Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

Afbeelding

Extra informatie:
Vanwege Wildlands' grote aandacht aan thematisering dacht ik dat het leuk was om een beetje extra flair aan de gidsen te geven met de typische Wildlands-text en een beetje textuur op de kaarten. Ik heb ook versies gemaakt zonder textuur omdat ze met textuur iets minder goed te lezen zijn, deze zijn onder de plaatjes te vinden als de "saaie versie".

Apenruïne:
Afbeelding
Apenruïne
Saaie versie

Raccoon creek:
Afbeelding
Raccoon creek
Saaie versie

Nortica aquarium:
Afbeelding
Aquarium
Saaie versie

Vlindertempel:
Loslopers en terrariums:
Afbeelding
Vlindertempel (1)

Vlinderkaart:
Afbeelding
Vlindertempel (2)

Krokodillenverblijf:
Afbeelding
Vlindertempel (3)

Aquarium:
Afbeelding
Vlindertempel (4)

Birdy Bush:
Afbeelding
Birdy Bush
Saaie versie

Rimbula:
Zoekkaart:
Afbeelding
Rimbula (1)

Loslopers:
Afbeelding
Rimbula (2)
Extra informatie: dit is ook hoe de Burgers' zoo gidsen er eerst uitzagen.

Verblijven:
Afbeelding
Rimbula (3)
Saaie versie
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Zoozot »

Dat "Wildlands-sausje" over de gidsen ziet er erg fraai uit. Heel leuk gedaan!

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

Fijn om te horen! Het was ook best veel werk om alles in Wildlands-tekst te krijgen
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2839
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Joost »

Ze zijn erg tof geworden Mr. Gharial! Een eer je te mogen helpen :D

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Apenheul

Bericht door Mr. Gharial »

Dierentuingidsen Apenheul

Datum van bezoek (Mr. Gharial): 6 April 2023.
Verhelderingen:
"DD, LC, NT, VU, EN, CR" = Bedreigingsstatus.

Voedselbos (/Dwergapenwoud):
Afbeelding
Voedselbos

Madagaskar:
Afbeelding
Madagaskar

Apenboompad:
Afbeelding
Apenboompad
Extra informatie: Volgens de plattegrond leven de Miljoenpoten, Kevers en Agaatslakken in het Gorillahuis, maar deze zijn hier nog niet te vinden. Ik weet niet wanneer deze hier te vinden zullen zijn, maar als ze daar naartoe verhuizen horen ze technisch gezien nogsteeds bij dit gebied dus een update is niet nodig (Tenzij de terrariums in het binnengebied nieuwe invulling krijgen...).

Afrikaans vloedwoud (/Het nieuwe gebied):
Afbeelding
Vloedwoud
Extra informatie: Het nieuwe gebied heeft geen officiële naam, dus ik moest zelf iets bedenken.
Extra informatie 2: De sporenschildpadden zijn nog niet gearriveerd maar deze zullen hier snel genoeg zijn.

Doodshoofdapenwoud + Atlasgebergte:
Afbeelding
Mini gidsen
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

GaiaZOO

Bericht door Mr. Gharial »

Dierentuingidsen GaiaZOO

Datum van bezoek (Mr. Gharial): 6 Juli 2023.
Verhelderingen:
"DD, LC, NT, VU, EN, CR" = Bedreigingsstatus.

Taigavolière:
Afbeelding
Taigavolière

Vreemde vogels volière:
Afbeelding
Vreemde vogels

LimburgHUIS:
Afbeelding
LimburgHUIS
Extra informatie: De Gladde slangen en Eikelmuizen zijn alleen vanaf buiten te zien. De Eikelmuizen kom je eerder in de route tegen (op de tweede verdieping van het LimburgHUIS), en de Gladde slangen in een verblijf net buiten de ingang.

Flamingovolière:
Afbeelding
Flamingovolière
Extra informatie: Volgens een verzorger bestaat de Flamingokolonie uit ruwweg 460 dieren.

