Verzameltopic (nieuws) Zoos Verenigd Koninkrijk en Ierland

Al het nieuws van de overige dierentuinen binnen Europa (buiten België & Nederland).
Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door rick04 »

Gorilla geboren in Bristol Zoo.
You can find me in the zoo :)

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door Limburg vooruit »

Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door rick04 »

Bezoekers van de Britse dierentuin Borth Wild Animal Kingdom staan voorlopig voor een dichte poort. Het park mag pas weer open als de grote katten zijn verhuisd. Borth heeft onvoldoende personeel dat met vuurwapens om kan gaan wanneer één van de roofdieren ontsnapt. Dat melden Britse media.

De wet schrijft voor dat er altijd iemand met een vuurwapenvergunning aan het werk moet zijn in de dierentuin. Het park in Wales zegt niet meer aan deze eis te voldoen sinds een personeelswissel begin dit jaar. Omdat de trainingsfaciliteiten vanwege het coronavirus dicht waren, konden nieuwe medewerkers geen vergunning krijgen.

De lokale gemeenteraad besloot daarop dat het park moest sluiten. Borth Wild Animal Kingdom vocht die beslissing aan bij de rechter en wist een compromis af te dwingen. Als de dierentuin afstand doet van zijn licentie voor grote katten mag de rest van het park weer open.

Leeuwen
Borth moet nu binnen drie weken een nieuw thuis vinden voor twee leeuwen, drie lynxen en een serval. De eigenaren van de dierentuin, Dean en Tracy Tweedy, denken dat ze dat gaat lukken. Het echtpaar heeft een bericht geplaatst op de website van Borth Wild Animal Kingdom. Daarin spreken ze de hoop uit dat de grote katten terug kunnen keren als het park weer aan de vuurwapenwet voldoet.

In de tussentijd willen de Tweedys hun dierentuin moderniseren. Dat lijkt ook hard nodig, want er zijn al lange tijd veel problemen in Borth Wild Animal Kingdom. Eind 2017 moest een ontsnapte lynx worden doodgeschoten.

Overleden
Een tweede lynx stierf toen het dier naar een ander verblijf werd gebracht. Later bleek dat in 2018 maar liefst één op de vijf dieren in het park was overleden. Afgelopen maart nog kozen twee antilopes het hazenpad, maar die keerden veilig terug naar de dierentuin.

Mede door het coronavirus heeft het park bovendien financiële zorgen. De eigenaren roepen het publiek op om Borth te steunen door deze winter een bezoekje te brengen.
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door Gorilla Gust »

Mag ik ook hier mijn vraag herhalen? Wat is de bron van dit artikel? :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door rick04 »

You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door Gorilla Gust »

De laatste 6 jaren kende het Engelse Bristol Zoo tegenvallende resultaten met dalende bezoekersaantallen, wat resulteerde in vier van de zes jaren aan negatieve cijfers.

Hierdoor is de moeilijke beslissing genomen om de dierentuin in de stad te sluiten ten gunste van het tweede dierenpark van deze organisatie net buiten de stad. Dit tweede park is het Wild Place Project waar onder meer reeds de okapi's en geladas werden geplaatst.

Zonde van het sfeervolle Engelse stadstuin met heel wat geschiedenis... en een plek (voor mij althans) die me heel wat beter wist te bekoren dan haar 'stadscollega' ZSL London Zoo. Een beweging die we ook in Emmen zagen, al was de locatie van het nieuwe dierenpark daar nooit zo ver ontwikkeld als bij het tweede park in Bristol. Je zou het wel haast kunnen vergelijken met het theoretisch sluiten van pakweg Zoo Antwerpen om alles te verhuizen naar Planckendael. Voor zover we echt kunnen vergelijken, want the Wild Place is nu ook nog niet zo heel bijzonder groot. ;)

Een logische stap? Of een genadeslag door de lockdown-maatregelen? Sowieso... toch een beetje jammer. Al zullen diverse dieren er wellicht wel op vooruit kunnen gaan in de ruimere natuurlijke (en vooral nieuwe) setting van het tweede park.

https://www.bristolpost.co.uk/whats-on/ ... HUdbxe_TNo
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door Apenarend »

Gorilla Gust schreef:
27 nov 2020, 15:30
De laatste 6 jaren kende het Engelse Bristol Zoo tegenvallende resultaten met dalende bezoekersaantallen, wat resulteerde in vier van de zes jaren aan negatieve cijfers.

Hierdoor is de moeilijke beslissing genomen om de dierentuin in de stad te sluiten ten gunste van het tweede dierenpark van deze organisatie net buiten de stad. Dit tweede park is het Wild Place Project waar onder meer reeds de okapi's en geladas werden geplaatst.

