Het Dierentuin Horeca Aanbod & Review Topic

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Plaats reactie
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Geen voorkeuren

Het Dierentuin Horeca Aanbod & Review Topic

Bericht door Asbolus »

Elk dagje uit in de dierentuin heeft wel een lunchmoment waar je even bij een horecapunt binnenloopt en wat wilt bestellen. De ene bied broodjes kaas aan, de ander pokebowl en weer een ander park doet aan 3-gangen menu's.

Maar wat vinden we van het aanbod in elk park?
Wat staat er op de kaart, wat is er bijzonder of juist niet?
Hoe is de ervaring van het restaurant? De aankleding, sfeer, het geheel.
Hoe is de smaak?
De prijs-kwaliteit?
Op een schaal van 1 tot 10 :Nick: kikkers, hoe goed is het horeca aanbod in dierenpark X?

Maar misschien ook leuk om horecawijzigingen hier soms aan te geven. Misschien stapt een park wel over op andere type frieten. Komt er een super goede nieuwe burger bij? Of verdwijnt eindelijk die vieze appeltaart van het menu. Deel je dierenpark horeca ervaringen!

Voorbeeld van een horeca ervaring
Dierenpark Amersfoort - Bezoekdatum eind maart 2025
Tijdens mijn bezoek waren de 2 grote horecapunten (bij de vari's en de kinderboerderij) geopend. Andere punten waren dicht.
Het punt bij de Vari's had buiten het horecapunt promotie staan voor een drankje dat blijkbaar niet te halen was in het restaurant maar in de gesloten houtenkraam er tegenover. Een teleurstelling.

Het aanbod is vooral friet, broodjes en gebak. Weinig bijzonders. Maar 3 broodjes en 3 frisdrankjes zit je toch al heel snel over de 45 euro heen.
De smaak is vergelijkbaar met een tankstation broodje. Dus daar kan ik ook geen grote punten aan toekennen. Ook gezien het personeel nou net erg enthousiast die dag leek te zijn.
Het restaurant zelf is zeker niet sfeervol, maar het terras heeft leuk uitzicht over het japanse themastuk dus dat is positief

Het kinderboerderij restaurant is donker van binnen maar een warme boerderij-sfeer met al het hout. Tot dat je naar het toilet moet en je in een toiletruimte komt die je in het zwembad ook zal tegenkomen.
Het aanbod van dit horecapunt is iets kleiner in vergelijking met het andere restaurant. Wel bieden ze hier poffertjes in verschillende hoeveelheden. Deze zijn prima in smaak. De prijzen waren vergelijkbaar met het andere restaurant. Voor 6 poffertjes en een drankje was ik ongeveer 10 euro kwijt

Nu weten we dat Amersfoort een kinderdierentuin is en het aanbod daar dus meer op afgesteld zal zijn. Toch had ik iets meer in aanbod verwacht voor de mensen die het park zonder kinderen bv bezoeken of gewoon iets anders willen eten.
Niets sprong er direct echt uit in bijzondere snacks. De smaak miste ik wel en had ik net zo goed thuis iets kunnen opwarmen/bereiden.

Voor het geheel geef ik Dierenpark Amersfoort op het punt van Horeca: :Nick: 6 van de 10 kikkers :Nick:
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

meubilaie2
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: CNME

Re: Het Dierentuin Horeca Aanbod & Review Topic

Bericht door meubilaie2 »

Ah een mooi topic met mijn grootste interesse :)
Ik wil dit topic komende weken wel aanvullen met het aanbod van wat kleinere tuinen welke misschien niet direct door andere opgepakt zouden worden.

