Het grote 'entreeprijzen vergelijken & voordelen' topic

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:
Gerald schreef:
Limburg vooruit schreef:
Gerald schreef:
Limburg vooruit schreef:Dat zijn nog gaanbare prijzen vind ik. Zelfs na het optrekken van de inkom.
En dat terwijl de gemeente Amsterdam de subsidiekraan steeds verder dichtdraait. ;)
Dus je ziet hé, het kan zonder die concurentievervalsing ook.
Nou, als je het jaarverslag leest dan zie je dat ze nog echt niet helemaal zonder kunnen hoor! En hoezo concurrentievervalsing? Artis is een stichting zonder winstoogmerk...
Ja, weet ik. Maar ik vind elke vorm van subsidie's naar dierenparken een concurentievervalsing. Er zijn tuinen zat die geen rooie cent krijgen en het volledig op eigen houtje moeten zien te redden.

Ofwel werk je een systeem uit dat ieder park in verhouding even veel krijgt (per officiële bezoeker bv.), ofwel geef je geen enkel park iets.
Dat is een bijzonder slecht en geldverslindend systeem, zie de cultuursector.

Straks begint iedereen een dierentuintje omdat er wat geld te rapen valt.

Ben zelf nergens voorstander van subsidies op algemene basis; liever projectgebonden of om andere specifiek omschreven redenen.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Dbelgian »

om ff hier op in te gaan, dit jaar ben ik ook tot in pairi daiza geraakt, we hebben er niet alles kunnen zien, omdat het gewoonweg te groot is (en nu nog groter) (of omdat het slecht bewegwijzerd is). als je daar nu echt goedkoop wilt zijn en alles wil zien, koop je een week voor je bezoek online een abonnement, dagticket 28€, stel dat je nog eens wil gaan om de rest te zien, zou dat samen al een 56€ zijn (prijs van abonnement aan het loket) terwijl je daar 2€ korting krijgt als je het online koopt. Maar , omdat je niet alles kan zien op een dag vind ik 28€ te duur, als je een ticket koopt belooft de klant zich aan de huisregels te houden maar evengoed belooft de aanbieder van het ticket dat je alle dieren zou moeten kunnen zien en als je dan gewoon tijd tekort hebt ...

-edit- ik vergeet de kosten voor trein en /of parking nog
https://www.pairidaiza.eu/nl/abonnement

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Limburg vooruit »

Dbelgian schreef:om ff hier op in te gaan, dit jaar ben ik ook tot in pairi daiza geraakt, we hebben er niet alles kunnen zien, omdat het gewoonweg te groot is (en nu nog groter) (of omdat het slecht bewegwijzerd is). als je daar nu echt goedkoop wilt zijn en alles wil zien, koop je een week voor je bezoek online een abonnement, dagticket 28€, stel dat je nog eens wil gaan om de rest te zien, zou dat samen al een 56€ zijn (prijs van abonnement aan het loket) terwijl je daar 2€ korting krijgt als je het online koopt. Maar , omdat je niet alles kan zien op een dag vind ik 28€ te duur, als je een ticket koopt belooft de klant zich aan de huisregels te houden maar evengoed belooft de aanbieder van het ticket dat je alle dieren zou moeten kunnen zien en als je dan gewoon tijd tekort hebt ...

-edit- ik vergeet de kosten voor trein en /of parking nog
https://www.pairidaiza.eu/nl/abonnement
Deze redenering volg ik niet.

Er zijn tuinen zat die je op 1 dag niet gezien krijgt, ik denk aan Walsrode, Berlijn (beide tuinen), Safarie beekse bergen, ...

Het feit dat Pairi Daiza haar abbo's zo laag houd heeft een reden hé. Ze weten zelf ook dat het bijna onmogelijk geworden is om alles in 1 dag te zien. Er is sprake van overnachtingsmogelijkheden op termijn, iets wat ik zeker toejuich.

@ apenarend, om te stellen dat dit niet betaalbaar is om alle tuinen te financieren vind ik ver gezocht. Zeker als je zegt dat dan iedereen een dierentuin gaat opennen om subsidie's te verkrijgen.
Ten eerste kost dit stukken van mensen voordat je uw vergunning hebt. Ik heb het met subsidie's enkel over erkende dierenparken hé.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Gerald »

En we moeten het ook niet overdrijven; in Nederland zijn er niet veel dierenparken die subsidie krijgen. Dat zijn in ieder geval Blijdorp en Artis en Emmen is een beetje een verhaal apart maar ook daar zit veel overheidsgeld in. De meeste particuliere dierentuinen zullen voor hun exploitatie weinig tot niets krijgen vermoed ik. Subsidies voor onderhoud en restauratie van historische gebouwen rekening ik in dit verhaal niet mee, die kan in principe iedereen aanvragen maar heeft niets met de feitelijke exploitatie te maken.

Daarbij moeten we voor Artis ook nog rekening houden met het feit dat de gemeente Amsterdam in het verleden veel bemoeienis met het bestuur heeft gehad en er dus mede vanuit de historie een soort van morele verplichting is om Artis te steunen.

