Maar wat vinden we van het aanbod in elk park?
Wat staat er op de kaart, wat is er bijzonder of juist niet?
Hoe is de ervaring van het restaurant? De aankleding, sfeer, het geheel.
Hoe is de smaak?
De prijs-kwaliteit?
Op een schaal van 1 tot 10

Maar misschien ook leuk om horecawijzigingen hier soms aan te geven. Misschien stapt een park wel over op andere type frieten. Komt er een super goede nieuwe burger bij? Of verdwijnt eindelijk die vieze appeltaart van het menu. Deel je dierenpark horeca ervaringen!
Voorbeeld van een horeca ervaring
Dierenpark Amersfoort - Bezoekdatum eind maart 2025
Tijdens mijn bezoek waren de 2 grote horecapunten (bij de vari's en de kinderboerderij) geopend. Andere punten waren dicht.
Het punt bij de Vari's had buiten het horecapunt promotie staan voor een drankje dat blijkbaar niet te halen was in het restaurant maar in de gesloten houtenkraam er tegenover. Een teleurstelling.
Het aanbod is vooral friet, broodjes en gebak. Weinig bijzonders. Maar 3 broodjes en 3 frisdrankjes zit je toch al heel snel over de 45 euro heen.
De smaak is vergelijkbaar met een tankstation broodje. Dus daar kan ik ook geen grote punten aan toekennen. Ook gezien het personeel nou net erg enthousiast die dag leek te zijn.
Het restaurant zelf is zeker niet sfeervol, maar het terras heeft leuk uitzicht over het japanse themastuk dus dat is positief
Het kinderboerderij restaurant is donker van binnen maar een warme boerderij-sfeer met al het hout. Tot dat je naar het toilet moet en je in een toiletruimte komt die je in het zwembad ook zal tegenkomen.
Het aanbod van dit horecapunt is iets kleiner in vergelijking met het andere restaurant. Wel bieden ze hier poffertjes in verschillende hoeveelheden. Deze zijn prima in smaak. De prijzen waren vergelijkbaar met het andere restaurant. Voor 6 poffertjes en een drankje was ik ongeveer 10 euro kwijt
Nu weten we dat Amersfoort een kinderdierentuin is en het aanbod daar dus meer op afgesteld zal zijn. Toch had ik iets meer in aanbod verwacht voor de mensen die het park zonder kinderen bv bezoeken of gewoon iets anders willen eten.
Niets sprong er direct echt uit in bijzondere snacks. De smaak miste ik wel en had ik net zo goed thuis iets kunnen opwarmen/bereiden.
Voor het geheel geef ik Dierenpark Amersfoort op het punt van Horeca: