Vragen aan andere forumleden.

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door Gorilla Gust »

Het wildpark van de Grotten van Han en Forestia zijn een aanrader als je een wildpark wel kan waarderen....

Bouillon eigenlijk enkel een tip als je ook te vinden bent voor Pakawi. Op zich is de sfeer er leuk, maar qua verblijven is het veelal povertjes qua zowel afmetingen als stijl.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

rick04
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Favoriete dierentuin: Zoo Mulhouse

Bericht door rick04 »

Komende zomer ga ik naar Noordwest-Tsjechië toe, iemand ervaring of tips met/voor de volgende parken over betaling, parkeren, soorten, verblijven ect.:

Zoo Ústí nad Labem
Zoo Liberec
Zoo Děčín

En nog 3 Duitse tuintjes in de buurt;
Zoo Görlitz
Zoo Dresden
Zoo Zittau

Alvast bedankt ;)
Altijd aan het genieten van hoe mooi de natuur geschapen is.

Apenarend
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend »

Ik kan je zeker Dresden aanraden. Een zeer goede B-tuin in Duitsland: zeer interessante collectie, aardige tuin, enkele mooie verblijven en gebouwen. En trek zeker ook een tweetal uurtjes uit voor de mooie binnenstad. Parkeren kan je vlakbij de hoofdingang.

Zittau ken ik niet. Gorlitz is in se een zeer verzorgde boerderijtuin die de laatste jaren ook wat meer exotische soorten erbij heeft gekregen (goudkopleeuwaapje, perzische gazelle, etc.). Wellicht passeer je langs deze stad op weg naar Tsjechie? Anders zou ik je in de buurt eerder Hoyerswerda,Chemnitz of Cottbus aanraden.

Van de toegangs, parkeer en foodprijzen ga je niet dood gaan in Duitsland. Dresden is nu 13 euro en dat zal de duurste zijn.

Usti en Decin kan je op dezelfde dag doen, liggen amper 26 km uit elkaar (hoofdingangen) en Decin is een kleine tuin (6 ha).
Ondanks zijn beperkte oppervlakte heeft Decin wel veel interessante soorten: margay, jagoearoendi, oost- en west-kaukasische steenbokken, alfred herten, Negros varkens, kuifmakaken, Kamchatka bruine beren, Celebes grondduiven, markhors, 2 soorten paradijsvogels, hutia's, etc. Een fijnproeverslijstje, net als Usti overigens waar de collectie groter is en ook meer standaard soorten heeft (olifanten, giraffen, etc.)

Liberec nog nooit gedaan.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

rick04
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)

Bericht door rick04 »

Thx voor de tips! Heeft Dresden genoeg overdekt dat als er een regendag is en mijn ouders naar Dresden gaan en ik kan worden gedumpt bij de zoo?

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust »

In mijn beleving is het koala/ apengebouw het grootste overdekte gebouw, maar er zijn nog wel kleine overdekte zaken. Mits het niet de hele dag door met stortbuien valt... in mijn ogen zeker te doen!
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Bericht door Apenarend »

rick04 schreef:
16 jul 2020, 16:55
Thx voor de tips! Heeft Dresden genoeg overdekt dat als er een regendag is en mijn ouders naar Dresden gaan en ik kan worden gedumpt bij de zoo?
Mja, indien het zoals GG al aangeeft niet de ganse dag regent, kan je terecht in het Afrikahuis, het terrarium en het Professor Brandes Haus (Tropen/apenhuis). Verder het 'nachtdierenhuis' (Zoo under der Erde) en mogelijks is het roofdierenhuis ook nog binnenin te bezichtigen. Genoeg schuilmogelijkheden dus maar niet te vergelijken met de gebouwen in de topzoos.
Extinction is forever!

rick04
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)

Bericht door rick04 »

rick04 schreef:
08 jul 2020, 20:20
Komende zomer ga ik naar Noordwest-Tsjechië toe, iemand ervaring of tips met/voor de volgende parken over betaling, parkeren, soorten, verblijven ect.:

Zoo Ústí nad Labem
Zoo Liberec
Zoo Děčín

En nog 3 Duitse tuintjes in de buurt;
Zoo Görlitz
Zoo Dresden
Zoo Zittau

Alvast bedankt ;)
Door corona zien m'n ouders het helaas niet zitten om te gaan. Gelukkig heb ik ze kunnen overhalen voor in ieder geval één (misschien twee) park(en). Welke van deze parken hierboven zal ik dan kiezen?

Apenarend
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Bericht door Apenarend »

Afhankelijk van waar jullie logeren en wat jouw ouders bereid zijn te doen, zou ik het dubbelbezoek Usti-Decin doen.
Of je koppelt een bezoek Zoo Dresden aan een stadsbezoek. Ook dat is dagvullend.
Extinction is forever!

rick04
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)

Bericht door rick04 »

We staan op een camping in het Tsjechische dorpje Sluknov een uurtje rijden van Dresden. Morgen gaan we naar Dresden zodra de tuin open is. Daarna gaan we nog even een rondje Dresden doen met o.a. de Decathlon.

Interesse in een verslag van Dresden?

Apenarend
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Bericht door Apenarend »

rick04 schreef:
29 jul 2020, 14:41
We staan op een camping in het Tsjechische dorpje Sluknov een uurtje rijden van Dresden. Morgen gaan we naar Dresden zodra de tuin open is. Daarna gaan we nog even een rondje Dresden doen met o.a. de Decathlon.

Altijd.
Extinction is forever!

Renegade
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Contacteer:

Bericht door Renegade »

rick04 schreef:
29 jul 2020, 14:41

Ik denk dat er altijd wel een aantal mensen interesse hebben voor een dierentuinverslag, zeker als het een tuin op verdere afstand betreft waar velen van ons nog niet geweest of niet bekend mee zijn.

rick04
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)

Bericht door rick04 »

Oké, ik heb ook nog verslagen liggen van Zoo Mulhouse, Zoo d'Asson, La Montagne des Singes, Wildpark Gangelt en La volerie des Aigles, zal na de vakantie eens kijken of ik die dan ook hierop kan krijgen.

Plaats reactie