Uit het jaarverslag 2014:
De gemeente Amsterdam was in 2007 de eerste partner die het vertrouwen uitsprak in de plannen van Artis om te investeren in ruimte voor dieren en planten, in educatie en in erfgoed. De gemeente Amsterdam vertaalde haar lange termijn-commitment in een eenmalige extra subsidie van 15 miljoen euro. De gemeente herkende in de plannen de bijdrage die deze zouden leveren aan het groene en het economische klimaat van Amsterdam.
De gemeente Amsterdam ondersteunt Artis ook met een jaarlijkse instandhoudingssubsidie. Daarnaast steunt het stadsdeel Centrum van de gemeente Amsterdam de gedragsverrijkingsprojecten van Artis.
De gemeente Amsterdam verstrekt, als bijdrage in de onderhoudskosten van terreinen en opstallen alsmede in de exploitatielasten, een subsidie via het zogenaamde budgetfinancieringprincipe.*
* De Gemeente Amsterdam is eigenaar van het Artis-terrein

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Dbelgian »

Limburg_Vooruit, het kan ook en andere reden hebben dat ze de abonementen zo goedkoop houden, Eric Domb is nog altijd zakenman en zit in over de lokale economie, als je dus je adresgegevens aan Pairi daiza geeft kan het goed zijn dat in de kleine lettertjes staat dat ze je adres aan een erde partij mogen meedelen en in sommige gevallen verkopen, zo heeft de KMDA volgens mij een samenwerking met landal green parks.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Gorilla Gust »

Dbelgian schreef:Limburg_Vooruit, het kan ook en andere reden hebben dat ze de abonementen zo goedkoop houden, Eric Domb is nog altijd zakenman en zit in over de lokale economie, als je dus je adresgegevens aan Pairi daiza geeft kan het goed zijn dat in de kleine lettertjes staat dat ze je adres aan een erde partij mogen meedelen en in sommige gevallen verkopen, zo heeft de KMDA volgens mij een samenwerking met landal green parks.
Dat is een wel heel vergezochte redenering voor het laag houden van de abonnementsprijzen. Te vergezocht zelfs in mijn ogen... :sssst:


@Johnny, vergeet de aantrekkingskracht van de reuzenpanda, en vooral het imago dat het WWF er van maakte, niet... Reuzenpanda's lokken mensen naar de dierentuin, steeds weer. Niet alleen de standaard olifant, giraf of leeuw doet een gezin naar de dierentuin afreizen. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef: @ apenarend, om te stellen dat dit niet betaalbaar is om alle tuinen te financieren vind ik ver gezocht. Zeker als je zegt dat dan iedereen een dierentuin gaat opennen om subsidie's te verkrijgen.
Ten eerste kost dit stukken van mensen voordat je uw vergunning hebt. Ik heb het met subsidie's enkel over erkende dierenparken hé.

Ik vrees dat er werkelijk geen enkel voorbeeld te vinden van daar waar de overheid tussenkomt via subsidies, tegemoetkomingen, etc. het aantal ontvangers niet toeneemt. Denk aan om het even wat, theatergroepen, isolatie, restauratiepremies, tegemoetkomingen in de sociale zekerheid voor bepaalde ziekten, etc. Het is des mensen denk ik. Het enige wat de overheid kan doen om ontsporingen van het budget te vermijden is maximumbudgetten voorzien, en de regel op=op te hanteren. Maar dan zijn er altijd mensen die zich oneerlijk behandeld voelen.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Dbelgian »

PyongYang Zoo

Johnny

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Johnny »

Gorilla Gust schreef:
Dbelgian schreef:Limburg_Vooruit, het kan ook en andere reden hebben dat ze de abonementen zo goedkoop houden, Eric Domb is nog altijd zakenman en zit in over de lokale economie, als je dus je adresgegevens aan Pairi daiza geeft kan het goed zijn dat in de kleine lettertjes staat dat ze je adres aan een erde partij mogen meedelen en in sommige gevallen verkopen, zo heeft de KMDA volgens mij een samenwerking met landal green parks.
Dat is een wel heel vergezochte redenering voor het laag houden van de abonnementsprijzen. Te vergezocht zelfs in mijn ogen... :sssst:


@Johnny, vergeet de aantrekkingskracht van de reuzenpanda, en vooral het imago dat het WWF er van maakte, niet... Reuzenpanda's lokken mensen naar de dierentuin, steeds weer. Niet alleen de standaard olifant, giraf of leeuw doet een gezin naar de dierentuin afreizen. ;)
Klopt. Maar panda's verliezen vaak snel hun aantrekkingskracht, na een aantal jaren zijn ze eerder een last dan een lust. Het is wel een van de weinige soorten waarmee je de massa binnenkrijgt.
Gerald schreef:
Limburg vooruit schreef:
Gerald schreef:
Limburg vooruit schreef:Dat zijn nog gaanbare prijzen vind ik. Zelfs na het optrekken van de inkom.
En dat terwijl de gemeente Amsterdam de subsidiekraan steeds verder dichtdraait. ;)
Dus je ziet hé, het kan zonder die concurentievervalsing ook.
Nou, als je het jaarverslag leest dan zie je dat ze nog echt niet helemaal zonder kunnen hoor! En hoezo concurrentievervalsing? Artis is een stichting zonder winstoogmerk...
Artis mag dan een stichting zijn, ze opereren op de attractiemarkt, net als alle andere dierenparken. En als je subsidie krijgt en kunt investeren waar je collega's dat niet kunnen en zo je bezoekersaantal omhoog krikt of stabiel weet te houden is dat zeker concurrentievervalsing te noemen. En des te minder subsidie ze ontvangen, des te commercieler moeten ze gaan worden.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Limburg vooruit »

