Het grote 'entreeprijzen vergelijken & voordelen' topic

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Re: Voordeelhoek

Bericht door seborga »

Harm schreef:
seborga schreef:Waarschijnlijk niet vanuit België?
Je kunt een kaartje kopen voor Roosendaal (eerste station NL) en dan met dit kaartje reizen. Dat scheelt nog € 16,- + entreekaart Burgers'.
Interessant ... En is dat treinticket heen en terug?

Harm

Re: Voordeelhoek

Bericht door Harm »

seborga schreef:
Harm schreef:
seborga schreef:Waarschijnlijk niet vanuit België?
Je kunt een kaartje kopen voor Roosendaal (eerste station NL) en dan met dit kaartje reizen. Dat scheelt nog € 16,- + entreekaart Burgers'.
Interessant ... En is dat treinticket heen en terug?
Ja, het is een dagretour.

seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Re: Voordeelhoek

Bericht door seborga »

Dan zak ik binnenkort toch eens af naar Arnhem. Jammer dat ik de 15de niet kan.

Gebruikersavatar
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2792
Lid geworden op: 23 okt 2011, 20:34
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Locatie: Vlaanderen

Re: Abonnementen

Bericht door Boomkangoeroe »

Ik heb nog een vraagje aan de mensen die al langer lid zijn van KMDA.
Zelf ben ik in het bezit van een abbonnement sins dit jaar wordt er dan vanuit gegaan vanuit de KMDA zelf dat je je abonnement verlengt of sturen zij daaromtrend ook nog een brief. Dit omdat ik hoorde dat je abonnement minder en minder kost gaanderweg je langer lid bent. En je ook een aantal voordelen meer krijgt zoals bv 2 gratis toegangskaarten voor een introduce die je meeneemt?

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14925
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Abonnementen

Bericht door Gorilla Gust »

Boomkangoeroe Mike schreef: Dit omdat ik hoorde dat je abonnement minder en minder kost gaanderweg je langer lid bent. En je ook een aantal voordelen meer krijgt zoals bv 2 gratis toegangskaarten voor een introduce die je meeneemt?
Dat eerste lijkt me zeer sterk... Maar het laatste klopt, dit krijg je vaak indien je voor een bepaalde datum je abonnement verlengd door middel van een overschrijving. Maar daar krijg enkele weken op voorhand nog vanuit de KMDA nog een brief over hoor. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Hippo

Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door Hippo »

Hupie, voor wie hem kent van de buren, wees me erop dat de nieuwe toegangsprijs €24 bedraagt in Planckendael voor 2013. Hiermee zitten ze op hetzelfde niveau als Pairi Daiza.

Voor het eerst is Planckendael ook duurder dan de ZOO van Antwerpen, welke nu €22,50 als toegangsprijs heeft. Planckendael wordt dus hoger ingeschat qua waarde voor de bezoeker.

Hippo

Re: Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door Hippo »

Hupie, voor wie hem kent van de buren, wees me erop dat de nieuwe toegangsprijs €22,50 bedraagt in de ZOO voor 2013.

Voor het eerst is Planckendael ook duurder dan de ZOO van Antwerpen, welke nu €24 als toegangsprijs heeft. Planckendael wordt dus hoger ingeschat qua waarde voor de bezoeker.

Gebruikersavatar
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2792
Lid geworden op: 23 okt 2011, 20:34
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Locatie: Vlaanderen

Re: Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door Boomkangoeroe »

Is ook zo hé toch zeker kwa oppervlakte en daar komen de mensen nu eenmaal liever, veel dieren, groot park en veel speelmogelijkheden voor de kids dat zoeken de grootouders en de jonge gezinnen met de kids en denk dat dit nog het grootste gedeelte is van de bezoekers op jaarbasis.

Gebruikersavatar
black-star
Laafsekikker Moderator
Laafsekikker Moderator
Berichten: 1842
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:12
Favoriete dierentuin: te veel
Locatie: Thuis

Re: Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door black-star »

Een prijsverhoging...., zijn ze daar nu echt tegen de molenwiek gelopen?
Ik mag toch hopen dat je nu een bon krijgt voor een gratis koffie of choco nu er zoveel gebouwen dicht zijn.

(hij heeft een klap van de molen gekregen. (=hij is niet goed meer bij zijn verstand)

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14925
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

€2.5 omhoog dus, best pittig als je met een gezin gaat naar de dierentuin. Gezien de prijs zet de KMDA deze dierentuin ook volop in in de "bezoekersaantallen-wedstrijd" tegen Pair Daiza? Dan vind ik het wel jammer dat wij niet van de bijzonder gunstige abonnementen kunnen genieten zoals hen...