Amazoniabrug en Doodshoofdapenbos:
Afbeelding
Amazoniabrug
Extra informatie: De Capibara's kunnen bij de Kapucijnapen en bij het gemengde apeneiland komen, maar niet in het Apenbos of bij de Slingerapen.

Tapir|Terrarium:
Afbeelding
Terrarium
Extra informatie: In het terrariumhuis is ook het binnenverblijf voor de Laaglandtapirs, maar deze pasten er helaas niet meer op :doh:

Oehoevolière en Congovolière:
Afbeelding
Minigidsen
Extra informatie: De Oehoevolière is nog niet af, maar de soorten zijn al wel bekend.
Laatst gewijzigd door Mr. Gharial op 10 jul 2023, 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Jarne »

Klein beetje mierenneuken, maar de Ancistri in GaiaZoo zijn geen geelpunt algeneters (ze hebben de klassieke Ancistrus cr. cirrhosus). De foto is ook van die soort, de echte geelpunt algeneter (A. temminckii) is minder duidelijk gestippeld en heeft lichte randen op de staart- en rugvin. Waar de cirrhosus-vorm vandaan komt is eigenlijk niet bekend, het zou ook een hybride-lijn kunnen zijn.

Verder zoals gewoonlijk weer enorm handige en leuke gidsen.

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

Jarne schreef:
10 jul 2023, 21:04
Klein beetje mierenneuken, maar de Ancistri in GaiaZoo zijn geen geelpunt algeneters (ze hebben de klassieke Ancistrus cr. cirrhosus). De foto is ook van die soort, de echte geelpunt algeneter (A. temminckii) is minder duidelijk gestippeld en heeft lichte randen op de staart- en rugvin. Waar de cirrhosus-vorm vandaan komt is eigenlijk niet bekend, het zou ook een hybride-lijn kunnen zijn.

Verder zoals gewoonlijk weer enorm handige en leuke gidsen.
Ik heb nu de kaart gebaseerd op Ancistrus Temminckii die aangegeven staat op Gaia's informatiebordjes. Ik heb de meerval helaas niet gezien, maar het zou niet de enige soort zijn die verkeerd aangegeven staat. Zelf moest ik ook meerdere gifkikkers en de steur corrigeren op GaiaZOO. Wel een beetje jammerlijk dat het lijkt alsof Gaia niet weet wat ze zelf hebben. Ik zal het corrigeren.

Edit: Gecorrigeerd! Ik heb hem maar even aangegeven als "Argentijnse borstelneus" omdat ik geen 'gewone' naam kan vinden
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Jarne »

Mr. Gharial schreef:
10 jul 2023, 21:12
Jarne schreef:
10 jul 2023, 21:04
Klein beetje mierenneuken, maar de Ancistri in GaiaZoo zijn geen geelpunt algeneters (ze hebben de klassieke Ancistrus cr. cirrhosus). De foto is ook van die soort, de echte geelpunt algeneter (A. temminckii) is minder duidelijk gestippeld en heeft lichte randen op de staart- en rugvin. Waar de cirrhosus-vorm vandaan komt is eigenlijk niet bekend, het zou ook een hybride-lijn kunnen zijn.

Verder zoals gewoonlijk weer enorm handige en leuke gidsen.
Ik heb nu de kaart gebaseerd op Ancistrus Temminckii die aangegeven staat op Gaia's informatiebordjes. Ik heb de meerval helaas niet gezien, maar het zou niet de enige soort zijn die verkeerd aangegeven staat. Zelf moest ik ook meerdere gifkikkers en de steur corrigeren op GaiaZOO. Wel een beetje jammerlijk dat het lijkt alsof Gaia niet weet wat ze zelf hebben. Ik zal het corrigeren.

