Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
Jens01
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 jul 2021, 23:05
Favoriete dierentuin: Wildlands

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door Jens01 »

MennoPebesma schreef:
10 mar 2024, 09:27
In plaats van hyacinthara's en rode ibissen is het nu de wens van blijdorp om daar grijze roodstaartpapegaaien en Afrikaanse moerasvogels, waaronder de Afrikaanse lepelaar, te gaan houden.

Diergaarde Blijdorp kiest voor andere vogelsoorten in nieuwe volières

Diergaarde Blijdorp heeft de plannen voor de invulling van twee nog-in-aanbouw-zijnde volières omgegooid. Het Rotterdamse dierenpark heeft ervoor gekozen om de Zuid-Amerikaanse vogelsoorten die eerder voor de verblijven waren aangekondigd, toch niet te gaan houden. Dat bevestigt een woordvoerder aan ZooFlits.

Bron & meer: ZooFlits

De grijze roodstaarten spreken mij niet echt aan. Maar de lepelaars vind ik wel tof! Ben benieuwd wat er nog meer bij komt.

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door daniel1109 »

Jens01 schreef:
10 mar 2024, 14:32
pangolin3 schreef:
10 mar 2024, 14:28
Mr. Gharial schreef:
10 mar 2024, 13:52
Ik hoop vooral dat ze genoeg vooruit denken en verblijven bouwen die heel lang kunnen blijven staan.

Als we een herhaling van bijvoorbeeld Amazonica of Taman Indah gaan zien dat vrees ik voor de toekomst van Blijdorp
Triest dat die angst er moet zijn, maar ik hoop het ook.
Wat is er dan zo slecht aan Taman Indah? Dat gebouw functioneert toch prima en staat in ieder geval nog overeind?
Ik snap ook niet wat er mis is met Taman Indah. Gebouw wordt dit jaar 30 jaar oud en heeft in al die jaren nog nooit een grote renovatie moeten ondergaan. En dat het een tijdje wat rommelig zal zijn is ook logisch. Blijdorp heeft niet de financiële middelen om een heel gebied in 1 keer in zijn geheel te doen. Het zal hoe dan ook in stappen moeten gaan per gebied.

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2853
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door Joost »

Taman Indah lijkt mij in deze niet helemaal het goede voorbeeld. Tegenwoordig zou het natuurlijk anders gebouwd zijn, maar doet al 30 jaar prima dienst. Wat een beter voorbeeld zou zijn in het verblijf van de zwarte neushoorns. Dat is na 11 jaar al niet meer echt van deze tijd én functioneert niet zoals gewenst..

De zorgen deel ik overigens wel. Blijdorp zit niet ruim in de centen en kan elke euro maar 1 keer uitgeven. Dan moet je ervoor zorgen dat áls je dat geld dan uitgeeft het ook is aan projecten voor de lange termijn. Na 10 jaar een verblijf afschrijven is natuurlijk veel te kort en kan eigenlijk echt niet. Het duidt niet echt op een visie voor de langere termijn. Zelfde geldt overigens ook voor wat Pangolin3 zegt; ik ben ook bang dat het park qua continentale indeling nogal een rommeltje gaat zijn komende jaren..

Jens01
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 jul 2021, 23:05
Favoriete dierentuin: Wildlands

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door Jens01 »

Ik snap daarbij de communicatie rondom het masterplan en de daaruit volgende wijzigingen totaal niet. Wat het publiek nu meekrijgt is dat er alleen maar soorten weggaan. Over nieuwe soorten of projecten wordt niks gedeeld.

Neem bezoekers mee in de ontwikkeling van bouwprojecten, leg keuzes duidelijker uit en focus je op positieve ontwikkelingen in de marketing om het (logische) vertrek van meerdere diersoorten niet op de voorgrond te laten blijven.