Faunapark Flakkee - Februari 2025
Het Faunapark heeft een prachtig entreegebouw met vele zitplekken welke worden opgefleurd door de huiskatten.
Eentje heeft drie poten en de katten komen gezellig bij je zitten om geaaid te worden.
Vanaf de balie kijk je zo de moderne keuken in welke er schoon uitziet. Echter is er niks te krijgen qua broodjes of uit het vet.
Het enige wat het park aanbied is appeltaart, snoep en koek. Hiernaast zijn er nog een aantal mogelijkheden qua drinken. Helaas is zelfs dit niet al te beste. De appeltaart is de diepvriesvariant van de Albert hein alleen dan voor een zeer riante prijs. De koffie is ook niet te drinken alsof het een soort filterkoffie is.
De potentie is enorm maar het aanbod is drama. De eigenaresse is vriendelijk en de katten zijn lief maar voor een lunch hoef je hier niet te zijn. Gelukkig staat er op de parkeerplaats een snackbar aangeprezen (welke ook dicht was). Ik denk dat het park er goed aan doet om hier in te professionaliseren.
NL 50/59 BE 9/37

Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door Asbolus »

meubilaie2 schreef:
08 jun 2025, 10:57
Ah een mooi topic met mijn grootste interesse :)
Ik wil dit topic komende weken wel aanvullen met het aanbod van wat kleinere tuinen welke misschien niet direct door andere opgepakt zouden worden.

Faunapark Flakkee - Februari 2025
Het Faunapark heeft een prachtig entreegebouw met vele zitplekken welke worden opgefleurd door de huiskatten.
Eentje heeft drie poten en de katten komen gezellig bij je zitten om geaaid te worden.
Vanaf de balie kijk je zo de moderne keuken in welke er schoon uitziet. Echter is er niks te krijgen qua broodjes of uit het vet.
Het enige wat het park aanbied is appeltaart, snoep en koek. Hiernaast zijn er nog een aantal mogelijkheden qua drinken. Helaas is zelfs dit niet al te beste. De appeltaart is de diepvriesvariant van de Albert hein alleen dan voor een zeer riante prijs. De koffie is ook niet te drinken alsof het een soort filterkoffie is.
De potentie is enorm maar het aanbod is drama. De eigenaresse is vriendelijk en de katten zijn lief maar voor een lunch hoef je hier niet te zijn. Gelukkig staat er op de parkeerplaats een snackbar aangeprezen (welke ook dicht was). Ik denk dat het park er goed aan doet om hier in te professionaliseren.
En hoeveel kikkers krijgt de horeca van Flakkee?

Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Bericht door Mr. Gharial »

Leuk idee, ik schrijf dan ook meteen iets over het beste en het slechtste zoo-restaurant dat ik heb meegemaakt.

Eerst gaan we naar Artis, en dan specifiek restaurant De Waterkant. Het is een leuk, modern gebouw met veel hoge ramen zodat er veel licht binnen valt. Binnen is het ook gezellig, met veel (nep)planten en meerdere verdiepingen. Met de muren binnen van bakstenen geeft het binnen ook het gevoel alsof je in een gezellig stukje van de binnenstad zit.

Wat minder leuk is aan de waterkant is de kwaliteit van het eten. Ik vind het niet super erg dat sommige restaurants alleen vega-eten serveren, maar dan moet het wel kwaliteit vega-eten zijn. Al weet ik niet meer zeker wat de prijzen waren, weet ik wel dat ik het gratis niet eens zou eten. Ik ging voor een wrap met champignons, omdat ik niet zo'n zin in nepvlees had (als je vegetarisch eet, waarom dan nepvlees?). Het smaakte ongeveer alsof het al een halve maand in een kelder lag te rotten. Het was vreselijk zuur en slijmerig. Ik dacht eerst even dat ik toevallig een bedorven wrap had, maar het eten van degene waarmee ik naar Artis ging was ook niet bepaald te vreten.

Artis de waterkant geef ik dus een dikke :Nick: 0 van de 10 kikkers :Nick:

Aan de andere kant van het goed-eten-slecht-eten spectrum hebben we Wildlands. De binnenkant van het restaurant is ingedeelt als een Aziatische street food market laat in de avond, een concept die Burgers' Zoo ook probeerde, maar lang niet zo goed heeft gedaan. Elk 'marktkraampje' serveerd wat anders, de ene smoothies, de andere is een wok/grill, er staan ook taartjes en gebakjes, klaargemaakte broodjes, etc. Zitten doe ik liever in de kas, want binnen is het wel een beetje donker om gezellig te zitten.

