(Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor NVD dierentuinen

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo

Bericht door Limburg vooruit »

lars de vocht schreef:
02 jan 2021, 08:46
https://imgur.com/a/bOh08

Is dit een officiëel masterplan? Anders hoort dit in het dromentopic thuis.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 859
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo

Bericht door JvG »

Limburg vooruit schreef:
02 jan 2021, 09:03
lars de vocht schreef:
02 jan 2021, 08:46
https://imgur.com/a/bOh08

Is dit een officiëel masterplan? Anders hoort dit in het dromentopic thuis.
Het ziet er mooi uit en past goed bij hun huidige stijl qua vormgeving. Maar reken er niet op. Een tijd terug zeiden ze nog in een video dat een poolgebied er niet inzit. Tevens staan de zeehonden ingetekend op hun oude plek (waar nu de neusberen en doodshoofdaapjes zitten), is het huidige rendierperk opeens voor Indische neushoorns (qua ruimte echt te klein) en staan bepaalde soorten erop die ik niet op die plek verwacht in Burgers zoals reuzenmiereneters en luiaards in de Bush (die laatste wouden ze zelf niet in de Bush los hebben omdat je ze dan zeker niet zag, daarom hebben ze jarenlang achter de schermen gezeten voor ze vertrokken)...

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo

Bericht door Limburg vooruit »

Daarmee dat ik het vroeg, al zou een extra tuin met een pool gebied niet slecht zijn. Is het eerste ecosysteem dat volledig gaat verdwijnen
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo

Bericht door rick04 »

Zou erg gaaf zijn, maar ik denk het niet, er staat ook niets voor niets fanmade bij..
You can find me in the zoo :)

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo

Bericht door Limburg vooruit »

rick04 schreef:
02 jan 2021, 09:40
er staat ook niets voor niets fanmade bij..
Nu je het zegt :doh:
Niet gezien, in ieder geval is het dan zeer mooi en realistisch gemaakt. Zonder die ijsberen en koalas was ik er waarschijnlijk niet over gevallen. :sssst:
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo

Bericht door rick04 »

Ik geloofde het al niet bij de Kiwi's.. maar dat toendra pool gebied, ligt toch nu buiten het park? Of is dat al grond van Burgers Zoo?
You can find me in the zoo :)

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo

Bericht door Apenarend »

Het geeft op zich wel goed de mogelijkheden weer in welke richting Burgers' zich met zijn ecosystemen de komende 50 jaar nog verder kan ontwikkelen: op een moeras na, staan de meest essentiële ecosystemen er wel op.

En een uitbreiding van de savanne (nijlpaarden) + oerwoudbiotooop (okapi) vind ik wel realistisch.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo

Bericht door Gorilla Gust »

Limburg vooruit schreef:
02 jan 2021, 09:03
lars de vocht schreef:
02 jan 2021, 08:46
https://imgur.com/a/bOh08
Is dit een officieel masterplan? Anders hoort dit in het dromentopic thuis.
Bij deze is er naast een Pairi Daiza-dromen of KMDA-dromen topic ook een NVD-dromentopic.
Droom gerust verder! :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: (Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor NVD dierentuinen

Bericht door rick04 »

Is de maker van die afbeelding bekent bij iemand? Misschien wel iemand die al op dit forum zit?
You can find me in the zoo :)

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2839
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: (Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor NVD dierentuinen

Bericht door Joost »

lars de vocht schreef:
02 jan 2021, 08:46
https://imgur.com/a/bOh08
Ziet er leuk uit Lars! Leuk om te zien dat anderen dit ook doen voor dierentuinen, ik zelf ben ook wel eens bezig met wat plannen intekenen bij verschillende tuinen.

Of wat je ingetekend hebt allemaal even realistisch is vraag ik me af, maar het laat zeker de mogelijkheden zien die Burgers'Zoo in de toekomst zou kunnen hebben.

Uitbreiding Safari: Leuk! ben ik enthousiast over, ik ben van mening dat Burgers hier meer uit kan halen en je laat daar mooi de mogelijkheden voor zien. Als het aan mij zou liggen zouden ze jouw plan zo over mogen nemen en gaan beginnen met bouwen! 1 vraagje: kunnen wrattenzwijnen op grote savannes met andere dieren? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik dit ooit gezien heb.

Tundra: Persoonlijk zou ik best een Tundra willen zien in Burgers, maar ik vraag me af of dit bij het park past. Voor mij is Burgers een park die dingen vaak net wat anders probeert te doen dan de rest, dus dan wéér een poolgebied met ijsberen, rendieren en poolvossen hoeft van mij niet, die zien we al genoeg in andere tuinen. Het pinguïn binnen gebied daarentegen vind ik wel leuk, zeker als het een zelfde soort dome wordt als in Calgary Zoo.. Maar om nu enkel een pinguïn verblijf te bouwen..