Zonde van het sfeervolle Engelse stadstuin met heel wat geschiedenis... en een plek (voor mij althans) die me heel wat beter wist te bekoren dan haar 'stadscollega' ZSL London Zoo. Een beweging die we ook in Emmen zagen, al was de locatie van het nieuwe dierenpark daar nooit zo ver ontwikkeld als bij het tweede park in Bristol. Je zou het wel haast kunnen vergelijken met het theoretisch sluiten van pakweg Zoo Antwerpen om alles te verhuizen naar Planckendael. Voor zover we echt kunnen vergelijken, want the Wild Place is nu ook nog niet zo heel bijzonder groot. ;)

Een logische stap? Of een genadeslag door de lockdown-maatregelen? Sowieso... toch een beetje jammer. Al zullen diverse dieren er wellicht wel op vooruit kunnen gaan in de ruimere natuurlijke (en vooral nieuwe) setting van het tweede park.

https://www.bristolpost.co.uk/whats-on/ ... HUdbxe_TNo
WTF zeg. Zo'n sfeervolle plek sluiten, doodzonde.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door Gorilla Gust »

Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door Apenarend »

Gorilla Gust schreef:
27 nov 2020, 19:43
Een eerst blik op de toekomst:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1893721871
Tragisch.

Bristol heeft een mooi reptielenhuis, een aquarium, een kleine maar prachtige collectie van zangvogels, fazanten, duiven, een mooie collectie primaten, etc. Dat zal allemaal niet terugkomen want het geld zal dienen voor de ABC dieren. De kans zit er dik in dat we er nog een holder voor siberische tijgers, lama's, bennet kangoeroes en co erbij krijgen.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door rick04 »

Er is een Mandril geboren in Colchester Zoo en twee Wilde katten in Edinburgh Zoo.

Bron: Instagram
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door Gorilla Gust »

Apenarend schreef:
27 nov 2020, 20:47
Gorilla Gust schreef:
27 nov 2020, 19:43
Een eerst blik op de toekomst:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1893721871
Tragisch.

Bristol heeft een mooi reptielenhuis, een aquarium, een kleine maar prachtige collectie van zangvogels, fazanten, duiven, een mooie collectie primaten, etc. Dat zal allemaal niet terugkomen want het geld zal dienen voor de ABC dieren. De kans zit er dik in dat we er nog een holder voor siberische tijgers, lama's, bennet kangoeroes en co erbij krijgen.
Dat vermoed ik ook. The Wild Place Project is mooi, zeker het okapi-stuk. Maar ook niet uitzonderlijk, ze profiteren voornamelijk van hun natuurlijke setting. Ik vermoed dus ook meer een standaard 'dierentuin/dierenpark' met een eerder standaard collectie op enkele blikvangers na. Maar een reptielenhuis of vogellaantje past niet in hun setting daar vermoed ik.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door Jarne »

Ze hebben toch al een aantal leuke vogelsoorten in wild place zitten zoals fishertoerako, visaya neushoornvogels en Ménégaux' lijstergaai, en ook hun zoogdierencollectie is niet min. Maar een klassiek vogelgebouw of reptielengebouw zal er wel niet inzitten, vooral voor de reptielen en nachtdieren zullen er wel onder lijden.

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door rick04 »

In Yorkshire Wildlife Park is een tweeling Gevlekte hyena geboren. Vorige maand is er ook een Roloway meerkat geboren. Eind augustus is er ook een Visayas wrattenzwijn geboren.

Bron: Instagram
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door Gorilla Gust »

Een hedendaags icoon verlaat de Dublin Zoo! Gerry Creighton, gekend van onder meer de televisie reeks over de dierentuin, werkt reeds 36 jaar bij de dierentuin en is momenteel Operations Manager en olifant-expert. De man komt uit een heus geslacht aan dierenverzorgers. Zijn vader werkte maar liefst 51 jaar in de dierentuin, alsook momenteel zijn broer.

Sinds zijn 15de werkte Gerry in de dierentuin van Dublin, maar nu is het tijd om deze Zoo te verlaten. Hij gaat verder als een wereldwijde consultant in olifantenverzorging.

https://extra.ie/2020/12/02/must-see/ge ... 2HPa3nF32c
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door rick04 »

In Paignton Zoo is een Zwarte kuifmakaak geboren.

Bron: Instagram
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door rick04 »

Exmoor Zoo heeft sinds 20 december dit jaar een koppel West-Afrikaanse honingdassen gekregen van een privé collectie!

Bron: ZTL
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door rick04 »

Twee negenbandige gordeldieren geboren in Northumberland Zoo.

Bron: Instagram
You can find me in the zoo :)

Niels Grootegans
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 jun 2020, 16:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door Niels Grootegans »

rick04 schreef:
29 dec 2020, 15:14
Twee negenbandige gordeldieren geboren in Northumberland Zoo.

Bron: Instagram
Ik kan op hun site en Instagram alleen iets vinden over zesbandgordeldieren. Waar komt jouw info vandaan?

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Verzameltopic(nieuws) dierentuinen in VK

Bericht door rick04 »

Dan zal dat wel een vertaalfoutje zijn denk ik
You can find me in the zoo :)

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Verzameltopic (nieuws) Zoos Verenigd Koninkrijk en Ierland

Bericht door Apenarend »

Na de traditionele Bristol Zoo sneuvelt er opnieuw een dierentuin in Groot-Brittannië, met name het Sandwich Wildlife Park sluit de deuren.

https://sandwichwildlifepark.co.uk/

Dit park werd opgericht in navolging van de sluiting van het Rare Species Conservation Center op dezelfde locatie.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Plaats reactie