De keuken van de dierentuin

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Hippo

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Hippo »

Gerald schreef:Dus, als je met je gezinnetje bestaande uit man, vrouw en twee kinderen daarvan wat gaat eten ben je voor een bord met patat en een stuk kip 52 euro kwijt en dan komt het drinken er nog bij, nog eens een tientje denk ik. Schandalige prijzen! :zotteke:
Er zit ook een ijsje inbegrepen ;) .

Maar wat ben je kwijt als je met die gezinssamenstelling gaat eten op de Grote Mark van Antwerpen bijvoorbeeld? Aardig wat meer lijkt me.

(Waarmee ik niet zeg dat het niet veel is)
zoorro schreef:Maar je gaat tenslotte naar de zoo om de dieren te bekijken nietwaar.
En ik hoop dat ze in antwerpen ooit de capaciteit zo kunnen optrekken van één eetgelegenheid zodat
er niet om de vijf stappen een friet - popcorn of ijscokraam hoeft te staan.
Dan valt het daar nog mee, deze week in Hannover werd je omver geslagen door eet- en drinkdstanden.
Er was trouwens heel veel keuze, zoals je in de Zoo van Antwerpen ook hebt. Wat ik altijd wel een pluspunt vind, dan ben je niet gebonden aan frieten met worst.
Trouwens een heel degelijke wok gegeten daar in de Erlebnis-Zoo Hannover, zeker voor een dierentuin/pretpark te zijn.

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Gerald »

Diervriendelijker snack op menu in dierentuin

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1103 ... uin__.html

(Heb dit berichtje maar hier geplaatst want om nu speciaal een nieuwe topic te openen)
Laatst gewijzigd door Gorilla Gust op 02 dec 2011, 17:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Post verplaats, om de discussie op één plek te centreren

spidermonkey

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door spidermonkey »

Diervriendelijker snack op menu in dierentuin
Dierentuinen hebben hun leven gebeterd waar het gaat om de menukaart. In 14 parken zijn snacks op de kaart diervriendelijker geworden. Vorig jaar constateerde Wakker Dier nog dat veel etenswaren uit „de dieronvriendelijke vee-industrie” kwamen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1103 ... id=5414568
Laatst gewijzigd door Gorilla Gust op 02 dec 2011, 17:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Post verplaats, om de discussie op één plek te centreren

spidermonkey

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door spidermonkey »

Gerald schreef:Diervriendelijker snack op menu in dierentuin

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1103 ... uin__.html

(Heb dit berichtje maar hier geplaatst want om nu speciaal een nieuwe topic te openen)
Had ik gemist; ik heb hetzelfde bericht een paar uur later bij Dierennieuws geplaatst... :doh:
Laatst gewijzigd door Gorilla Gust op 02 dec 2011, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Post verplaats, om de discussie op één plek te centreren

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Gorilla Gust »

Geen probleem, het is dan ook een discussie die op meerdere plaatsen tegelijk zou gehouden kunnen worden. Daarom zijn de posts even hierheen verplaatst. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Dbelgian »

Het voorbije weekend publiceerde 'Het Nieuwsblad' een grote "cheeseburger met frietjes (op daguitstap)"-test
Dit zijn de resultaten:
1 Bobbejaanland 9/10
Afbeelding

2 ZOO Antwerpen 8/10
Afbeelding

3 Planckendael 7.5/10
Afbeelding

4 Plopsaland 7/10
Afbeelding

5 Walibi 6.5/10
Afbeelding

6 Boudewijn Seapark 6/10
Afbeelding

7 Pairi Daiza 5.5/10
Afbeelding

8 Bellewaerde 4/10
Afbeelding

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Apenarend »

"het gaat hier over de gezondheid van kinderen", vind ik ergens grappig in een artikel over fast food.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Gorilla Gust »

Leeggebakken frietjes, een smaakloze hamburger en een taai broodje... Het hoort er helaas bijna bij. Maar ook in diverse echte (fast-food) restaurants buiten de parken is de kwaliteit dezer dagen soms belabberd... :bah

Het gaat vaak om momentopname's bij dergelijke stands (het frietvet, slordig personeel), maar al bij al vind ik het wel een leuke vergelijking. Zelf merk ik vooral een niveauverschil tussen pretparken en dierentuinen, desondanks dat sommige pretparken (ik denk aan Plopsaland) hier effectief aan werken. Wat niet wil zeggen dat elke dierentuin zomaar beter eten weet te serveren dan een pretpark, dit desondanks het vaak betere imago dat een dierentuin hierin heeft. Burgers Zoo en Blijdorp (Pairi Daiza lijkt me sterk afhankelijk van welke plek) staan wat mij betreft bovenaan in dergelijke vergelijkingen.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Apenarend »

Gorilla Gust schreef:Leeggebakken frietjes, een smaakloze hamburger en een taai broodje... Het hoort er helaas bijna bij. Maar ook in diverse echte (fast-food) restaurants buiten de parken is de kwaliteit dezer dagen soms belabberd... :bah

