Dieren(tuin)-databases & statistieken topic

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Johnny

Re: Wereldprimeur?

Bericht door Johnny »

Theo schreef:Met flamingo's was Basel toch echt de eerste....
Ik zei toch, ze claimen het :p Niet dat het ook daadwerkelijk van hen is.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Wereldprimeur?

Bericht door Limburg vooruit »

Ola, dat is geen klein zeer hier. Had een soort of 5-10 verwacht voor de hele benelux. Zijn er nog?
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Wereldprimeur?

Bericht door zoofan »

Antwerpen
Uilenkopmeerkat, Agoeja, geelrugduiker, zuidelijke zee-olifant, grasparkiet,
Is in Antwerpen echt de eerste grasparkiet in Europa of in gevangenschap geboren? Dat zou ik geweldig vinden omdat dat nu zo'n wijdverspreide soort is.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Studbooks (inc online) en kweekprogramma's

Bericht door Limburg vooruit »

Kan iemand mij de aantallen en verhoudingen geven bij de bonobo's in Europa, desnoods via PB? Vind daar niets over terug en elke keer iemand ze op Zootierliste post worden ze er weer af gehaald, dit zal wel een reden hebben, weet ook niet waarom. Het is voor een privédocument op te maken over deze soort, de info word niet gedeeld met anderen.
Laatst gewijzigd door Gorilla Gust op 15 dec 2013, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: post verplaatst
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Theo

Re: Studbooks (inc online) en kweekprogramma's

Bericht door Theo »

@Limburg Vooruit, de info wordt op zootierliste verwijderd omdat het te veel werk zou zijn om de hele tijd up-to date te houden, data aan het eind van elk jaar voor een zoo kan dan weer wel.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Studbooks (inc online) en kweekprogramma's

Bericht door Limburg vooruit »

Theo schreef:@Limburg Vooruit, de info wordt op zootierliste verwijderd omdat het te veel werk zou zijn om de hele tijd up-to date te houden, data aan het eind van elk jaar voor een zoo kan dan weer wel.
En niemand hier kan mij helpen? Al is het met de aantallen alleen?
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Studbooks (inc online) en kweekprogramma's

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:
Theo schreef:@Limburg Vooruit, de info wordt op zootierliste verwijderd omdat het te veel werk zou zijn om de hele tijd up-to date te houden, data aan het eind van elk jaar voor een zoo kan dan weer wel.
En niemand hier kan mij helpen? Al is het met de aantallen alleen?
Vraag het eens aan de coördinator in Antwerpen?
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Olmen

Bericht door Limburg vooruit »

Volgens zootierliste zouden er alpenmarmotten in olmen moeten zitten. Iemand enig idee waar die zitten of welk dier ze bedoelen moest Olmen deze soort helemaal niet hebben. Ik ben ze inieder geval niet tegen gekomen bij mijn bezoek in November.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

ricky

Re: Olmen

Bericht door ricky »

Op zootierliste staat als bron een bezoek in 2008 én een bezoek in oktober 2013.
Als ze deze dieren al hebben, dan is het recent maar in 2008 zaten ze er zeker niet. Dus misschien iemand die prairiehondjes voor alpenmarmotten aanziet?

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Olmen

Bericht door Limburg vooruit »

Daar was ik ook al over aan het twijfelen.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Het grote statistiekentopic

Bericht door seborga »

In dit topic kan je ook al jou dierentuin-gerelateerd cijfermateriaal, ranglijsten en statistieken kwijt.

seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Re: Het grote statistiekentopic

Bericht door seborga »

Het is algemeen geweten dat de twee Berlijnse dierentuinen de soortenrijkste dierentuinen ter wereld zijn. Over plaats drie en verder is er echter niets te vinden. Weet er iemand een manier om dergelijk cijfermateriaal terug te vinden? (Zonder via Zootierliste.de van elke zoo de soorten te tellen ;) ).

Wie prijkt er bijvoorbeeld in de Benelux op één?

Theo

Re: Het grote statistiekentopic

Bericht door Theo »

Plzen is zonder twijfel de nr. 3 in Europa, ook Praag zal erg hoog staan. In Amerika zijn de Bronx en San Diego veruit de grootste, al heeft het Shed aquarium een soortendiversiteit vergelijkbaar met Berlijn (zou zelfs iets hoger liggen!).

De soortenaantallen zou je moeten kunnen opzoeken in het INternational Zoo Yearbook, maar dat is niet open access en best prijzig, al kan ik er op de uni wel in rondneuzen ;).

