Nieuwstopic Wildlands (2024)

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
Patrick
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 204
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:33
Favoriete dierentuin: Dierenpark Emmen

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door Patrick »

lintworm schreef:
10 mei 2024, 09:22
Patrick schreef:
09 mei 2024, 22:46
Joost schreef:
09 mei 2024, 21:39
Rensrobert schreef:
09 mei 2024, 21:02
Mr. Gharial schreef:
09 mei 2024, 17:24


Nieuwe diersoort in Wildlands?! :-- Volgens mij zijn deze nog nergens anders in Europa te vinden... :D

Mooie update, Joost!
Nou 92 houders is niet helemaal niks. Jammer dat er van de siberische eekhoorn wordt afgezien. Niet gek, zeker gezien het lage aantal houders + dat emmen liever dieren in groepen of samen houdt.
Het ging om de spelfout in mijn post, geen 92 parken houden eenhoorns ;)

De tamiops worden inderdaad wel best veel gehouden, maar dat is ook iets wat we bij veel soorten zien die in Wildlands worden toegevoegd..
Valt wel mee toch?

Zien we echt zo vaak Europese bevers? Gevlekte roggen? Palawanspiegelpauwen? Roodpootsuikervogels? Birmese bergschildpadden? Harlekijnkwartels?

Dat zijn allemaal niet bepaald zeldzaamheden nee. Ze zitten niet op het niveau leeuw, stokstaartje, humboldtpinguin. Maar heeft Wildlands überhaupt nog vogels of zoogdieren die in max 10 Europese tuinen gehouden worden? Daarin zijn ze niet alleen in Nederland. Ik denk dat qua zoogdieren en vogels zo ongeveer elke EAZA tuin minder echte zeldzaamheden heeft dan Burgers' Desert....
Dat zijn zeker wel zeldzaamheden!
Een aantal zitten tussen de 30 en 40 houders in EAZA, wat al niet veel is. Maar, inclusief Wildlands;

Onagers; 13 parken
Gevlekte rog; 3 parken
Birmese bergschildpad; 13 parken
Harlekijnkwartel; 14 parken
Blauwwanghoningeter; 23 parken
Groene langstaartglansspreeuw; 18 parken.

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2862
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door Joost »

Patrick schreef:
09 mei 2024, 22:46
Joost schreef:
09 mei 2024, 21:39
De tamiops worden inderdaad wel best veel gehouden, maar dat is ook iets wat we bij veel soorten zien die in Wildlands worden toegevoegd..
Valt wel mee toch?

Zien we echt zo vaak Europese bevers? Gevlekte roggen? Palawanspiegelpauwen? Roodpootsuikervogels? Birmese bergschildpadden? Harlekijnkwartels?
Ik zeg ook niet dat Wildlands helemaal geen "uniekere" soorten toevoegt aan de collectie, maar naar mijn idee wordt er wel vaak voor soorten gekozen die over het algemeen al vaker gehouden worden. Tegenover jouw lijstje kan je namelijk ook een lijstje maken met soorten die we héél vaak zien in dierentuinen: wasberen, gestreepte stinkdieren, gewone zeehonden, azara's agoeti, nandoes etc.