Ik vind zo een wijziging als die in de volières helemaal niet erg en juist tof, maar zet het goed weg in de marketing en probeer het met een goed verhaal te verkopen aan je fans en bezoekers.

Ik ben het ook helemaal met Joost eens wat betreft de neushoorns. Dat verblijf was eigenlijk na de oplevering al te klein. De zwarte neushoorns is echt het allereerste dat in mijn opinie veranderd moet worden. Vervang die soort voor iets kleiners, kondig die nieuwe soort groots aan en vertel dat er nog Indische neushoorns te zien zijn en je bent denk ik klaar.

Door de negatieve en veranderde publieke opinie denk ik dat ARTIS en Beekse Bergen Blijdorp dit jaar echt in gaan halen in populariteit en bezoekersaantallen.

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 594
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door Mr. Gharial »

Jens01 schreef:
10 mar 2024, 14:32
pangolin3 schreef:
10 mar 2024, 14:28
Mr. Gharial schreef:
10 mar 2024, 13:52
Ik hoop vooral dat ze genoeg vooruit denken en verblijven bouwen die heel lang kunnen blijven staan.

Als we een herhaling van bijvoorbeeld Amazonica of Taman Indah gaan zien dat vrees ik voor de toekomst van Blijdorp
Triest dat die angst er moet zijn, maar ik hoop het ook.
Wat is er dan zo slecht aan Taman Indah? Dat gebouw functioneert toch prima en staat in ieder geval nog overeind?
Het staat overeind, ja, maar de binnenverblijven voor de neushoorns en tapirs zijn duidelijk te klein. En wat nu het neushoornvogelverblijf is was ook veel te klein voor gibbons.
Ik vind het heel mooi in theorie, want het laat de binnenverblijven mooi zien in combinatie met kleinere dieren uit het gebied, maar het had veel groter moeten zijn om twee Indische neushoorns en Maleise tapirs te laten zien
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door daniel1109 »

Ze kunnen het verblijf van de zwarte neushoorns met wat kleine aanpassingen aanpassen naar een voor witte neushoorns. Dan kan er 1 verblijf van gemaakt worden. Qua oppervlakte is het dan best een aardig formaat verblijf (vergelijkbaar met Pairi Daiza & Gaia Zoo). En voor de algemene bezoeker ziet 3 neushoorns bij elkaar er toch leuker uit dan 2 of 3 enkele neushoorns.

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door daniel1109 »

Mr. Gharial schreef:
10 mar 2024, 16:22
Jens01 schreef:
10 mar 2024, 14:32
pangolin3 schreef:
10 mar 2024, 14:28
Mr. Gharial schreef:
10 mar 2024, 13:52
Ik hoop vooral dat ze genoeg vooruit denken en verblijven bouwen die heel lang kunnen blijven staan.

Als we een herhaling van bijvoorbeeld Amazonica of Taman Indah gaan zien dat vrees ik voor de toekomst van Blijdorp
Triest dat die angst er moet zijn, maar ik hoop het ook.
Wat is er dan zo slecht aan Taman Indah? Dat gebouw functioneert toch prima en staat in ieder geval nog overeind?
Het staat overeind, ja, maar de binnenverblijven voor de neushoorns en tapirs zijn duidelijk te klein. En wat nu het neushoornvogelverblijf is was ook veel te klein voor gibbons.
Ik vind het heel mooi in theorie, want het laat de binnenverblijven mooi zien in combinatie met kleinere dieren uit het gebied, maar het had veel groter moeten zijn om twee Indische neushoorns en Maleise tapirs te laten zien
De neushoorns hebben nog een 2e binnen verblijf die niet zichtbaar is voor de bezoekers.

