Vragen aan andere forumleden.

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door aardvarkentje15 »

Apenarend schreef:Zijn ze nu permanent open?
eeeeh... laten we zeggen zo´n 4 jaartjes nu? :p
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door aardvarkentje15 »

Erwino1991 schreef:
Limburg vooruit schreef:Ik denk niet dat er hier vaste bezoekers zijn van ziezoo. Kan verkeerd zijn,maar zie hier nooit foto's verschijnen.
Ik kom er wel af en toe, maar plaats niet overal mijn foto's.

De plattegrond met vernieuwingen staat nu achterin het park, stond op de grond tegen een nieuw bruin houten binnenverblijf aan.

Kamelenperk is inmiddels open en je ziet al duidelijk dat het park flink gaat groeien.

Ik heb alleen geen foto van het bord maar het is op meerdere plaatsen al voorbij gekomen volgens mij.
het kamelenverblijf beslaat zo´n beetje de hele achterzijde van de uitbereiding, afgezien van een zwijnenverblijf dat je in de toekomst zult passeren na het hyenaverblijf. in elk geval is de (toekomstige) dierencollectie echt iets voor ziezoo! stond er ook op wat er in dat verblijf komt?

p.s. qua collectie gaat ziezoo denk ik een beetje een mengelmoes worden van o.a. overloon en bestzoo, maar met een eigen karakter! ;)
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Erwino1991
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 feb 2015, 03:30
Favoriete dierentuin: Kölner Zoo
Locatie: Nijmegen

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door Erwino1991 »

Jazeker, elke dag van 10 tot 17
Mijn kiekjes van wonderschone dieren aanschouwen: Hier klikken

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door Gorilla Gust »

aardvarkentje15 schreef: p.s. qua collectie gaat ziezoo denk ik een beetje een mengelmoes worden van o.a. overloon en bestzoo, maar met een eigen karakter! ;)
Hoe zou jij hun 'eigen' karakter juist omschrijven? In vind het op dit moment vooral gewoon een mengelmoes zonder meer qua stijl... Maar dat is een probleem dat Olmen bijvoorbeeld ook zeer sterk kent. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door aardvarkentje15 »

Gorilla Gust schreef:
aardvarkentje15 schreef: p.s. qua collectie gaat ziezoo denk ik een beetje een mengelmoes worden van o.a. overloon en bestzoo, maar met een eigen karakter! ;)
Hoe zou jij hun 'eigen' karakter juist omschrijven? In vind het op dit moment vooral gewoon een mengelmoes zonder meer qua stijl... Maar dat is een probleem dat Olmen bijvoorbeeld ook zeer sterk kent. ;)
met eigen karakter bedoel ik dat ze diersoorten krijgen die uniek in nederland zijn, (sneeuwgeit, sneeuwpanter, maleise bonte marter, etc.) of die je vaak enkel in grote zoos ziet (manenwolf, steller-zeearend, wrattenzwijn, en de struisvogel, die is behalve in de grote parken enkel te zien in dierenpark sansjeszoo,die volgens mij geen vergunning heeft)

p.s. zouden ze die poema´s niet in best willen halen? (speculatie) :D
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door Limburg vooruit »

aardvarkentje15 schreef:
Gorilla Gust schreef:
aardvarkentje15 schreef: p.s. qua collectie gaat ziezoo denk ik een beetje een mengelmoes worden van o.a. overloon en bestzoo, maar met een eigen karakter! ;)
Hoe zou jij hun 'eigen' karakter juist omschrijven? In vind het op dit moment vooral gewoon een mengelmoes zonder meer qua stijl... Maar dat is een probleem dat Olmen bijvoorbeeld ook zeer sterk kent. ;)
met eigen karakter bedoel ik dat ze diersoorten krijgen die uniek in nederland zijn, (sneeuwgeit, sneeuwpanter, maleise bonte marter, etc.) of die je vaak enkel in grote zoos ziet (manenwolf, steller-zeearend, wrattenzwijn, en de struisvogel, die is behalve in de grote parken enkel te zien in dierenpark sansjeszoo,die volgens mij geen vergunning heeft)

p.s. zouden ze die poema´s niet in best willen halen? (speculatie) :D
Sorry,

maar hier ga ik niet mee akkoord. Ziezoo is een prachtige collectie diersoorten die je zelden ziet. Maar het is een park zonder karakter. De verblijven staan er lukraak door elkaar, er is geen deftige rondleiding en de verblijven zouden niet misstaan in een natuurhulpcentrum.
Maar als zoo heeft het park geen uitstraling.
Het zal de laatste jaren al wel iets gebeterd zijn,maar er is nog heel veel werk.

