Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

Correctie Wetland volière

Kan iemand die binnenkort BZ bezoekt een foto maken van de vlinderkaart / heeft iemand een recente soortenlijst van de vlinders in BZ? Mijn meest recente lijst is een paar maanden oud, en de laatste toevoeging is de Thoaspage / King Swallowtail.

Edit: oooh, tweede pagina!
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Burgers' Zoo

Bericht door Mr. Gharial »

Dierentuingidsen Burgers' Zoo

Datum van bezoek (Mr Gharial): 17 Januari 2023.
Zoekkaarten met observaties (Sinds 2020) van: Mr Gharial, Anubite, Lintworm
Verhelderingen:
"DD, LC, NT, VU, EN, CR, EXW" = Bedreigingsstatus.
(x aantal houders in Europa) = Aangeving van erg zeldzame diersoort.
(Weinig gehouden soort) = Aangeving van zeldzame diersoort (Tussen 6 en 10 houdingen in Europa).
Zoekkaarten: Speciaal gemaakte gidsen met een layout van de kas, met de loslopende diersoorten aangegeven waar ze het beste te zien zijn.
"Overal te zien": Deze soorten komen bijna overal in de kas voor, en zijn vaak makkelijk te vinden.
"Moeilijk te zien": Deze soorten worden amper tot niet gezien. Op de kaart staat aangegeven waar ze soms gezien worden, maar je kansen zijn klein.

Veel soorten heeft BZ gekregen voordat ze een officiële Nederlandse naam kregen, ik gebruik daarom zo veel mogelijk de BZ-gegeven namen, omdat ik die vaak mooier vind dan de officiële namen (wat kan je verwachten van de taal die een grijs zeezoogdier bruinvis noemt?).


Mangrove:

Zoekkaart:
Afbeelding
Zoekkaart M


Loslopende dieren:
Afbeelding
Loslopers M

Vlinders:
Afbeelding
Vlinderkaart M

Zeekoeienkreek:
Afbeelding
Zoetwater M
Extra informatie: Het is niet bekend of er Mexicaanse én/óf Gestreepte karperzalmen zijn. Volgens BZ is het de éne, volgens ZTL zijn het ze allebei aanwezig of staan ze verkeerd aangewezen. Ik voor ze allebei maar een kaartje gemaakt. Je kan deze soort ook in het kleine watervalletje in het droogbos vinden.

Moddervlakte:
Afbeelding
Zoutwater M


Desert:

Zoekkaart:
Afbeelding
Zoekkaart D

Verblijfgids:
Afbeelding
Verblijven D

Loslopers (Plus Vis):
Afbeelding
Loslopers D

Terraria:
Afbeelding
Terraria D
Extra informatie: Ik kan nul informatie over de Noord-Afrikaanse grottenkrekel (Phaeophilacris geertsi) vinden, normaal gebruik ik iNaturalist om iets in te vullen, maar zelfs dat lukt niet. Dit is het eerste dier (ook in de Engelse serie) waar ik geen kaart bij kon maken.


Bush:

Zoekkaart:
Afbeelding
Zoekkaart B

Verblijfgids:
Afbeelding
Verblijven B

Loslopers 1:
Afbeelding
Loslopers B1

Loslopers 2:
Afbeelding
Loslopers B2

Loslopers 3:
Afbeelding
Loslopers B3

Loslopers 4:
Afbeelding
Loslopers B4

Waterdieren:
Afbeelding
Zoetwater B
Laatst gewijzigd door Mr. Gharial op 20 jan 2023, 21:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Apenarend »

1. Wat een prachtig werk
2. Ook dat toont weer aan wat voor een kwaliteit Burgers in zijn ecodisplays aanbiedt. Ookal hebben de meeste soorten geen iucn-bedreigingsstatus, het gaat toch heel vaak om aantrekkelijke/weinig gehouden soorten.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

Apenarend schreef:
20 jan 2023, 20:59
1. Wat een prachtig werk
Bedankt! Het duurde ook best een tijd om te maken.
Apenarend schreef:
20 jan 2023, 20:59
2. Ook dat toont weer aan wat voor een kwaliteit Burgers in zijn ecodisplays aanbiedt. Ookal hebben de meeste soorten geen iucn-bedreigingsstatus, het gaat toch heel vaak om aantrekkelijke/weinig gehouden soorten.

Vooral bij de Desert vind ik dat mooi! Zoveel prachtige soorten die amper in andere dierentuinen te vinden zijn, en ook nog eens in primaire kleuren!

