Haaien en Roggen topic

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
sharkmember

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door sharkmember »

Ik weet gerust hoor wat er zit daar :), maar is zeer vriendelijk van je, momenteel hebben ze in de rifaquarium, de grote, 2 zwartpuntrifhaaien (koppel), ? bruingebande bamboehaaien en 1 gevlekte bakerhaai :)

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door Dbelgian »

Nee, het echte rif, het hoge rif-aquarium, met de anemoontjes,... (het enkele-ruit-rifaquarium dus)

sharkmember

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door sharkmember »

Daar zit een bruingebande bamboehaai en een koraalkathaai :)

sharkmember

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door sharkmember »

Voor de middag ben ik eens langs geweest bij de Petco winkel, je zult misschien al wel weten voor welk :)

Vrouwelijke Port jacksonhaai
Afbeelding

Afbeelding
Is het geen schatje:)

Afbeelding
Hier zie je hoe klein ze nog is, kunnen tussen een meter of twee meter groot worden:)

Johnny

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door Johnny »

Gaaf. Weg met al die konijntjes en cavia's, dit is veel leuker :)

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door Dbelgian »

Sharkmember, dat bordje "verboden fotograferen" niet zien staan boven de koraalbakken? (gewoon een vraag omdat ik vroeger in het geheim foto's nam bij hen en het bordje verscheen wanneer ze de foto's en vragen van mij vonden :P)

sharkmember

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door sharkmember »

Lieve Dbelgian, het was allemaal in orde, want ze kende mij en wie ik was, mocht dat doen daar, want ze weten voor wie ik een hele grote boon heb. Mag steeds daar toe komen en weet alle informatie van :)

@Johnny: Het gedeelte zeewater daar is wel de moeite, maar het is daar nog wa slordig van organisatie, maar ze hebben maar weinig knaagdieren daar, meeste zijn vissen :). En aquarium met haai is groot genoeg, zitten nog schorpioenvis bij en nog iets oranje achtige vis.

TWit894

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door TWit894 »

Een haai van 2 meter? Zijn er mensen die dat bij hun thuis in goede omstandigheden houden?

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door Dbelgian »

TWit894 schreef:Een haai van 2 meter? Zijn er mensen die dat bij hun thuis in goede omstandigheden houden?
Er zijn ook mensen die de brilkaaimannen die zij nu en dan verkopen houden.

Gebruikersavatar
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2778
Lid geworden op: 23 okt 2011, 20:34
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Locatie: Vlaanderen

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door Boomkangoeroe »

ja oké ne brilkaaiman kunt ge bv nog houden in een grote serre met een vijver die groot genoeg is, maar denk niet dat er veel een aquarium hebben van die grote met zeewater en constant verwarmd.

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door Dbelgian »

een steur is van hetzelfde he :) die hebben koudwater nodig maar hebben altijd open oppervlakte water nodig om soms eens te gaan luchthappen. De roodstaartmeervallen waar ik in een eerdere post op doelde kan ook bijna geen enkele privepersoon houden, al bestaat er wel een priveemarkt voor.

sharkmember

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door sharkmember »

In een groot aquarium zoals aquatopia of Ocean of Oceanium, daar kunnen ze volwassen rond de 2 meter groot worden. Hoe groter het formaat, hoe groter de haai :)

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door Dbelgian »

Dat is een rondgaand misverstand van formaat, Sharkmember. En vis heeft een gemiddelde lengte net zoals de mens dat heeft sommigen zijn groter anderen kleiner. Een vis Moet altijd genoeg ruimte hebben, als de vis niet de benodigde ruimte heeft, zal hij kromgroeien, hij groeit dus eigenlijk naar waar hij plaats heeft. Zo had de Zoo tot voor de zomer een geadopteerde arowanna (verkopen ze ook nu en dan bij Petco als ze 20-30 cm zijn) ik heb ergens een foto van hem neergeplant, ik zoek hem even voor je......
Afbeelding

Ze hebben hem voor de zomer geëuthanaseerd omdat hij echt bijna niet meer vooruitkwam. Om diezelfde, waarschuwende, reden hebben ze ook die grote "blauwe haaitjes" in de zoo zitten, die verkopen ze als ze 4cm zijn aan 2.5€ gemiddeld niemand zegt erbij hoe groot ze werkelijk worden...

Johnny

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door Johnny »

Maar dit beest kost zo'n 850 euro. Dat koop je niet zomaar, je zorgt van tevoren wel dat je zo'n beest kunt houden.

En er zijn mensen die wel echt forse aquaria in huis hebben. Er zijn zelfs websites voor die mensen.

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door Dbelgian »

Zo'n dieren worden helaas nog steeds vooral in een impuls aangekocht.

Johnny

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door Johnny »

850 euro? Denk het niet hoor. Een jonge arowana zou nog een keer kunnen, maar een jonge haai, voor dat bedrag? Ech nie.

sharkmember

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door sharkmember »

Dbelgian, ik weet veel van vissen want had aquarium's in huis, en dit met zilverbarbelen en pangasiussen. Heb die klein gekocht en wist al te voren hoe groot ze werden, heb ze weggedaan als meer dan 30cm waren, om de werken van ons huis, moest die aquarium hier weg.

Er komt er terug één, maar voor haaien nu :).

Haaien groeien naar hun formaat hoe groot ze kunnen worden. In een soort aquarium groeien ze naar het volume ervan. Hoe groter het aquarium, hoe groter de haai :)

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door Dbelgian »

Dus als ge ze dan beu zijt, en ge brengt ze bv naar de zoo, dan levert ge daar dus ne haai af met een serieuze groeiachterstand, met andere woorden, een zwak dier...

sharkmember

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door sharkmember »

Ik ben ze ni beu, en zal ze zeker niet naar de zoo brengen, die pakken toch geen aan :). Als je soms over de vraag van als ik ze weg moest doen, dan heb je het mis hoor :), ik hou ze liever bij, had ne aquarium van 2m lang en 80cm hoog en diepte was 65. Groot aquarium, maar stond nu in de weg voor de verbouwingen die gaan komen.

En als ik een haai moest nemen, dan zou ik gewoon bamboehaaien pakken, die blijven mooi op lengte :). Ne verkoper zal aan mij niks verkeerd moeten vertellen over haaien of ne vis die ik weet, dat groeit goed :) snap je.

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Soorten haaien in Zoo's en Aquarium's :)

Bericht door Dbelgian »

arowannas adopteren ze graag hoor en ik denk haaien ook wel.

Plaats reactie