Nieuwtjestopic Zoo d'Amnéville

Al het nieuws van de overige dierentuinen binnen Europa (buiten België & Nederland).
Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwtjestopic Zoo d'Amnéville

Bericht door Gorilla Gust »

Ook het Franse Zoo d'Amneville is financieel gered. De overname van de dierentuin door het investeringsfonds Prudentia Capital (voor 82%) is goedgekeurd door de lokale handelskamer in Metz. De constructie die hiervoor is opgezet met het jonge investeringsfonds is echter omstreden in de lokale politiek, maar wat wel duidelijk is dat er een nieuw tijdperk aangebroken is voor de dierentuin.

De groep gaat jaarlijkse 1,6 miljoen in de zoo investeren.... +40 miljoen aan schulden is nu kwijtgescholden, er blijft maar een restschuld van 10 miljoen over. Al bij al een verrassend mooi resultaat. We lezen mee met het Franse Republicain-Lorrain.fr

https://www.republicain-lorrain.fr/cult ... tNzuv6p2i0
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwtjestopic Zoo d'Amnéville

Bericht door Gorilla Gust »

Het einde van Tigerworld en de papegaaienshow....

Het Franse Zoo d' Amneville zal onder haar nieuwe bewind stoppen met de papegaaien en tijgershow (Tigerworld). De tijgers komen zodra dit mogelijk is wel voor de schermen zichtbaar naar de bezoekers toe (er wordt wel niet gezegd of alle tijgers haalbaar zijn op dat vlak, ze hebben er immers wel heel wat in de show).

De show worden echter niet meer hernomen (gebouw/ zone wordt uit de wandelroute genomen), voederpraatjes blijven wel nog steeds mogelijk om bij te wonen.

https://www.facebook.com/ParcZoologique ... %2CO%2CP-R
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwtjestopic Zoo d'Amnéville

Bericht door Limburg vooruit »

Is dat Park verkocht?
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwtjestopic Zoo d'Amnéville

Bericht door Jarne »

Limburg vooruit schreef:
17 nov 2020, 21:16
Is dat Park verkocht?
Gorilla Gust schreef:
03 jan 2020, 15:23
Ook het Franse Zoo d'Amneville is financieel gered. De overname van de dierentuin door het investeringsfonds Prudentia Capital (voor 82%) is goedgekeurd door de lokale handelskamer in Metz. De constructie die hiervoor is opgezet met het jonge investeringsfonds is echter omstreden in de lokale politiek, maar wat wel duidelijk is dat er een nieuw tijdperk aangebroken is voor de dierentuin.

De groep gaat jaarlijkse 1,6 miljoen in de zoo investeren.... +40 miljoen aan schulden is nu kwijtgescholden, er blijft maar een restschuld van 10 miljoen over. Al bij al een verrassend mooi resultaat. We lezen mee met het Franse Republicain-Lorrain.fr

https://www.republicain-lorrain.fr/cult ... tNzuv6p2i0

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwtjestopic Zoo d'Amnéville

Bericht door Limburg vooruit »

Laat ons hopen dat het werkt, wel een enorme schuldenberg!
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

meubilaie2
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 jun 2020, 22:30
Favoriete dierentuin: CNME

Re: Nieuwtjestopic Zoo d'Amnéville

Bericht door meubilaie2 »

Offtopic: Is dit wat?

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwtjestopic Zoo d'Amnéville

Bericht door Apenarend »

Vooral sterk in roofvogels, roofdieren en primaten zo lijkt me. Een aqarium en een reptielenhuis.

Geen super zeldzaamheden maar toch: ijsbeer, nijlpaard, reuzenmiereneter, gevlekte hyena, poema, jagoear, gelada, siamang, gorilla, orang-oetan, klipdas, karakal, Afrikaanse wilde hond, Afrikanse bosolifant, etc. Dan heb je toch al wat.

Behoorlijk wat shows, ik weet niet of die beruchte tijgerarena nog wordt gebruikt voor shows, het leek toen meer de richting uit te gaan van een circus.

Het is meer dan 20 jaar geleden dat ik er geweest ben, toen was het park nog niet zo ontwikkeld. De shows sindsdien hebben mij er voor een stuk van weerhouden om nog eens te gaan, maar eigenlijk zou ik dat wel willen.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Nieuwtjestopic Zoo d'Amnéville

Bericht door zoofan »

De collectie is zeker de moeite. Veel verblijven voor katachtigen zijn wel aan de kleine kant. De show met de tijgers is er gelukkig niet meer. Wel nog met roofvogels en manenrob. De prijs is wel erg hoog.

Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 859
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: Nieuwtjestopic Zoo d'Amnéville

Bericht door JvG »

Apenarend schreef:
10 jul 2023, 22:50
Vooral sterk in roofvogels, roofdieren en primaten zo lijkt me. Een aqarium en een reptielenhuis.

Geen super zeldzaamheden maar toch: ijsbeer, nijlpaard, reuzenmiereneter, gevlekte hyena, poema, jagoear, gelada, siamang, gorilla, orang-oetan, klipdas, karakal, Afrikaanse wilde hond, Afrikanse bosolifant, etc. Dan heb je toch al wat.

Behoorlijk wat shows, ik weet niet of die beruchte tijgerarena nog wordt gebruikt voor shows, het leek toen meer de richting uit te gaan van een circus.

Het is meer dan 20 jaar geleden dat ik er geweest ben, toen was het park nog niet zo ontwikkeld. De shows sindsdien hebben mij er voor een stuk van weerhouden om nog eens te gaan, maar eigenlijk zou ik dat wel willen.
Afrikaanse bosolifant? In Europa worden toch alleen Afrikaanse savanneolifanten gehouden??

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwtjestopic Zoo d'Amnéville

Bericht door Jarne »

JvG schreef:
11 jul 2023, 15:30
Apenarend schreef:
10 jul 2023, 22:50
Vooral sterk in roofvogels, roofdieren en primaten zo lijkt me. Een aqarium en een reptielenhuis.

Geen super zeldzaamheden maar toch: ijsbeer, nijlpaard, reuzenmiereneter, gevlekte hyena, poema, jagoear, gelada, siamang, gorilla, orang-oetan, klipdas, karakal, Afrikaanse wilde hond, Afrikanse bosolifant, etc. Dan heb je toch al wat.

Behoorlijk wat shows, ik weet niet of die beruchte tijgerarena nog wordt gebruikt voor shows, het leek toen meer de richting uit te gaan van een circus.

Het is meer dan 20 jaar geleden dat ik er geweest ben, toen was het park nog niet zo ontwikkeld. De shows sindsdien hebben mij er voor een stuk van weerhouden om nog eens te gaan, maar eigenlijk zou ik dat wel willen.
Afrikaanse bosolifant? In Europa worden toch alleen Afrikaanse savanneolifanten gehouden??
Het gaat inderdaad om L. africana (Afrikaanse savanneolifant) die ze hebben, niet om L. cyclotis.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwtjestopic Zoo d'Amnéville

Bericht door Apenarend »

@JVG en @Jarne: jullie hebben gelijk uiteraard.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwtjestopic Zoo d'Amnéville

Bericht door Gorilla Gust »

Nog steeds een aanrader. Als je het nog niet kent, dan merk je ook niet dat er een klein beetje glans van de parel is verdwenen de laatste jaren (onderhoud, soorten/ verblijven).

Maar hoe dan ook een aanrader binnen het Franse aanbod!
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Plaats reactie