Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

Mijn dierentuingidsen gaan al een tijdje rond op ZooChat, en ik dacht dat het eens tijd werd dat ik deze bij de Laafsekikkers ging delen.

Voor bij wie het niet bekend is: Hi! Ik ben Mr Gharial, en ik maak dierenplaten met specifieke verspreidingsgebieden en bedreigingsstatus voor de diersoorten in verschillende dierentuingebieden. Dit kan vallen onder reptielenhuizen, grote volières, kassen of grote gemengde verblijven. Ik heb deze voor ondertussen zeventien verschillende dierentuinen in Nederland en België gemaakt.

Vanaf nu upload ik ze ook hier, met steeds één dierentuin per bericht. Ik probeer alleen volledig up-to-date gidsen te uploaden, maar natuurlijk blijven ze nooit up-to-date. Met de hulp van dierentuinlocals kan ik ze updaten, of door mijn eigen bezoeken natuurlijk. Dierentuinen die minder worden bezocht (GaiaZOO, Avifauna, Beekse Bergen) kan ik dus niet al te vaak updaten, en een paar dierentuingidsen worden dus (nog) niet geüpload omdat ik weet dat ze oud en incorrect zijn. Ook zou ik het natuurlijk erg waarderen als je een fout ziet, of binnenkort een dierentuin bezoekt die niet geüpload is, dat je dan een privéberichtje stuurt, zodat ik deze kan updaten. :D

Ik hoop dat deze gidsen helpen met het zoeken naar moeilijk-te-vinden diersoorten, en voorkomen dat iemand een verblijf per ongeluk mist.

Ook hoop ik dat ik zo'n soort topic eigenlijk wel mag aanmaken, ben daar zelf helaas nog niet al te bekend mee :-\
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Diergaarde Blijdorp

Bericht door Mr. Gharial »

Dierentuingidsen Diergaarde Blijdorp

Datum van bezoek (Blijdorpenaar): 8 Januari 2023.
Verhelderingen:
"LC, NT, VU, EN, CR" = Bedreigingsstatus.
(x aantal houders in Europa) = Aangeving van erg zeldzame diersoort.
(Zeldzame houding) = Aangeving van zeldzame diersoort (Tussen 5 en 10 houdingen in Europa).

Bass Rock:
Afbeelding
Bass rock


Ibis- en Aravolières:
Afbeelding
Aravolières


Amazonica:
Afbeelding
Amazonica
Extra informatie: Anthony's gifkikker loslopend, vlinders niet aangegeven


Gierenrots:
Afbeelding
Gierenrots
Extra informatie: Eurafrikaans is geen woord maarja ¯\_ (ツ)_/¯


Wevervolière:
Afbeelding
Wevervolière


Krokodillenrivier:
Afbeelding
Krokodillenrivier


Krokodillenkopje:
Afbeelding
Krokodillenrivier (vervolg)


Okapivolière:
Afbeelding
Okapivolière


Victoriasèrre (Hoofdhal):
Afbeelding
Vicoriasèrre


Victoriasèrre (Verblijven):
Afbeelding
Victoriasèrre (vervolg)


Flamingovolière:
Afbeelding
Flamingovolière


Rumah Asia:
Afbeelding
Aziëhuis


Azië-volières:
Afbeelding
Aziëhuis (Vervolg)
Extra informatie: Het Longhouse is mogelijk permanent gesloten, maar voor nu laat ik die er nog op staan.


Aziatisch moeras:
Afbeelding
Aziatisch moeras


Burung Asia:
Afbeelding
Burung Asia
Extra informatie: De naam van de oude wereld kwak werkt een stuk beter in het Engels :doh: . De kwakken in Europese dierentuinen zijn allemaal van Nominaat-ondersoortstatus, maar voor de nominaatondersoort van de Kwak is geen specifieke naam, ik wilde het toch aangeven dus hierbij: de oude wereld kwak...