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1577
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door Zoozot »

Mr. Gharial schreef:
10 mar 2024, 16:22
Jens01 schreef:
10 mar 2024, 14:32
pangolin3 schreef:
10 mar 2024, 14:28
Mr. Gharial schreef:
10 mar 2024, 13:52
Ik hoop vooral dat ze genoeg vooruit denken en verblijven bouwen die heel lang kunnen blijven staan.
Als we een herhaling van bijvoorbeeld Amazonica of Taman Indah gaan zien dat vrees ik voor de toekomst van Blijdorp
Triest dat die angst er moet zijn, maar ik hoop het ook.
Wat is er dan zo slecht aan Taman Indah? Dat gebouw functioneert toch prima en staat in ieder geval nog overeind?
Het staat overeind, ja, maar de binnenverblijven voor de neushoorns en tapirs zijn duidelijk te klein. En wat nu het neushoornvogelverblijf is was ook veel te klein voor gibbons.
Ik vind het heel mooi in theorie, want het laat de binnenverblijven mooi zien in combinatie met kleinere dieren uit het gebied, maar het had veel groter moeten zijn om twee Indische neushoorns en Maleise tapirs te laten zien
Dat de binnenverblijven van de neushoorns en tapirs in Taman Indah naar huidige maatstaven vrij krap zijn, is iets wat je Blijdorp in mijn ogen niet kunt verwijten. Op het moment dat die verblijven gebouwd waren, waren ze al veel moderner dan wat destijds voor die diersoorten gebruikelijk was; dat geldt zelfs voor het voormalige apenverblijf. Vergeet niet dat Taman Indah dit jaar haar 30e verjaardag viert; er zijn veel dierentuinverblijven met dezelfde leeftijd of jonger die de tand des tijds minder goed doorstaan hebben.

pangolin3
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 131
Lid geworden op: 01 mar 2021, 17:35
Favoriete dierentuin: Zoo Berlin

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door pangolin3 »

Jens01 schreef:
10 mar 2024, 16:05
Ik snap daarbij de communicatie rondom het masterplan en de daaruit volgende wijzigingen totaal niet. Wat het publiek nu meekrijgt is dat er alleen maar soorten weggaan. Over nieuwe soorten of projecten wordt niks gedeeld.
Ik las toevallige gisteren de nieuwe vriendennieuws. Ze hopen binnenkort wat meer te kunnen vertellen over de nieuwe soorten en projecten. Wordt vervolgd dus. Ik snap je punt wel. De deal die het masterplan voorstelt is eigenlijk als volgt: er gaan meerdere soorten weg. Echter, hetgene dat terugkomt is dus de moeite waard. Dit betreft immers soorten met een fokprogramma of zelfs soorten waarvoor een nieuw programma wordt opgezet met geïmporteerde dieren. Dat is voor mij een prima afweging, die indische antilopen kan ik bijvoorbeeld best missen.

Rensrobert
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jul 2023, 19:02
Favoriete dierentuin: Blijdorp antwerpen

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door Rensrobert »

pangolin3 schreef:
10 mar 2024, 12:08
MennoPebesma schreef:
10 mar 2024, 09:27
In plaats van hyacinthara's en rode ibissen is het nu de wens van blijdorp om daar grijze roodstaartpapegaaien en Afrikaanse moerasvogels, waaronder de Afrikaanse lepelaar, te gaan houden.

Diergaarde Blijdorp kiest voor andere vogelsoorten in nieuwe volières

Diergaarde Blijdorp heeft de plannen voor de invulling van twee nog-in-aanbouw-zijnde volières omgegooid. Het Rotterdamse dierenpark heeft ervoor gekozen om de Zuid-Amerikaanse vogelsoorten die eerder voor de verblijven waren aangekondigd, toch niet te gaan houden. Dat bevestigt een woordvoerder aan ZooFlits.