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Zootierliste

Bericht door Limburg vooruit »

Hey,

hebben jullie het ook dat er op zootierliste info die je geplaatst hebt weer verdwijnt? Ik begin er stilletjes genoeg van te krijgen. Ik plaats gewoon de aantallen van soorten bij de tuinen,deze aantallen zijn van soorten die ik hier op mijn pc heb staan en waarvan ik zelf probeer iedere transactie bij te houden. En deze verdwijnen keer op keer, terwijl ze bij vele andere soorten gewoon blijven staan.

Ik plaats ook geen vertrouwelijke informatie maar enkele dingen die iedereen kan zien bij en bezoek.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Theo

Re: Zootierliste

Bericht door Theo »

Dat is omdat het beleid van zootierliste is om er geen aantallen bij te zetten. Een uitzondering is het verwerken van jaarboekgegevens en dergelijke.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Database

Bericht door Limburg vooruit »

Zoals de meeste onder jullie wel weten 'had' ik een ruime al dan niet up to date database van vele diersoorten. Vooral zoogdieren,maar ook vogels en enkele reptielen en haaien.

Al deze documenten stonden op een externe schijf zodat bij een eventuele crash van mijn pc niet alle info weg was. Nu is gisteren het tegenovergestelde gebeurd en in die externe opslag gecrasht. Met andere woorden ben ik zogoed als alles kwijt, en is het niet te recupereren.

Nu was mijn vraag, zijn er hier leden die zelf ook database's hebben (al dan niet up to date) en die mij willen helpen om mijn bestanden terug bij elkaar te krijgen? Ik kan u enkel op voorhand al bedanken.

Wie eventuele bestanden wil overmaken mag mij via pb om mijn emailadres vragen.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Het grote statistiekentopic

Bericht door Apenarend »

Theo schreef:Plzen is zonder twijfel de nr. 3 in Europa, ook Praag zal erg hoog staan. In Amerika zijn de Bronx en San Diego veruit de grootste, al heeft het Shed aquarium een soortendiversiteit vergelijkbaar met Berlijn (zou zelfs iets hoger liggen!).

De soortenaantallen zou je moeten kunnen opzoeken in het INternational Zoo Yearbook, maar dat is niet open access en best prijzig, al kan ik er op de uni wel in rondneuzen ;).

Een zeer late reactie, maar de cijfers komen uit het IZY 2011:

Mammals: 1. Pilsen 241; 2. Tshwane Gauteng (Pretoria) 209; 3. San Diego192; 4. Berlin Tierpark 191; 5. Omaha 185; 6. Berlin Zoo 177; 7. Moscow175; 8. Seoul 171; 9. Prague 167; 10. New York Bronx 166

Birds: 1. Walsrode 627; 2. Pilsen 505; 3. Jurong Bird Park 460; 4. Berlin Tierpark 389; 5. San Diego 365; 6. Berlin Zoo 354; 7. Cape Town World of Birds 332; 8. Cambron-Casteau 300; 9. Moscow 293; 10. Puerto de la Cruz291

Reptiles: 1. Tula 413; 2. Isla Cristina 265; 3. Pilsen 248; 4. San Diego 238;
5. St Louis 188; 6. Omaha 186; 7. Moscow 174; 8. Thurmont 166; 9. Wroclaw 161; 10. Houston 158

Amphibians: 1. Pilsen 59; 2. Toledo 58; 3. Moscow 57; 4. Nagoya 56; 5. Chemnitz 55; 6. Houston 54; 7. St Louis 53; 8. Omaha 53; 9. Detroit 52;
10. Tokyo Ueno 50

Fishes: 1. Chicago Aquarium (Aq) 1026; 2. Madrid 680; 3. Motobu Aq 621;
4. Oarai Aq 583; 5. Osaka Aq 565; 6. Toba Aq 559; 7. Berlin Zoo 511; 8. Stuttgart 503; 9. Kamogawa Aq 503; 10. Genova Aq 500

Invertebrates: 1. Isla Cristina 800; 2. Tokyo Sea Life 589; 3. Motobu Aq494; 4. Boston Aq 368; 5. Amsterdam 353; 6. Omaha 327; 7. Oarai Aq 324;
8. Toba Aq 329; 9. Chicago Aq 317; 10. Berlin Zoo 303

Total collection: 1. Berlin Zoo 1468; 2. Chicago Aq 1433; 3. Pilsen 1381; 4. Omaha 1295; 5. Stuttgart 1138; 6. Moscow 1131; 7. Motobu Aq 1126; 8. Tokyo Sea Life 1102; 9. Isla Cristina 1072; 10. Toba Aq 993
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Plaats reactie