Taman Indah:
Afbeelding
Taman Indah
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Jarne »

Westelijke zwarte wouw en Oostelijke kwak zijn misschien meer toepasselijke namen ;) Zoals gewoonlijk weer tof gedaan, altijd handig zo'n overzichtje verblijf per verblijf.

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door rick04 »

Mooie kaarten!

Nog enkele aanvullingen:

- In de vleugel met de vogels aan de Rivierahal is de indeling als volgt:
Van-Haren-Carspelkooi: Sclater's kroonduif, Balispreeuw, Manenduif en Papoeamaina
Tropenvleugel: Bruine muisvogel, Balispreeuw, Roodstuitspreeuw, Groenvleugelduif/Smaragdduif, Zwartnekjufferduif, Barletts dolksteekduif en Shamalijster
Victoriaserre: Braziliaanse tangare/Rode tangare, Roodoorbuulbuul, Indische blauwrug en Geelkeelgaailijster
Palawanpauwfazant zit hier als het goed is niet, die zit met Balispreeuw, Geelkeelgaailijster, Shamalijster en Roodoorbuulbuul in het NBC (kan je ook nog een kaart van maken :) )

- Bij het Longhouse zit ook nog Groenvleugelduif/Smaragdduif

- De Eider is alweer weg uit de Kleine Vliegkooi/Kwakkenkooi

- De Bonte Muskaatduif zit niet meer in Blijdorp

- Palawan Pauwfazant is weg uit Taman Indah vanwege teveel stress.

- Van de Grote Vijver zou je er ook nog een kunnen maken, hier zit: Krakeend, Pijlstaart, Slobeend, Kuifeend, Bergeend, Brilduiker en Eidereend.

- De bedreigingsstatus van de Peruviaanse wandelende tak (Peruphasma schultei) is Ernstig Bedreigd, ze leven nog maar op een stukje van 5ha.
You can find me in the zoo :)

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Zoozot »

Leuk om deze kaarten hier ook eens mooi overzichtelijk in het Nederlands te zien verschijnen! Mooi gedaan.

Als ik misschien één tip mag geven voor de volgende gidsen: de uitdrukking "zeldzame houding" zou ik misschien eerder vervangen door "weinig gehouden" of iets dergelijks. Ik heb het gevoel dat "houding" in de betekenis van "het houden van een diersoort" idiomatisch niet echt correct Nederlands is, in tegenstelling tot "holding" of "Haltung" in het Engels of Duits.

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

rick04 schreef:
10 jan 2023, 11:54
Nog enkele aanvullingen:

- In de vleugel met de vogels aan de Rivierahal is de indeling als volgt:
Van-Haren-Carspelkooi: Sclater's kroonduif, Balispreeuw, Manenduif en Papoeamaina
Tropenvleugel: Bruine muisvogel, Balispreeuw, Roodstuitspreeuw, Groenvleugelduif/Smaragdduif, Zwartnekjufferduif, Barletts dolksteekduif en Shamalijster
Victoriaserre: Braziliaanse tangare/Rode tangare, Roodoorbuulbuul, Indische blauwrug en Geelkeelgaailijster
Palawanpauwfazant zit hier als het goed is niet, die zit met Balispreeuw, Geelkeelgaailijster, Shamalijster en Roodoorbuulbuul in het NBC (kan je ook nog een kaart van maken :) )
Dit was inderdaad de lijst die ik eerst had, maar ik heb alles langs Blijdorpenaar gelopen, en hij heeft me gecorrigeerd. De separatie tussen de Tropenvleugel en Victoriasèrre is opengetrokken, dus deze zijn nu samen één losloophal. Volgens Blijdorpenaar is de Pauwfazant hier een mogelijk surplusdier.

Ik wilde inderdaad nog gidsen maken voor het Oceanium (Eilandhoppen tot NBC), maar dit was op mijn vorige bezoek gedeeltelijk gesloten, dus dan komt er op den duur nog aan.
rick04 schreef:
10 jan 2023, 11:54
- De bedreigingsstatus van de Peruviaanse wandelende tak (Peruphasma schultei) is Ernstig Bedreigd, ze leven nog maar op een stukje van 5ha.
Bedankt voor de correctie! Ik kon hier eerst geen informatie over vinden, maar volgens de IUCN klopt dit inderdaad.

