Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14925
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door Gorilla Gust »

Plaats vanaf 2024 hier in dit topic al het nieuws uit Ouwehands Dierenpark. Het oudere dierentuinnieuws van deze dierentuin vinden we terug in het Dierentuinnieuws Archief (enkel toegankelijk voor leden). Op naar een jaar vol beestige nieuwtjes en weetjes! :Nick:
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 594
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door Mr. Gharial »

Zonnepanelen op de olifantenstal

Op het dak van de olifantenstal zijn 85 zonnepanelen geplaatst! De stroom die deze opwekken, verdelen we over het hele park. Zo hoeven we minder fossiele brandstoffen te gebruiken. De CO2 die we besparen staat jaarlijks gelijk aan 640 geplante bomen. Ook op het koalaverblijf en de loods van ons dienstterrein komen nieuwe zonnepanelen.

Bron: Nieuwsbrief Dierenpark Ouwehands

Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Jesper V
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2022, 21:54
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door Jesper V »

Vandaag waren ze weer druk bezig met het Koala verblijf. Ze zijn begonnen met het plaatsen van houten aankleding (denk hierbij aan kleine muurtjes van boomstammen etc). Daarnaast stond er een houten overkapping, wat vermoedelijk een stuk overdekt pad wordt. Ziet er erg goed uit!

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza en Burgers Zoo
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door Dustin1999 »

Er is momenteel een rechtszaak gaande tussen Ouwehands en het ministerie vanwege de rosse neushoornvogels!

Rechtszaak om rosse neushoornvogels, Ouwehands Dierenpark en ministerie lijnrecht tegenover elkaar

Bij de bestuursrechter in Utrecht speelde vandaag een bijzondere zaak tussen Ouwehands Dierenpark en het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Het geschil gaat over twee rosse neushoornvogels. Die verblijven sinds 2009 in de Rhenense dierentuin, maar volgens het ministerie hebben de dieren niet de juiste papieren en moeten ze worden ingenomen.

De frustratie druipt er tijdens de rechtszaak vanaf bij dierenparkdirecteur Robin de Lange. "De link tussen één missend document en inbeslagname begrijp ik niet. Het in beslag nemen levert die vogels zoveel stress op. Waar is het dierenwelzijn? Waar gaat dit om?" De dierentuin wordt er van beticht twee zeldzame rosse neushoornvogels te hebben gekregen, maar niet zorgvuldig te hebben gekeken naar waar ze vandaan komen. Er is, volgens het ministerie, in ieder geval niet goed genoeg aangetoond dat het de dieren legaal zijn verkregen. Onzin, zegt ook de advocaat van het dierenpark.

Naïef
Zo'n 15 jaar geleden verkreeg Ouwehands Dierenpark twee rosse neushoornvogels via de eigenaar van het dierenpark, Marcel Boekhoorn. De dieren hadden toen een gesloten pootring om. Zo'n ring is verplicht voor bedreigde diersoorten. Op de ring staat unieke informatie waar de vogel vandaan komt. Daarmee kon volgens Ouwehands toentertijd worden aangetoond dat de vogel niet illegaal uit de natuur zou zijn gehaald, maar afkomstig was van een fokker. Volgens de advocaat is er door de jaren wel wat veranderd in de wetgeving flora en fauna, maar handelde het dierenpark in 2009 gewoon volgens de regels. "Destijds was een pootring voldoende."
Het ministerie ziet dat anders. Een gesloten pootring was ook toen niet genoeg, zegt de advocaat van het ministerie. Bovendien staat op de bijgeleverde documenten wel uit welk land dieren komen, maar niet van wíe precies. "Het doel van onze regelgeving is bedreigde dieren beschermen", zegt de advocaat van het ministerie. "Wij moeten voorkomen dat ze uitsterven. Ouwehands Dierenpark had goed moeten onderzoeken of ze de dieren legaal in bezit krijgen. Het is naïef te noemen dat Ouwehands dat niet heeft gedaan bij deze bedreigde diersoort." Ouwehands Dierenpark heeft bovendien een 'voorbeeldfunctie' en zou juist extra voorzichtig moeten zijn met het verkrijgen van dieren.

