Het grote 'entreeprijzen vergelijken & voordelen' topic

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Harm

Re: Voordeelhoek

Bericht door Harm »

Een dagje Artis met de trein, dagretour + entreebewijs Artis voor € 29,-: http://www.spoordeelwinkel.nl/product/maart/artis

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door Gorilla Gust »

We hadden drie topics over entreeprijzen, deze zijn nu alle drie gefuseerd tot één groot topic (dit topic) welke het entreeprijzen-thema langs diverse inkijken kan behandelen. Zowel vergelijkingen, het verleden van de prijzen als ook de toekomst van de entreeprijzen in dierentuinen.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Harm

Re: Voordeelhoek

Bericht door Harm »

Entreebewijs Dierenpark Emmen inclusief friet, een snack en frisdrank voor € 14,95:
http://aanbieding.marktplaats.nl/deal/d ... YNRITIi0WW

Harm

Re: Voordeelhoek

Bericht door Harm »

Entreebewijs voor Sealife Scheveningen voor € 5,50 (alleen t/m morgen te koop!): http://aanbieding.marktplaats.nl/deal/o ... jnSxmjuSyD

Een dagje DierenPark Amersfoort met de trein, dagretour + entreebewijs voor € 25,-: http://www.spoordeelwinkel.nl/product/a ... amersfoort

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door Dbelgian »

Eigenlijk is de prijs van €22.5 voor Zoo Antwerpen best een schappelijke prijs, mijn broer is een verlengd weekend gelogeerd in Zeeland, ze hebben daar Neltje Jans bezocht en daar is de toegangsprijs immers ook al € 22,50.

(BTW Sharkmember, daar kan je een haaienkooi in, in hun blue reef-aquarium)

TWit894

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door TWit894 »

Ik vind het jammer dat je er zo over denkt. Dierentuinen zouden voor iedereen toegankelijk moeten kunnen zijn. Het is toch een vorm van educatie? Niet iedereen kan zo'n bedrag betalen.
De zoo van Antwerpen mag best een beetje duurder zijn als de Olmense zoo bv, maar dan denk ik aan een toegangsprijs van maximum 17euro, terwijl Olmen ondertussen ook al belachelijk hoge toegang vraagt (18)...

Sinds wanneer zijn de prijsstijgingen zo fel in dierentuinen?

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door Gorilla Gust »

TWit894 schreef:Sinds wanneer zijn de prijsstijgingen zo fel in dierentuinen?
Sinds ze vaker en vaker vergeleken worden met dagattracties zoals pretparken. En daar tel je vlug over de 30 euro neer voor een entreeticket. De keerzijde is wel dat de prijzen in pretparken vrij hoog zijn omwille van de vele (sucssesvolle) kortingsacties. De vele kortingen moeten immers ook op een of andere manier betaald worden.

Wat mij betreft is dat gewoon een ongezonde tendens, die hopelijk niet afzakt naar de dierentuinwereld...
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door Gerald »

Ik weet niet hoe het met de Belgische dierentuinen is maar als je in Nederland op Marktplaats zoekt op "dierentuin", of "dierenpark" kom je enorm veel kortingskaarten tegen! Blijkbaar wordt er veel korting verleend en dat betekent dat iemand die daar gericht naar zoekt met enkele euro's korting p.p. een dierentuin kan bezoeken.

Zo kreeg ik van een collega twee bonnen van de MacDonalds voor een 2e kaartje gratis bij 13 dierenparken waaronder Ouwhands, Antwerpen, Amersfoort, Emmen en Planckendael.

Kijk, dat scheelt al heel snel een paar tientjes!

Wat ik maar zeggen wil: als die kortingen er niet waren zouden dan de prijzen ook kunnen dalen?

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door Gorilla Gust »

Gerald schreef:Wat ik maar zeggen wil: als die kortingen er niet waren zouden dan de prijzen ook kunnen dalen?
Volgens mij wel. Helaas lijkt het alsof de mensen pas naar een park (of dagattractie) willen komen indien ze denken een gouden zaak te kunnen doen. En door een kortingsactie raakt het publiek vrij snel verkocht.

Wellicht denken er mensen niet na over de eventuele extra's die men hierdoor (het uitje was immers goedkoop) gaat besteden in de horeca of souvenirshop. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

TWit894

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door TWit894 »

In België heb je toch niet zoveel kortingsacties? Ikzelf kom er toch nooit tegen :s

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door Gorilla Gust »

TWit894 schreef:In België heb je toch niet zoveel kortingsacties? Ikzelf kom er toch nooit tegen :s
Maar de Belgische markt spiegelt zichzelf wel aan de Nederlandse markt. Toch zeker Vlaanderen, daar beide regio's/ landen in eenzelfde (taal)doelgroep vissen...
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door Gerald »

Gorilla Gust schreef:
TWit894 schreef:In België heb je toch niet zoveel kortingsacties? Ikzelf kom er toch nooit tegen :s
Maar de Belgische markt spiegelt zichzelf wel aan de Nederlandse markt. Toch zeker Vlaanderen, daar beide regio's/ landen in eenzelfde (taal)doelgroep vissen...
Getuige ook de MacDonalds-aktie...