Bron & meer: ZooFlits

Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat de tuin over een paar jaar een enorme rommel is. Dat de grote projecten niet van de grond komen, maar je wel overal en nergens random verblijfjes hebt waardoor je een klein beetje kan zien wat ze willen doen. Maargoed, het nieuwe concept spreekt mij in dit geval dan wel weer meer aan. Er zijn best wat soorten die in het nieuwe masterplan zouden passen.
Dat lijkt me niet zo gek, toen ze naar de continentale indeling veranderde was dit ook heel lang het geval. Mensen vergeten al snel dat dat ook 20 jaar heeft geduurd. Ik vind de strategie van Blijdorp niet heel gek. Bij de Gorilla's halen ze gelijk de angel eruit. Zondag waren er zoveel mensen in de tuin om afscheid te nemen, zelfs de brandweer was er om foto's te maken. De grote projecten kunnen we niet van te voren conclusies over trekken. Op het moment dat ze een mooi project hebben, zullen ze die echt wel tonen. Zoals met oceanium, Artica, Amazonica, Taman Indah, Het giraffen verblijf. Heel veel hype, veel bezoekers. De tuin zal langzaam een transitie ondergaan. De verblijven van bijvoorbeeld zwarte neushoorns ijsberen etc. Daar verwacht ik weinig veranderingen, want eerst moet al het geld naar de rivièrahal. Wel fijn dat een dierentuin al haar geld uitgeeft aan een plek zonder dieren, maar hé. Dus de echt nieuwe projecten verwacht ik pas 2027+. Tenzij Blijdorp een konijn uit de hoge hoed kan toveren. Ik verwacht ik dat Blijdorp de meeste bezoekers van Nederland behoud.Ze worden zeker niet ingehaald door Artis. Of Beekse Bergen Blijdorp gaat inhalen is wel een mogelijkheid, maar verwacht ik ook niet.

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door daniel1109 »

Rensrobert schreef:
11 mar 2024, 13:20
pangolin3 schreef:
10 mar 2024, 12:08
MennoPebesma schreef:
10 mar 2024, 09:27
In plaats van hyacinthara's en rode ibissen is het nu de wens van blijdorp om daar grijze roodstaartpapegaaien en Afrikaanse moerasvogels, waaronder de Afrikaanse lepelaar, te gaan houden.

Diergaarde Blijdorp kiest voor andere vogelsoorten in nieuwe volières

Diergaarde Blijdorp heeft de plannen voor de invulling van twee nog-in-aanbouw-zijnde volières omgegooid. Het Rotterdamse dierenpark heeft ervoor gekozen om de Zuid-Amerikaanse vogelsoorten die eerder voor de verblijven waren aangekondigd, toch niet te gaan houden. Dat bevestigt een woordvoerder aan ZooFlits.

Bron & meer: ZooFlits

Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat de tuin over een paar jaar een enorme rommel is. Dat de grote projecten niet van de grond komen, maar je wel overal en nergens random verblijfjes hebt waardoor je een klein beetje kan zien wat ze willen doen. Maargoed, het nieuwe concept spreekt mij in dit geval dan wel weer meer aan. Er zijn best wat soorten die in het nieuwe masterplan zouden passen.
Dat lijkt me niet zo gek, toen ze naar de continentale indeling veranderde was dit ook heel lang het geval. Mensen vergeten al snel dat dat ook 20 jaar heeft geduurd. Ik vind de strategie van Blijdorp niet heel gek. Bij de Gorilla's halen ze gelijk de angel eruit. Zondag waren er zoveel mensen in de tuin om afscheid te nemen, zelfs de brandweer was er om foto's te maken. De grote projecten kunnen we niet van te voren conclusies over trekken. Op het moment dat ze een mooi project hebben, zullen ze die echt wel tonen. Zoals met oceanium, Artica, Amazonica, Taman Indah, Het giraffen verblijf. Heel veel hype, veel bezoekers. De tuin zal langzaam een transitie ondergaan. De verblijven van bijvoorbeeld zwarte neushoorns ijsberen etc. Daar verwacht ik weinig veranderingen, want eerst moet al het geld naar de rivièrahal. Wel fijn dat een dierentuin al haar geld uitgeeft aan een plek zonder dieren, maar hé. Dus de echt nieuwe projecten verwacht ik pas 2027+. Tenzij Blijdorp een konijn uit de hoge hoed kan toveren. Ik verwacht ik dat Blijdorp de meeste bezoekers van Nederland behoud.Ze worden zeker niet ingehaald door Artis. Of Beekse Bergen Blijdorp gaat inhalen is wel een mogelijkheid, maar verwacht ik ook niet.
Voor de renovatie van de Rivièrahal betaald de gemeente Rotterdam al met 18 miljoen euro een groot deel. De opening staat ook pas in 2032 gepland. dus per jaar valt het dan met de kosten voor de dierentuin zelf wel mee (+/- 3 miljoen euro per jaar). Er zullen dus wel mogelijkheden zijn voor andere projecten. Maar grote projecten als een nieuwe tropische hal op de plek van Amazonica hoeven we denk ik binnen de komende 15 jaar niet te verwachten.

