Het grote 'entreeprijzen vergelijken & voordelen' topic

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic over de verhuizing van het dierenpark Emmen

Bericht door Limburg vooruit »

Als je bedenkt dat Pairi Daiza met Reuzenpanda's, wombats en zo'n 500 andere soorten 28€ kost is Emmen met haar 200 soorten zonder Reuzenpanda's en wombats zeker geen 30€ waart. Zelfs geen 20, sorry. En ook niet als ze wel zeekoeien ofzo gehad hadden.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Nieuwstopic over de verhuizing van het dierenpark Emmen

Bericht door aardvarkentje15 »

mss is de prijs een grote speculatie? of is er al een bevestiging dat dit de entreeprijs word?

ik zou persoonlijk dan liever wachten tot Zoo parc overloon (over een klein maandje) meer ontwikkeld is. die is veel goedkoper, en heeft ook nog ambitieuze plannen met o. a. leeuwen (off topic?).


dan is zoo amneville ook wel redelijk duur?: http://www.zoosite.nl/site/zoo/fra/amneville
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Het tarieventopic: hoe duur moeten Zoos zijn?

Bericht door Limburg vooruit »

Ik ben nog al snel geneigd om de inkomprijs om te zetten naar bedrag per diersoort. Als deze boven de 0,10€ per soort komt heb ik niet snel de neiging om te gaan.

Een dierenpark met 30 soorten dat 5€ inkom vraagt is in mijn mening veel te duur. Toch zal dit park snel bezoekers trekken want het kost maar 5€.
Een dierenpark zoals Pairi Daiza is duur, maar als je bedenkt wat je te zien krijgt kunnen ze gerust nog opslaan.

Antwerpen en Planckendael zijn in mijn ogen ook duur, ze zitten dan wel onder de 0,10€ per soort,maar gezien de subsidie's die jaarlijks in de zakken van de 30 leidinggevende verdwijnt zijn ze te duur. Ze kunnen met 20 leidinggevende minder ook perfect functioneren, en die hun loon gebruiken om de zoo terug voor iedereen betaalbaar te maken.


Zo en zo ligt de grens bij mij op 30€ ongeacht het aantal soorten.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Gorilla Gust »

Tsja... Velen vinden de Efteling met haar €39 al duur, maar langs de andere kant vragen bijvoorbeeld Europapark of Phantasialand ook wel al €45, en Disneyland Parijs al €47 (of €62 voor beide naast elkaar liggende parken). Prijzen zijn relatief, en hangen af met wat je het gaat vergelijken.

Afgaand op de prijzen van de grotere Belgische tuinen of de NVD tuinen kan je makkelijk rond €20 vragen voor middelgrote tuinen (Apenheul, avifauna, dierenrijk, Olmen, Ouwehans, Amersfoort ...) en rond de €25 (of meer) voor de grotere tuinen kan ook. Zeker voor Pari Daiza is dat in mijn ogen rechtvaardig kijkend naar wat het park kan bieden (meer dan een dierentuin, zonder te willen vergelijken).

Momenteel vind ik enkel Zoo Antwerpen en het Dolfinarium of Boudewijn Seapark (om ons tot de grotere te beperken) eerder wat naar de té prijzige kant. Maar op zich zijn ze allen nog min of meer te rechtvaardigen. Enkel de €30 die Wildlands volgend jaar wil vragen is volgens mij letterlijk 'te duur''. Maar mogelijk zakt ook hun prijs nog na de openingsjaren, net zoals in Dierenrijk Europa destijds. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Apenarend »

Ik zou 25 euro een verstandige prijs vinden voor Wildlands omdat het toch wel over een volledig nieuwe tuin gaat met aardig wat beleving.

Maar zelf toets ik zoals Limburgde inkomprijs ookwel af aan het aantal soorten dat er zit en/of aan de zeldzaamheden. En Wildlands mikt nu net op de mainstream dierentuindieren die je vrijwel overal kunt zien. Daarvoor ga ik niet naar het noorden rijden.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door aardvarkentje15 »

volgens het bouwblog zou de prijs ergens tussen de 26 en de 30 euro liggen, dus de prijs kan betaalbaarder worden...
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Gorilla Gust »

Tip: bezoek je Apenheul na 14.30 uur, dan ontvang je € 3,50 korting op je entreekaartje! Als "laatkomer" hoef je bovendien niets te missen: er zijn extra presentaties en je kunt tot maar liefst 18.30 uur genieten van het park en de apen!

Bestel je tickets hier: http://www.apenheul.nl/webwinkel/entreekaarten/

https://www.facebook.com/Apenheul/photo ... 79/?type=1
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Het tarieventopic: hoe duur moeten Zoos zijn?

Bericht door aardvarkentje15 »

Limburg vooruit schreef:Ik ben nog al snel geneigd om de inkomprijs om te zetten naar bedrag per diersoort. Als deze boven de 0,10€ per soort komt heb ik niet snel de neiging om te gaan.

