de hoeg gezeten terwijl ik telefoonboeken boven mijn hoofd moest houden. Streng, ja. Effectief, zeker. Ik dacht wel eens 2x na voordat ik nog eens iets uit stak. Dit noemen ze nu lijfstraffen, ik noem dat opvoeding.
Maar het heeft wel geholpen. En ik ga dezelfde opvoeding geven aan mijn zoon, en met de eerste die zegt dat ze ouderwets is zullen we wel eens een hartig woordje klappen. Ben er nu al zeker van wie verbaal wint.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 751
Lid geworden op: 22 jan 2011, 20:06
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Antwerpse Zoo (2015)

Bericht door Renegade »

Ik ben iets jonger dan Limburg Vooruit (onlangs 26 geworden) en ik heb nog geen kinderen, maar toch wil ik hier iets over zeggen.

Om te beginnen: ik denk dat er bij een deel van het bezoekerspubliek zeker sprake is van gebrek aan respect, in zekere mate ook aan discipline, en in belangrijke mate aan gezond verstand.

Ik erger me ook regelmatig aan het lompe, hinderlijke en soms ronduit gevaarlijke gedrag van andere bezoekers en hun kinderen. Het komt vaak genoeg voor. Dat gezegd zijnde, ik vind toch dat een aanzienlijk deel, zo niet een meerderheid van de bezoekers zich nog steeds relatief goed gedraagt en niet te veel hinder veroorzaakt. Wat kinderen betreft blijft de hinder gewoonlijk wel beperkt tot luidruchtig zijn en voor je voeten lopen - de echte etterbuilen die het helemaal uithangen zie ik toch minder. De hinder bestaat zeker en komt regelmatig voor, maar gelukkig zijn niet alle bezoekers asociaal tuig (of ik kwam al lang niet meer in dierentuinen).

Iets wat mij ook altijd bijzonder ergert, zeker in kleinere dierentuinen of op plaatsen waar de paden kleiner zijn, is mensen die het pad blokkeren of andere mensen nodeloos ophouden/hinderen op hun weg door de dierentuin. Stilstaan op smalle paden of in "bottlenecks", het hele pad blokkeren met een groep mensen/kinderen of met irritant grote kinderwagens (waarom moeten die dingen tegenwoordig altijd een halve auto groot zijn?), onnodig traag gaan zonder dat mensen kunnen passeren en hen zo ophouden, onnodig lang paden blokkeren voor foto's et cetera. Dat soort dingen vind ik écht niet kunnen en is een van mijn grootste persoonlijke ergernissen.

Nog iets wat mij ergert is dat men vaak toch toelaat dat mensen loopfietsjes, steps en dergelijke meer mee het park innemen, ook al staat in het parkreglement dat die dingen verboden zijn (en terecht, want té gevaarlijk in een dierentuin). Als men een parkreglement heeft zou men het op z'n minst moeten toepassen en mensen aan de ingang opdragen die dingen ofwel af te geven ofwel terug naar hun auto te brengen.

Ik vind niet dat dierentuinen een overdreven uitgebreid of repressief parkreglement moeten hebben. Parkreglementen moeten de noodzakelijke basisregels bevatten voor het welzijn en de veiligheid van bezoekers, dieren en personeel - en passages met betrekking tot basiswaarden zoals respect, geen overdreven hinder veroorzaken et cetera. Niet voederen, niet op ruiten tikken, andere bezoekers niet teveel hinderen, geen overdreven lawaai, luisteren naar wat personeelsleden zeggen et cetera, dat soort dingen. Roken mag wat mij betreft in dierentuinen trouwens tot enkele strikt afgebakende zones beperkt worden. Alcoholische dranken en drugs horen in dierentuinen niet thuis. Kortom, maak een reglement met de belangrijke basisregels om veiligheid én plezier te garanderen en pas dat consequent toe. Wie flagrant in de fout gaat moet daarop aangesproken worden en zo niet buitengezet.

Ik denk niet dat het nodig of zelfs maar wenselijk is om een omvangrijk reglement op te stellen dat de kleinste gedragingen van bezoekers regelt en tientallen gedetailleerde regeltjes oplegt. En er zijn ook zaken waarover men vanuit een dierentuin volgens mij niet teveel zeggenschap moet hebben. Zo zie je soms het een en het andere wat betreft de kledij van bezoekers, maar ik vind het niet nodig om, behalve evidente zaken (niet naakt, geen nazisymbolen of dergelijke meer, geen gezichtsbedekkende kledij, liefst ook geen merchandise van anti-dierentuinorganisaties) daarover regels op te stellen.

