Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Al het nieuws van de overige dierentuinen binnen Europa (buiten België & Nederland).
Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door Apenarend »

Weet er iemand of de blauwlipmeerkatten in Beauval allemaal samen worden gehouden?
In Munchen zijn er alleen maar mannetjes maar ook Beauval zit met 8 mannetjes (naast 4 vrouwtjes).
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

lintworm
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 91
Lid geworden op: 22 apr 2023, 21:09
Favoriete dierentuin: Schönbrunn

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door lintworm »

In 2020 waren het 2 losse kweekgroepen en dan een mannengroep met de gorilla's.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door MennoPebesma »

In ZooParc de Beauval is de vrouwelijke reuzenotter Isolda op 16 juni overleden. Zij had een nierziekte die onlangs verergerde. Hierom werd ze verder onderzocht, maar helaas overleed ze tijdens de narcose. In Beauval blijven nu mannetje Orinoco en hun twee jongen achter. De twee jongen zijn al oud genoeg om zonder moeder op te groeien.

Bron: ZooParc de Beauval

Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door zoofan »

Volgens een ander forum zouden er 3.0 Tasmaanse duivels naar Beauval gebracht zijn.

pangolin3
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 mar 2021, 17:35
Favoriete dierentuin: Zoo Berlin

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door pangolin3 »

Vandaag voor het eerst naar Beauval geweest. Bijzonder fraai park! Ik heb de Doucs, harpijen en de Tasmaanse duivels mogen aanschouwen. De nieuwe hal met de zeekoeien is echt een bizar mooi gebouw. Helaas is een van de douc langoeren inmiddels overleden, dus hopelijk blijft het hierbij.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door MennoPebesma »

Op dinsdag 25 juli is de 5-jarige reuzenpanda Yuan Meng vanuit ZooParc de Beauval naar China verhuisd. Hij was in 2017 de eerste reuzenpanda die in Frankrijk geboren werdt. In Beauval blijven nu nog vier reuzenpanda's over.

Bron: Facebook Zoo de Beauval

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door MennoPebesma »

In ZooParc de Beauval zijn zo'n vijf maanden geleden twee Javaanse langoeren geboren.

Bron: Facebook ZooParc de Beauval

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door MennoPebesma »

In ZooParc de Beauval is op 16 september een zeekoe geboren. Het is een vrouwtje en haar moeder is Femore. Beauval heeft nu vijftien zeekoeien, acht mannetjes en zeven vrouwtjes.

Bron: Facebook ZooParc de Beauval

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 131
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door daniel1109 »

Vandaag voor het eerst in Beauval geweest. Niet alles kunnen zien, maar gelukkig heb ik nog 2 dagen.

Wat ik tot nu toe heb gezien (en onthouden) zijn er in de afgelopen paar maanden de volgende dieren geboren (die nog niet genoemd waren hier): 2 Netgiraffen, een berberaap, een Borneose orang oetan, een grevy zebra en een Beisa Oryx.

Maar wat een schitterende dierentuin zeg. De nieuwe grote Zuid-Amerikaanse volière is ook schitterend geworden. Nog niet alle dieren zitten er in. De neusberen worden momenteel voorbereid op hun verhuizing.

Verder vond ik het opvallen hoeveel krokodilachtigen er in Beauval zijn. Zowel 2 albino, als 2 normale Amerikaanse alligators, Afrikaanse dwerg krokodillen, Brilkaaiman, Cuviers gladvoorhoofdkaaiman, Schneiders gladvoorhoofdkaaiman, Onechte Gaviaal. En van diverse zijn er zelfs meerdere verblijven.

Ik kijk uit naar morgen.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door Apenarend »

daniel1109 schreef:
17 okt 2023, 17:53
Vandaag voor het eerst in Beauval geweest. Niet alles kunnen zien, maar gelukkig heb ik nog 2 dagen.

Wat ik tot nu toe heb gezien (en onthouden) zijn er in de afgelopen paar maanden de volgende dieren geboren (die nog niet genoemd waren hier): 2 Netgiraffen, een berberaap, een Borneose orang oetan, een grevy zebra en een Beisa Oryx.

Maar wat een schitterende dierentuin zeg. De nieuwe grote Zuid-Amerikaanse volière is ook schitterend geworden. Nog niet alle dieren zitten er in. De neusberen worden momenteel voorbereid op hun verhuizing.

Verder vond ik het opvallen hoeveel krokodilachtigen er in Beauval zijn. Zowel 2 albino, als 2 normale Amerikaanse alligators, Afrikaanse dwerg krokodillen, Brilkaaiman, Cuviers gladvoorhoofdkaaiman, Schneiders gladvoorhoofdkaaiman, Onechte Gaviaal. En van diverse zijn er zelfs meerdere verblijven.