Het gaat vaak om momentopname's bij dergelijke stands (het frietvet, slordig personeel), maar al bij al vind ik het wel een leuke vergelijking. Zelf merk ik vooral een niveauverschil tussen pretparken en dierentuinen, desondanks dat sommige pretparken (ik denk aan Plopsaland) hier effectief aan werken. Wat niet wil zeggen dat elke dierentuin zomaar beter eten weet te serveren dan een pretpark, dit desondanks het vaak betere imago dat een dierentuin hierin heeft. Burgers Zoo en Blijdorp (Pairi Daiza lijkt me sterk afhankelijk van welke plek) staan wat mij betreft bovenaan in dergelijke vergelijkingen.
Burgers' is inderdaad goed, Blijdorp vind ik niet speciaal. Het parkrestaurant in Berlijn was vroeger topkwaliteit, geen idee hoe het er nu voorstaat. Bij mijn laatste bezoek heb ik er niet gegeten wegens geen tijd (een gekend probleem aldaar).

Niets nieuws onder de zon als je weet dat al die parken hun waren bestellen bij dezelfde leveranciers.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Gorilla Gust »

Hier nog een leuk vergelijkend lijstje door Parkworld/Zoo.be, maar dan gericht op de iets gezondere hap...

http://www.parkworld.be/nl/in-de-rand/f ... -park-kost
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Gorilla Gust »

Eén en hetzelfde menu... bijna dezelfde dierentuin (qua keuken is Planckendael en Zoo Antwerpen haast dezelfde te noemen tegenwoordig), maar toch anders. We deden vorig weekend de test met een Caesarsalade in Zoo Antwerpen, en in Planckendael. Niet dat we met dat specifieke idee op pad waren vertrokken, maar als je tweemaal hetzelfde menu besteld ga je al snel eens vergelijken. ;)

Waar de kaas overvloedig aanwezig was met croutons in Antwerpen, was de kaas in Planckedael wat kostbaarder... en de croutons lagen wellicht nog in Antwerpen.

Afbeelding Afbeelding
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Dbelgian »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


mooie inkleding heeft de melkerij gekregen, je kom aan het modern ingerichtte kassa gedeelte (zelfde soort self-service als 't stokstaartje),.
Je bestelt (in mijn geval piza en een flesje frisdrank, geeft je abonnement, voor de 10% korting, betaalt.
Je krijgt mee:
Afbeelding

vanaf je pizza klaar is, begint de pager te trillen en gaan er lichtjes branden, je gaat met de pager naar het kassa deel en je kan je pizza meenemen.
Afbeelding
Afbeelding


Als je gedaan hebt moet je met je afval en tray naar dit deel
Afbeelding
op de muur staan symbolen van wat waar moet, pizza doosjes in een apart vak

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Apenarend »

Aankoopprijs pizza max 2 euro, verkoopsprijs 9.30..., dat zijn marges waar velen van dromen.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Limburg vooruit »

Ik neem de laatste jaren mijn eigen eten mee naar dierenparken/pretparken. Die troep dat ze daar eten noemen mogen ze houden. Veel te duur en zelden binnen te krijgen.

Enige 2 waar ik wel nog eens iets durf eten zijn Olmen en Planckendael. Olmen is prijs/qualiteit goed, in Planckendael zijn de pizza's goed te doen, maar veeeeel te duur.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Dbelgian »

Apenarend, dan moet je eens een pizza bestellen bij pizzaphone, pizza hut of een andere pizza-bestelservice, dan zit je in dezelfde prijsklasse en een stuk vettiger.

cat-hater

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door cat-hater »

Limburg vooruit schreef:Ik neem de laatste jaren mijn eigen eten mee naar dierenparken/pretparken. Die troep dat ze daar eten noemen mogen ze houden. Veel te duur en zelden binnen te krijgen.

Enige 2 waar ik wel nog eens iets durf eten zijn Olmen en Planckendael. Olmen is prijs/qualiteit goed, in Planckendael zijn de pizza's goed te doen, maar veeeeel te duur.

Ik zie dit topic pas voor de eerste keer vandaag. Ik sluit me geheel aan bij LV. Het frietkot bij mij in de buurt is vele malen beter dan 'restaurants' in 90% van de zoos.

Oh wacht..is al een oud topic zie ik :-)

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Gorilla Gust »

De keuken van de dierentuin blijft een actueel thema hoor... Zeker voor een van oorsprong Belgisch forum. ;) :eten: :koffie:
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Erwino1991
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 feb 2015, 03:30
Favoriete dierentuin: Kölner Zoo
Locatie: Nijmegen

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Erwino1991 »

Afgelopen week in Ouwehands Dierenpark een cheeseburger gehad voor 5,20. Eigenlijk helemaal geen slechte burger, maar als je toch honger hebt kun je beter een pizza halen bij de ingang (zelfde systeem als de Melkerij)
Mijn kiekjes van wonderschone dieren aanschouwen: Hier klikken

seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door seborga »


Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: De keuken van de dierentuin

Bericht door Limburg vooruit »

Ok, heb dat in het Pairi Daiza topic geplaatst, sorry had er hier over gelezen.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Plaats reactie