Nog even over opvoeding dan: ik wens mij er niet over uit te spreken wat de "goede" manier van opvoeden is, ik heb zelf geen kinderen - en ik denk dat anderen mensen dat voor zichzelf wel kunnen uitmaken.

Ik wil hierover alleen maar opmerken dat mijn ouders (en grootouders langs moeders kant, waar we veel verbleven) mij (26) en mijn broer (bijna 24) volgens mij niet overdreven streng of ouderwets hebben opgevoed. Wij kregen tamelijk veel vrijheid met betrekking tot bezigheden, interesses et cetera. Nieuwsgierigheid en het ontdekken van nieuwe dingen werden zeker niet ontmoedigd. Zelfontplooiing, om die term te gebruiken, vonden mijn ouders wel belangrijk.

Dat gezegd zijnde, er werd van ons wel verwacht dat we voldoende goed presteerden op school (in mijn geval uitgezonderd lichamelijke opvoeding - sport is écht mijn ding niet), dat we de ons opgelegde taken goed uitvoerden en dat we onze verantwoordelijkheden nakwamen. Daarnaast werd van ons altijd respect verwacht. Een zekere mate van (zelf)discipline was ook wel aanwezig.
Behalve de pegagogische tik hebben mijn ouders nooit lijfstraffen gebruikt. Wel in de hoek staan/afzondering, afnemen van zaken (computer/tv...), opleggen van een lijst van taken, roepen en verbaal aanpakken (iets waar mijn vader heel sterk in was). Er was vrijheid en ruimte, maar er waren ook regels en die werden consequent toegepast - en overtredingen werden bestraft.

Ik geef toe dat ik een wat rebels, vrijheidsminnend en individualistisch karakter heb, en ik ben ook wat alternatief (vaak bandshirts met doodskoppen et cetera). Ik ben geen regelneef of iemand die geloofd in veel (beperkende) regels, maar ik geloof wel in elementaire regels en waarden.

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Zoo-discipline Topic

Bericht door aardvarkentje15 »

plaats hier alle berichten en opmerkingen over bezoekers die zich niet aan de regels houden in een zoo.

dit topic wegens de discussie in het Nieuwtopic van Zoo Antwerpen.
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Zoo-discipline Topic

Bericht door aardvarkentje15 »

ik ben in Blijdorp wel eens tegengekomen dat een bezoeker in taman indah een van de twee stokoude gibbons had gevoerd.

ik had het nog gemeld ook!
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Nieuwstopic Antwerpse Zoo (2015)

Bericht door aardvarkentje15 »

vanwege deze discussie heb ik een nieuw topic geopend: viewtopic.php?f=94&t=5046&p=64592#p64592
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Zoo-discipline Topic

Bericht door Limburg vooruit »

Moet er nu echt voor iedere discussie een topic open gedaan worden? Zolang loopt de discussie nu ook nog niet hé?
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Antwerpse Zoo (2015)

Bericht door Limburg vooruit »

Renegade:

Ik kan mij in een heel groot deel van uw post vinden hoor.
Ben zelf ook geen voorstander van "lijfstraffen". Maar op uw knieën in de hoek vind ik geen lijfstraf. De telefoonboeken laat ik achterwegen.
Bij mijn zoontje is het voorlopig afzondering indien hij erover gaat. Mijn petekind heeft in zijn kinderjaren wel eens op zijn knieën gezeten. En dat zal ik bij mijn zoonook doen indien ik dat later nodig acht.

Waar ik absoluut niet voor te vinden ben is een pak slaag. Een tik kan, maar echt slaan is geen oplossing. Heb ik ook nooit gehad omdat dit gewoonweg niet werkt.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Zoo-discipline Topic

Bericht door Dbelgian »

maar je kan het wel doortrekken naar alle zoos, Limburg_Vooruit.

ik heb gezien: kind van 4 moet plassen in zoo Antwerpen, aan wie de zoo kende tot voor de verbouwingen, de oude paardenkastanje, aan de achterkant van restaurant Flamingo, op het grasperkje rond die boom liet mama het jongetje in volle glorie plassen, 10 meter om aar de toiletten van restaurant Flamingo te gaan en 10 meter om naar de toileten aan de fietsenstalling te gaan

Verder zie je nog van de oude generatie abonees regelmatig de papegaaiachtigen nootjes toestoppen.
Sommige mensen gooien zelfs droge kattenvoeding bij de grote katten zoals jaguars.