Outback: leuk! Ik denk dat dit nou een ecosysteem zou zijn waarbij Burgers Zoo echt uit zou kunnen pakken en iets unieks neer kan zetten. Als ze een nieuw gebied bouwen gaan ze er altijd echt voor en zeker in combinatie met wat bijzondere vogelsoorten zou dit denk ik goed binnen het park passen. Een echt goed outback gebied missen we ook in Nederland. Vervang de wallaby's voor Tasmaanse Duivels en je hebt me helemaal gek!

Uitbreiding Mangrove naar buiten: leuk! Hier heb ik zelf ook al verschillende keren over nagedacht en zou denk ik een leuke toevoeging zijn, zeker ook de tapirs aangezien die volgens mij ook al stonden afgebeeld in de entree van de hal. Zou je de saki's in de hal willen of in een verblijf er buiten?

Peaks: origineel en interessant! Dit zou voor mij echt zo'n typische Burgers Zoo toevoeging zijn: je denkt er eigenlijk niet echt na over zo'n soort gebied, maar plotseling komen ze er mee en pakt het leuk uit!

Al met al leuk om te zien hoor Lars! Ik heb nog wel 2 vragen:
1. In hoeverre heb je gekeken naar de praktische zaken? Op de plek waar jij het Tundra gebied hebt ingetekend ligt nu bijvoorbeeld een dienstencentrum, dit moet nog wel weer ergens terug komen. En zoals eerder aangegeven zou het huidige rendierenperk ook wat klein zijn voor neushoorns. Heb je hier over nagedacht en ook naar oppervlaktes gekeken of heb je het puur op de plattegrond ingetekend?
2. In een aflevering van ZooInside met Alex van Hooff gaf hij aan dat het nog steeds de bedoeling is om de Bush ooit helemaal te ombouwen, heb je hier ook over nagedacht en wat voor iets zou je daar willen zien (ik ben ook benieuwd wat anderen daar graag zouden willen zien)?

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: (Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor NVD dierentuinen

Bericht door rick04 »

Joost schreef:
02 jan 2021, 12:19
lars de vocht schreef:
02 jan 2021, 08:46
https://imgur.com/a/bOh08
Ziet er leuk uit Lars! Leuk om te zien dat anderen dit ook doen voor dierentuinen, ik zelf ben ook wel eens bezig met wat plannen intekenen bij verschillende tuinen.
Ben ik dus niet de enige :)

Joost schreef:
02 jan 2021, 12:19
1 vraagje: kunnen wrattenzwijnen op grote savannes met andere dieren? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik dit ooit gezien heb.
Volgens mij niet, wrattenzwijnen woelen de grond om wat gevaarlijk is voor de hoefdieren met hun lange, dunne en gevoelige poten.

Joost schreef:
02 jan 2021, 12:19
In een aflevering van ZooInside met Alex van Hooff gaf hij aan dat het nog steeds de bedoeling is om de Bush ooit helemaal te ombouwen, heb je hier ook over nagedacht en wat voor iets zou je daar willen zien (ik ben ook benieuwd wat anderen daar graag zouden willen zien)?
Een Nepalees nevelwoud met fazanten, lijsters, rode panda's en nevelpanters zou wel erg gaaf zijn!
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: (Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor NVD dierentuinen

Bericht door MennoPebesma »

rick04 schreef:
02 jan 2021, 12:19
Is de maker van die afbeelding bekent bij iemand? Misschien wel iemand die al op dit forum zit?
Het lijken mij niet dezelfde tekeningen maar op ZooChat is er dit jaar ook iemand met Burgers' Zoo bezig geweest. Een aantal leden van hier hebben daar volgens mij ook op gereageerd, waaronder ikzelf. https://www.zoochat.com/community/threa ... es.477580/
Joost schreef:
02 jan 2021, 12:19
Leuk om te zien dat anderen dit ook doen voor dierentuinen, ik zelf ben ook wel eens bezig met wat plannen intekenen bij verschillende tuinen.
Het echt intekenen heb ik nog nooit geprobeerd maar ook ik denk wel eens na over wat waar leuk zou zijn of goed zou kunnen passen. Voornamelijk dan in mijn thuistuin AquaZoo.


Die uitbreiding van de safari zie ik ook wel zitten. Al zou ik dan niet voor ringstaartmaki's kiezen maar een andere lemurensoort.

En ook de outback mag er van mij wel komen. Of de soorten die zijn aangegeven haalbaar zijn is nog wel de vraag denk ik... En zoals Joost ook al schreef zie ik dan liever tasmaanse duivels zien dan wallaby's. Omdat zo te zien kangoeroe's ook al ingetekend zijn.

