Deutsche gründlichkeit wellicht
Over stadsparken met enkel een volière later (veel) meer

Je moet maar eens kijken in de lijst van België. Tuinen in Pelt en roeselare waar je nog nooit van gehoord hebt en die eigenlijk niet meer zijn dan een privécollectie. Al heeft die in Pelt wel enkele mooie dingen.meubilaie2 schreef: ↑11 sep 2023, 16:20Mag ik vragen welke je hiermee bedoelt?Limburg vooruit schreef: ↑11 sep 2023, 12:37Wat is er aan de hand met zootierliste, voor Duitsland hebben er altijd absurde tuintjes tussen gestaan. Maar nu komt er sinds kort ook voor de Benelux iedere privécollectie bij die je kan bezoeken, tuinen waar je nog nooit van gehoord hebt en die niet eens een zoovergunning hebben.
Is dit nog de bedoeling, want voor enkele soorten begint het echt wel uit de hand te lopen, ik kan hier ook open doen met een pannekoekje te koop, bezoek aan de tuin en de enkele diersoorten (15) die ik heb. Wat al meer is dan sommige van deze parkjes
Ik kwam voorheen niet veel geks tegen behalve het sweineparadijs in drenthe.
In duitsland is een kinderboerderij al direct een dierentuin voor mijn gevoel. Dus mogelijk dat ze deze 'onzin' doortrekken naar andere landen.Limburg vooruit schreef: ↑11 sep 2023, 21:45Je moet maar eens kijken in de lijst van België. Tuinen in Pelt en roeselare waar je nog nooit van gehoord hebt en die eigenlijk niet meer zijn dan een privécollectie. Al heeft die in Pelt wel enkele mooie dingen.meubilaie2 schreef: ↑11 sep 2023, 16:20Mag ik vragen welke je hiermee bedoelt?Limburg vooruit schreef: ↑11 sep 2023, 12:37Wat is er aan de hand met zootierliste, voor Duitsland hebben er altijd absurde tuintjes tussen gestaan. Maar nu komt er sinds kort ook voor de Benelux iedere privécollectie bij die je kan bezoeken, tuinen waar je nog nooit van gehoord hebt en die niet eens een zoovergunning hebben.
Is dit nog de bedoeling, want voor enkele soorten begint het echt wel uit de hand te lopen, ik kan hier ook open doen met een pannekoekje te koop, bezoek aan de tuin en de enkele diersoorten (15) die ik heb. Wat al meer is dan sommige van deze parkjes
Ik ken kwekers die veel meer en mooier hebben zitten. Soorten zelfs die binnen Europa nauwelijks gehouden worden zitten daar.
Maar die zijn niet open.
Enkel tuinen met een zoovergunning erop, sevens staat elke b&b met geiten en kinderboerderij met alpacas er ook op.
Die beenhouwer uit Roeselare is alvast iets om je te bescheuren. Hij zal het zelf wel niet weten dat ie op ZTL staatLimburg vooruit schreef: ↑11 sep 2023, 21:45Je moet maar eens kijken in de lijst van België. Tuinen in Pelt en roeselare waar je nog nooit van gehoord hebt en die eigenlijk niet meer zijn dan een privécollectie. Al heeft die in Pelt wel enkele mooie dingen.meubilaie2 schreef: ↑11 sep 2023, 16:20Mag ik vragen welke je hiermee bedoelt?Limburg vooruit schreef: ↑11 sep 2023, 12:37Wat is er aan de hand met zootierliste, voor Duitsland hebben er altijd absurde tuintjes tussen gestaan. Maar nu komt er sinds kort ook voor de Benelux iedere privécollectie bij die je kan bezoeken, tuinen waar je nog nooit van gehoord hebt en die niet eens een zoovergunning hebben.
Ik ken kwekers die veel meer en mooier hebben zitten. Soorten zelfs die binnen Europa nauwelijks gehouden worden zitten daar.
Maar die zijn niet open.
Enkel tuinen met een zoovergunning erop, sevens staat elke b&b met geiten en kinderboerderij met alpacas er ook op.
Tja, als je Nieuw-Zeeland en de V.A.E. erbij neemt moet dat toch te controleren zijn hé. De lijst met dierentuinvergunningen moet toch ergens online te vinden zijn niet?Apenarend schreef: ↑13 sep 2023, 19:00Die beenhouwer uit Roeselare is alvast iets om je te bescheuren. Hij zal het zelf wel niet weten dat ie op ZTL staatLimburg vooruit schreef: ↑11 sep 2023, 21:45Je moet maar eens kijken in de lijst van België. Tuinen in Pelt en roeselare waar je nog nooit van gehoord hebt en die eigenlijk niet meer zijn dan een privécollectie. Al heeft die in Pelt wel enkele mooie dingen.meubilaie2 schreef: ↑11 sep 2023, 16:20Mag ik vragen welke je hiermee bedoelt?Limburg vooruit schreef: ↑11 sep 2023, 12:37Wat is er aan de hand met zootierliste, voor Duitsland hebben er altijd absurde tuintjes tussen gestaan. Maar nu komt er sinds kort ook voor de Benelux iedere privécollectie bij die je kan bezoeken, tuinen waar je nog nooit van gehoord hebt en die niet eens een zoovergunning hebben.
Maar die zijn niet open.
Enkel tuinen met een zoovergunning erop, sevens staat elke b&b met geiten en kinderboerderij met alpacas er ook op.![]()
Zoovergunning lijkt me een prima vertrekpunt maar ZTL kan dat moeilijk in al die landen gaan controleren.