Vogel met staar
Als de rechter het ministerie in het gelijkstelt dan kunnen de vogels worden ingenomen. Volgens het dierenpark zou dat een ramp zijn. De dieren worden al jaren goed verzorgd in Rhenen en één van de twee vogels heeft staar. De dieren verplaatsen zou slecht zijn voor hun gezondheid. Bovendien twijfelt het dierenpark eraan of de twee net zo goed worden verzorgd op een andere plek. "Het weghalen van de vogels gaat een schok veroorzaken. Bij de vogels, bij de verzorgers. Ik zit hier met hele gemengde gevoelens. Dit kost zoveel geld, geld dat ik liever had besteed aan dierenbescherming", zegt de aanwezige zoöloog van het dierenpark.
Of het ministerie gelijk krijgt en de vogels moeten verhuizen, moet binnen zes weken bekend zijn. Op 5 maart doet de bestuursrechter uitspraak in de zaak. Wat de rechter ook beslist, de directeur van het dierenpark laat het er niet bij zitten. "Wij zetten ons in voor natuurbesef en behoud. Het voelt verschrikkelijk om hier te zijn vandaag. Wat zijn we aan het doen? Ik kijk terug naar de afgelopen 20 jaar en sta in voor mijn team. Ik vind dit echt een dieptepunt in de relatie met het ministerie. En wij zullen dit aanvechten tot het einde."

Bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/368711 ... ver-elkaar

Afbeelding


Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7656
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door Limburg vooruit »

De heksenjacht is begonnen, je moet als dierenpark al knettergek zijn om nog te investeren in Nederland.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
FotoWilliam
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2022, 11:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo, Artis

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door FotoWilliam »

Moeilijk doen om een documentje van 15 jaar geleden, hebben ze niks beters te doen op het ministerie...
De natuur toont ons de nietigheid van onszelf en de grootheid van onze Schepper

lintworm
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 apr 2023, 21:09
Favoriete dierentuin: Schönbrunn

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door lintworm »

FotoWilliam schreef:
23 jan 2024, 19:03
Moeilijk doen om een documentje van 15 jaar geleden, hebben ze niks beters te doen op het ministerie...
Het is letterlijk hun werk om dit soort papierwerk te checken, als ze dan iets vinden wat (mogelijk) strafbaar is, dan zijn ze praktisch verplicht daar iets mee te doen. De eerste stap zal echt niet een rechtzaak zijn, je kan ervan uit gaan dat er eerst op andere manieren contact is geweest met het dierenpark en dat dat dus niets heeft opgeleverd. Zo'n rechtzaak start je niet zomaar, dus ze zullen op het ministerie zeker zijn van hun zaak.

Om dan gelijk over een heksenjacht te praten is overdreven, ik kan me niet eerder zo'n rechtzaak herrinneren sinds ik dierentuinen volg.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3527
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door MennoPebesma »

lintworm schreef:
23 jan 2024, 20:56
Zo'n rechtzaak start je niet zomaar, dus ze zullen op het ministerie zeker zijn van hun zaak.
Als ik het goed begrijp is het Ouwehands zelf die de rechtszaak is gestart tegen de inbeslagname van de vogels.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6556
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door Apenarend »

Die ambtenaar doet gewoon zijn werk en van een heksenjacht lijkt mij helemaal geen sprake. Wel jammer dat we sinds de komst van de vogels intussen al 15 jaar verder zijn. Waar een inbeslagname anno 2024 dan zou moeten toe leiden, zie ik niet echt. Dan gaan ze gewoon naar een andere dierentuin, terwijl Ouwehands wellicht goed kan aantonen dat ze de voorbije jaren uitstekend voor de dieren hebben gezorgd. Indien ze in het ongelijk gesteld worden, lijkt een boete aannemelijker, maar ik ken natuurlijk de NL wetgeving niet, en of deze voor dit soort overtredingen boetes voorziet.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
FotoWilliam
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2022, 11:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo, Artis

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door FotoWilliam »