Een ecosysteem wat ik in Burgers nog wel zou willen zien is het Nederlandse/Europees ecosysteem. Met o.a. de vele weide-/wadvogels, zeehonden, otters, bevers, nertsen, wolven en ook de vele reptielen en amfibiesoorten die er zijn. Ik denk dat Burgers' Zoo daar wel iets moois voor kan maken.

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza
Locatie: Amersfoort

Re: (Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor NVD dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

Burgers Zoo heeft denk enorm veel potentie idd om nog flink te gaan groeien in de toekomst. Natuurlijk hebben ze door de coronacrisis veel financieel verlies geleden dit jaar dus ik verwacht aankomend jaar geen groot project zoals een Mangrove, denk dat ze die grote projecten op de lange baan schuiven.

Maar een Outback gebied zou ik ook typisch iets voor Burgers Zoo zijn om te realiseren en denk dat het ook nog realistisch kan worden ooit. De vogelafdeling is bijna al min of meer een Australisch gebied met kookaburra's, Moeraswallaby's, Kea's, Roze Kaketoe's, Zwarte zwanen dus als je daar idd nog Tasmaanse duivels, rode reuzenkangoeroe's en nog meer dieren erbij doet. Kan je daar een prachtig outback gebied van maken.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: (Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor NVD dierentuinen

Bericht door Apenarend »

rick04 schreef:
02 jan 2021, 13:06
Joost schreef:
02 jan 2021, 12:19
lars de vocht schreef:
02 jan 2021, 08:46
https://imgur.com/a/bOh08
Ziet er leuk uit Lars! Leuk om te zien dat anderen dit ook doen voor dierentuinen, ik zelf ben ook wel eens bezig met wat plannen intekenen bij verschillende tuinen.
Ben ik dus niet de enige :)
Helemaal niet :)
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: (Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor NVD dierentuinen

Bericht door Zoozot »

Joost schreef:
02 jan 2021, 12:19
Tundra: Persoonlijk zou ik best een Tundra willen zien in Burgers, maar ik vraag me af of dit bij het park past. Voor mij is Burgers een park die dingen vaak net wat anders probeert te doen dan de rest, dus dan wéér een poolgebied met ijsberen, rendieren en poolvossen hoeft van mij niet, die zien we al genoeg in andere tuinen. Het pinguïn binnen gebied daarentegen vind ik wel leuk, zeker als het een zelfde soort dome wordt als in Calgary Zoo.. Maar om nu enkel een pinguïn verblijf te bouwen..
Ondanks dat ze hebben aangegeven niet echt happig te zijn op een toendra, zou ik het juist erg interessant vinden als ze dit zouden doen, zonder daarbij te vervallen in de clichés. Dus niet de typische ijsberen-rendieren-pinguïns, maar een focus op de kleinere soorten: lemming, sneeuwhoen, sneeuwhaas, poolvos, sneeuwuil, misschien een Bass Rock-achtige display met papegaaiduikers en alken?
Joost schreef:
02 jan 2021, 12:19
Uitbreiding Safari: Leuk! ben ik enthousiast over, ik ben van mening dat Burgers hier meer uit kan halen en je laat daar mooi de mogelijkheden voor zien. Als het aan mij zou liggen zouden ze jouw plan zo over mogen nemen en gaan beginnen met bouwen! 1 vraagje: kunnen wrattenzwijnen op grote savannes met andere dieren? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik dit ooit gezien heb.
Een uitbreiding van de Safari zie ik ook wel zitten. Wrattenzwijnen op de grote vlakte lijkt me misschien niet zo'n goed idee, maar dan nog lijkt het me leuk dat ze dat hele gebied zouden uitbreiden met wat kleinere verblijven en misschien wat vogels.

Als ik persoonlijk wat mag dromen over Burgers, zou ik het erg zien zitten als ze zouden afkomen met een ecosysteem waar niemand in eerste instantie aan denkt, met een aantal soorten die daardoor in veel dierentuinen buiten de aandacht vallen; een beetje zoals ze met de Desert en de Mangrove in het verleden al hebben bewezen. Het peaks-gedeelte zoals voorgesteld in het plan lijkt me wel wat, of juist een Europees gedeelte. Een soort wetlands-hal lijkt men nog wel realistisch om ooit te realiseren?

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2839
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: (Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor NVD dierentuinen

Bericht door Joost »

MennoPebesma schreef:
02 jan 2021, 13:55
Joost schreef:
02 jan 2021, 12:19
Leuk om te zien dat anderen dit ook doen voor dierentuinen, ik zelf ben ook wel eens bezig met wat plannen intekenen bij verschillende tuinen.
Het echt intekenen heb ik nog nooit geprobeerd maar ook ik denk wel eens na over wat waar leuk zou zijn of goed zou kunnen passen. Voornamelijk dan in mijn thuistuin AquaZoo.
Uiteraard is het bij mij ook vooral voor mijn thuistuin Wildlands, dat vind ik ook het leukste, omdat ik daar ook beter weet hoe dingen backstage zitten en of iets dus realistisch haalbaar zou kunnen zijn. Ik heb ook wel eens tekeningen gemaakt voor Blijdorp hoe ik het nieuwe bullenperk voor de olifanten zou inpassen en over AquaZoo heb ik wel eens nagedacht over wat ik zou doen (oa. met een tropisch kasje) maar echt uitgewerkt heb ik dat toen niet.