Zoozot schreef:
10 jan 2023, 12:00
Als ik misschien één tip mag geven voor de volgende gidsen: de uitdrukking "zeldzame houding" zou ik misschien eerder vervangen door "weinig gehouden" of iets dergelijks. Ik heb het gevoel dat "houding" in de betekenis van "het houden van een diersoort" idiomatisch niet echt correct Nederlands is, in tegenstelling tot "holding" of "Haltung" in het Engels of Duits.
Ik zal toegeven dat, ook al is Nederlands wel mijn eerste taal, ben ik een stuk beter in Engels. Mijn grammatica (en soms zelfs spelling) klopt dus niet altijd. Correcties hierop zijn ook gewaardeerd.
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door rick04 »

Mr. Gharial schreef:
10 jan 2023, 12:08
rick04 schreef:
10 jan 2023, 11:54
Nog enkele aanvullingen:

- In de vleugel met de vogels aan de Rivierahal is de indeling als volgt:
Van-Haren-Carspelkooi: Sclater's kroonduif, Balispreeuw, Manenduif en Papoeamaina
Tropenvleugel: Bruine muisvogel, Balispreeuw, Roodstuitspreeuw, Groenvleugelduif/Smaragdduif, Zwartnekjufferduif, Barletts dolksteekduif en Shamalijster
Victoriaserre: Braziliaanse tangare/Rode tangare, Roodoorbuulbuul, Indische blauwrug en Geelkeelgaailijster
Palawanpauwfazant zit hier als het goed is niet, die zit met Balispreeuw, Geelkeelgaailijster, Shamalijster en Roodoorbuulbuul in het NBC (kan je ook nog een kaart van maken :) )
Dit was inderdaad de lijst die ik eerst had, maar ik heb alles langs Blijdorpenaar gelopen, en hij heeft me gecorrigeerd. De separatie tussen de Tropenvleugel en Victoriasèrre is opengetrokken, dus deze zijn nu samen één losloophal. Volgens Blijdorpenaar is de Pauwfazant hier een mogelijk surplusdier.
Dat het stuk tussen het voormalige jaarvogelgedeelte en het gedeelte waar de kooien voor de toekans zitten is opengebroken wist ik. Maar nu dus ook de sluis naar de Victoria-Serre? Dus eigenlijk is het een groot aaneengesloten stuk nu de hele Tropenvleugel?
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

rick04 schreef:
10 jan 2023, 12:17
Dat het stuk tussen het voormalige jaarvogelgedeelte en het gedeelte waar de kooien voor de toekans zitten is opengebroken wist ik. Maar nu dus ook de sluis naar de Victoria-Serre? Dus eigenlijk is het een groot aaneengesloten stuk nu de hele Tropenvleugel?
Zover ik weet is het nu zo ingedeeld, met drie aparte gebieden en verder één grote hal.
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Raf
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 mei 2021, 23:32
Favoriete dierentuin: Velen

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Raf »

Afgelopen week konden de vogels door heel de hal heen, de sluizen door de volières bij de ronde vijver stonden allemaal open. Dat verbaasde me. De vogels doen het volgens mij niet, door de hele hal heen, en zijn redelijk honkvast. Er zat overigens ook een roodborstje in de Serre. Hoe die daar komt, geen idee.

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door rick04 »

Ah oké, bijzonder. Zal dan ook maar eens gaan kijken van de week.
You can find me in the zoo :)

Tamandua046
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 jan 2023, 19:25
Favoriete dierentuin: Zoo Köln

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Tamandua046 »

Goed werk Mr Gharial!

Keith
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 sep 2019, 22:02
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Keith »

Tof dat je hier zoveel werk insteekt! Afgelopen jaar in Avifauna gebruik gemaakt van jouw gidsen en mede hierdoor weinig soorten gemist.

