Verzameltopic(nieuws) Overige Duitse tuinen
Re: Verzameltopic(nieuws) Overige Duitse tuinen
Begrijp ook niet waar ze dat geld gaan halen. Maar vernieuwing is daar wel nodig want ik vind het een van de slechtste dierentuinen waarbij ooit geweest ben.
Mijn foto's vind je hier: https://www.instagram.com/nicola_animal_photography/
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
X2
Was echt zijn tijd voorbij, maar of dit ooit gaat ter wereld komen??
Als een storm plots orkaan wordt zullen we hem ook weer verslaan.
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
- Contacteer:
Het is niet de beste dierentuin, maar op zich wel met sfeervolle stukken. Maar dat kan ook liggen aan de meerwaarde die het nachtdierenhuis er weet te bieden in het grootste Afrikagebouw, toch voor ons. Daar hebben we al meermaals best veel geluk gehad met zichtbare en actieve dieren.
Steeds weer onderweg enzo(o)!
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: de BBB's
Goh ja, een masterplan maken is een ding, het uitvoeren een ander. Maar kijk, ik ben tevreden, want hun mooiste verblijf wordt behouden.
Er staan een hoop zaken in die er niet zullen komen: Hawaiaanse monniksrobben bv. of Hazelhoenders, ik juich dat graag toe maar zitten die dan bij private kwekers? Australische boskalkoenen, ok Hamerton kweekt er nu recent mee, zou dus kunnen. Japanse reuzensalamander, mss gaan ze die aankopen in Japan.
Waar ze al die Aziatische zwarte beren gaan halen is mij ook een raadsel (Saarbrücken, Görlitz, etc.).
Nog een mandril houder die verdwijnt, al moeten we wat Saarbrücken betreft daar niet treurig om zijn, want dat verblijf is 2.0 horror.
De verrassing is voor mij toch ook het verdwijnen van de giraffen, daar waren ze toch redelijk trots op en het zijn vermoedelijk geen al te dure vogels. Ik zou denken dat de meeste mensen giraffen boven neushoorns verkiezen? Misschien is dat uitbreidingsterrein te steil voor giraffen?
We weten al wat er van dat plan gaat worden, namelijk niet veel. Er is daar totaal geen geld en de deelstaat zit er nu ook niet bepaald warmpjes in en daarenboven stevent Duitsland af op een economische crisis. Ik hoop wel vurig dat hun eerste fase, voor de drills, wel (snel) gerealiseerd gaat worden, en als ze daarna de jaguars een nieuw verblijf geven zijn er toch 2 van de slechste punten aangepakt.
Er staan een hoop zaken in die er niet zullen komen: Hawaiaanse monniksrobben bv. of Hazelhoenders, ik juich dat graag toe maar zitten die dan bij private kwekers? Australische boskalkoenen, ok Hamerton kweekt er nu recent mee, zou dus kunnen. Japanse reuzensalamander, mss gaan ze die aankopen in Japan.
Waar ze al die Aziatische zwarte beren gaan halen is mij ook een raadsel (Saarbrücken, Görlitz, etc.).
Nog een mandril houder die verdwijnt, al moeten we wat Saarbrücken betreft daar niet treurig om zijn, want dat verblijf is 2.0 horror.
De verrassing is voor mij toch ook het verdwijnen van de giraffen, daar waren ze toch redelijk trots op en het zijn vermoedelijk geen al te dure vogels. Ik zou denken dat de meeste mensen giraffen boven neushoorns verkiezen? Misschien is dat uitbreidingsterrein te steil voor giraffen?
We weten al wat er van dat plan gaat worden, namelijk niet veel. Er is daar totaal geen geld en de deelstaat zit er nu ook niet bepaald warmpjes in en daarenboven stevent Duitsland af op een economische crisis. Ik hoop wel vurig dat hun eerste fase, voor de drills, wel (snel) gerealiseerd gaat worden, en als ze daarna de jaguars een nieuw verblijf geven zijn er toch 2 van de slechste punten aangepakt.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/