Nee, klopt. Ze zijn eerder tieners in mensentermen.
Verzameltopic(nieuws) Overige Duitse tuinen
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Tierpark Berlijn
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Re: Verzameltopic(nieuws) Overige Duitse tuinen
Langzaam aan ben ik alle (middel)grote dierentuinen in Duitsland aan het wegspelen. Deze zomer wil ik Tierpark Hagenbeck aandoen.
Een aantal vragen voor diegene die daar bekend zijn.
1. Is het bezoeken van het aquarium de moeite waard?
2. Is het bezoeken van het park + aquarium op 1 dag te doen? Of is bij een eerste bezoek 2 dagen aan te raden?
3. In de zomer schijn je te kunnen pakeren bij Parkplatz Gazellenkamp. Staat deze op een doordeweekse zomerdag standaard vol of kun je hier meestal de auto wel kwijt? En hoeveel betaal je voor het parkeren?
4. Welke tuinen rond Hagenbeck vinden jullie absoluut de moeite waard eens gezien te hebben?
2. Is het bezoeken van het park + aquarium op 1 dag te doen? Of is bij een eerste bezoek 2 dagen aan te raden?
3. In de zomer schijn je te kunnen pakeren bij Parkplatz Gazellenkamp. Staat deze op een doordeweekse zomerdag standaard vol of kun je hier meestal de auto wel kwijt? En hoeveel betaal je voor het parkeren?
4. Welke tuinen rond Hagenbeck vinden jullie absoluut de moeite waard eens gezien te hebben?
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: de BBB's
Op de eerste 2 vragen: ja. De 'gewone' dierentuin telt niet veel bezoekbare gebouwen waar je veel tijd spendeert. Het aquarium is zeker de moeite voor een bezoek en gelet op de peperdure prijzen neem je best het combiticket, dan spaar je toch snel 9 euro uit.Boots schreef: ↑13 jul 2025, 10:24Langzaam aan ben ik alle (middel)grote dierentuinen in Duitsland aan het wegspelen. Deze zomer wil ik Tierpark Hagenbeck aandoen.
Naast de parkings aan de Gazellenstrasse is er ook een parkeergarage nabij de hoofdingang en het aquarium. Op doorweekse dagen zou dat geen probleem mogen zijn (al ken ik niet de Duitse vakantieperiodes).
Wat is er in de buurt te zien: Walsrode en Serengeti Hogenhagen in het zuiden. Zelf ben ik nogal gesteld op Schwerin in het oosten. Het is een peperdure verblijfsplaats maar het centrum is zeker ook de moeite om er een avond door te brengen.
Ten noorden van Hamburg liggen een reeks van C tuinen, ik weet niet in hoeverre jou interesse daar naar reikt: Bremerhaven, Zoo an der Wingst, Gettorf Zoo, Eeckholf Wildpark, Zoo Arche Noach in Grömitz, Tierpark Neumünster, Birdpark Niendorf in Timmendorfer Strand : je kan gerust tot 3 van die zoos per dag combineren : alles rijdt gemakkelijk in het Noorden van Duitsland en elk van die parken zijn net groot genoeg om je er 2 uurtjes in te vermaken. Ik heb ze allemaal al bezocht lang geleden en ze staan opnieuw op het programma in de komende jaren.
Je kan ook nog verder aanvullen met vlinderparkjes, wildparken en het tijger-pretpark in Dassow, maar dat segment ken ik niet.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com
-
- Laafsekikker dikkopje (LC)
- Favoriete dierentuin: Zoo Praag
Het aquarium is zeker de moeite om te bezoeken. Omdat het niet enkel een aquarium is, er zitten ook veel andere soorten. Centraal is er een tropenhal met krokodillen en losvliegende vogels en veel terraria. Het is één van de hoogtepunten van het park. Het is zeker op één dag te bezoeken. Zo groot is het park eigenlijk helemaal niet van oppervlakte. Met parkeren kan ik je helaas niet helpen omdat ik altijd met het openbaar vervoer ga. Parken in de buurt die de moeite zijn, zijn uiteraard Walsrode en Hannover. Het wildpark van Lüneburger Heide vond ik best wel de moeite om eens gezien te hebben. Ook de zoo van Schwerin is een bezoek waard.Boots schreef: ↑13 jul 2025, 10:24Langzaam aan ben ik alle (middel)grote dierentuinen in Duitsland aan het wegspelen. Deze zomer wil ik Tierpark Hagenbeck aandoen.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Dankjewel voor jullie antwoorden. Als andere mensen nog input hebben; graag!