Neem bijvoorbeeld ook de keuze voor de apensoorten in de Apenruïne. Met de witgezichtsaki (8 houders in Nederland, 88 in de EU), keizertamarins (4 houders in NL, 93 houders in EU) en de gouden leeuwaapjes (4 houders in NL en 51 in EU) kiezen ze voor 3 apensoorten die relatief veel gehouden worden. Ik had het leuk gevonden als er van die drie soorten in elk geval één soort was geweest die wat unieker was geweest in Nederland. Als je dan ziet dat GaiaZoo dit jaar mantelaapjes toevoegt aan de collectie, die had ik in Wildlands ook wel willen zien verschijnen.
Mr. Gharial schreef:
10 mei 2024, 11:08
Apenarend schreef:
10 mei 2024, 10:15
Ook herinner ik mij uit de begindagen dat ze enkele zelden getoonde kikkersoorten hadden, geen idee of dat nu nog zo is.
Deze dieren liepen los in de Rimbula-kas, en daardoor zijn ze erg moeilijk om te zien en worden ook niet meer aangegeven op ZTL. Maar de kansen dat ze echt verdwenen zijn lijken mij best klein.
Volgens de parkgids zouden de volgende kikkers in Rimbula zitten: vliegkikker (kurixalus spec.), regenkikker (eleutherodactylus ricordii), Aziatische zwartflankkikker (hylarana nigrovittata), melkkikker (trachycephalus resinifictrix) en de driekleurgifkikker (epipedobates tricolor). Alleen die eerste worden niet aangegeven op ZTL. Maar zoals je zegt, doordat ze vrij leven is het vrijwel onmogelijk om ze te zien en dus de checken of al deze soorten er nog zijn. Er zijn sowieso nog kikkers aanwezig, dat was te horen tijdens de WildNights.

Patrick
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 204
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:33
Favoriete dierentuin: Dierenpark Emmen

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door Patrick »

Binnen EAZA kies je niet altijd maar soorten uit die je zelf graag wilt, maar overleg je ook met de betreffende TAG welke soorten prioriteit hebben of waarvan surplus geplaatst moet worden.

lintworm
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 109
Lid geworden op: 22 apr 2023, 21:09
Favoriete dierentuin: Schönbrunn

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door lintworm »

Patrick schreef:
10 mei 2024, 11:50
lintworm schreef:
10 mei 2024, 09:22
Patrick schreef:
09 mei 2024, 22:46
Joost schreef:
09 mei 2024, 21:39
Rensrobert schreef:
09 mei 2024, 21:02

Nou 92 houders is niet helemaal niks. Jammer dat er van de siberische eekhoorn wordt afgezien. Niet gek, zeker gezien het lage aantal houders + dat emmen liever dieren in groepen of samen houdt.
Het ging om de spelfout in mijn post, geen 92 parken houden eenhoorns ;)

De tamiops worden inderdaad wel best veel gehouden, maar dat is ook iets wat we bij veel soorten zien die in Wildlands worden toegevoegd..
Valt wel mee toch?

Zien we echt zo vaak Europese bevers? Gevlekte roggen? Palawanspiegelpauwen? Roodpootsuikervogels? Birmese bergschildpadden? Harlekijnkwartels?

Dat zijn allemaal niet bepaald zeldzaamheden nee. Ze zitten niet op het niveau leeuw, stokstaartje, humboldtpinguin. Maar heeft Wildlands überhaupt nog vogels of zoogdieren die in max 10 Europese tuinen gehouden worden? Daarin zijn ze niet alleen in Nederland. Ik denk dat qua zoogdieren en vogels zo ongeveer elke EAZA tuin minder echte zeldzaamheden heeft dan Burgers' Desert....
Dat zijn zeker wel zeldzaamheden!
Een aantal zitten tussen de 30 en 40 houders in EAZA, wat al niet veel is. Maar, inclusief Wildlands;

Onagers; 13 parken
Gevlekte rog; 3 parken
Birmese bergschildpad; 13 parken
Harlekijnkwartel; 14 parken
Blauwwanghoningeter; 23 parken
Groene langstaartglansspreeuw; 18 parken.
Ik denk dat wij een andere definitie hebben van zeldzaamheden... Voor mij zijn dat dieren die in max. 10 Europese dierentuinen gehouden worden (en vaak zijn soorten met 1-5 houders waar het echt interessant wordt). Soorten met 30-40 houders zijn misschien minder algemeen te noemen, maar voor mij zijn dat zeker geen zeldzaamheden. Maar misschien speelt ook mee dat als je >200 dierentuinen bezocht hebt je al die soorten gewoon vaak gezien hebt, bijv. van de 13 tuinen met onagers heb ik er 8 bezocht. Dan blijft het zondermeer een leuke soort, maar niet iets waar je ook maar een kleine omweg voor zou nemen.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6613
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door Apenarend »

lintworm schreef:
10 mei 2024, 12:49
Patrick schreef:
10 mei 2024, 11:50
lintworm schreef:
10 mei 2024, 09:22
Patrick schreef:
09 mei 2024, 22:46
Joost schreef:
09 mei 2024, 21:39


Het ging om de spelfout in mijn post, geen 92 parken houden eenhoorns ;)

De tamiops worden inderdaad wel best veel gehouden, maar dat is ook iets wat we bij veel soorten zien die in Wildlands worden toegevoegd..
Valt wel mee toch?