Ja, dat is ook wat ik met mijn bericht bedoelde. Het gaat mij niet om het feit dat ze dit soort zaken controleren, dat juich ik juist toe want het vermindert illegale praktijken. Maar wat ik niet snap is dat ze vijftien jaar na dato er nog mee aan komen draven en dat die dieren nu ineens verplaatst zouden moeten worden. Dan zit je toch nog steeds met het probleem dat de oorsprong van de dieren niet duidelijk is, alleen zet je ze nu in een ander park. Ik vind het een bijzondere gang van zaken.
De natuur toont ons de nietigheid van onszelf en de grootheid van onze Schepper

Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 862
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door JvG »

FotoWilliam schreef:
23 jan 2024, 23:55
Ja, dat is ook wat ik met mijn bericht bedoelde. Het gaat mij niet om het feit dat ze dit soort zaken controleren, dat juich ik juist toe want het vermindert illegale praktijken. Maar wat ik niet snap is dat ze vijftien jaar na dato er nog mee aan komen draven en dat die dieren nu ineens verplaatst zouden moeten worden. Dan zit je toch nog steeds met het probleem dat de oorsprong van de dieren niet duidelijk is, alleen zet je ze nu in een ander park. Ik vind het een bijzondere gang van zaken.
Het enige probleem in mijn ogen is inderdaad de 15 tussenliggende jaren. Verder vind ik het ministerie in dit geval echt wel gelijk hebben. Als dit veel eerder aangekaart was dan hadden de vogels van mij wel in beslag genomen mogen worden. Er zit daadwerkelijk een verschil tussen een park wat een dier gekocht heeft zonder de juiste papieren (en ja Boekhoorn heeft ze dan wel prive gekocht en toen aan Ouwehands gegeven maar dat is toch eigenlijk 1 pot nat...) en een park dat deze dieren mag en kan opvangen van het ministerie. Laat je ze bij de dierentuin die ze gekocht heeft dan "beloon" je zulke praktijken, tenminste in mijn ogen. Dan gaan meer parken het doen als ze dieren willen hebben en dat is absoluut niet de bedoeling...

Plus parken die bepaalde diergroepen opvangen voldoen aan bepaalde voorwaarden en hebben niet betaald voor de dieren. Burgers heeft een apart stuk achter de schermen voor opvang van koralen. Pas als daarvan duidelijk is welke soort het is en er besloten is wie de eigenaar ervan is kunnen ze geplaatst worden in het koraalrif of doorgegeven worden naar andere parken. Op dat punt word het stuk missende papieren opgelost door het ministerie.

lintworm
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 apr 2023, 21:09
Favoriete dierentuin: Schönbrunn

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door lintworm »

FotoWilliam schreef:
23 jan 2024, 23:55
Ja, dat is ook wat ik met mijn bericht bedoelde. Het gaat mij niet om het feit dat ze dit soort zaken controleren, dat juich ik juist toe want het vermindert illegale praktijken. Maar wat ik niet snap is dat ze vijftien jaar na dato er nog mee aan komen draven en dat die dieren nu ineens verplaatst zouden moeten worden. Dan zit je toch nog steeds met het probleem dat de oorsprong van de dieren niet duidelijk is, alleen zet je ze nu in een ander park. Ik vind het een bijzondere gang van zaken.
We weten de details niet. Als zo'n fout pas jaren later aan het licht komt om wat voor reden dan ook, betekent dat niet dat je dan niet meer door hoeft te pakken als ministerie zijnde. Ik kan me zo voorstellen dat het ministerie ook een signaal af wil geven aan andere tuinen dat ze hun administratie op orde moeten hebben en dat ze niet bang zijn om ook een "grote speler" aan te pakken als er iets fout gaat.

Ik had even gemist dat Ouwehands die rechtzaak heeft gestart. Dat lijkt me een behoorlijk groot risico en voer voor je tegenstanders, ongeacht de uitkomst.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3527
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door MennoPebesma »

In andere nieuwsartikelen worden iets meer details gegeven dan in hier eerder geciteerd artikel:

Bij een inspectie door het ministerie in 2021 werdt geconstateerd dat er een document miste voor de herkomst van de neushoornvogels. Ouwehands Dierenpark werd hierdoor gevraagd om opheldering hierover. Maar de verklaring van de dierentuin kon de inspecteurs niet overtuigen.