Edit: Gecorrigeerd! Ik heb hem maar even aangegeven als "Argentijnse borstelneus" omdat ik geen 'gewone' naam kan vinden
De argentijnse borstelneus (Ancistrus cirrhosus) is nog een andere soort dan de in gevangenschap gehouden Ancistrus cf. cirrhosus (die wel wat lijkt op de eerstgenoemde, maar het dus niet is) Misschien dat je het beter op “gedomesticeerd ras” houdt en geen verspreidingsgebied aangeeft. Borstelneus onbekend is nog de meest correcte Nederlandse naam. Ik zou de site planetcatfish aanraden voor goede en correcte foto’s van meervallen. Ook voor bijvoorbeeld otocinclus, een genus dat ook overal verkeerd wordt geïdentificeerd hebben zij een mooie collectie foto’s.

Ik wist niet dat hun gifkikkers zo’n warboel waren, wel jammer. Ook hun guppy’s zijn waarschijnlijk geen zuiver endlers maar hybriden (zoals bijna overal), maar daar ben ik zelf niet gekend genoeg mee om het zeker te zeggen.

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

Jarne schreef:
10 jul 2023, 21:53
De argentijnse borstelneus (Ancistrus cirrhosus) is nog een andere soort dan de in gevangenschap gehouden Ancistrus cf. cirrhosus (die wel wat lijkt op de eerstgenoemde, maar het dus niet is) Misschien dat je het beter op “gedomesticeerd ras” houdt en geen verspreidingsgebied aangeeft. Borstelneus onbekend is nog de meest correcte Nederlandse naam. Ik zou de site planetcatfish aanraden voor goede en correcte foto’s van meervallen. Ook voor bijvoorbeeld otocinclus, een genus dat ook overal verkeerd wordt geïdentificeerd hebben zij een mooie collectie foto’s.

Ik wist niet dat hun gifkikkers zo’n warboel waren, wel jammer. Ook hun guppy’s zijn waarschijnlijk geen zuiver endlers maar hybriden (zoals bijna overal), maar daar ben ik zelf niet gekend genoeg mee om het zeker te zeggen.
Gecorrigeerd 2.0!

De gifkikkers vallen wel mee, vooral een paar verouderde klassificaties of vaak verwarde soorten, zoals de Anthony's gifkikker aangegeven als E. Tricolor in plaats van E. Anthonyi en Phyllobates Terribilis aangegeven als Dendrobates Terribles
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door rick04 »

Mooie kaarten weer!

Een klein dingetje; bij de Zwaangans heb je de foto van een gedomesticeerde zwaangans gebruikt oftewel Knobbelgans.
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

rick04 schreef:
11 jul 2023, 06:31
Een klein dingetje; bij de Zwaangans heb je de foto van een gedomesticeerde zwaangans gebruikt oftewel Knobbelgans.
Ah, ik dacht dat de Knobbel een verschil was door Sexuele Dimorphisme.
Laatste correctie
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Apenarend »

Knap, alweer. Blijft leuk om te bekijken!
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Avifauna

Bericht door Mr. Gharial »

Dierentuingidsen Avifauna

Datum van bezoek (Mr. Gharial): 16 September 2023.
Verhelderingen:
"DD, LC, NT, VU, EN, CR" = Bedreigingsstatus.
(Weinig gehouden (onder)soort) = Aangeving van zeldzame diersoort (Minder dan 5 houdingen in Europa).

Notities:
- Bordjes in Avifauna zijn best slecht, dus dit is bijna 100% gebaseerd op mijn eigen observaties, als iemand een fout ziet of een missende soort weet, zeg het zo snel mogelijk! Want dan kan ik het misschien nog op tijd aanpassen.

Cubaanse Lagune:
Afbeelding
Cuba-volière

Madagaskar:
Afbeelding
Madagaskar

Kamchatka:
Afbeelding
Kamchatka

Australië:
Afbeelding
Australië

Cerrado-Volière en Nuboso:
Afbeelding
Mini-gidsen

Argentijnse Cerrado:
Afbeelding
Cerrado

Filipijnenhal:
Afbeelding
Eerste tropenhal
Extra informatie: De Celebes-Wielewaal is een ondersoort van de Chinese wielewaal (Oriolus chinensis celebensis). Maar Celebes-Chinese wielewaal klinkt onlogisch dus ik heb het maar zo gedaan.