Zien we echt zo vaak Europese bevers? Gevlekte roggen? Palawanspiegelpauwen? Roodpootsuikervogels? Birmese bergschildpadden? Harlekijnkwartels?

Dat zijn allemaal niet bepaald zeldzaamheden nee. Ze zitten niet op het niveau leeuw, stokstaartje, humboldtpinguin. Maar heeft Wildlands überhaupt nog vogels of zoogdieren die in max 10 Europese tuinen gehouden worden? Daarin zijn ze niet alleen in Nederland. Ik denk dat qua zoogdieren en vogels zo ongeveer elke EAZA tuin minder echte zeldzaamheden heeft dan Burgers' Desert....
Dat zijn zeker wel zeldzaamheden!
Een aantal zitten tussen de 30 en 40 houders in EAZA, wat al niet veel is. Maar, inclusief Wildlands;

Onagers; 13 parken
Gevlekte rog; 3 parken
Birmese bergschildpad; 13 parken
Harlekijnkwartel; 14 parken
Blauwwanghoningeter; 23 parken
Groene langstaartglansspreeuw; 18 parken.
Ik denk dat wij een andere definitie hebben van zeldzaamheden... Voor mij zijn dat dieren die in max. 10 Europese dierentuinen gehouden worden (en vaak zijn soorten met 1-5 houders waar het echt interessant wordt). Soorten met 30-40 houders zijn misschien minder algemeen te noemen, maar voor mij zijn dat zeker geen zeldzaamheden. Maar misschien speelt ook mee dat als je >200 dierentuinen bezocht hebt je al die soorten gewoon vaak gezien hebt, bijv. van de 13 tuinen met onagers heb ik er 8 bezocht. Dan blijft het zondermeer een leuke soort, maar niet iets waar je ook maar een kleine omweg voor zou nemen.
Akkoord maar het is ook maar welk getal je er op kleeft.

Het criterium dat in een Zoochat topic werd gebruikt, was uitstekend, en ik gebruik het nog steeds als leidraad. Maar het is te beperkend om daar een bezoek op af te beoordelen.

Zelf ben ik al tevreden soorten te zien die onder de 20-30 tuinen duiken.
Hoe minder, hoe aansprekender uiteraard, maar ik hou bij het plannen van een rondreis in hoge mate rekening met die 20-30 regel.

Op een rondreis met 42 zoos blijf ik blij worden van pakweg een zwarte paardantilope, terwijl die te zien is in een 30-tal Europese dierentuinen. Toch plan ik om die reden zo'n locatie graag in een rondreis.
Onagers zijn best een zeldzame soort voor de meeste zoobezoekers, en zelfs voor de forum leden hier.

De kikkers zijn trouwens Ricordi's robber frog (Eleutherodactylus ricordii) en Black-striped frog (Sylvirana nigrovittata), beiden zonder NL naam. Volgens ZTL zijn ze nog aanwezig in Emmen, en verder elk in nog 1 andere zoo te zien (Marburg en Keulen resp.).
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 629
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door Mr. Gharial »

