Klopt zit een leasecontract met China achter helaas. Dus een duurzame Europese populatie gaat het niet worden...daniel1109 schreef: ↑20 aug 2025, 22:55Is het met de gouden stompneusapen niet dezelfde constructie als met de panda's? De jongen gaan na een x aantal jaar terug naar ChinaBoots schreef: ↑20 aug 2025, 19:58Er moet inderdaad wel een idee achter zitten. Hoe mooi de dieren ook zijn. Bij de gouden stompneusapen zet ik ook vraagtekens wat nou eigenlijk de bedoeling is. Wanneer zowel PD als Beauval nou nog dezelfde ondersoort hadden, had je van daaruit iets op kunnen bouwen. Nu tsja..
Algemeen dierentuinnieuws
Re: Algemeen dierentuinnieuws
- Mr. Gharial
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo
Er is nog niet veel informatie over vrijgekomen, maar ik kom er net achter dat Dr Jane Goodall vandaag is overleden. Waarschijnlijk horen we er ergens in de komende dagen wat meer over, maar het is wel een werkelijk tragisch verlies voor de dierentuin- en natuurbehoudswereld.
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Ze was 91, mooie leeftijd maar een enorm verlies.Mr. Gharial schreef: ↑01 okt 2025, 20:49Er is nog niet veel informatie over vrijgekomen, maar ik kom er net achter dat Dr Jane Goodall vandaag is overleden. Waarschijnlijk horen we er ergens in de komende dagen wat meer over, maar het is wel een werkelijk tragisch verlies voor de dierentuin- en natuurbehoudswereld.
Zolang ze sir David attenborough maar in leven houden is het goed. Wat moet ik anders hele dagen zien.
Wie achter mijn rug praat staat op de ideale plaats om mijn gat te kussen.
- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Volgens nu.nl is ze op 91 jarige leeftijd door een natuurlijke oorzaak overledenMr. Gharial schreef: ↑01 okt 2025, 20:49Er is nog niet veel informatie over vrijgekomen, maar ik kom er net achter dat Dr Jane Goodall vandaag is overleden. Waarschijnlijk horen we er ergens in de komende dagen wat meer over, maar het is wel een werkelijk tragisch verlies voor de dierentuin- en natuurbehoudswereld.
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Dat is toch wel een heel personage die ons ontvallen is. Met David Attenborough, Jan van Hooff, Frans de Waal en Russell Mittermeier was Goodall een van mijn inspiraties om ooit biologie te gaan studeren. Zij is een van de weinige wetenschappers die met biologisch onderzoek ons volledige mensbeeld heeft veranderd, en dat ook nog eens grotendeels autonoom, zelfstandig, en gebaseerd op haar eigen visie en doorzettingsvermogen. Een groot verlies is het daarmee zeker.