Daarom wil de minister de vogels in beslag nemen. Juist een dierentuin heeft hierin volgens haar een voorbeeldfunctie. Tegen die beslissing is Ouwehands een rechtszaak gestart.

De vogels komen via het NOP van (volgens het dierenpark) een Tsjechische kweker vandaan. Deze kweker was voorafgaand aan de zitting onmogelijk te bereiken, om hem dat te vragen.

Gebruikersavatar
FotoWilliam
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2022, 11:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo, Artis

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door FotoWilliam »

Ja oke, dit werpt wel meer licht op de zaak. En ik ben het met jullie eens dat recht recht is, en dat Ouwehands inderdaad ook een voorbeeldfunctie heeft. Enkel de lange tijd die eroverheen gegaan was schoot me even in het verkeerde keelgat, maar dat neemt zoals gezegd inderdaad de verantwoordelijkheid van het ministerie niet weg.
De natuur toont ons de nietigheid van onszelf en de grootheid van onze Schepper

Gebruikersavatar
FotoWilliam
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2022, 11:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo, Artis

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door FotoWilliam »

Op de Gelderlander is een achtergrondartikel geplaatst over de kwestie, met meer informatie over hoe dierentuinen aan hun dieren komen:
https://www.gelderlander.nl/rhenen/dier ... ~ac7cd8b7/
De natuur toont ons de nietigheid van onszelf en de grootheid van onze Schepper

Lucky
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 nov 2020, 09:48
Favoriete dierentuin: Burgers Zoo
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door Lucky »

FotoWilliam schreef:
24 jan 2024, 10:27
Op de Gelderlander is een achtergrondartikel geplaatst over de kwestie, met meer informatie over hoe dierentuinen aan hun dieren komen:
https://www.gelderlander.nl/rhenen/dier ... ~ac7cd8b7/
Wel een slecht artikel hoor. Zo word er gesproken over verkopen nadat de NVD een voorbeeld gaf over de tijgers van Burgers Zoo. In andere woorden, nu lijkt het of burgers die dieren ooit verkoopt. Wat absoluut niet gebeurd, in principe, bij eaza parken. Uitleg NVD geeft informatie maar het artikel is wel slecht geschreven door de verslaggever. Vind ik althans.

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2436
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door rick04 »

MennoPebesma schreef:
24 jan 2024, 09:53
De vogels komen via het NOP van (volgens het dierenpark) een Tsjechische kweker vandaan. Deze kweker was voorafgaand aan de zitting onmogelijk te bereiken, om hem dat te vragen.
Op Zootierliste staat dat de vogels in 2009 uit Vogelpark Avifauna kwamen.
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Berichten: 3840
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:22
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Locatie: Het forum
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door Laafsekikker »

Ouwehands Dierenpark doneert €1.148,900 aan natuurbescherming
Ouwehands Dierenpark kijkt terug op een jaar vol veranderingen. Het park startte onder andere de bouw van het grote nieuwe gebied ‘Koalia’ en nam afscheid van het reuzenpandajong dat naar China vertrok.

Er kwamen veel flamingo jongen uit het ei en wederom werd het park aangenaam verrast door de geboorte van nevelpanters en een jonge bonobo. Vijf West-Afrikaanse franjeapen namen hun intrek, evenals een stel withandgibbons en een reuzenkraak. Ouwehands Dierenpark werkte in 2023 mee aan maar liefst 60 EEP’s, een reeks managementprogramma’s voor bedreigde diersoorten.

Uit het oog, niet uit het hart
Waar vorig jaar nog twee bruine beren hun intrek namen in Het Berenbos, heeft het park dit jaar afscheid moeten nemen van twee bruine beren die overleden. Fan Xing, het pandajong dat in 2020 werd geboren, vertrok in september na een afscheidsceremonie naar China. Ouders Xing Ya en Wu Wen blijven voorlopig nog in Pandasia en we hopen dat zij (in overleg met de Chinese programma-coördinator) nogmaals voor nageslacht mogen gaan zorgen.