Voor Wildlands ben ik nu toevallig al een aantal dagen wat aan het klooien met wat ik zou doen. Ik zal eens kijken of ik daar binnenkort hier eens wat van ga delen, maar dan wil ik het wel eerst mooi uitgewerkt hebben met plattegrondjes én toelichting want dat maakt het een stuk duidelijker ;)
Zoozot schreef:
02 jan 2021, 14:40
Ondanks dat ze hebben aangegeven niet echt happig te zijn op een toendra, zou ik het juist erg interessant vinden als ze dit zouden doen, zonder daarbij te vervallen in de clichés. Dus niet de typische ijsberen-rendieren-pinguïns, maar een focus op de kleinere soorten: lemming, sneeuwhoen, sneeuwhaas, poolvos, sneeuwuil, misschien een Bass Rock-achtige display met papegaaiduikers en alken?
Dat is eigenlijk ook wat ik bedoelde, als ze voor de standaard dieren kiezen zoals op het plaatje (pinguïns uitgezonderd) dan hoeft het van mij niet, maar als ze uit zouden pakken met de door jou omschreven soorten dan zou ik daar wel voorstander van zijn! Het ging mij er vooral om dat in niet weer een toendra gebied met de standaard soorten hoef, verder heb ik niets tegen toendra's hoor :)
Zoozot schreef:
02 jan 2021, 14:40
Als ik persoonlijk wat mag dromen over Burgers, zou ik het erg zien zitten als ze zouden afkomen met een ecosysteem waar niemand in eerste instantie aan denkt, met een aantal soorten die daardoor in veel dierentuinen buiten de aandacht vallen; een beetje zoals ze met de Desert en de Mangrove in het verleden al hebben bewezen. Het peaks-gedeelte zoals voorgesteld in het plan lijkt me wel wat, of juist een Europees gedeelte. Een soort wetlands-hal lijkt men nog wel realistisch om ooit te realiseren?
Toen ik 4 jaar geleden in Montreal was heb ik daat het Biodome bezocht, daar hadden ze het gebied 'Laurentian maple Forest', een gebied waar de Amerikaanse natuur wordt nagebootst. Dit was oprecht een van de mooiste binnenhallen die ik ooit had gezien, je had echt het idee dat je buiten liep in de Amerikaanse bossen. Soorten die er zaten: Amerikaanse bever, Canadese lynx, boomstekelvarken, rivierotter, wasbeer en verschillende vogelsoorten, vissoorten en schildpadden. Zoiets zou denk ik ook perfect in Burgers passen, al dan niet over de Nederlandse natuur.

Patrick
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 199
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:33
Favoriete dierentuin: Dierenpark Emmen

Re: (Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor NVD dierentuinen

Bericht door Patrick »

Joost schreef:
02 jan 2021, 15:17
Voor Wildlands ben ik nu toevallig al een aantal dagen wat aan het klooien met wat ik zou doen. Ik zal eens kijken of ik daar binnenkort hier eens wat van ga delen, maar dan wil ik het wel eerst mooi uitgewerkt hebben met plattegrondjes én toelichting want dat maakt het een stuk duidelijker ;)
Zou ik zeer interessant vinden om te lezen, Wildlands is ook mijn thuistuin.

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: (Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor NVD dierentuinen

Bericht door rick04 »

Een grote doorloopvolière á la Blijdorp vroeger zou ik ook nog wel zien zitten hoor! Zou ook erg leuk staan in Burgers..
You can find me in the zoo :)

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: (Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor NVD dierentuinen

Bericht door Limburg vooruit »

lars de vocht schreef:
12 jan 2021, 10:20
Geef me nog is wat ideeen voor een masterplan van burgers zoo
Hangt er van af of je kan uitbreiden of niet. Anders heb ik weinig wat ze nog kunnen van grote projecten.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2839
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: (Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor NVD dierentuinen

Bericht door Joost »

lars de vocht schreef:
12 jan 2021, 10:20
Geef me nog is wat ideeen voor een masterplan van burgers zoo
Ze hebben nog altijd plannen om de Bush volledig te ombouwen, op dit moment wordt namelijk de helft van de zijden "gevuld" met de Ocean en het Safari Meeting Centre, ik ben wel benieuwd wat jij met die andere zijden zou doen en hoe je de gebieden daar omheen dan vorm zou geven.

Plaats reactie