Het eten in het Rimbula restaurant is wel wat prijziger dan de meeste parken (23 euro voor 2 personen in BZ, 32 euro voor 2 personen in Wildlands), maar dan heb je ook wat. Een groot bord met noedels, champignons, kip en zoetzure saus. Lekker, en lekker veel! Als ik naar Wildlands ga ontbijt ik meestal wat minder, zodat ik genoeg trek heb voor Rimbulaanse noedels. Eerder hadden ze ook heerlijke kipsaté, maar tijdens mijn vorige bezoek stonden die niet meer op het menu. Eten in de kas, kijken naar de langsvliegende vogels, omringt door Palmtortels. Als je het mij vraagt de beste eetgelegenheid in de (Nederlandse) dierentuinwereld.

Het Rimbula restaurant van Wildlands krijgt van mij een welverdiende :Nick: 9.5 van de 10 kikkers :Nick:
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza en Burgers Zoo

Bericht door Dustin1999 »

Voor mij is het Pandasia Restaurant in Ouwehands Dierenpark erg aan te bevelen! Het bevindt zich boven het Panda-verblijf in een Typisch Chineesgebouw met rode daken en binnen is het ook mooi gethematiseerd met zwarte tafels en een witte ondergrond in de stijl van Reuzenpanda's. Ze hebben hier een zeer uitgebreide menukaart met diverse Aziatische gerechten zoals Loempia's, Wok gerechten, Soep enz.

Ik nam zelf laatst het Wokmenu Cha Shou dit is gemarineerd gewokt varkensvlees met verse groenten, tauge en noedels plus Kroekpoek erbij en daarnaast nam ik nog Loempia's en Hertog Jan Bier voor 26 euro in totaal! Het smaakte echt zeer goed allemaal en is ten zeerste aan te raden als je in Ouwehands Dierenpark bent.

Het Pandasia restaurant van Ouwehands Dierenpark krijgt van mij een :Nick: 9,5 van de 10 kikkers :Nick:

daniel1109
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Bericht door daniel1109 »

Als wij naar Pairi Daiza gaan hopen we altijd dat La Maison des saveurs open is. Dit is een klein restaurantje gelegen in een chinese tuin, en ligt relatief verborgen in het park. Het aanbod is hier voornamelijk noedelsoep. Tegenwoordig is hier de keuze uit varken, eend of vegetarisch. Je krijgt een flinke bak die ook echt goed gevuld is met groente en vlees. Als je dit op hebt hoef je de eerstvolgende paar uur niets meer te eten. De prijs valt reuze mee kijkende naar de hoeveelheid. Zo rond de 13 á 14 euro per bak.

Wat wel een nadeel is, zijn de weinig aantal tafeltjes. er zijn maar een stuk of 8 tafels, dus is het vaak hopen dat je geluk heb met een plekje. Daarnaast is het restaurant heel onregelmatig open, en als het open is dan is dit eigenlijk altijd alleen maar tussen 11:30 en 15:00 uur. Desondanks krijgt La Maison des saveurs van mij een :Nick: 9 van de 10 kikkers :Nick:

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval

Bericht door Limburg vooruit »

Vroeger was het eten in de Olmense zoo zeer goed. Is dan een periode echt slecht gewest (na de overname) maar de laatste keer was het terug aanvaardbaar.
Qua prijs viel het nog steeds mee.

Planckendael 2 jaar terug was ook ok maar wel zeer duur (aan de Aziatische serre althans).

PD kan ik niet oordelen 2 jaar geleden want daar hadden we gelukkig eten mee. Was niks open op 1 restaurant na, dat zat natuurlijk volledig vol en ik vond niet dat het eten er goed uit zag.
Maar kan geen oordeel geven van smaak nog prijs want we zijn niet binnen geraakt.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend »

Ik heb snel even de voorbije reis in Polen overlopen. Over het algemeen zijn mijn food stops beperkt tot ijsjes en koffie.

Wroclaw : het Laguna Café is uitstekend: lekkere koffie, heerlijke cake en vriendelijke bediening. Hier krijg je koffie in een echte tas en met de glimlach. Ik kan iedereen deze plek aanraden, prijzig dat wel, maar dat is het meestal in dierentuinen. Maar je krijgt hier tenminste waar voor je geld. De rest van de dag van hot naar her gespurt en geen tijd gehad om iets te eten.
Warschau: koffie en ijs in Lwi Apetit, tegenover de leeuwen. Was ok, leuk terras om naar de passanten te kijken.
Gdansk: idem, heerlijke koffie en lekker gebak in de kiosk tegenover de dwergnijlpaarden.