Een dierenpark met 30 soorten dat 5€ inkom vraagt is in mijn mening veel te duur. Toch zal dit park snel bezoekers trekken want het kost maar 5€.
Een dierenpark zoals Pairi Daiza is duur, maar als je bedenkt wat je te zien krijgt kunnen ze gerust nog opslaan.

Antwerpen en Planckendael zijn in mijn ogen ook duur, ze zitten dan wel onder de 0,10€ per soort,maar gezien de subsidie's die jaarlijks in de zakken van de 30 leidinggevende verdwijnt zijn ze te duur. Ze kunnen met 20 leidinggevende minder ook perfect functioneren, en die hun loon gebruiken om de zoo terug voor iedereen betaalbaar te maken.


Zo en zo ligt de grens bij mij op 30€ ongeacht het aantal soorten.
ziezoo is slechts 6.50 p.p. met hun collectie (die nog flink gaat groeien) zeker zeer voordelig! ;)
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Erwino1991
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 feb 2015, 03:30
Favoriete dierentuin: Kölner Zoo
Locatie: Nijmegen

Re: Het tarieventopic: hoe duur moeten Zoos zijn?

Bericht door Erwino1991 »

aardvarkentje15 schreef:
Limburg vooruit schreef:Ik ben nog al snel geneigd om de inkomprijs om te zetten naar bedrag per diersoort. Als deze boven de 0,10€ per soort komt heb ik niet snel de neiging om te gaan.

Een dierenpark met 30 soorten dat 5€ inkom vraagt is in mijn mening veel te duur. Toch zal dit park snel bezoekers trekken want het kost maar 5€.
Een dierenpark zoals Pairi Daiza is duur, maar als je bedenkt wat je te zien krijgt kunnen ze gerust nog opslaan.

Antwerpen en Planckendael zijn in mijn ogen ook duur, ze zitten dan wel onder de 0,10€ per soort,maar gezien de subsidie's die jaarlijks in de zakken van de 30 leidinggevende verdwijnt zijn ze te duur. Ze kunnen met 20 leidinggevende minder ook perfect functioneren, en die hun loon gebruiken om de zoo terug voor iedereen betaalbaar te maken.


Zo en zo ligt de grens bij mij op 30€ ongeacht het aantal soorten.
ziezoo is slechts 6.50 p.p. met hun collectie (die nog flink gaat groeien) zeker zeer voordelig! ;)
En dat zullen ze ook na de uitbreiding zoveel mogelijk proberen te behouden.
Mijn kiekjes van wonderschone dieren aanschouwen: Hier klikken

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Gorilla Gust »

Aan de halve prijs naar Aquatopia?
http://shop.nieuwsblad.be/is-bin/INTERS ... edium=3kol

Of je zoekt (net zoals bij andere tuinen trouwens) naar kortingsacties in de folders van het plaatselijke toeristen-bureau (VVV-kantoor). Daar valt ook vaak wel wat te halen. :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Apenarend »

Gorilla Gust schreef:Aan de halve prijs naar Aquatopia?
http://shop.nieuwsblad.be/is-bin/INTERS ... edium=3kol

Of je zoekt (net zoals bij andere tuinen trouwens) naar kortingsacties in de folders van het plaatselijke toeristen-bureau (VVV-kantoor). Daar valt ook vaak wel wat te halen. :)
Ben er eigenlijk nog nooit geweest. Hoelang duurt een gemiddeld bezoekje?
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Limburg vooruit »

Apenarend schreef:
Gorilla Gust schreef:Aan de halve prijs naar Aquatopia?
http://shop.nieuwsblad.be/is-bin/INTERS ... edium=3kol

Of je zoekt (net zoals bij andere tuinen trouwens) naar kortingsacties in de folders van het plaatselijke toeristen-bureau (VVV-kantoor). Daar valt ook vaak wel wat te halen. :)
Ben er eigenlijk nog nooit geweest. Hoelang duurt een gemiddeld bezoekje?
Ik ben er 2x geweest, en ondanks mijn grote liefde voor vis ben ik er nooit langer dan anderhalf uur binnen geweest.
Ik vind dit aquarium zijn geld niet waard.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door seborga »

Ik ben er bij mijn eerste bezoek ruim twee uur geweest, maar ik ben eerder een trage bezoeker en lees ook de bordjes ...

Het is voor de liefhebbers wel een bezoekje waard, al is het ook geen 'must see' in zijn branche. Er zijn heel wat leuke elementen en het is erg educatief, al oogt het geheel vrij kitsch. Over de waarde van de soorten ga ik mij niet uitspreken, daarvoor ben ik niet genoeg thuis in die diergroep. Kunnen de kenners mij hier aanvullen?