Pantanalhal:
Afbeelding
Tweede tropenhal
Extra informatie: De Groenwangparkiet heb ik zelf in de Filipijnenhal gezien, maar volgens mij is deze ontsnapt en hoort hij thuis in de Pantanal...

Evenaarshal:
Afbeelding
Derde tropenhal
Laatst gewijzigd door Mr. Gharial op 02 okt 2023, 20:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Avifauna

Bericht door MennoPebesma »

Mr. Gharial schreef:
02 okt 2023, 20:40
Dierentuingidsen Avifauna

Kamchatka:
Afbeelding
Kamchatka
Afgelopen voorjaar zag ik ook een blauwe pauw in de Stellerzeearendvolière. Geen idee of dat nog zo is?

Verder weer mooie gidsen!

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

MennoPebesma schreef:
02 okt 2023, 20:50
Mr. Gharial schreef:
02 okt 2023, 20:40
Dierentuingidsen Avifauna

Kamchatka:
Kamchatka
Afgelopen voorjaar zag ik ook een blauwe pauw in de Stellerzeearendvolière. Geen idee of dat nog zo is?
Je hebt helemaal gelijk! Ik had ze opgeschreven maar vervolgens vergeten om er in te verwerken :doh:
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Avifauna

Bericht door rick04 »

Mooie gidsen weer!
Mr. Gharial schreef:
02 okt 2023, 20:40
Cubaanse Lagune:
Afbeelding
Cuba-volière
Je foto's van de Koereiger zijn bij al je kaarten juist de Oostelijke koereigers (Bubulcus coromandus) en niet de Westelijke koereiger (Bubulcus ibis) die je bedoel, verder zou je deze ook gewoon Koereiger kunnen noemen omdat de andere soort wel echt de Oostelijke koereiger heet.

Mr. Gharial schreef:
02 okt 2023, 20:40
Filipijnenhal:
Afbeelding
Eerste tropenhal
Bij mijn laatste bezoek zaten er ook nog los in de hal; Palawanpauwfazant en Luzondolksteekduif, maar deze zouden ondertussen al weg kunnen zijn.
Leuk feitje, in deze hal zit de grootste groep Manenduiven in gevangenschap in Europa met 18,16,21 dieren (09/2022).

Mr. Gharial schreef:
02 okt 2023, 20:40
Pantanalhal:
Afbeelding
Tweede tropenhal
De Groenwangparkiet heb ik zelf in de Filipijnenhal gezien, maar volgens mij is deze ontsnapt en hoort hij thuis in de Pantanal...
De Groenwangparkiet hoort hier inderdaad, net als de Braziliaanse tangara uit de Evenaarshal. Verder mist hier nog de Steenduif.

Mr. Gharial schreef:
02 okt 2023, 20:40
Evenaarshal:
Afbeelding
Derde tropenhal
De Braziliaanse tangara hoort in de Pantanalhal, de Maleise purperspreeuw die je hier gezien heb was waarschijnlijk een andere glansspreeuw. Daarnaast zit hier naast de Witnekfazantduif (Otidiphaps aruensis) ook nog een Groennekfazantduif (Otidiphaps nobilis). Soorten die hier missen die er afgelopen juli nog wel zaten zijn; Zuidelijke blauwoorglansspreeuw (Lamprotornis elisabeth), Groenstaartglansspreeuw (Lamprotornis chalybaeus) en Lelspreeuw (Creatophora cinerea).
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