In alle andere dierentuinen heb ik niets gegeten, wel , indien mogelijk, een koffie genomen. In Poznan betekende dat een ganse dag doorstappen (meer dan 40000 stappen) met enkele koffies als brandstof. In Café/kiosk Flamingo was ik wellicht de enige klant die dag :-)

Op de afgelegen plaatsen mag je al blij zijn als er een automaat staat. De koffie in Lesne-Zasicze was op zijn Turks: straf, bitter en met gruis.

In het Tierpark Berlin wel frieten, schnitzel en slaatje gegeten, was best ok vond ik.

In Cottbus is er een restaurant met bediening. Je krijg daar dus op uw oren wanneer je aan de bar wil bestellen.

Ik hoop dat ze in Antwerpen intussen hebben leren deftig eten maken - normaal gezien ga ik volgende week voor het eerst in 5-6 jaar nog eens - maar ik vrees ervoor wanneer ik naar de reviews kijk. Het moet toch mogelijk zijn om frieten knapperig te bakken en warm te serveren, niet? Ik ben benieuwd.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com

Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door Asbolus »

Vergeet niet je beoordeling te geven in kikkers! :Nick: Schaal van 1 op 10 kikkers :Nick:

Een tekst kan erg leuk zijn, maar de kikkerbeoordeling vat het duidelijk samen!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend »

Wroclaw 9 :Nick:
Gdansk 8 :Nick:
Tierpark Berlin 7 :Nick:
Magdeburg 7 :Nick:
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com

Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Bericht door Mr. Gharial »

Gisteren naar Dierenrijk afgereisd omdat ik (soort van) in de buurt was. Naast een update die ik zo ga schrijven doe ik meteen ook een Horecareview ;)

Ik was niet van plan om die te maken, want de meeste LIBEMA-parken geven niet veel om over te schrijven, maar toch had Dierenrijk mij onverwacht verrast.

Het restaurant was niet al te gezellig, eigenlijk precies hetzelfde als Aquazoo en Overloon. Een simpel gebouw met een beetje ongezellige kale sèrre. Op het menu stond niet al te veel, verschillende soorten broodjes, friet en een paar burgers. De meerderheid vond ik een beetje duur voor wat het was (tosti voor 8 euro? Mij te gek :zotteke: ) dus ik nam maar hetgene wat mij het lekkerst leek en waarvan de prijs/kwaliteitverhouding goed genoeg was. Het broodje pulled chicken voor mij, 8,50 euro kostte het.

Ik kreeg een buzzer mee en moest maar een plekje zoeken. Eerst wilde ik helemaal buiten gaan zitten want ik had het een beetje warm maar er zaten mensen te roken (viel me op dat er veel rokers in het park waren, ook al mag dat toch echt niet), dus ik ging toch maar in de sèrre zitten. Ik denk dat ik toch echt een half uur heb moeten wachten totdat dat ding af ging, maar het zou ook kunnen dat hij al langer piepte want er kwam geen geluid uit en ik had hem (heel handig, Mr Gharial) op mijn notitieblokje neer gelegd. Pas toen ik de lampjes zag had ik door dat 'ie af ging. Nou, ik m'n broodje ophalen en wauw. Veel groter en mooier broodje dan ik had verwacht.

Het broodje was nog warm en super zacht, ik ben nou geen broodexpert maar ik zou toch echt denken dat 'ie vers gebakken was. De kip smaakte ook heerlijk, en ook deze was super zacht (dat is natuurlijk wel vaker met pulled chicken maar toch). Verder zat er nog BBQ sauce op, en nog wat uitjes en sla. Het broodje zelf zou absoluut een 10/10 kikkers waard zijn. Maar vanwege de wachttijd, sfeer en klein menu moet ik dierenrijk toch echt wat naar beneden trekken voor een :Nick: 7 van de 10 kikkers :Nick:
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Plaats reactie