Wat ook meteen opvalt is dat er maar acht Afrikaanse soorten in de Bush zijn, in vergelijking met de 19 Aziatische soorten en 34 (!) Zuid-Amerikaanse.
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Apenarend »

Mr. Gharial schreef:
20 jan 2023, 21:36


Wat ook meteen opvalt is dat er maar acht Afrikaanse soorten in de Bush zijn, in vergelijking met de 19 Aziatische soorten en 34 (!) Zuid-Amerikaanse.

Dat is een vaststelling die je overal kan maken: Zuidamerikaanse en Aziatische oerwoudsoorten zijn nu eenmaal beter vertegenwoordigd. Op de beter vertegenwoordigde toerako's en glansspreeuwen na zijn er van veel families nauwelijks of geen vertegenwoordigers te vinden.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

Goed dan, dat zijn zo'n beetje de Dierentuinen waarvan ik wist dat ze ongeveer klopte. Nu even de status van de rest van de tuinen:

- Amersfoort; Ik schat in dat deze ook kloppen, maar ik wil het liefst de "stad der oudheid" gids afmaken, met name de Malawicichliden in het Krokodillenverblijf. Ik heb er maar twee kunnen herkennen (Duboisi en Aurora). Ik heb een paar foto's waar ze ongeveer allemaal op staan, maar ik heb ze met een paar verschillende herkenningsplaten vergeleken en ik zie weinig overeenkomsten. Als iemand toevallig veel over cichlides weet (of al een lijst heeft vooor Amersfoort) zou dat fijn zijn.

- Apenheul; ik schat in dat deze ook klopt, maar ik ga zelf nog even dubbel-checken zodra het open gaat.

- Artis; moet waarschijnlijk geüpdate worden, maar ik weet iemand op ZC die mij wel de nieuwe lijst kan geven.

- Avifauna: moet waarschijnlijk geüpdate worden, maar zover ik weet is Rick04 (wie mij de eerste keer hielp) niet meer in de buurt, dus daar heb ik nog hulp bij nodig.

- GaiaZOO; was sinds de eerste versie al verkeerd, maar er is op ZC of LK geen local voor deze tuin. Als iemand hier binnenkort naartoe gaat die wil helpen zou dat fijn zijn.

- Ouwehands; Deze gidsen zouden nieuw zijn, er zijn ook niet al te veel gidsen nodig hier (Eigenlijk alleen Urucu, Pandasia en RaavotAapia).

- Zie-Zoo; (Nog) geen NVD-dierentuin, maar er bestaan wel gidsen voor. Hebben updates nodig, want deze zijn ondertussen anderhalf jaar oud.

- Verdere dierentuinen; Ik ben niet al te bekend met hoe veel andere dierentuinen er nog zijn, en of ze wel of niet gidsen nodig hebben. Ik wil in ieder geval nog voor Landgoed Hoenderdaell gidsen maken, hopelijk lukt het me om daar in de voorjaarsvakantie heen te gaan. Als iemand nog een andere dierentuin weet waar ik gidsen voor kan maken, zeg het maar.

- België; ik heb ook een heel aantal Belgische dierentuingidsen, die ga ik op den duur ook in de Belgische forums plaatsen, maar voorlopig maak ik nog een paar Nederlandse af.
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door rick04 »

Mr. Gharial schreef:
22 jan 2023, 09:43
Goed dan, dat zijn zo'n beetje de Dierentuinen waarvan ik wist dat ze ongeveer klopte. Nu even de status van de rest van de tuinen:

- Avifauna: moet waarschijnlijk geüpdate worden, maar zover ik weet is Rick04 (wie mij de eerste keer hielp) niet meer in de buurt, dus daar heb ik nog hulp bij nodig.
Binnen nu en een paar weken ga ik er weer eens langs :)
You can find me in the zoo :)

Blijdorpenaar
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 403
Lid geworden op: 10 feb 2013, 20:04
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Blijdorpenaar »

Weer erg mooi gedaan Mr Gharial! My bad voor de muskaatduif over het hoofd zien, whahah.
Raf schreef:
10 jan 2023, 19:27
Afgelopen week konden de vogels door heel de hal heen, de sluizen door de volières bij de ronde vijver stonden allemaal open. Dat verbaasde me. De vogels doen het volgens mij niet, door de hele hal heen, en zijn redelijk honkvast. Er zat overigens ook een roodborstje in de Serre. Hoe die daar komt, geen idee.
Zeker weten? Er hoort inderdaad een sluisje van de waterleliekoepel naar een voederkooi aan de andere kant van de muur te gaan, maar in principe zit die voederkooi wel gescheiden van de voederkooi van de centrale hal. Ook in de administratie zag ik het laatst nog zo staan. Maar zal proberen om het nog eens te dubbelchecken. Also, was dat roodborstje 100% zeker een roodborstje? Want dat zou wel heel gek zijn.