Nieuwe verblijven
Er wordt hard gewerkt aan het nieuwe gebied ‘Koalia’, waar onder andere drie koala’s, wallaby’s en vlinders te zien zullen zijn vanaf het voorjaar 2024. De bonte marters hebben hierdoor een nieuw verblijf gekregen.

Natuurbescherming
Natuurbescherming is één van de hoofddoelstellingen van Ouwehands Dierenpark. Het afgelopen jaar heeft Ouwehands Dierenpark vanuit de stichting Ouwehand Zoo Foundation €1.148.900 kunnen doneren aan 11 natuurbeschermingsprojecten waaronder het natuurbeschermingsproject van de Maleise beer en de reuzenpanda.

Beleving
Het dierenpark kijkt continu naar het verbeteren van de beleving voor haar gasten. De weg vinden naar de dieren in het park is makkelijker gemaakt met de nieuwe bewegwijzering. Op de route vindt men ook nieuwe dierinformatieborden die gefaseerd worden geüpdatet.

Daarnaast organiseert Ouwehands Dierenpark al een aantal jaren de avondopenstelling ‘Light Nights’. Begin 2023 kon men tot en met de voorjaarsvakantie genieten van de lichtobjecten van de editie ‘AquaLuna’ in het park. In het voorjaar en de zomer waren in het park kunstobjecten van afval te bewonderen tijdens de ‘Recycle Route’. Passend entertainment en edutainment vond plaats in het park middels een familieshow van Bamboo Bill en park-acts van de avonturiers. Gidsen namen bezoekers mee voor een rondleiding en ecologe en reptielendeskundige Sterrin Smalbrugge verzorgde een dagkamp voor kinderen. In oktober 2023 startte de nieuwe editie ‘Light Nights Treasures of Time’ met metershoge dino’s.

Het dierenpark is qua bezoekersaantallen in 2023 min of meer gelijk gebleven maar ziet wel een stijging in de omzet.

Vooruitblik 2024
Koala’s in een splinternieuw verblijf
Met een half jaar vertraging staat in het voorjaar van 2024 de opening van het nieuwe gebied ‘Koalia’ op de planning. Hiermee is Ouwehands Dierenpark de enige dierentuin in Nederland die deze unieke diersoort zal huisvesten en daarbij opnieuw bijdraagt aan het voortplantingsprogramma van de koala’s. Uiteraard speelt duurzaamheid een belangrijke rol bij de bouw van het splinternieuwe verblijf. Het gebouw wordt voorzien van warmtepompen en zonnepanelen om het klimaat te beheersen zonder gebruik van fossiele brandstoffen.

Amoerpanters verwacht
Na ‘Koalia’ staat een volgend project op de planning, namelijk de bouw van een verblijf voor een prachtige katachtige, de Amoerpanter. Deze panter hoort tot één van de meest bedreigde diersoorten. Ouwehands Dierenpark haalt hiermee wederom een belangrijke ambassadeur voor bedreigde diersoorten in huis.


lintworm
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 apr 2023, 21:09
Favoriete dierentuin: Schönbrunn

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door lintworm »

Door je 1 miljoen dollar aan reuzenpandageld als natuurbeschermingsdonatie te verbloemen maak je wel schone schijn :p, verder lopen ze nog steeds 650.000 euro achter de buren in Arnhem en is zelfs Amersfoort ze voorbij...

Gebruikersavatar
MelodyK
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jun 2021, 14:52
Favoriete dierentuin: Wildlands - KBZ - Aquazoo
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Ouwehands Dierenpark

Bericht door MelodyK »

Hallo allen,

Is er hier iemand die mij iets meer kan vertellen over de witte leeuwen in Ouwehand?
a) Waar kwamen Credo, Banghura, Ilana en Luna vandaan toen ze in 2010 in Rhenen aankwamen?
b) Waar / wanneer werden ze geboren
c) In hoeverre zijn de 3 dames familie
d) Waarheen is Ilumbo verhuisd en wanneer? (Ik weet dat Inkosie naar Sosto Zoo in Hongarije ging in 2014)

Alvast reuze bedankt.
* ~ Wat vandaag (on)mogelijk is, kan morgen (g)een optie (meer) zijn… ~ *

Plaats reactie