Om on-topic te blijven: Aquatopia is inderdaad erg prijzig. Als volwassene betaal je € 14.95 aan de kassa, terwijl je voor € 5.55 extra de Ocean in Burgers' Zoo (Arnhem) kan bezoeken en er dan 40 hectare dierentuin bij krijgt. En eerlijk gezegd, kwalitatief zou je die twee niet met elkaar mogen vergelijken.

Maar desondanks is het zeker een bezoekje waard en je kan er de prijs van je ticket snel uithalen door aan te uitgang langs het rek met kortingkaarten te passeren. Je vindt er heel wat tickets (van enkele euro's korting tot halve prijs) van dierentuinen, van de Olmense Zoo en Monde Sauvage tot SBB en Dierenrijk.

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Gerald »

Artis verhoogt de prijzen per 1 januari:
3 t/m 9 jaar: 17,00 euro (nu 16,50)
vanaf 10 jaar: 20,50 euro (nu 19,95)

Combikaarten Artis / Micropia:
3 t/m 9 jaar: 23,50 euro (nu 23,00)
vanaf 10 jaar: 27,50 euro (nu 27,00)

Het lidmaatschap blijft ongewijzigd m.u.v. die voor 65-plussers die naar 62,45 euro gaat (nu 59,95)
3 t/m 17 jaar: 50,95 euro
18 t/m 64 jaar: 75,95 euro

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Limburg vooruit »

Dat zijn nog gaanbare prijzen vind ik. Zelfs na het optrekken van de inkom.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Gerald »

Limburg vooruit schreef:Dat zijn nog gaanbare prijzen vind ik. Zelfs na het optrekken van de inkom.
En dat terwijl de gemeente Amsterdam de subsidiekraan steeds verder dichtdraait. ;)

Johnny

Re: Nieuwstopic over de verhuizing van het dierenpark Emmen

Bericht door Johnny »

Limburg vooruit schreef:Als je bedenkt dat Pairi Daiza met Reuzenpanda's, wombats en zo'n 500 andere soorten 28€ kost is Emmen met haar 200 soorten zonder Reuzenpanda's en wombats zeker geen 30€ waart. Zelfs geen 20, sorry. En ook niet als ze wel zeekoeien ofzo gehad hadden.
Wildlands gaat meer bieden dan Pairi Daiza nu, dus beetje rare opmerking. Voor reuzenpanda's die op hun reet zitten bamboe te vreten gaan veel bezoekers ook geen 30 euro betalen na 2 jaar en voor wombats al helemaal niet. Jan Modaal komt voor olifanten, leeuwen etc. Niet voor zeldzaamheden.

Tenzij je orka's, dolfijnen, beluga's of walvishaaien hebt.

Maar in principe gaat Wildlands verschil maken in de beleving. Je hebt de rides, je hebt een mega-grote kas, waar je ook nog eens een jungle trail tussen de boomtoppen hebt, een spectaculaire zeeleeuwenshow, de show in het jungle theater, de dieren lijken bijna overal bij je te kunnen komen. Het wordt de 30 euro meer dan waard.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Limburg vooruit »

Gerald schreef:
Limburg vooruit schreef:Dat zijn nog gaanbare prijzen vind ik. Zelfs na het optrekken van de inkom.
En dat terwijl de gemeente Amsterdam de subsidiekraan steeds verder dichtdraait. ;)
Dus je ziet hé, het kan zonder die concurentievervalsing ook.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Gerald »

Limburg vooruit schreef:
Gerald schreef:
Limburg vooruit schreef:Dat zijn nog gaanbare prijzen vind ik. Zelfs na het optrekken van de inkom.
En dat terwijl de gemeente Amsterdam de subsidiekraan steeds verder dichtdraait. ;)
Dus je ziet hé, het kan zonder die concurentievervalsing ook.
Nou, als je het jaarverslag leest dan zie je dat ze nog echt niet helemaal zonder kunnen hoor! En hoezo concurrentievervalsing? Artis is een stichting zonder winstoogmerk...

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Limburg vooruit »

Gerald schreef:
Limburg vooruit schreef:
Gerald schreef:
Limburg vooruit schreef:Dat zijn nog gaanbare prijzen vind ik. Zelfs na het optrekken van de inkom.
En dat terwijl de gemeente Amsterdam de subsidiekraan steeds verder dichtdraait. ;)
Dus je ziet hé, het kan zonder die concurentievervalsing ook.
Nou, als je het jaarverslag leest dan zie je dat ze nog echt niet helemaal zonder kunnen hoor! En hoezo concurrentievervalsing? Artis is een stichting zonder winstoogmerk...
Ja, weet ik. Maar ik vind elke vorm van subsidie's naar dierenparken een concurentievervalsing. Er zijn tuinen zat die geen rooie cent krijgen en het volledig op eigen houtje moeten zien te redden.

Ofwel werk je een systeem uit dat ieder park in verhouding even veel krijgt (per officiële bezoeker bv.), ofwel geef je geen enkel park iets.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Plaats reactie