In vergelijk met de meeste parken verhoogd Olmen haar toegangsprijs voor het 3de jaar op rij niet.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Gorilla Gust »

Nog tot 31/01/2017 kan je aan een promo-prijs een abonnement voor het Belgische Safaripark Monde Sauvage aanschaffen. We kijken alvast even met jullie mee naar de voordelen. :)

http://www.mondesauvage.be/img/pdf/pass2016.pdf
Steeds weer onderweg enzo(o)!

seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door seborga »

Hallo allemaal

Weten jullie welke voordelen je allemaal hebt met een Pairi Daiza abonnement?

Erwino1991
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 feb 2015, 03:30
Favoriete dierentuin: Kölner Zoo
Locatie: Nijmegen

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Erwino1991 »

seborga schreef:Hallo allemaal

Weten jullie welke voordelen je allemaal hebt met een Pairi Daiza abonnement?
Een heel jaar toegang tot het park!!

Ik weet verder alleen dat je 50% korting krijgt op de Efteling en Phantasialand (aangezien ik die ook interessant vind) en volgens mij zit er nog iets bij voor de Grotten van Han.

T is trouwens verder ook heel makkelijk te vinden op de site: https://www.pairidaiza.eu/nl/abonnement
Mijn kiekjes van wonderschone dieren aanschouwen: Hier klikken

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Gorilla Gust »

DoeZoo en Zeehondencentrum Pieterburen samen bezoeken?Koop dan een combiticket voor € 11,50 (normaal € 14) verkrijgbaar aan de kassa's of op www.zeehondencentrum.nl/doezoo.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Gorilla Gust »

Koop nu je Apenheul seizoenkaart 2018 en betaal geen € 39,- maar slechts € 27,50 p.p.! Kinderen van 3 t/m 12 jaar betalen € 25,- p.p. Deze actie is geldig t/m 31 oktober 2017. Je bestelt je seizoenkaart via hun webwinkel.

Met de Apenheul seizoenkaart krijg je onbeperkt toegang tot Apenheul van 14 april t/m 4 november 2018. Bovendien krijg je korting op heel veel dagjes uit, zoals WILDLANDS Adventure Zoo Emmen, Ouwehands Dierenpark en Julianatoren!

https://www.apenheul.nl/plan-je-bezoek/seizoenkaarten/#/
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Abonnementen Nederlandse dierentuinen

Bericht door rick04 »

Hallo allemaal, volgend jaar krijg ik een studenten-ov en dan wil ik er ook een dierentuinabonnement bij om lekker veel parken in Nederland te bezoeken in mijn vrije uren. Ik ben daarom gaan uitzoeken en ik heb nog een onduidelijkheid; Wat zijn de kortingen op andere dierentuinen bij een abonnement op de Apenheul en Dierenpark Amersfoort?
You can find me in the zoo :)

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Abonnementen Nederlandse dierentuinen

Bericht door Apenarend »

Bij mijn dierentuinrondreis doorheen NL in 2009 was de interessantste optie een abo op Overloon. Is wel 10 jaar geleden natuurlijk en ik zou nog eens moeten opzoeken of ik toen ook geen abo op KMDA had (met gratis toegang tot Artis en Blijdorp).
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Limburg vooruit »

Ik was net op de site van Planckendael en Antwerpen, wou volgende week eens gaan. De inkom is momenteel €31,00!?! Dat is er dus zwaar over vind ik. Je zou denken dat ze hun prijzen laten zakken met deze crisis om volk te trekken, hier doen ze er nog eens €3,00 bij.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Gorilla Gust »

Limburg vooruit schreef:
04 aug 2020, 11:22
Ik was net op de site van Planckendael en Antwerpen, wou volgende week eens gaan. De inkom is momenteel €31,00!?! Dat is er dus zwaar over vind ik. Je zou denken dat ze hun prijzen laten zakken met deze crisis om volk te trekken, hier doen ze er nog eens €3,00 bij.
Voordeeltickets zijn sinds kort wel weer toegelaten, maar let wel... je moet je voordeelcode op voorhand per mail opvragen bij hen. Last-minute boeken aan voordeel zit er dus niet direct bij, wees er op tijd bij! ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Entreeprijzen, vergelijken & voordelen

Bericht door Apenarend »

31 euro is te zot voor woorden aangezien er toch wel een en ander niet toegankelijk is.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Plaats reactie