rick04 schreef:
03 okt 2023, 09:36
Mooie gidsen weer!
Mr. Gharial schreef:
02 okt 2023, 20:40
Cubaanse Lagune:
Cuba-volière
Je foto's van de Koereiger zijn bij al je kaarten juist de Oostelijke koereigers (Bubulcus coromandus) en niet de Westelijke koereiger (Bubulcus ibis) die je bedoel, verder zou je deze ook gewoon Koereiger kunnen noemen omdat de andere soort wel echt de Oostelijke koereiger heet.
Verschillende bronnen hebben verschillende ideeën over de koereiger, en of de Westelijke en Oostelijke nou soorten of ondersoorten zijn. Daarom houd ik het voorlopig op Westerse Koereiger. Ik wist niet dat er een kleurenverschil was, dat zal ik aanpassen bts. Waarschijnlijk zal ik hem niet updaten, want super veel verschil maakt het voor nu niet uit.
Wel bedankt voor de correctie!
rick04 schreef:
03 okt 2023, 09:36
Mr. Gharial schreef:
02 okt 2023, 20:40
Filipijnenhal:

Eerste tropenhal
Bij mijn laatste bezoek zaten er ook nog los in de hal; Palawanpauwfazant en Luzondolksteekduif, maar deze zouden ondertussen al weg kunnen zijn.
Leuk feitje, in deze hal zit de grootste groep Manenduiven in gevangenschap in Europa met 18,16,21 dieren (09/2022).
De Dolksteekduiven zou ik inderdaad gemist kunnen hebben, maar de Palawanpauwfazanten heb ik volgens mij elders in het park gezien, dus deze zijn denk ik verhuist uit de Filipijnenhal.

rick04 schreef:
03 okt 2023, 09:36
Mr. Gharial schreef:
02 okt 2023, 20:40
Pantanalhal:
Tweede tropenhal
De Groenwangparkiet heb ik zelf in de Filipijnenhal gezien, maar volgens mij is deze ontsnapt en hoort hij thuis in de Pantanal...
De Groenwangparkiet hoort hier inderdaad, net als de Braziliaanse tangara uit de Evenaarshal. Verder mist hier nog de Steenduif.
Ah, ik had de steenduif niet gezien, alleen de blauwe grondduif. Ik had ingeschat dat deze weg waren en vervangen waren door de blauwe grondduiven. Kunnen deze twee eigenlijk wel samen gehouden worden? Je zou denken dat er te veel hybriderisico is.
rick04 schreef:
03 okt 2023, 09:36
Mr. Gharial schreef:
02 okt 2023, 20:40
Evenaarshal:
Derde tropenhal
De Braziliaanse tangara hoort in de Pantanalhal, de Maleise purperspreeuw die je hier gezien heb was waarschijnlijk een andere glansspreeuw. Daarnaast zit hier naast de Witnekfazantduif (Otidiphaps aruensis) ook nog een Groennekfazantduif (Otidiphaps nobilis). Soorten die hier missen die er afgelopen juli nog wel zaten zijn; Zuidelijke blauwoorglansspreeuw (Lamprotornis elisabeth), Groenstaartglansspreeuw (Lamprotornis chalybaeus) en Lelspreeuw (Creatophora cinerea).
Vorig jaar had ik alledrie de spreeuwen gezien, maar dit jaar geen van deze. Dus ik heb ze maar weg gelaten. De Witnekfazantduif zal ik toevoegen (en de tangare verhuizen)
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

Correcties Avifauna:

Pantanalhal:
Afbeelding
Tweede tropenhal

Evenaarshal:
Afbeelding
Derde tropenhal
Laatst gewijzigd door Mr. Gharial op 05 okt 2023, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door rick04 »

Alle soorten glansspreeuwen zouden ze nog moeten hebben blijkt uit een navraag, evenals 1,2 Steenduif.

De Maleise purperspreeuw hoort alleen in de Filipijnenhal, dus als je die echt in de Evenaarshal gezien hebt dan is het een ontsnapte, ze zijn ook best lastig te onderscheiden van de Zuidelijke blauwoorglanspreeuw/Groenstaartglansspreeuw/Lelspreeuw.

De Palawanpauwfazant en de Luzon dolksteekduif zijn helemaal uit de collectie.
You can find me in the zoo :)

Plaats reactie