Keith
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 132
Lid geworden op: 28 sep 2019, 22:02
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door Keith »

Gisteren weer eens naar de Diergaarde geweest. Een aantal zaken die opvielen:

- In het Publiekslab hebben de nieuwe aquaria een invulling gekregen. In het rechter aquarium zijn de haaieneieren teruggekeerd, op dit moment zijn er twee hondshaaieieren te zien. En het linker aquarium wordt bewoond door kortsnuitzeepaardjes (Hippocampus hippocampus).

- Ook in het Natuurbehoudscentrum zijn nieuwe soorten te zien. Zo hebben de wandelende bladeren plaats gemaakt voor (Diapherodes gigantea). En de Ecuadoriaanse roodvoetspin is uit Amazonica overgekomen.

- De schermen in de Ijsberenexpositie zijn vervangen door schermen van een betere kwaliteit. Ook wordt hier nu een nieuw filmpje van het WNF afgespeeld.

- De bouw van de Afrikaanse volière gaat hard! Er zijn aan de buitenkant van het binnenverblijf meerdere luiken gecreëerd en de plaats van de kijkruiten zijn duidelijk. Ik ben wel benieuwd hoe het gebouw verder wordt afgewerkt. Aan de linkerkant is zelfs begonnen aan de inrichting, zo zijn er al enkele bomen geplant en wordt de vorm van de vijver zichtbaar.
Afbeelding

- Op de Gierenrots zijn de maraboes (6) weer terugkeert. Er zitten nog twee maraboes achter de schermen.

- Het voormalig slurfhondjesverblijf in de Krokodillenrivier staat al een tijd leeg. Er is nu een grote boomstronk met takken verschenen, wat mij doet vermoeden dat de slurfhondjes niet terugkeren.

- De drie vijfhoekige plantenbakken met sleutelbloemen zijn weer teruggekeerd bij de Bijenvallei.

- De vlonder bij de pelikanen wordt vervangen. Hierdoor is dit pad afgesloten, maar via het Azië-huis is de kijkhut wel bereikbaar.

- Er wordt nog steeds gewerkt aan het voormalige toepajaverblijf in het Azië-huis. Een nieuw soortenbord verklapt dat het binnenkort bewoont zal worden door geelkoplandschildpaden (Indotestudo elongata).

- Bij de Bergdierenrots zijn nieuwe bomen geplaatst. Aan de onderkant zijn er gladde kokers omheen geplaatst, ik vermoed om te voorkomen dat de rode panda's erin klimmen.
Afbeelding

Jens01
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 jul 2021, 23:05
Favoriete dierentuin: Wildlands

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door Jens01 »

Mooie update Keith. Bijzonder dat er nog geïnvesteerd wordt in de expositie bij de ijsberen :s

Het binnenverblijf van de volières schiet zeker op! Goede opzet om zo vanaf de voorkant direct via ramen het binnenverblijf in te kijken. Hopelijk worden de nachthokken ook goed gethematiseerd!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6558
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door Apenarend »

Los van het thema, ik snap niet zo goed waarom beide niet kunnen. Aan de ene kant een Zuid-Amerikaanse invulling met rode ibissen en een soort ara, en aan de andere kant een Afrikaanse invulling met grijze roodstaarten en wat waadvogels.