Joost schreef:
10 mei 2024, 12:16

Volgens de parkgids zouden de volgende kikkers in Rimbula zitten: vliegkikker (kurixalus spec.), regenkikker (eleutherodactylus ricordii), Aziatische zwartflankkikker (hylarana nigrovittata), melkkikker (trachycephalus resinifictrix) en de driekleurgifkikker (epipedobates tricolor). Alleen die eerste worden niet aangegeven op ZTL. Maar zoals je zegt, doordat ze vrij leven is het vrijwel onmogelijk om ze te zien en dus de checken of al deze soorten er nog zijn. Er zijn sowieso nog kikkers aanwezig, dat was te horen tijdens de WildNights.
Volgens ZTL zou de Kurixalus sp. de Kurixalus odontotarsus moeten zijn
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

edwin1978
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 feb 2023, 21:07
Favoriete dierentuin: Wildlands
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door edwin1978 »

Vandaag weer een ronde,

Hoorde vandaag dat de nijlpaarden groep niet meer uit 6 maar uit 5 dieren bestaat. Er schijnt een dame weg te zijn, of ze is overleden of is overgeplaatst naar een ander park weet ik niet. Ik weet alleen dat toen Kibo verleden jaar kwam er 5 dames waren. Vandaag werd er bij het nijlpaarden praatje geproken over 5 dieren. Ik heb ff gewacht tot na het praatje, en gevraagd er naar, toen werd er verteld dat er nog 4 dames en 1 man waren. Dus wie er weg of overleden is weet ik niet. De volgende 6 waren er altijd volgens mij, Kibo, Jetje, Rikke, Louise, Balenga en Bulaula.

Na het overlijden van de laatste dwergoestitie, deze zou eigenlijk naar zwitserland verhuizen, stond het verblijf leeg. Nu is bekend geworden dat er een nieuwe groep naar Emmen komt, weer allemaal mannen.

De kleine bevertjes groeien als kool, ik hoorde van de verzorger dat ze ook al buiten de burcht waren geweest, ze zijn onderzoch, en gechipt. Wa het geslacht van de 2 is weten ze nog niet. Er is DNA op gestuurd voor onderzoek naar het geslacht.

Afbeelding20240512_135839 by Edwin Hoving, on Flickr

In de vlindertempel nog geen spoor gezien van de suikervogels.

In de quarantaine achter de schermen is al een groepje chinese boom eekhoorn. Deze zullen in nortica komen zodra het verblijf klaar is.

In het dogon dorp zijn de laatste geboren dwergeit en nubische geiten toegevoegd.

AfbeeldingDSC_0309 by Edwin Hoving, on Flickr

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2862
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door Joost »

Mooie update Edwin!
edwin1978 schreef:
12 mei 2024, 18:49
Vandaag weer een ronde,

Hoorde vandaag dat de nijlpaarden groep niet meer uit 6 maar uit 5 dieren bestaat. Er schijnt een dame weg te zijn, of ze is overleden of is overgeplaatst naar een ander park weet ik niet. Ik weet alleen dat toen Kibo verleden jaar kwam er 5 dames waren. Vandaag werd er bij het nijlpaarden praatje geproken over 5 dieren. Ik heb ff gewacht tot na het praatje, en gevraagd er naar, toen werd er verteld dat er nog 4 dames en 1 man waren. Dus wie er weg of overleden is weet ik niet. De volgende 6 waren er altijd volgens mij, Kibo, Jetje, Rikke, Louise, Balenga en Bulaula.
Interessant. De namen die je noemt zijn inderdaad de dieren die daar afgelopen jaren hebben gezeten. Wat ik had begrepen was dat Kibo met 1 van de dames niet zo goed overweg kon en dat daarom (met name vorig jaar) vaak maar 1 van de twee buiten was. Dat lijkt me niet een wenselijke situatie, dus mocht die situatie nog altijd zo zijn geweest dan zou het mij niet verbazen als ze die dame naar een ander park verhuisd hebben. Al dacht ik dat het de laatste tijd juist best goed ging. Ik meen dat het Balenga of Bulaula was waarmee Kibo het niet zo goed kon vinden, maar dat weet ik niet zeker. Ik ben benieuwd of we hier vanuit het park nog wat over horen of dat het gissen blijft.

edwin1978
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 feb 2023, 21:07
Favoriete dierentuin: Wildlands
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door edwin1978 »