Abonnement Pairi Daiza: € 37,00
Abonnement Planckendael + Zoo: € 95

Als de Planckendael en Antwerpen gelijk zouden beschouwen (wat ze zelf niet meer doen sinds vandaag), dan zou de abonnementsprijs voor één dierentuin van de twee toch ook al €47,5 zijn. Weliswaar met de kanttekening dat we de KMDA-tuinen winter en zomer betreden kunnen.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Hippo

Re: Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door Hippo »

Gorilla Gust schreef:€2.5 omhoog dus, best pittig als je met een gezin gaat naar de dierentuin. Gezien de prijs zet de KMDA deze dierentuin ook volop in in de "bezoekersaantallen-wedstrijd" tegen Pair Daiza? Dan vind ik het wel jammer dat wij niet van de bijzonder gunstige abonnementen kunnen genieten zoals hen...

Abonnement Pairi Daiza: € 37,00
Abonnement Planckendael + Zoo: € 95

Als de Planckendael en Antwerpen gelijk zouden beschouwen (wat ze zelf niet meer doen sinds vandaag), dan zou de abonnementsprijs voor één dierentuin van de twee toch ook al €47,5 zijn. Weliswaar met de kanttekening dat we de KMDA-tuinen winter en zomer betreden kunnen.
Vergeet ook niet dat ook het Serpentarium erbij zit als eigendom dat je al abo-houder vrij kan bezoeken. Ookal wordt deze niet zo bezocht zoals de ZOO of Planckendael.
Plus alle andere voordelen, maar daar is in het verleden al genoeg discussie over geweest ;) .

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door Gerald »

Dat zijn best forse prijzen!

Ter vergelijking:
Antwerpen versus Artis: Artis = 19,50 euro
Planckendael versus Burgers: Burgers = 19,00 euro
Of
Planckendael versus Blijdorp: Blijdorp = 21 euro

Zitten toch nog wel een paar eurootjes verschil in. :-\

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14925
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

In de plaats van een halve euro toeslag had ik toch eerder op een winterkorting gerekend zoals we reeds eerder hebben kunnen meemaken (er was in 2011 een algemeen wintertarief van €12,50 voor beide KMDA-tuinen). Meer zelfs, destijds kon je in Antwerpen de winterse dagen beter doorkomen dan nu het geval is door diverse werken...

Meer betalen voor koudere tenen dus. Ik begrijp wel dat prijzen geïndexeerd moeten worden, maar de beleving in de dierentuin zou die index toch ook mogen volgen. In de winter hebben we immers niet zo veel aan het vernieuwde zeehondenverblijf, of het panoramaperk...
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14925
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Hippo schreef: Vergeet ook niet dat ook het Serpentarium erbij zit als eigendom dat je al abo-houder vrij kan bezoeken. Ookal wordt deze niet zo bezocht zoals de ZOO of Planckendael.
Plus alle andere voordelen, maar daar is in het verleden al genoeg discussie over geweest ;) .
Volledig terecht, doch worden we nog steeds verplicht een abonnement voor drie tuinen te nemen. Als men dat min of meer zou kunnen opsplitsen wordt de prijs ook een stuk aantrekkelijker.

Het lijkt me toch nog steeds dat er voldoende mensen zijn die in hoofdzaak slechts één (of twee) van de drie tuinen gaat bezoeken. Voor hun is de meerwaarde aan de kassa niet perse die meerwaarde waard...

Toch? :sssst:
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Hippo

Re: Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door Hippo »

Gerald schreef:Dat zijn best forse prijzen!

Ter vergelijking:
Antwerpen versus Artis: Artis = 19,50 euro
Planckendael versus Burgers: Burgers = 19,00 euro
Of
Planckendael versus Blijdorp: Blijdorp = 21 euro

Zitten toch nog wel een paar eurootjes verschil in. :-\
Dat ligt dan aan de plaatselijke markt. Als je de prijzen van Nederland bekijkt zijn die inderdaad iets lager dan in België. Dus logisch dat de Nederlandse dierentuinen bij elkaar blijven rond de €20.
In België was Pairi Daiza de laatste jaren de duurste en nu doet Planckendael mee met die markt.