Laatst zag ik en jongen iets eetbaars naar Zebra Lobito gooien, ik wist dat er iemand van het verzorgend team in de buurt een hok aan het uitkuisen was en ben het dan ook maar gaan vertellen, bleek achteraf dat het om brood ging.

toen nog geen hekjes stonden aan de roofvogel gaanderij boven, 1 een kindje dat het hek van de monniksgieren vastpakte op 2 m van een gierenbek
en aan hetzelfde verblijf een abonnee die tot tegen de kooi ging staan om een oede foto te kunnen maken met ijn GSM.

In Planckendael durven kinderen wel doen alsof ze de bonobo' een deel van hn broodje geven waarna de bonobo's echt beginnen te bedelen

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Zoo-discipline Topic

Bericht door Limburg vooruit »

Ok, gaan we lekker hier verder.

Ik maak altijd een opmerking als ik iets zie dat niet door de beugel kan.

Zo maakte ik in Olmen zelfs ruzie met een bezoeker die het leuk vond om zijn hond de leeuwen op te doen fokken. Hij vond het zo leuk dat die leeuw buiten zijn zinnen was door zijn hond.
Heb toen de opmerking gemaakt dat hij moest stoppen of dat hij en de hond de leeuw van zeer kortbij ging bekijken. Ik heb wel 1 voordeel, ben groot en struis en er zijn er niet veel die daartegen durven in te gaan.

Bij de beren in Olmen heb ik ooit een kind net kunnen vastnemen of hij lag bij de beren en wolven!! Die was niet zelf op die omheining geraakt hoor, en dat heeft die moeder ook geweten. Ik denk dat het de eerste en enige keer is dat ik echt razend geworden ben en er een hoop verwijten zijn gevallen.

Gelukkig zijn dat 2 voorbeelden in de uiterste zin. Meestal blijft het bij een opmerking en kijken die mensen je wel eens vreemd aan. Soms komt dan de vraag of ik er werk :lala
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Zoo-discipline Topic

Bericht door Gorilla Gust »

Limburg vooruit schreef:Moet er nu echt voor iedere discussie een topic open gedaan worden? Zolang loopt de discussie nu ook nog niet hé?
De grens is soms vaag... maar als die nood er is, kan je beter aan het beheer vragen of er geen topic kan worden aangemaakt. Op die manier kunnen we ook bepaalde posts verplaatsen.

Voorlopig kijken we even aan of dit topic levensvatbaar blijkt te zijn. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Elwing
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 444
Lid geworden op: 16 aug 2014, 18:28
Favoriete dierentuin: Avifauna

Re: Nieuwstopic Antwerpse Zoo (2015)

Bericht door Elwing »

Nu, ik heb nog niet veel nare dingen gezien in de Zoo. Als ik zie dat een kind dieren opzettelijk laat schrikken zeg ik daar op een vriendelijke manier iets van. Nog nooit problemen mee gekregen, alleen maar begrip. Ik denk dat we af moeten van dat "allemaal kleine ettertjes" idee. De Zoo is er voor iedereen maar vooral voor kinderen!

Gebruikersavatar
Harald
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:14

Re: Goed gedrag in de dierentuin?

Bericht door Harald »

Boomkangoeroe Mike schreef:lol daar kan ik van meespreken bij ons op het werk ben ik een van de koplopers i.v.m. klachtenmails ge moogt een kind bijna niks attent maken en zeker geen volwassene of uw baas krijgt al een klachtmail. Men baas tilt er dan ook nooit erg aan want hij weet maar al te goed als ik zie van wie de mail komt ik ZEKER ook de persoon zelf aanspreek en dan is die klep wel heel wat minder dan per mail als ze eens face to face komen te staan en dan nog mag je baas erbij staan. Voor men baas is het soms "een plezier" om zulke mails te krijgen zo ziet hij ook dat we ook ons werk doen....
????
Geen idee waar dit over gaat.
Leestekens misschien een idee?

Plaats reactie