@Rick04: met uitzondering van het bovenstaande vraagstuk, is de guide voor de Victoria Serre wel accuraat momenteel. Als jij nog iets kan uitvogelen over welke pauwfazanten waar zitten momenteel, dan hoor ik het graag ;) Er zitten momenteel ook meerdere roelroel mannetjes in het NBC, dus kan me niet voorstellen dat daar ook nog pauwfazanten bij zitten. Het dier dat ik in de Serre zag was vermoedelijk een jong mannetje. Die groenvleugelduiven bij het Longhouse, zijn dat nakweek/surplus vrouwtjes?
Blijdorper Bende - Als 't over Blijdorp gaat!

Raf
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 mei 2021, 23:32
Favoriete dierentuin: Velen

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Raf »

Blijdorpenaar schreef:
22 jan 2023, 18:24
Zeker weten? Er hoort inderdaad een sluisje van de waterleliekoepel naar een voederkooi aan de andere kant van de muur te gaan, maar in principe zit die voederkooi wel gescheiden van de voederkooi van de centrale hal. Ook in de administratie zag ik het laatst nog zo staan. Maar zal proberen om het nog eens te dubbelchecken. Also, was dat roodborstje 100% zeker een roodborstje? Want dat zou wel heel gek zijn.
Ja, apart hè! Ik zei nog: 'hoe kan die nou binnenkomen?' Kben er toch behoorlijk zeker van dat het een roodborstje was, tenzij er een soort in de hal zit die extreem veel op ons bekende Nederlandse vriendje lijkt... zoals de rode tangare?

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

Raf schreef:
23 jan 2023, 06:34
Tenzij er een soort in de hal zit die extreem veel op ons bekende Nederlandse vriendje lijkt... zoals de rode tangare?
Rode tangare is toch best wat groter dan een roodborst. En de mannetjes zijn heel fel rood, met de vrouwtjes juist volledig bruin, al hebben de vrouwtjes wel een lichter gekleurde buik...
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Zoozot »

Raf schreef:
23 jan 2023, 06:34
Blijdorpenaar schreef:
22 jan 2023, 18:24
Zeker weten? Er hoort inderdaad een sluisje van de waterleliekoepel naar een voederkooi aan de andere kant van de muur te gaan, maar in principe zit die voederkooi wel gescheiden van de voederkooi van de centrale hal. Ook in de administratie zag ik het laatst nog zo staan. Maar zal proberen om het nog eens te dubbelchecken. Also, was dat roodborstje 100% zeker een roodborstje? Want dat zou wel heel gek zijn.
Ja, apart hè! Ik zei nog: 'hoe kan die nou binnenkomen?' Kben er toch behoorlijk zeker van dat het een roodborstje was, tenzij er een soort in de hal zit die extreem veel op ons bekende Nederlandse vriendje lijkt... zoals de rode tangare?
Ik weet niet of ik er zo van zou staan te kijken als ik in de Victoria Serre plots een roodborstje zou zien. Niet dat ik heel vaak in Blijdorp kom, maar ik heb toch in veel andere tuinen gemerkt dat kleine vogeltjes als mussen en mezen er soms wonderwel in slagen om dergelijke gebouwen en serres binnen te komen; zelfs als er sluizen zijn die andere vogels in principe zouden moeten tegenhouden.

Een rode tangara is inderdaad veel groter dan een roodborstje. Alle andere soorten in de hal überhaupt ook als ik de gids van Mr Gharial bekijk;)

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Jarne »

Mr. Gharial schreef:
23 jan 2023, 08:32
Raf schreef:
23 jan 2023, 06:34
Tenzij er een soort in de hal zit die extreem veel op ons bekende Nederlandse vriendje lijkt... zoals de rode tangare?
Rode tangare is toch best wat groter dan een roodborst. En de mannetjes zijn heel fel rood, met de vrouwtjes juist volledig bruin, al hebben de vrouwtjes wel een lichter gekleurde buik...
Er zat tijdens mijn bezoek deze herfst ook een roodborstje in de victoriaserre, waarschijnlijk hetzelfde. Ik vind de rode tangare absoluut niet lijken op de roodborst, en de zang is ook nog eens duidelijk verschillend.