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Aquazoo Leeuwarden

Bericht door Mr. Gharial »

Dierentuingidsen Aquazoo Leeuwarden

Datum van bezoek (MennoPebesma): 10 Januari 2023.
Verhelderingen:
"DD, LC, NT, VU, EN, CR" = Bedreigingsstatus.
(x aantal houders in Europa) = Aangeving van erg zeldzame diersoort.
(Weinig gehouden (onder)soort) = Aangeving van zeldzame diersoort (Tussen 5 en 10 houdingen in Europa).
Mini gidsen = Deze gebieden kunnen een kaartje gebruiken, maar ik gebruik er liever niet een hele pagina aan.

Toen ik de eerste versies van de dierentuingidsen maakte, plaatste ik voor grotere gidsen (met vijftien soorten of meer) geen verspreidingskaartjes, zodat alles er goed op zou passen. Maar na het vogelhuis van Antwerpen koos ik ervoor om grotere gidsen op te splitsen over meerdere pagina's. Dit is ook gebeurt bij het binnengebied van Aquazoo, maar hierdoor is de plattegrond niet goed meer te zien. Deze plaats ik eerst:

Layout Binnendoar:
Afbeelding
Binnendoar
Extra informatie: Ik weet dat het binnengebied een nieuwe naam heeft, maar die past niet op de kaartjes.

Binnendoar (Grotere ruimtes):
Afbeelding
Binnendoar 1

Binnendoar (Visgrot):
Afbeelding
Binnendoar 2

Binnendoar (Zouwateraquaria):
Afbeelding
Binnendoar 3
Extra informatie: Ik trek de centrale tank uit de visgrot hier bij de Noordzeeaquaria, omdat daar nu een groter aantal soorten in te vinden zijn.
Extra informatie 2: Dit is de eerste keer dat ik kaartjes maak voor een zoutwateraquarium!

Aziëvolière:
Afbeelding
Aziëvolière

Minigidsen (Pampasverblijven):
Afbeelding
Pampas

Minigidsen (Pinguïnstrand + Kangoeroe-eiland):
Afbeelding
Pinguïns etc.
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door MennoPebesma »

Mooie kaarten weer Mr. Gharial!

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Dierenrijk, Beekse Bergen, Overloon

Bericht door Mr. Gharial »

Deze groep gidsen heb ik even bij elkaar getrokken. De collecties van deze dierentuinen veranderen weinig en er zijn maar weinig kaartjes nodig. Deze drie liggen lekker bij mij in de buurt, dus ik hoop deze nog een keer te kunnen gebruiken!

Verhelderingen:
"DD, LC, NT, VU, EN, CR" = Bedreigingsstatus.
(Weinig gehouden (onder)soort) = Aangeving van zeldzame diersoort (Tussen 5 en 10 houdingen in Europa).
Mini gidsen = Deze gebieden kunnen een kaartje gebruiken, maar ze hebben weinig soorten en ik gebruik er liever niet een hele pagina aan.

Dierentuingidsen Beekse Bergen

Datum van bezoek (Mr Gharial): 5 Februari 2022.

Wetlandvolière:
Afbeelding
Wetland
Extra informatie: Nee, ik ben niet vergeten om de naam te vertalen. Volgens de verzorger waar ik mee praatte waren de namen van de twee grotere volières toch echt "Wetlandvolière" en "Afrikavolière".

Gierenvolière:
Afbeelding
Gieren

Afrikavolière:
Afbeelding
Afrika

Nijlpaardenmeer:
Afbeelding
Nijlpaarden

Afrikadorp:
Afbeelding
Dorp

Minigidsen (Hoornraafverblijf en Gorillahuisvolière)
Afbeelding
Hoornraaf etc

Omdat de plattegrond van BB een beetje ééntonig is, is het niet meteen te zien waar de volières precies zijn via de minikaartjes. De wetlandvolière en hoornraafvolière zijn in het begin van het park, in de buurt van de Hyenas, Wilde honden en Penseelzwijnen. De Afrikavolière bevind zich tussen de tijgers en het nijlpaardenverblijf. En de Gorillahuisvolière en Gierenvolière zijn te vinden bij het tweede mensapengebied, in het midden van het park en na het nieuwe neushoornverblijf.