Joost schreef:
12 mei 2024, 19:12
Mooie update Edwin!
edwin1978 schreef:
12 mei 2024, 18:49
Vandaag weer een ronde,

Hoorde vandaag dat de nijlpaarden groep niet meer uit 6 maar uit 5 dieren bestaat. Er schijnt een dame weg te zijn, of ze is overleden of is overgeplaatst naar een ander park weet ik niet. Ik weet alleen dat toen Kibo verleden jaar kwam er 5 dames waren. Vandaag werd er bij het nijlpaarden praatje geproken over 5 dieren. Ik heb ff gewacht tot na het praatje, en gevraagd er naar, toen werd er verteld dat er nog 4 dames en 1 man waren. Dus wie er weg of overleden is weet ik niet. De volgende 6 waren er altijd volgens mij, Kibo, Jetje, Rikke, Louise, Balenga en Bulaula.
Interessant. De namen die je noemt zijn inderdaad de dieren die daar afgelopen jaren hebben gezeten. Wat ik had begrepen was dat Kibo met 1 van de dames niet zo goed overweg kon en dat daarom (met name vorig jaar) vaak maar 1 van de twee buiten was. Dat lijkt me niet een wenselijke situatie, dus mocht die situatie nog altijd zo zijn geweest dan zou het mij niet verbazen als ze die dame naar een ander park verhuisd hebben. Al dacht ik dat het de laatste tijd juist best goed ging. Ik meen dat het Balenga of Bulaula was waarmee Kibo het niet zo goed kon vinden, maar dat weet ik niet zeker. Ik ben benieuwd of we hier vanuit het park nog wat over horen of dat het gissen blijft.
Klopt, volgens mij was het Bulaula die geen goed band had met Kibo en de rest, ik denk dat het gissen blijft, Wildlands deelt op het moment weinig nieuws op dit gebied. Probeer nog wel wat andere ingangen te zoeken ;). De laatste tijd zag ik vaak maar 3 of 5 dieren buiten.

Patrick
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 204
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:33
Favoriete dierentuin: Dierenpark Emmen

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door Patrick »

Je zou ook gewoon kunnen respecteren wat het park wel en niet wil communiceren...

edwin1978
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 feb 2023, 21:07
Favoriete dierentuin: Wildlands
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door edwin1978 »

Patrick schreef:
12 mei 2024, 21:16
Je zou ook gewoon kunnen respecteren wat het park wel en niet wil communiceren...
Gelukkig denken verzorgers er anders over, die vertellen gelukkkig wel wat.

Patrick
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 204
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:33
Favoriete dierentuin: Dierenpark Emmen

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door Patrick »

Dat zal, ja. Maar met je vragen dwing je ze wel in een lastig parket, want zij weten ook heel goed wat ze wel en niet mogen zeggen. Je vraagt gewoon mensen de regels waarvoor zij een contract hebben getekend te overtreden?
Laatst gewijzigd door Patrick op 13 mei 2024, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1455
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door Jarne »

Patrick schreef:
13 mei 2024, 07:40
Dat zal, ja. Maar met je vragen dwing je ze wel in een lastig parket, want zij weten ook heel goed wat ze wel en niet mogen zeggen. Je vraagt gewoon mensen de regels waarvoor zij een contract hebben getekend te overtreden?
Dat het niet wordt gecommuniceerd door het park zelf via publieke kanalen betekent niet automatisch dat de verzorgers verplicht zijn het volledig geheim te houden. Niks mis met eens polsen zolang je niet overmatig doorduwt en accepteert dat je ook wel eens het antwoord kan krijgen dat er (nog) niks over gedeeld mag worden.