En je krijgt bij sommige Nederlandse abonnementen korting bij de KMDA-tuinen en dat werkt ook andersom heb ik begrepen. Antwerpen geeft korting bij Artis en Gaia

Gebruikersavatar
black-star
Laafsekikker Moderator
Laafsekikker Moderator
Berichten: 1842
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:12
Favoriete dierentuin: te veel
Locatie: Thuis

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door black-star »

TWit894 schreef:In België heb je toch niet zoveel kortingsacties? Ikzelf kom er toch nooit tegen :s
Kom jij nooit in winkels/supermarkten.... ;)

Harm

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door Harm »

TWit894 schreef: Sinds wanneer zijn de prijsstijgingen zo fel in dierentuinen?
Daar is onderzoek naar gedaan:

In Nederland steeg de prijs van musea en dierentuinen met gemiddeld 50% tussen 2002 en 2012, terwijl de inflatie 19% bedroeg: http://www.ing.nl/nieuws/nieuws_en_pers ... urder.aspx

In België is de prijs van Zoo Antwerpen, Planckendael en Olmense Zoo gemiddeld met 82% gestegen tussen 2002 en 2012: http://nieuws.vtm.be/binnenland/2013010 ... r-geworden

Gebruikersavatar
black-star
Laafsekikker Moderator
Laafsekikker Moderator
Berichten: 1842
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:12
Favoriete dierentuin: te veel
Locatie: Thuis

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door black-star »

Amai, een waarschuwing vooraf was wel op zijn plaats geweest.
50% en 82% is toch niet een klein beetje...

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door Dbelgian »

in het "Lekker doen!" Boekje van Dirk (van den broeck) Bas en Digros, zit nu een kortingsbon voor Hoenderdaell, 1 betalende gast 1 gratis binnen. (niet dat ik die gebruik)

Met KMDA-abo heb je 2x gratis Artis & Blijdorp en 1x Gaia.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door Limburg vooruit »

black-star schreef:Amai, een waarschuwing vooraf was wel op zijn plaats geweest.
50% en 82% is toch niet een klein beetje...
Nee dat is waar, maar mag ik er even op wijzen dat de diesel tussen 2002 en nu van 0.51€ naar 1,37€ is gegaan of een steiging met 138% . En dat is maar 1 voorbeeld om aan te tonen dat het leven veel duurder is geworden dan vaderke staat ons wil doen geloven.

Over de prijsstijgingen van de inkom kan ik maar 1 ding zeggen: ver over de grens van het normale.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Hippo

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door Hippo »

Limburg vooruit schreef:Nee dat is waar, maar mag ik er even op wijzen dat de diesel tussen 2002 en nu van 0.51€ naar 1,37€ is gegaan of een steiging met 138% . En dat is maar 1 voorbeeld om aan te tonen dat het leven veel duurder is geworden dan vaderke staat ons wil doen geloven.

Over de prijsstijgingen van de inkom kan ik maar 1 ding zeggen: ver over de grens van het normale.
Jou voorbeeld van de prijsstijging van diesel en dat het leven in het algemeen duurder is geworden, wilt dus ook zeggen dat het dat ook is geworden voor de dierentuinen. Logisch dat zij dat moeten doorrekenen in hun eigen prijzen. Zij moeten ook de vaste kosten kunnen blijven betalen.

Gebruikersavatar
black-star
Laafsekikker Moderator
Laafsekikker Moderator
Berichten: 1842
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:12
Favoriete dierentuin: te veel
Locatie: Thuis

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door black-star »

Limburg vooruit schreef:En dat is maar 1 voorbeeld om aan te tonen dat het leven veel duurder is geworden dan vaderke staat ons wil doen geloven.
Dat klopt.
In Nederland zeiden we altijd 'ze hebben de guldenteken veranderd in euroteken'.
Dat wilde dus simpel gezegd zeggen dat het dubbel zo duur geworden was.
Dat is dan nog altijd 50% en geen 82% :D

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Entreeprijzen, heden-verleden en in de toekomst

Bericht door Dbelgian »

maar je mag luxe-producten (waartoe brandstoffen en ontspanningsmogelijkheden) eigenlijk niet vergelijken met de noodzakelijke dingen.

Plaats reactie