Let wel dat ik zeer veel respect heb voor wat de eigenaar doet, hij slaagt er vaak in binnen te halen waar andere parken niet aan beginnen of hun tanden op stuk bijten.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door aardvarkentje15 »

met de kooien (want dat zijn het eigenlijk) ben ik het wel idd met je eens! maar als je nu kijkt naar het kamelenverblijf, denk ik wel dat ze er flink op vooruit gaan! (dat is ook een echt ´´dierentuinverblijf´´) en ik had het met karakter enkel over de collectie, maar nu snap ik dat dat niet het enige is wat het karakter van een zoo bepaald! :D

overigens hoop ik dat ze, als de uitbereiding klaar is (zo´n 2018/2019?) dat ze in het oorspronkelijke park veel verblijven gaan renoveren (sommige verblijven hebben zelfs een betonvloer!)
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Black Rhino

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door Black Rhino »

Ik hoop dat er vroeg of laat een betere indeling komt met bijvoorbeeld werelddelen of klimaatzones. Ik vind dat een dierencollectie veel beter tot zijn recht komt als dieren die bij elkaar horen naast elkaar gezet worden (uitzondering voor stadsparken als Artis en de ZOO). Daarnaast hoop ik ze bij de toekomstige verblijven meer gaan werken met natuurgetrouwe materialen (kunstrots) en glas. Want naar mijn mening is een bijzonder dier als een nevelpanter of een sneeuwluipaard nóg mooier in een mooi verblijf. Dit is dan ook mijn grote struikelblok in bijvoorbeeld Berlijn Zoo, prachtige collectie maar verblijven om te huilen. En dan nog even over die Maleise bonte marter, die zit ook in Artis in het kleine zoogdierenhuis dus niet uniek in Nederland.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door Limburg vooruit »

Welke tuin heeft de grootste tropische serre? Burger zoo met de Burger's bush?

En is het constructief mogelijk om nog grotere serre's te bouwen dan de grootste nu?
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door aardvarkentje15 »

werelddelen was het plan, maar toen ik de indeling zag op het bord: was daar niet volledig meer sprake, het word meer een indeling met klimaatzones (steppe, regenwoud enz.) maar ook niet helemaal. en het oorspronkelijke park word niet meer Europees. ik denk overigens dat de verblijven wel natuurlijker worden (kijk maar naar het kamelenverblijf). ik hoop dan nu ook dat het nieuwe hyenaverblijf glas krijgt i.p.v. gaas.... we moeten denk ik gewoon wachten op betere foto´s van het ´´toekomstbord´´! ;)
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Erwino1991
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 feb 2015, 03:30
Favoriete dierentuin: Kölner Zoo
Locatie: Nijmegen

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door Erwino1991 »

Laatst met de avond opening van ZieZoo een leuk gesprek gevoerd met de eigenaar van het park. De nadruk komt inderdaad te liggen op mooie natuurlijke verblijven waarbij ook wordt gedacht aan de fotografen onder ons. De bouw van de uitbreidingen gaat misschien niet heel snel, als het maar mooi wordt is het motto. Het Zuid-Amerika deel van de uitbreiding moet echt een pareltje worden, maar verwacht dat niet binnen 2 jaar geopend. Hoewel de vijver voor de apeneilanden er al wel druk onder handen worden genomen.
Limburg vooruit schreef:Welke tuin heeft de grootste tropische serre? Burger zoo met de Burger's bush?

En is het constructief mogelijk om nog grotere serre's te bouwen dan de grootste nu?
Heb je de bouw van Wildlands in Emmen een beetje gevolgd?