Dierentuingidsen Dierenrijk

Datum van bezoek (Mr Gharial): 2 November 2022.

Vogelrijk:
Afbeelding
Vogelrijk

Olifantengebied:
Afbeelding
Olifantenrijk

Minigidsen (Neushoornverblijf en Lepelaarvolière):
Afbeelding
Neushoornrijk

Reptielenhuis:
Afbeelding
Beestjesrijk



Dierentuingidsen ZooParc Overloon

Datum van bezoek (1Doodshoofdaapje): 20 September 2022.

Outback:
Afbeelding
Outback
Extra informatie: Het paarse gebied in de Dromidariskaart is waar ze geïntroduceerd zijn in Australië, het rode gebied is waar ze van nature voorkomen.

Itampalo:
Afbeelding
Itampalo

Giraffestal:
Afbeelding
Giraffestal

Minigidsen (Gierenvolière en Aziatische vlakte):
Afbeelding
Gieren etc

Madidivolière:
Afbeelding
Madidi 1

Madidikas:
Afbeelding
Madidi 2
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Apenarend »

Wordt alsmaar beter en mooier mr. Gharial!
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

Apenarend schreef:
12 jan 2023, 19:23
Wordt alsmaar beter en mooier mr. Gharial!
Zelf vind ik mijn Burgers' zoo Gidsen het beste eruitzien, met volledige plattegronden van de kassen en gidsen van waar de vogels het beste te zien zijn. Maar ik voorlopig nog bezig met de distritbutiekaarten toe te voegen, in de eerdere versies had ik de BZ gidsen met alleen plaatjes en namen. Met de recente toevoeging van Paradijstangare en Bruine hokko's passen alle dieren niet meer op één plaatje, ik dacht als ik toch de kaartjes moet splitsen kan ik net zo goed de kaarten toevoegen. Daarna alles vertalen duurt waarschijnlijk weer een dag...
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Apenarend »

Mr. Gharial schreef:
12 jan 2023, 19:33
Apenarend schreef:
12 jan 2023, 19:23
Wordt alsmaar beter en mooier mr. Gharial!
Zelf vind ik mijn Burgers' zoo Gidsen het beste eruitzien, met volledige plattegronden van de kassen en gidsen van waar de vogels het beste te zien zijn. Maar ik voorlopig nog bezig met de distritbutiekaarten toe te voegen, in de eerdere versies had ik de BZ gidsen met alleen plaatjes en namen. Met de recente toevoeging van Paradijstangare en Bruine hokko's passen alle dieren niet meer op één plaatje, ik dacht als ik toch de kaartjes moet splitsen kan ik net zo goed de kaarten toevoegen. Daarna alles vertalen duurt waarschijnlijk weer een dag...
Mijn respect hoor. Ik besef hoeveel werk het is. Ik heb pagina's en pagina's schetsen met tekeningen, kaartjes en plattegronden van mijn masterplan voor Antwerpen. Ik kom er gewoon niet toe om dat ook even in een tekenprogramma te steken.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door rick04 »

Mooie serie weer!

Zitten er in de Wetlandvolière in Beekse Bergen niet ook Hadada-ibissen? Deze zaten er afgelopen augustus in ieder geval wel in.
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

rick04 schreef:
12 jan 2023, 23:30
Mooie serie weer!

Zitten er in de Wetlandvolière in Beekse Bergen niet ook Hadada-ibissen? Deze zaten er afgelopen augustus in ieder geval wel in.
Bedankt voor de correctie!

Mijn bezoek naar BB was bijna een jaar geleden, dus dat zou goed kunnen. Ik zal dit corrigeren (alleen jammer dat ik de originele niet meer kan editen)
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Plaats reactie