Ik snapte vroeger al niet goed waarom een volière alleen maar rode ibissen had, terwijl die perfect samen kunnen leven met andere soorten.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 594
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door Mr. Gharial »

Apenarend schreef:
13 mar 2024, 12:42
Ik snapte vroeger al niet goed waarom een volière alleen maar rode ibissen had, terwijl die perfect samen kunnen leven met andere soorten.
Hier zaten ook kuifhoenderkoeten en verschillende eendensoorten maar ik snap je punt
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door Jarne »

Mr. Gharial schreef:
13 mar 2024, 12:50
Apenarend schreef:
13 mar 2024, 12:42
Ik snapte vroeger al niet goed waarom een volière alleen maar rode ibissen had, terwijl die perfect samen kunnen leven met andere soorten.
Hier zaten ook kuifhoenderkoeten en verschillende eendensoorten maar ik snap je punt
Het bestand naar herinnering en naar wat ik online kan terugvinden:
- Rode ibis
- Bahamapijlstaart
- Roodschoudertaling
- Witwangfluiteend (tot 2020)
- Kuifhoenderkoet
- Mangrovereiger (2017-201?)

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2436
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door rick04 »

Jarne schreef:
13 mar 2024, 12:59
Mr. Gharial schreef:
13 mar 2024, 12:50
Apenarend schreef:
13 mar 2024, 12:42
Ik snapte vroeger al niet goed waarom een volière alleen maar rode ibissen had, terwijl die perfect samen kunnen leven met andere soorten.
Hier zaten ook kuifhoenderkoeten en verschillende eendensoorten maar ik snap je punt
Het bestand naar herinnering en naar wat ik online kan terugvinden:
- Rode ibis
- Bahamapijlstaart
- Roodschoudertaling
- Witwangfluiteend (tot 2020)
- Kuifhoenderkoet
- Mangrovereiger (2017-201?)
Er heeft ook nog een poosje een Woudaap gezeten
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 594
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door Mr. Gharial »

Jarne schreef:
13 mar 2024, 12:59
Mr. Gharial schreef:
13 mar 2024, 12:50
Apenarend schreef:
13 mar 2024, 12:42
Ik snapte vroeger al niet goed waarom een volière alleen maar rode ibissen had, terwijl die perfect samen kunnen leven met andere soorten.
Hier zaten ook kuifhoenderkoeten en verschillende eendensoorten maar ik snap je punt
Het bestand naar herinnering en naar wat ik online kan terugvinden:
- Rode ibis
- Bahamapijlstaart
- Roodschoudertaling
- Witwangfluiteend (tot 2020)
- Kuifhoenderkoet
- Mangrovereiger (2017-201?)
Zat de fluiteend niet bij de Aras?
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1577
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door Zoozot »

Mr. Gharial schreef:
13 mar 2024, 14:51
Zat de fluiteend niet bij de Aras?
Ik sluit niet uit dat ze misschien op een bepaald punt bij de ara's gezeten hebben, maar van oorsprong zaten ze bij de ibissen.

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2436
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic Diergaarde Blijdorp (2024)

Bericht door rick04 »

Zoozot schreef:
13 mar 2024, 15:45
Mr. Gharial schreef:
13 mar 2024, 14:51
Zat de fluiteend niet bij de Aras?
Ik sluit niet uit dat ze misschien op een bepaald punt bij de ara's gezeten hebben, maar van oorsprong zaten ze bij de ibissen.
Later zijn ze naar de ara's verhuisd.
You can find me in the zoo :)

Plaats reactie