Ik durf nu zelf nog niet te stellen of de Bush groter is als de Gondwana hal in Leipzig.
Mijn kiekjes van wonderschone dieren aanschouwen: Hier klikken

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:Welke tuin heeft de grootste tropische serre? Burger zoo met de Burger's bush?

En is het constructief mogelijk om nog grotere serre's te bouwen dan de grootste nu?
Ik denk dat het technisch niet zo'n groot probleem moet zijn, denk maar een overdekte voetbastadions, die zijn nog een stuk groter dan de bush of Gondwana. Maar budgettair betwijfel ik of het mogelijk is voor een zoo.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door aardvarkentje15 »

@Erwino1991 heb je ook foto´s van de avondopenstelling?
Laatst gewijzigd door aardvarkentje15 op 10 aug 2015, 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door aardvarkentje15 »

Erwino1991 schreef:Laatst met de avond opening van ZieZoo een leuk gesprek gevoerd met de eigenaar van het park. De nadruk komt inderdaad te liggen op mooie natuurlijke verblijven waarbij ook wordt gedacht aan de fotografen onder ons. De bouw van de uitbreidingen gaat misschien niet heel snel, als het maar mooi wordt is het motto. Het Zuid-Amerika deel van de uitbreiding moet echt een pareltje worden, maar verwacht dat niet binnen 2 jaar geopend. Hoewel de vijver voor de apeneilanden er al wel druk onder handen worden genomen.
dus we mogen in 2016 de gibbons en meerkatten verwachten? :D

p.s. sorry voor dubbelpost, citeren was eerst mislukt.
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door aardvarkentje15 »

ik wist tot op heden niet dat artis ook fossa´s heeft? (ik dacht dat alleen duisburg en valencia ze hadden?)
Laatst gewijzigd door Gorilla Gust op 23 aug 2015, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vraag en antwoorden hierop verplaatst
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Gebruikersavatar
Rafiaan
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 794
Lid geworden op: 24 jul 2013, 14:35
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Zoologischer Garten Köln

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door Rafiaan »

Ze worden in een twintig- à dertigtal dierentuinen gehouden in Europa, waarvan Artis de enige is in Benelux.

Hamerhaai
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 sep 2011, 21:34
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door Hamerhaai »

aardvarkentje15 schreef:ik wist tot op heden niet dat artis ook fossa´s heeft? (ik dacht dat alleen duisburg en valencia ze hadden?)
http://zootierliste.de

Daarnaast denk ik dat dit niet de plek is voor dit soort vragen.

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1323
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door aardvarkentje15 »

Hamerhaai schreef:
aardvarkentje15 schreef:ik wist tot op heden niet dat artis ook fossa´s heeft? (ik dacht dat alleen duisburg en valencia ze hadden?)
http://zootierliste.de

Daarnaast denk ik dat dit niet de plek is voor dit soort vragen.
inderdaad, het kon beter in ''vragen aan andere forumleden'' :doh:
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door Gorilla Gust »

Ik vergeef kleine fouten vrij moeiteloos... maar dit is niet de eerste keer. Daarom wil ik er even openlijk en duidelijk op wijzen dat het niet de bedoeling is dat we steeds berichten uit het officiële mededelingen topic moeten verplaatsen. :sssst: :battere:

Het mededelingen topic is bedoeld voor 'Mededelingen', 'forummeldingen' , 'forum opmerkingen' en 'technische problemen'. Niet voor mededelingen waar je heen gaat/ ging dit weekend, of welke dieren waar zitten.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Black Rhino

Re: Vragen aan andere forumleden.

Bericht door Black Rhino »

Gorilla Gust schreef:Ik vergeef kleine fouten vrij moeiteloos... maar dit is niet de eerste keer. Daarom wil ik er even openlijk en duidelijk op wijzen dat het niet de bedoeling is dat we steeds berichten uit het officiële mededelingen topic moeten verplaatsen. :sssst: :battere:

Het mededelingen topic is bedoeld voor 'Mededelingen', 'forummeldingen' , 'forum opmerkingen' en 'technische problemen'. Niet voor mededelingen waar je heen gaat/ ging dit weekend, of welke dieren waar zitten.
Ik neem aan dat alle berichten nu al zijn verplaatst? En dat DIT dus WEL de plek is voor dat soort vragen?

Plaats reactie