Betreft Hannover.. ik zat er al over na te denken om deze op de terug weg mee te pakken, want ja als je toch in de buurt bent...
Alleen volgens mij zijn er nog geen vernieuwingen sinds mijn vrij recente bezoek. Weet iemand of er wel gewerkt wordt aan de uitbreiding van de olifanten? Ik heb hier echt in tijden geen update meer over voorbij zien komen.
Betreft Hannover.. ik zat er al over na te denken om deze op de terug weg mee te pakken, want ja als je toch in de buurt bent...
Alleen volgens mij zijn er nog geen vernieuwingen sinds mijn vrij recente bezoek. Weet iemand of er wel gewerkt wordt aan de uitbreiding van de olifanten? Ik heb hier echt in tijden geen update meer over voorbij zien komen.
-
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands
Ik ben toevallig in maart nog een dagje op en neer geweest naar Hagenbeck en in zou persoonlijk het aquarium zeker niet overslaan. Leuke opzet en je bent er langer kwijt dan je zou verwachten als je aan de buitenkant staat, ik vond het een van de hoogtepunten van het park. Er zitten ook best wel wat leuke soorten. In de krokodillenhal zitten bijvoorbeeld witkeelbijeneters, roodkeelbijeneters en hildebrandts glansspreeuwen. Drie soorten die niet veel gehouden worden in dierentuinen en zeker van de bijeneters hadden ze ook indrukwekkend grote groepen. Enige nadeel van het aquarium vind ik wel de prijs, 25 euro voor alleen het aquarium vind ik fors (ik was 1,5 uur binnen en had toen alles wel twee keer gezien), gelukkig krijg je wel korting als je het combineert met het Tierpark.
Het was ook mijn eerste bezoek en ik vond het redelijk makkelijk te doen op 1 dag. Wij waren er om een uur of 11 en hadden rond 17 uur alles denk ik wel gezien. Daarbij heb ik ook niet echt het gevoel gehad dat we enorm moesten haasten ofzo.
Gazellenkamp ken ik niet omdat wij er in de winter waren. Wij hebben destijds geparkeerd langs de Lokstedter Grenzstasse, niet op de parking van het park zelf maar aan de straat. We stonden nog net niet met de neus tegen het Tropenaquarium aan.. Daar parkeerden we gratis, wat het elders kost weet ik niet, maar het is dus wel interessant om daar ook even langs te rijden om te kijken of er nog een plekje is.
De grote tuinen het dichtst bij Hagenbeck waar ik geweest ben zijn Hannover en Zoo am Meer. Beide vond ik zeker de moeite waard, maar zijn allebei wel op uren rijden van Hamburg, dus ik weet niet of dat in de buurt is..

- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
Ik ben vorig jaar in Tierpark Hagenbeck geweest en vond daarbij het aquarium een van de hoogtepunten van het park. Alleen het park zelf zou ik zelf iets te karig vinden, al is de combi prijs wel erg hoog vind ik. En als je pech hebt mag je maar eenmalig het aquarium in.
Wat betreft parken in de omgeving kan ik net als Yapok wildpark Lüneburger Heide aanbevelen. Dit park is ook zo groot en uitgebreid dat je hier echt wel een hele dag kan verblijven (en met meer dan 150 diersoorten is er genoeg te zien)
Wat betreft parken in de omgeving kan ik net als Yapok wildpark Lüneburger Heide aanbevelen. Dit park is ook zo groot en uitgebreid dat je hier echt wel een hele dag kan verblijven (en met meer dan 150 diersoorten is er genoeg te zien)