Raf
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 mei 2021, 23:32
Favoriete dierentuin: Velen

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Raf »

Jarne schreef:
23 jan 2023, 11:55
Mr. Gharial schreef:
23 jan 2023, 08:32
Raf schreef:
23 jan 2023, 06:34
Tenzij er een soort in de hal zit die extreem veel op ons bekende Nederlandse vriendje lijkt... zoals de rode tangare?
Rode tangare is toch best wat groter dan een roodborst. En de mannetjes zijn heel fel rood, met de vrouwtjes juist volledig bruin, al hebben de vrouwtjes wel een lichter gekleurde buik...
Er zat tijdens mijn bezoek deze herfst ook een roodborstje in de victoriaserre, waarschijnlijk hetzelfde. Ik vind de rode tangare absoluut niet lijken op de roodborst, en de zang is ook nog eens duidelijk verschillend.
Fijn dat jullie ook denken dat het een roodborstje was. Ik begon al aan mezelf te twijfelen. Het blijft toch verbazingwekkend dat zo'n vogeltje via de centrale hal en vervolgens door de plastic flappen komt en dan weer voorbij het gaas of nogmaals de plastic flappen weet te glippen.

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door rick04 »

Blijdorpenaar schreef:
22 jan 2023, 18:24
Raf schreef:
10 jan 2023, 19:27
Afgelopen week konden de vogels door heel de hal heen, de sluizen door de volières bij de ronde vijver stonden allemaal open. Dat verbaasde me. De vogels doen het volgens mij niet, door de hele hal heen, en zijn redelijk honkvast. Er zat overigens ook een roodborstje in de Serre. Hoe die daar komt, geen idee.
Zeker weten? Er hoort inderdaad een sluisje van de waterleliekoepel naar een voederkooi aan de andere kant van de muur te gaan, maar in principe zit die voederkooi wel gescheiden van de voederkooi van de centrale hal. Ook in de administratie zag ik het laatst nog zo staan. Maar zal proberen om het nog eens te dubbelchecken. Also, was dat roodborstje 100% zeker een roodborstje? Want dat zou wel heel gek zijn.

@Rick04: met uitzondering van het bovenstaande vraagstuk, is de guide voor de Victoria Serre wel accuraat momenteel. Als jij nog iets kan uitvogelen over welke pauwfazanten waar zitten momenteel, dan hoor ik het graag ;) Er zitten momenteel ook meerdere roelroel mannetjes in het NBC, dus kan me niet voorstellen dat daar ook nog pauwfazanten bij zitten. Het dier dat ik in de Serre zag was vermoedelijk een jong mannetje. Die groenvleugelduiven bij het Longhouse, zijn dat nakweek/surplus vrouwtjes?
Ja toch wel, met verbazing gezien net. Die Van Haren-Carspelkooi is wel erg leeg zo..

Pauwfazant leek me ook een jong dier. Bij het Longhouse zit nog een (jong koppel) naast de surplus Groenvleugelduiven en 1,0 Zwartkapjufferduif.
You can find me in the zoo :)

Raf
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 mei 2021, 23:32
Favoriete dierentuin: Velen

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Raf »

rick04 schreef:
24 jan 2023, 10:55
Blijdorpenaar schreef:
22 jan 2023, 18:24
Raf schreef:
10 jan 2023, 19:27
Afgelopen week konden de vogels door heel de hal heen, de sluizen door de volières bij de ronde vijver stonden allemaal open. Dat verbaasde me. De vogels doen het volgens mij niet, door de hele hal heen, en zijn redelijk honkvast. Er zat overigens ook een roodborstje in de Serre. Hoe die daar komt, geen idee.
Zeker weten? Er hoort inderdaad een sluisje van de waterleliekoepel naar een voederkooi aan de andere kant van de muur te gaan, maar in principe zit die voederkooi wel gescheiden van de voederkooi van de centrale hal. Ook in de administratie zag ik het laatst nog zo staan. Maar zal proberen om het nog eens te dubbelchecken. Also, was dat roodborstje 100% zeker een roodborstje? Want dat zou wel heel gek zijn.

