Algemeen dieren- en natuurnieuws

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
rick04
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Favoriete dierentuin: The Living Coast

Re: Algemeen dieren- en natuurnieuws

Bericht door rick04 »

Iedereen roept maar wat maar er zijn eigenlijk maar weinig mensen die er wat tegen doen...

Zelf volg ik nu de opleiding Leefbare Stad en Klimaat in Dordrecht. Die is ook volop bezig met het verduurzamen en alles met wateropvang, hitte en biodiversiteit. Ik besef nu pas hoe erg steden en alles bezig zijn met alle nieuwe plannen ect.
'In the beginning God create the heaven and the earth'
Genesis 1:1

Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp

Bericht door Dustin1999 »

De eerste stap en misschien wel de minst moeilijke stap is proberen om voedselverspilling tegen te gaan, door producten die langer houdbaar zijn dan dat er op de verpakking staat ook langer te gebruiken, daarmee voorkom je dat er minder overexploitatie komt in de natuurgebieden omdat mensen langer met hun voedsel doen.

Klimaatverandering is misschien wel het grootste en ook het meest complexe probleem om zomaar even op te lossen. Gelukkig zie ik steeds meer positieve ontwikkelingen omtrent het terugdringen van de CO2 uitstoot zoals groene waterstof, heb ergens gelezen dat wetenschappers CO2 om zouden kunnen zetten in Ethanol en dat kan dan weer hergebruikt worden voor producten enz.

Maar we moeten en kunnen niet meer stilzitten voor alle toekomstige generaties en ook die van mij zelf. Ik wil over 50 jaar ook nog in een leefbare en gezond wereld kunnen leven, wie wilt dat nou eigenlijk niet.

Apenarend
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend »

Dustin1999 schreef:
10 sep 2020, 18:11
De eerste stap en misschien wel de minst moeilijke stap is proberen om voedselverspilling tegen te gaan, door producten die langer houdbaar zijn dan dat er op de verpakking staat ook langer te gebruiken, daarmee voorkom je dat er minder overexploitatie komt in de natuurgebieden omdat mensen langer met hun voedsel doen.

Brengt geen ene zode aan de dijk zolang de werelbevolking dagelijks met 6 miljoen toeneemt.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's

Bericht door Limburg vooruit »

Enkele weken geleden was er een prof voeding ofzo op radio 2, die zei dat we momenteel 3 keer zoveel landbouwgrond wereldwijd bewerken dan nodig om iedereen van voeding te voorzien.

Belangrijk punt is dat we daarvoor allemaal onze vleesconsumptie terug naar het gezonde niveau brengen.
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is!

Plaats reactie