Ik kijk uit naar morgen.
Mooi, geniet ervan. Kan je een meerdaagsticket kopen of is het elke dag een aparte ticket aan de volle prijs?
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 131
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door daniel1109 »

Apenarend schreef:
17 okt 2023, 18:26

Mooi, geniet ervan. Kan je een meerdaagsticket kopen of is het elke dag een aparte ticket aan de volle prijs?
Wij overnachten in een hotel van Beauval (appartement in ons geval). En dan kun je voor 50 euro per persoon voor het gehele verblijf entree kopen. Dat is inclusief dag van aankomst en dag van vertrek.

Mocht je niet in een hotel van hun willen slapen zag ik op de site dat er ook 2 daagse tickets te koop zijn. Die zijn €55,50 zonder vaste datums en €52,50 met vaste datums (voor volwassenen).

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door Limburg vooruit »

Was net beelden aan het zoeken van de dome in de tuin.
Blijkbaar hebben ze ook een kabellift, vind ik afgrijselijk lelijk. Past toch niet in een tuin.
Ja ik ken de tuin en ik weet dat er een deftig niveauverschil is, maar die palen in en tussen verblijven trekt op niets.

De serre zelf lijkt me echt mooi. Vooral omdat ik van oude architectuur hou en deze lijkt er al jaren te staan. Zou in Antwerpen ook niet misstaan eigenlijk.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

jackdw
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: Ja

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door jackdw »

Limburg vooruit schreef:
21 nov 2023, 08:44
Blijkbaar hebben ze ook een kabellift, vind ik afgrijselijk lelijk. Past toch niet in een tuin.
Ja ik ken de tuin en ik weet dat er een deftig niveauverschil is, maar die palen in en tussen verblijven trekt op niets.
De téléphérique vind ik een meerwaarde, je zweeft snel naar de andere kant van het park en overbrugt een aanzienlijk hoogteverschil, spaart je beentjes heel wat ... :cool

Verder is het mooi om de verblijven en omgeving eens vanuit de lucht te observereren! :olifant: :olifant: :olifant:

dehaas
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 138
Lid geworden op: 02 jan 2017, 15:16
Favoriete dierentuin: San Diego Zoo
Locatie: Delft

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door dehaas »

Persoonlijk vond ik de kabellift niet heel storend in de tuin en vooral erg praktisch om snel naar de andere kant van het park te komen. Wat anders een behoorlijke wandeling is.

Verder snap ik je voorliefde voor de kassen/hallen bouw van eind 19de eeuw. Het paleis van Volksvlijt was een pareltje en in Laken hebben jullie Belgen ook nog wat prachtigs staan. Echter de serre in Beauval heeft hier niets mee van doen, en beledigd deze monumenten door hieraan te refereren. Totaal niet het lichte en luchtige karakter wat deze bouwwerken uitademen, laat staan het detail en verfraaiingsniveau. De serre van Beauval is voornamelijk een groot (goedkoop ogend) stapelpakket waarbij binnen en buiten totaal niet corresponderen. Voor mij qua gebouw wel echt een misser.
Ik snap ook niet waarom ze niet gewoon voor luchtkussens zijn gegaan. Dit had heel wat constructie gescheeld waardoor het binnen veel lichter en luchtiger zou worden zoals in de Bush of Gondwannaland.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door Gorilla Gust »

In het echt komt de constructie van het dak in Beauval vrij donker over. Je mag dan wel een grootse en hoge hal hebben, eenmaal je opkijkt is de magie daar toch deels verloren.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door MennoPebesma »

In ZooParc de Beauval is op 28 november voor de derde keer dit jaar een zeekoe geboren. Het is een vrouwtje, de moeder is Lolita.

Bron: Facebook ZooParc de Beauval

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door MennoPebesma »

In ZooParc de Beauval is op 15 januari een Javaanse langoer geboren.

Bron: Facebook Zoo de Beauval

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door MennoPebesma »

Twee bijzondere geboortes in Beauval deze maand. Op 4 maart is er een roodscheendoek geboren. Moeder van het jong is Maï Ly. Het geslacht is nog niet bekend. Volgens een bezoeker op ZooChat zou er ook een tweede roodscheendoek geboren zijn, maar die heeft het niet gered.

Daarnaast is er op 8 maart voor het eerst een geelrugduiker geboren in Beauval.

Bronnen:
Facebook Zooparc de Beauval
https://actu.orange.fr/videos/france/zo ... .html?pid=

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Zooparc de Beauval

Bericht door Apenarend »

MennoPebesma schreef:
24 mar 2024, 12:35
Twee bijzondere geboortes in Beauval deze maand. Op 4 maart is er een roodscheendoek geboren. Moeder van het jong is Maï Ly. Het geslacht is nog niet bekend. Volgens een bezoeker op ZooChat zou er ook een tweede roodscheendoek geboren zijn, maar die heeft het niet gered.

Daarnaast is er op 8 maart voor het eerst een geelrugduiker geboren in Beauval.

Bronnen:
Facebook Zooparc de Beauval
https://actu.orange.fr/videos/france/zo ... .html?pid=
Dat zijn idd 2 prachtige resultaten.

Als ik goed heb geteld is dit dit de 2e geslaagde kweek sinds de 2022 import van geelrugduikers, na Nürnberg vorig jaar.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Plaats reactie