@Rick04: met uitzondering van het bovenstaande vraagstuk, is de guide voor de Victoria Serre wel accuraat momenteel. Als jij nog iets kan uitvogelen over welke pauwfazanten waar zitten momenteel, dan hoor ik het graag ;) Er zitten momenteel ook meerdere roelroel mannetjes in het NBC, dus kan me niet voorstellen dat daar ook nog pauwfazanten bij zitten. Het dier dat ik in de Serre zag was vermoedelijk een jong mannetje. Die groenvleugelduiven bij het Longhouse, zijn dat nakweek/surplus vrouwtjes?
Ja toch wel, met verbazing gezien net. Die Van Haren-Carspelkooi is wel erg leeg zo..

Pauwfazant leek me ook een jong dier. Bij het Longhouse zit nog een (jong koppel) naast de surplus Groenvleugelduiven en 1,0 Zwartkapjufferduif.
Ja hé! Kben benieuwd naar de motivatie om de schuif open te zetten. Ik had er ook even naar staan kijken. Je moet beter je best doen om de verschillende soorten te vinden. Alleen een heel grote kolonie roepende molinettispreeuwen valt erg op!

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

Correctie Burgers' Desert (Loslopers)

Correctie Burgers' Mangrove (Moddervlakte)

(En nu maar hopen dat ze niet nóg een verassingssoort toevoegen...)

Artis is ondertussen zo goed als klaar, en word morgen geüpload. Wildlands gaat nog een tijdje duren omdat ik er wat extra "flair" in gestoken heb in de originele Engelse versie, wat betekend dat vertalen een stuk langer gaat duren...
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Artis

Bericht door Mr. Gharial »

Dierentuingidsen Artis

Datum van bezoek ((Jurassic)Max): 25 Januari 2023.
Verhelderingen:
"DD, LC, NT, VU, EN, CR" = Bedreigingsstatus.
Mini gidsen = Deze gebieden kunnen een kaartje gebruiken, maar ik gebruik er liever niet een hele pagina aan.

Hollandse polder:
Afbeelding
Polder
Extra informatie: Ik vind het een hele mooie volière, maar vanwege de soorten met grote verspreidingsgebieden moest ik de kaartjes voor de twee soorten die ook in de Nieuwe wereld voorkomen weglaten.

Pampasverblijf:
Afbeelding
Pampas

Minigidsen ('t Veentje + Pinguïnvolière):
Afbeelding
Pinguïns etc

Klein zoogdierhuis:
Afbeelding
Zoogdieren

Metzelaarkas:
Afbeelding
Tropenkas

Reptielenhuis:
Afbeelding
Reptielenhuis

Apenhuis:
Afbeelding
Apenhuis
Extra informatie: Voor het apenhuis (en het vogelhuis) heb ik de buitenvolières er ook bij getrokken, ook al zijn deze van binnen niet te zien.

Vogelhuis:
Tropische zone en kustzone:
Afbeelding
Sectie 1&2
Woestijnzone:
Afbeelding
Sectie 3
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door rick04 »

Zitten er in de Hollandse Polder geen Zomertortels en Hoppen meer?
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Mr. Gharial »

rick04 schreef:
04 feb 2023, 12:23
Zitten er in de Hollandse Polder geen Zomertortels en Hoppen meer?
Volgens mij zitten deze er al een tijdje niet meer. Sinds de eerste versies van de Artis gidsen (begin vorig jaar) zijn deze niet aanwezig, maar de zomertortel wel in het vogelhuis en de hop in de fazanterie. Maar Max is hiervoor natuurlijk de expert
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
Max
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 666
Lid geworden op: 27 okt 2015, 20:54
Favoriete dierentuin: Artis, Blijdorp

Re: Mr Gharial's Dierentuingidsen (Nederlandse editie)

Bericht door Max »

rick04 schreef:
04 feb 2023, 12:23
Zitten er in de Hollandse Polder geen Zomertortels en Hoppen meer?
Het soortbestand van de Hollandse Polder is de laatste tijd best verandert en heeft helaas ook nog zeer oude bebording (alhoewel ik gister zag dat deze geüpdatet is). Dus ik neem aan dat het binnenkort allemaal up-to-date is.

Mooie gidsen weer Mr Gharial! De witbuikegels zijn wel aangekondigd voor het zoogdierenhuis, maar zijn nog niet te zien.
Dieren zijn het mooiste op de planeet!
Laten we ze dan ook beschermen!

Plaats reactie