Zoieso zijn de meeste producten in België duurder dan in Nederland voor de consument. Veel Vlamingen gaan over de grens in Nederland hun boodschappen doen.
Dus ook de dierentuinen vallen duurder uit, zij moeten ook duurdere producten aankopen voor henzelf.

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4220
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door Dbelgian »

Gerald schreef:Dat zijn best forse prijzen!

Ter vergelijking:
Antwerpen versus Artis: Artis = 19,50 euro
Planckendael versus Burgers: Burgers = 19,00 euro
Of
Planckendael versus Blijdorp: Blijdorp = 21 euro

Zitten toch nog wel een paar eurootjes verschil in. :-\
hier zit niet echt een eerlijk vergelijk in daar de Nederlandse tuinen een tussenkomst krijgt in de lonen van de verzorgers dacht ik door de overheid. Verder zal er bij jullie ook een gunstiger tarief zijn voor de BTW.

verder, als er nog iemand zeurt over dat het eten duur is in de zoo en planckendael, vorige week in het centraal station bij zo'n noodles to go iets gegeten, zo'n doosje noodles kost 6 € wokschotel in het Flamingorestaurant kost om en bij de 10€ maar dan krijg je wel meer dan 2x zoveel en het is niet gemicrowaved om het je warm te kunnen serveren :)

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14925
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Dbelgian schreef: hier zit niet echt een eerlijk vergelijk in daar de Nederlandse tuinen een tussenkomst krijgt in de lonen van de verzorgers dacht ik door de overheid. Verder zal er bij jullie ook een gunstiger tarief zijn voor de BTW.
Dat lijkt me toch ook niet overal het geval, daar bijvoorbeeld Apenheul, Ouwehands en de Beekse Bergen geheel privaat zijn? Maar daar zullen de Nederlanders van dit forum wellicht een correcter antwoord op kunnen geven.

Maar in principe doet het er weinig aan toe, het is de prijs die de toerist moet gaan betalen het hem toch zal doen aan de kassa. En wat de toerist tot keuze's zal aanzetten. Anders mogen we ook niet gaan vergelijken met het traditioneel goedkopere Duitsland, waar de dierentuin toch ook best aardig wat te beiden hebben. Vergelijkingen die toch ook soms vallen op het forum, en die eigenlijk onvermijdelijk zijn. De inhoud van de portefeuille is wat telt op het einde van de rit.... nietwaar?

Maar een goede tip, neem een B-dagtrip naar Planckendael. Het kost weliswaar ook €24, maar je vervoer zit er bij inbegrepen! (geldig tot 28 feb. 2013) http://www.planckendael.be/?pid=1747&lang=NL
;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Hippo

Re: Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door Hippo »

Gorilla Gust schreef:Maar in principe doet het er weinig aan toe, het is de prijs die de toerist moet gaan betalen het hem toch zal doen aan de kassa. En wat de toerist tot keuze's zal aanzetten. Anders mogen we ook niet gaan vergelijken met het traditioneel goedkopere Duitsland, waar de dierentuin toch ook best aardig wat te beiden hebben. Vergelijkingen die toch ook soms vallen op het forum, en die eigenlijk onvermijdelijk zijn. De inhoud van de portefeuille is wat telt op het einde van de rit.... nietwaar?
Zoals ik hierboven al zei, zijn de meeste producten in België duurder dan in Nederland, dus ook begrijpelijker wijs de dierentuinen.
De uitstekende maar dure sociale en -gezondszorg van België moeten wel kunnen betaald blijven en iedereen moet zijn steentje bijdragen in hogere prijzen. Zelfs nu is er niet voldoede geld uit belastingen en BTW om alles te (blijven) betalen.

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4220
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door Dbelgian »

met een abonnement naar planckendael, trein in het weekend € 4.5 heen en terug (naar antwerpen-Centraal) Malinska boot heen en terug van aan het station tot planckendael € 3.50 (zonder kmda-abo € 6.25).
probleem dat de boot niet vaart tot maart :) maar je komt er ook met de lijn :p

Hippo

Re: Prijsvergelijking dierentuinen

Bericht door Hippo »

Dbelgian schreef:met een abonnement naar planckendael, trein in het weekend € 4.5 heen en terug (naar antwerpen-Centraal) Malinska boot heen en terug van aan het station tot planckendael € 3.50 (zonder kmda-abo € 6.25).
probleem dat de boot niet vaart tot maart :) maar je komt er ook met de lijn :p
Ik betaal zelfs maar €3,50 als ik in het weekend naar Planckendael ga :sssst: . En dat voor tram + trein + bus retour.

Plaats reactie