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 629
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door Mr. Gharial »

Patrick schreef:
13 mei 2024, 07:40
Dat zal, ja. Maar met je vragen dwing je ze wel in een lastig parket, want zij weten ook heel goed wat ze wel en niet mogen zeggen. Je vraagt gewoon mensen de regels waarvoor zij een contract hebben getekend te overtreden?
Ik hoor ook vaak genoeg "daar mag ik nog niks over verklappen" en dan hou ik ook op met vragen, dus als het écht niet verteld mag worden dan zeggen ze het ook niet
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

edwin1978
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 feb 2023, 21:07
Favoriete dierentuin: Wildlands
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door edwin1978 »

Mr. Gharial schreef:
13 mei 2024, 20:59
Patrick schreef:
13 mei 2024, 07:40
Dat zal, ja. Maar met je vragen dwing je ze wel in een lastig parket, want zij weten ook heel goed wat ze wel en niet mogen zeggen. Je vraagt gewoon mensen de regels waarvoor zij een contract hebben getekend te overtreden?
Ik hoor ook vaak genoeg "daar mag ik nog niks over verklappen" en dan hou ik ook op met vragen, dus als het écht niet verteld mag worden dan zeggen ze het ook niet
precies. Laatste maanden zijn er veel dingen gebeurd, wat wildlands zelf niet naar buiten heeft gebracht, maar als de verzorgers er vragen over kregen dan mochten ze het gewoon vertellen

Patrick
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 204
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:33
Favoriete dierentuin: Dierenpark Emmen

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door Patrick »

Het werkt helaas ook andersom ook. En dan wordt er wel degelijk door sommigen doorgevraagd tot vervelendstoe, dat weet ik uit betrouwbare bron. Zo weet ik ook dat sommige verzorgers dat best vervelend vinden, en zich onder druk gezet voelen om een antwoord te geven.

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2862
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door Joost »

Wildlands heeft een nieuwe diersoort in de collectie: de Javaanse Kantjil! Ze komen vrij te leven in de Birdy Bush. Voorlopig is er alleen nog een man, maar op termijn komt er een koppel.

De bedoeling is dat de verbouwing van het eekhoornverblijf aan het eind van deze maand al af is en de tamiops dan ook al te zien zijn.

Bron: Van Aap tot Zebra podcast

EDIT;
Altijd wachten voordat je de podcasts uitgeluisterd hebt voordat je nieuws posts ;)
In de Vlindertempel komt een koppel prachtvruchtenduiven te wonen, ze zijn bezig met de introductie van de vrouw.

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 629
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door Mr. Gharial »

Dat zijn wel twee hele mooie nieuwe soorten voor Wildlands!
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6613
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door Apenarend »

Joost schreef:
15 mei 2024, 15:42
Wildlands heeft een nieuwe diersoort in de collectie: de Javaanse Kantjil! Ze komen vrij te leven in de Birdy Bush. Voorlopig is er alleen nog een man, maar op termijn komt er een koppel.

De bedoeling is dat de verbouwing van het eekhoornverblijf aan het eind van deze maand al af is en de tamiops dan ook al te zien zijn.

Bron: Van Aap tot Zebra podcast

EDIT;
Altijd wachten voordat je de podcasts uitgeluisterd hebt voordat je nieuws posts ;)
In de Vlindertempel komt een koppel prachtvruchtenduiven te wonen, ze zijn bezig met de introductie van de vrouw.
2 geweldige aanwinsten Joost!
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

edwin1978
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 feb 2023, 21:07
Favoriete dierentuin: Wildlands
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)

Bericht door edwin1978 »

Joost schreef:
15 mei 2024, 15:42
Wildlands heeft een nieuwe diersoort in de collectie: de Javaanse Kantjil! Ze komen vrij te leven in de Birdy Bush. Voorlopig is er alleen nog een man, maar op termijn komt er een koppel.

De bedoeling is dat de verbouwing van het eekhoornverblijf aan het eind van deze maand al af is en de tamiops dan ook al te zien zijn.

Bron: Van Aap tot Zebra podcast

EDIT;
Altijd wachten voordat je de podcasts uitgeluisterd hebt voordat je nieuws posts ;)
In de Vlindertempel komt een koppel prachtvruchtenduiven te wonen, ze zijn bezig met de introductie van de vrouw.

Leuke toevoeging voor het park, luister die podcast bijna nooit, is niet echt mijn ding. Veel geschreeuw, weinig wol.

Plaats reactie